Twijfels twijfels twijfels
vrijdag 26 juli 2019 om 13:24
Ik moet even van me afschrijven. Mijn situatie is als volgt. Ik ben 37 en heb reeds lang een kinderwens. Begin dit jaar had ik beslist er voor te gaan alleen. Nu heb ik iemand ontmoet een tweetal maanden geleden, die even graag aan kinderen wil beginnen en hierdoor beseft dat ik het eigenlijk echt niet alleen wil doen.
Het klikt goed tussen ons, we hebben dezelfde waarden en normen en dezelfde toekomstvisie. Alleen, ik voel echt geen fysieke aantrekking bij hem en ben niet verliefd. Heb niet dat verlangen om hem te zien of constant bij hem te willen zijn. En wil ook niet puur bij hem blijven voor die kinderwens.
Nu weet ik ook van mezelf dat ik last heb van bindingsangst. Hierdoor wil ik het wel een kans geven om het nog te laten groeien. Heeft iemand hier ervaring mee dat zoiets nog kan groeien? Of dat die twijfels puur liggen aan bindingsangst?
Het klikt goed tussen ons, we hebben dezelfde waarden en normen en dezelfde toekomstvisie. Alleen, ik voel echt geen fysieke aantrekking bij hem en ben niet verliefd. Heb niet dat verlangen om hem te zien of constant bij hem te willen zijn. En wil ook niet puur bij hem blijven voor die kinderwens.
Nu weet ik ook van mezelf dat ik last heb van bindingsangst. Hierdoor wil ik het wel een kans geven om het nog te laten groeien. Heeft iemand hier ervaring mee dat zoiets nog kan groeien? Of dat die twijfels puur liggen aan bindingsangst?
vrijdag 26 juli 2019 om 13:31
Had je die gevoelens bij vorige relaties wel? Zo ja dan heeft het in ieder geval niks met je bindingsangst te maken.
Ben je bereid de rest van je leven met hem te zijn ondanks het gebrek aan bepaalde gevoelens? Niet dat je weggaat de eerst volgende keer dat je wel hotel de hotel bent en jullie kind opeens in een gebroken gezin opgroeit.
Ben je bereid de rest van je leven met hem te zijn ondanks het gebrek aan bepaalde gevoelens? Niet dat je weggaat de eerst volgende keer dat je wel hotel de hotel bent en jullie kind opeens in een gebroken gezin opgroeit.
vrijdag 26 juli 2019 om 13:35
vrijdag 26 juli 2019 om 13:41
Bij bindingsangst onderdruk je wat je wel voelt. TO, Jij draait het om, je voelt niks en gaat dat verantwoorden met bindingsangst omdat de situatie in praktische zin je wel goed uit zou komen.
Je praat jezelf een verstandshuwelijk aan waarbij je jezelf wijs maakt dat je wel van elkaar leert houden.
Ik denk dat je je moet kijken naar wat je nou eigenlijk wil op het gebied van kinderen. Want met de verkeerde man een relatie aan gaan op basis van de verkeerde motieven is gedoemd om voor 2 personen en een kind een nachtmerrie te creëren. Als jouw kinderwens los staat van een relatie dan kan je daarvoor gaan en kijken of er optioneel een relatie met iemand bij ontstaat. Als je zelf je kinderwens koppelt aan het hebben van een relatie, wat je nu lijkt te doen, dan is het hebben van een fijne liefdevolle duurzame relatie de eerste voorwaarde en pas daarna is er ruimte voor een kind. En natuurlijk gaat leeftijd dan nu ook mee spelen, maar ook dat is een verkeerd motief om met de verkeerde man een relatie aan te gaan.
Je praat jezelf een verstandshuwelijk aan waarbij je jezelf wijs maakt dat je wel van elkaar leert houden.
Ik denk dat je je moet kijken naar wat je nou eigenlijk wil op het gebied van kinderen. Want met de verkeerde man een relatie aan gaan op basis van de verkeerde motieven is gedoemd om voor 2 personen en een kind een nachtmerrie te creëren. Als jouw kinderwens los staat van een relatie dan kan je daarvoor gaan en kijken of er optioneel een relatie met iemand bij ontstaat. Als je zelf je kinderwens koppelt aan het hebben van een relatie, wat je nu lijkt te doen, dan is het hebben van een fijne liefdevolle duurzame relatie de eerste voorwaarde en pas daarna is er ruimte voor een kind. En natuurlijk gaat leeftijd dan nu ook mee spelen, maar ook dat is een verkeerd motief om met de verkeerde man een relatie aan te gaan.
vrijdag 26 juli 2019 om 13:57
Een vriend zat in dezelfde situatie, maar dan vanaf de andere kant.
Hij heeft de relatie verbroken omdat hij aanvoelde dat het van haar uit een rationele keuze was. Ze wou kinderen en hij was geen slechte partij, maar er miste iets essentieel.
Ik bedoel eigenlijk: wees wel eerlijk naar je partner want die voelt het sowieso ook aan als je niet verliefd bent.
Hij heeft de relatie verbroken omdat hij aanvoelde dat het van haar uit een rationele keuze was. Ze wou kinderen en hij was geen slechte partij, maar er miste iets essentieel.
Ik bedoel eigenlijk: wees wel eerlijk naar je partner want die voelt het sowieso ook aan als je niet verliefd bent.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:01
Ga in ieder geval voor die kinderen met hem. Dan hebben ze in ieder geval een vader, ook al blijf je er misschien niet bij. Maar vertel hem wel vanaf het begin waar hij staat. Het kan zijn dat hij er niet in mee wil gaan en wil wachten op een vrouw die echt gevoelens voor hem heeft. Hij heeft die tijd namelijk. En die heb jij niet.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:04
Marigold1986 schreef: ↑26-07-2019 13:43Gevoelens en verliefdheod kunnen zéker groeien. Ik spreek uit eigen ervaring...
Groeien impliceert dat ze er in beginsel al iets moet zijn.
Het lijkt me vreselijk slecht advies om een relatie aan te gaan met als uitgangspunt dat gevoelens en verliefdheid later wel toegevoegd kunnen worden. En dat is wat je hiermee suggereert.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:13
iones schreef: ↑26-07-2019 14:01Ga in ieder geval voor die kinderen met hem. Dan hebben ze in ieder geval een vader, ook al blijf je er misschien niet bij. Maar vertel hem wel vanaf het begin waar hij staat. Het kan zijn dat hij er niet in mee wil gaan en wil wachten op een vrouw die echt gevoelens voor hem heeft. Hij heeft die tijd namelijk. En die heb jij niet.
Hoe kan je nou werkelijk waar iemand adviseren een liefdesloze relatie aan te gaan om een kind op de wereld te zetten waarna je wel weer uit elkaar kan gaan.
Je begint een relatie op basis van iets wat je jezelf wijs maakt, je creëert een liefdesloze relatie voor jezelf en je kind om in op te groeien, je geeft je kind een slecht voorbeeld van hoe een relatie zou moeten functioneren en je geeft je kind de stress mee van de scheiding. Jij ongelukkig, hij ongelukkig en je kind verknipt en ongelukkig.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:17
Ze maakt zichzelf niets wijs: ze geeft zelf toe dat er geen aantrekking of verliefdheid is.
Maar inderdaad, een idioot plan om met deze man kinderen op de wereld te gaan zetten.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:18
Gebeurt zoveel. Ook al mensen gelukkig trouwen ervanuit gaand dat ze altijd bij elkaar zullen blijven.SHIFTY schreef: ↑26-07-2019 14:13Hoe kan je nou werkelijk waar iemand adviseren een liefdesloze relatie aan te gaan om een kind op de wereld te zetten waarna je wel weer uit elkaar kan gaan.![]()
Je begint een relatie op basis van iets wat je jezelf wijs maakt, je creëert een liefdesloze relatie voor jezelf en je kind om in op te groeien, je geeft je kind een slecht voorbeeld van hoe een relatie zou moeten functioneren en je geeft je kind de stress mee van de scheiding. Jij ongelukkig, hij ongelukkig en je kind verknipt en ongelukkig.![]()
vrijdag 26 juli 2019 om 14:25
Het is ooit onderzocht, ergens in de jaren 90, als ik het me goed herinner en daaruit bleek dat een groot percentage van alle gehuwde stellen niet van elkaar hielden.
Hoe hoog dat percentage was, dat weet ik niet meer, maar weet wel dat ik er verbaasd over was. Dus zo vreemd zou het niet zijn voor de TO om een kind te krijgen met een man waar zij niet van houdt.
Ik zou het niet op kunnen brengen.
Hoe hoog dat percentage was, dat weet ik niet meer, maar weet wel dat ik er verbaasd over was. Dus zo vreemd zou het niet zijn voor de TO om een kind te krijgen met een man waar zij niet van houdt.
Ik zou het niet op kunnen brengen.