welk gedichtje had jij op het geboortekaartje?
donderdag 16 november 2006 om 17:24
Ik weet dat er een tijd geleden een topic over was, kan hem nu even niet vinden via de zoekfunctie.
Over een week of 7 wordt ons kleintje geboren (als het goed is tenminste )
Geboortekaartje zijn we nog niet echt uit. Ook niet of we een dichtregeltje doen of wat dan ook. Ben nog wat zoekende.
Met welk idee zijn jullie gaan zoeken naar een gedichtje? Schreef je het vanuit een broertje of zusje, of vanuit jezelf, of gewoon een mooie regel?
Ik wil heel graag kijken of we kunnen verwoorden wat voor wonder we het vinden dat er een kleintje van ons op de wereld is / komt.
Ben benieuwd!
Over een week of 7 wordt ons kleintje geboren (als het goed is tenminste )
Geboortekaartje zijn we nog niet echt uit. Ook niet of we een dichtregeltje doen of wat dan ook. Ben nog wat zoekende.
Met welk idee zijn jullie gaan zoeken naar een gedichtje? Schreef je het vanuit een broertje of zusje, of vanuit jezelf, of gewoon een mooie regel?
Ik wil heel graag kijken of we kunnen verwoorden wat voor wonder we het vinden dat er een kleintje van ons op de wereld is / komt.
Ben benieuwd!
donderdag 16 november 2006 om 17:32
Wij hadden:
Van geluk gesproken...
God gaf ons:
en verder alleen zakelijke gegevens, naam, datum en adres.
Velen zullen het te zwaar vinden, voor ons geeft het precies aan hoe we ons voelden!
Ik vind de meeste gedichtjes afschuwelijk. Zo nietszeggend, zo flauw, zo rijmelarij... Zet er dan niets op... Ieder zijn smaak, denk ik...
Voor de 2e, die we in april verwachten hebben we enorme lap tekst, naar een prentenboekje van Imme Dros. Wij zijn er weg van, velen zullen het raar vinden....denk ik.
Succes met zoeken.
Van geluk gesproken...
God gaf ons:
Velen zullen het te zwaar vinden, voor ons geeft het precies aan hoe we ons voelden!
Ik vind de meeste gedichtjes afschuwelijk. Zo nietszeggend, zo flauw, zo rijmelarij... Zet er dan niets op... Ieder zijn smaak, denk ik...
Voor de 2e, die we in april verwachten hebben we enorme lap tekst, naar een prentenboekje van Imme Dros. Wij zijn er weg van, velen zullen het raar vinden....denk ik.
Succes met zoeken.
donderdag 16 november 2006 om 18:43
quote:
Wij hadden:
Van geluk gesproken...
God gaf ons:
Succes met zoeken.
Mooi zeg! Vooral om te beginnen met "Van geluk gesproken..." Prachtig!
Wij hadden:
Van geluk gesproken...
God gaf ons:
Succes met zoeken.
Mooi zeg! Vooral om te beginnen met "Van geluk gesproken..." Prachtig!
donderdag 16 november 2006 om 18:51
Wij hadden:
' leef je leven zorgeloos en blij '
De laatste regel van en oud kindersversje:
Laten anderen je maar wensen,
voorspoed, rijkdom en geluk.
Geld en goed bracht vele mensen
veel te dikwijls van hun stuk.
Daarom hier een wens van mij,
Leef je leven zorgeloos en blij
Wij vonden dat zo mooi, en helemaal de lading dekkend, wat wij onze zoon mee willen geven.
' leef je leven zorgeloos en blij '
De laatste regel van en oud kindersversje:
Laten anderen je maar wensen,
voorspoed, rijkdom en geluk.
Geld en goed bracht vele mensen
veel te dikwijls van hun stuk.
Daarom hier een wens van mij,
Leef je leven zorgeloos en blij
Wij vonden dat zo mooi, en helemaal de lading dekkend, wat wij onze zoon mee willen geven.
donderdag 16 november 2006 om 19:35
Bij de eerste hadden wij:
Oogjes als diamantjes,
een huidje zo zacht,
piepkleine handjes,
een mondje dat lacht.
Een neusje bijzonder
en haartjes van dons,
het is echt een wonder,
dit kindje is van ons.
Voor de tweede hadden wij alleen: Iedereen mag het horen, mijn broertje is geboren.
Ik vond vele gedichtjes mooi, maar heel veel kaartjes niet. Het kaartje dat het uiteindelijk werd had helaas niet zoveel ruimte voor een gedichtje...
Voor een meisje vond ik een stuk uit het liedje van stevie wonder Isn't she lovely heel erg mooi! (maar het werden 2 jongens dus (nog)niet gebruikt).
Suc6 met zoeken.
Oogjes als diamantjes,
een huidje zo zacht,
piepkleine handjes,
een mondje dat lacht.
Een neusje bijzonder
en haartjes van dons,
het is echt een wonder,
dit kindje is van ons.
Voor de tweede hadden wij alleen: Iedereen mag het horen, mijn broertje is geboren.
Ik vond vele gedichtjes mooi, maar heel veel kaartjes niet. Het kaartje dat het uiteindelijk werd had helaas niet zoveel ruimte voor een gedichtje...
Voor een meisje vond ik een stuk uit het liedje van stevie wonder Isn't she lovely heel erg mooi! (maar het werden 2 jongens dus (nog)niet gebruikt).
Suc6 met zoeken.
donderdag 16 november 2006 om 21:32
Hoi,
Dit gedichtje heb ik uit het vorige topic die ging over dit onderwerp.
Het is een gedichtje van Toon Hermans
Wat mooi, zo´n pasgeboren kind
Dat helemaal bij het begin begint
Zo puur, zo ongedwongen echt
Geen stap gedaan, geen woord gezegd
Je ziet, dat is het geheim misschien
Veel meer, dan wat je ogen zien
Succes verder met het uitzoeken en met de bevalling!
Dit gedichtje heb ik uit het vorige topic die ging over dit onderwerp.
Het is een gedichtje van Toon Hermans
Wat mooi, zo´n pasgeboren kind
Dat helemaal bij het begin begint
Zo puur, zo ongedwongen echt
Geen stap gedaan, geen woord gezegd
Je ziet, dat is het geheim misschien
Veel meer, dan wat je ogen zien
Succes verder met het uitzoeken en met de bevalling!
donderdag 16 november 2006 om 22:02
donderdag 16 november 2006 om 23:07
quote:effe off topic, welke tekst is dat dan sosofie? ben ik wel benieuwd naar. En ik zal even de zoekfunctie gebruiken, was namelijk een leuk topicsssst... niet verder vertellen: 'Zomaar was je geboren.'
Over de zeeman die na een woeste zeereis in een wiegje belandt.
".......Zee, waar ben je gebleven, zee waar zie ik je weer? Zeeman, jammer niet langer, jouw zee is er niet meer. Jouw plaats is in een wiegje enzovoorts..."
En dan witte tekst op woest blauwe golven. helemaal leuk...
Vinden wij. Maar wij zijn niet zo van de beertjesafdeling.
Over de zeeman die na een woeste zeereis in een wiegje belandt.
".......Zee, waar ben je gebleven, zee waar zie ik je weer? Zeeman, jammer niet langer, jouw zee is er niet meer. Jouw plaats is in een wiegje enzovoorts..."
En dan witte tekst op woest blauwe golven. helemaal leuk...
Vinden wij. Maar wij zijn niet zo van de beertjesafdeling.
donderdag 16 november 2006 om 23:11
Toen wij vorig jaar trouwden hadden we het gedichtje:
Ik ben ik
Jij bent jij
Vanaf vandaag
Voor altijd wij
Nu onze zoon geboren is hebben we daar een vervolg op bedacht:
Jij bent jij
Samen = Wij
Welkom in ons gezinnetje
Een liefde erbij!
Wij vonden dit een mooi kloppend geheel en een mooi vervolg op wat wij samen hebben....
Ik ben ik
Jij bent jij
Vanaf vandaag
Voor altijd wij
Nu onze zoon geboren is hebben we daar een vervolg op bedacht:
Jij bent jij
Samen = Wij
Welkom in ons gezinnetje
Een liefde erbij!
Wij vonden dit een mooi kloppend geheel en een mooi vervolg op wat wij samen hebben....
vrijdag 17 november 2006 om 00:04
Wij hadden:
"Samen een kindje,
het lijkt zo normaal.
Maar dit kindje van ons samen,
is voor ons heel speciaal."
We hebben voor dit gedichtje gekozen omdat het dik 8 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was.
Omdat mensen onze situatie kenden, kregen we hele lieve reacties op het gedichtje.
Velen vonden het heel toepasselijk.
"Samen een kindje,
het lijkt zo normaal.
Maar dit kindje van ons samen,
is voor ons heel speciaal."
We hebben voor dit gedichtje gekozen omdat het dik 8 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was.
Omdat mensen onze situatie kenden, kregen we hele lieve reacties op het gedichtje.
Velen vonden het heel toepasselijk.
vrijdag 17 november 2006 om 08:23