Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?

2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten

2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
Mooi stuk van Ebru Umar
http://www.ebruumar.nl/358/hoeveel-zijn ... 4ScRBcu64

Quote:
"Het is 2019.
Nederland en de fine fleur van onze journalistiek vindt zichzelf geweldig dat ze pratende tenten in hun praatprogramma’s hebben. Feministen die zich bekneld voelen door hun bh, gaan de barricaden op om als vrouw een tent als kledingstuk te mogen dragen. Anno 2019 is het mogelijk dat een tent aan tafel zit bij de publieke omroep. Maar als iemand op het idee zou komen een topless vrouw tegenover de tent aan tafel te zetten, zou die persoon het lachertje van de week zijn. Hoe kún je zoiets voorstellen! Dat kán toch helemaal niet!

Nee anno 2019 doe je zoiets niet. Anno 2019 bepleit je de vrouwonderdrukkende, vrouwmishandelende islam. Want islam is liefde. En liefde is vrijheid".
En laat Amnesty zich hier maar druk om maken https://www.dagelijksestandaard.nl/201 ... evangenis/
vivaratje schreef:
03-08-2019 20:54
En laat Amnesty zich hier maar druk om maken https://www.dagelijksestandaard.nl/201 ... evangenis/
Dat doen ze al hoor.
S-Meds schreef:
03-08-2019 15:58
het is nogal achterlijk om te denken dat homofobie een probleem is dat veroorzaakt wordt door moslims

In "mijn wereld" was en is het doodgewoon. Die homohaat is de laatste jaren steeds erger geworden en de hoofddoekjes zijn steeds meer geworden.
LOEP ME MAAR aub.
ThunderassMan schreef:
03-08-2019 16:06
Homofobie bestond natuurlijk al (en zal ook altijd in een bepaalde mate blijven bestaan ben ik bang), maar de agressie, het geweld en openlijke haat tegenwoordig komt wel degelijk voornamelijk uit de koker van Islamaanhangers.
Er zijn ongeveer 2 miljard moslims op deze wereld waarvan het allergrootste gedeelte dagelijks, vanaf jonge leeftijd geindoctrineerd wordt met haat tegen vanalles dat niet des korans is.

De islam zal het probleem in ieder geval niet minder maken of oplossen......

Dit
LOEP ME MAAR aub.
S-Meds schreef:
03-08-2019 16:08
openlijke homohaat is overal, zeker onder moslims en christenen, maar de main stream, lekkere gezonde hollandse man voert de boventoon, luister maar even terug naar Ellie Lust over homoseksueel zijn en bij de politie werken. Oh ja eerder deze week ging het over buitenlander zijn en bij de politie werken. De politie is een wit testosteron bolwerk dat alles wat afwijkt wegtreitert

Je bent met haatzaaien tegen de politie bezig, en je hebt zeker nooit van Fatima Elatik en "Maffiose Famiglia" gehoord.
LOEP ME MAAR aub.
S-Meds schreef:
03-08-2019 16:10
homohaat in het leger - groot probleem
homohaat in de voetbal - groot probleem

in groningen is het op zaterdag gebruikelijk om homo’s te rammen, gewoon door blanke boerenknullen, het is tijdverdrijf
en zolang mannen als johan derksen zeggen, ik heb niks tegen homo’s maar ze moeten zich niet gedragen als een mietje blijft dit probleem bestaan
en dan kan je echt niet wijzen naar een bijzonder klein deel van onze samenleving, die 5% moslims.

Bij jouw hebben altijd "de blanke boerenknullen" het gedaan. Egaal welk onderwerp. Ik begin te denken dat je een hekel hebt aan blanken en aan boeren..

Johan heeft niks tegen homo's. Er zijn al meerdere homo's gast geweest in Voetbal Inside. Niets gemerkt van haat. Ik begrijp goed wat hij met deze woorden bedoeld, Hoe kan het dat jij dat steeds verkeerd interpreteert?
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
03-08-2019 23:13
In "mijn wereld" was en is het doodgewoon. Die homohaat is de laatste jaren steeds erger geworden en de hoofddoekjes zijn steeds meer geworden.
Dan heb jij wel in een heel bijzondere wereld geleefd. Het woord ‘potenrammen’ stamt uit de jaren tachtig. Kijk de clip van Smalltown Boy van Bronski Beat eens uit 1984.
En vóór de jaren tachtig kon je er nauwelijks voor uitkomen. (Later trouwens ook niet. Denk aan Freddie Mercury, George Michael en Rock Hudson)

Ja vroeger was alles zo goed. Jos Brink was zo’n leuke gezellige homo. Daar is dan ook wel alles mee gezegd.
missie_m schreef:
Oh? Jij bent lesbisch? Of wat?
S-Meds schreef:
03-08-2019 16:28
je draait het nu om
jij maakt je zorgen om vrouwen en homo’s die onderdrukt worden door moslims
als de daders nederlanders zijn bestaat het probleem ineens niet
dit toont je verborgen agenda aan, het gaat je niet om die vrouwen of homo’s
het gaat erom om je antipathie tegen moslims tentoon te stellen
ik weet niet waarom, die riedel kennen we toch van je?
Huh??
Moslims die hier geboren zijn zijn zijn toch ook Nederlanders (met een dubbel paspoort).
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
03-08-2019 23:33
Huh??
Moslims die hier geboren zijn zijn zijn toch ook Nederlanders (met een dubbel paspoort).
Klets toch niet zo flauw alsjeblieft.
Met jou valt toch geen normaal gesprek te voeren zeg.
bethweeter schreef:
03-08-2019 23:29
Dan heb jij wel in een heel bijzondere wereld geleefd. Het woord ‘potenrammen’ stamt uit de jaren tachtig. Kijk de clip van Smalltown Boy van Bronski Beat eens uit 1984.
En vóór de jaren tachtig kon je er nauwelijks voor uitkomen. (Later trouwens ook niet. Denk aan Freddie Mercury, George Michael en Rock Hudson)

Ja vroeger was alles zo goed. Jos Brink was zo’n leuke gezellige homo. Daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Dit dus
bethweeter schreef:

Je kan niet met droge ogen beweren dat er sinds de jaren 80 niet enorm veel verbeterd is met de 'acceptatie' van homoseksualiteit.

Dat betekent helaas niet dat er niet nog steeds mensen zijn die in de jaren 80 leven. Het is lastig om die mentaliteit te veranderen, maar het gaat steeds beter.

En dat gaan we dan vergelijken met de islam, waar kinderen vanaf hun geboorte standaard worden geïndoctrineerd met het idee dat homoseksualiteit onrein is. En dan komen wij met ons pustbus 51 spotje.

Ja, dat is bijna hetzelfde.
julius schreef:
03-08-2019 23:46
Je kan niet met droge ogen beweren dat er sinds de jaren 80 niet enorm veel verbeterd is met de 'acceptatie' van homoseksualiteit.

Dat betekent helaas niet dat er niet nog steeds mensen zijn die in de jaren 80 leven. Het is lastig om die mentaliteit te veranderen, maar het gaat steeds beter.

En dat gaan we dan vergelijken met de islam, waar kinderen vanaf hun geboorte standaard worden geïndoctrineerd met het idee dat homoseksualiteit onrein is. En dan komen wij met ons pustbus 51 spotje.

Ja, dat is bijna hetzelfde.
Komt in het Christendom ook nog heel veel voor hoor.

Maar affijn over de boerka...
sam1968 schreef:
03-08-2019 23:47
Komt in het Christendom ook nog heel veel voor hoor.
Wel ja, nog een jij-bak. Alsof ik dat bij christenen wel een top idee vind.
missie_m schreef:

Nou Missie, geen idee wat jouw wereld is of was, maar dit was voor mij nogal een wake up-call, destijds, in de jaren 80. Ik was een jonge lesbo en ik dacht in mijn naïviteit, in de Randstad, in de vrijgevochten bubbel waarin ik verkeerde, dat alles wel goed zat in Nederland. In 1982 zijn homo's en lesbo's tijdens de Roze Zaterdag-demonstratie in Amersfoort aangevallen en in elkaar geslagen. Ik was er niet bij, destijds, omdat ik dacht dat dat niet nodig was in Nederland, zo'n demonstratie. Hoe mis had ik het.

Afbeelding

https://www.vice.com/nl/article/ywamvk/ ... oegetakeld
nounou
Zazamaenade schreef:
03-08-2019 23:50
Nou Missie, geen idee wat jouw wereld is of was, maar dit was voor mij nogal een wake up-call, destijds, in de jaren 80. Ik was een jonge lesbo en ik dacht in mijn naïviteit, in de Randstad, in de vrijgevochten bubbel waarin ik verkeerde, dat alles wel goed zat in Nederland. In 1982 zijn homo's en lesbo's tijdens de Roze Zaterdag-demonstratie in Amersfoort aangevallen en in elkaar geslagen. Ik was er niet bij, destijds, omdat ik dacht dat dat niet nodig was in Nederland, zo'n demonstratie. Hoe mis had ik het.

Afbeelding

https://www.vice.com/nl/article/ywamvk/ ... oegetakeld
huh? dit zijn gewoon nederlanders??
Mag je eigenlijk in Nederland autorijden met een burka? Je ziet echt hartstikke slecht met zo'n kreng aan natuurlijk. Of moet je dan zo'n bejaarden keuring doen?

Nog een reden waarom ik niet begrijp dat moslim mannen niet een burka moeten/willen dragen. Je ziet al die vrouwen die jou willen ophitsen en die tegen jou blikken beschermd dienen te worden veel minder goed.

Maar dat zal wel weer te eerlijk zijn.
julius schreef:
03-08-2019 23:49
Oh ja maar daar praten we niet over.
Ik snap het.
julius schreef:
03-08-2019 23:49

Ja maar dat is errrger, want de lat ligt voor de gristenen wat hoger, van de gemiddelde moslim vragen 'we' niet zoveel, want die hebben nog geen broodnodige verlichting meegemaakt. Ergo: dom geloof, kun je die stakkers niet aanrekenen.

Ofzo.
sam1968 schreef:
04-08-2019 00:01
Ik snap het.

Ze dragen geen burka's, dat zal het zijn.
S-Meds schreef:
03-08-2019 23:54
huh? dit zijn gewoon nederlanders??

Ja, hoe is het mogelijk, hè?
Verdraagzame, al dan niet christelijke, medelanders. Zulke lieve bekkies :heart:
nounou
sam1968 schreef:
04-08-2019 00:01
Ik snap het.
Als je wilt kunnen we er over praten hoor. Ik heb op christelijke scholen gezeten. Als je daar homo was, nou dan ehhh, ja dan was je homo, eigenlijk. Die werden niet met de bijbel in de hand verketterd. Tenminste, voor zover ik me dat kan herinneren he. Misschien werden ze in het weekend wel head-first van het dak afgegooid. Dat zou nog kunnen natuurlijk.
bethweeter schreef:

Vroeger was alles anders, mijn oma ging elke dag naar de kerk, kinderen speelden met een tol of hoepel. Maar in mijn 'wereld', in mijn kindertijd dus, de jaren vóór 1980, in ons dorp woonden hele leuke stellen, ze leefden zeker niet zoals je ze ziet tijdens de Gay-pararde, maar dat ordinaire deden hetero's toen niet en nu misschien ook niet, maar die stellen waren samen en dat wist het hele dorp, en die zijn nu nog steeds bij elkaar, en ze hoorden er altijd gewoon bij.

Niet alleen Jos Brink, Ook André van Duin, Wim Sonneveld, Willem Nijholt, Bennie Nijman, Joop Braakhekke, Pim Fortuyn, Albert Mol, Jan Lenferink, Gert-Jan Dröge,, Robert Long, Gerard Reve, Paul Haenen, Ronnie Tober, Ramses Shaffy, Albert Verlinden, Hans van Willigenburg, Maik de Boer, Peter van der Vorst, Paul de Leeuw, Marc Marie Huybreghts, Carlo Boschard, Harm Edens, Evert Santegoeds, Cornald Maas, Rolf en Viktor, Jamai. En vele andere die er ook heel open over waren en zijn.

En: Claudia de Brey, Ellie Lust, Irene Wüst, Carry Slee, Maartje Paumen, boerin Bertie, Barbara Barend, Nelly Frijda, Ryanne van Dorst, Inge Diepman, Margriet van der Linden, en nog vele vele anderen die er ook open over zijn.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:12
0.64% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Hetvrijewoord schreef:
04-08-2019 00:02
Ze dragen geen burka's, dat zal het zijn.
Nou ja daar gaat dit topic over.
Maar kennelijk gaat het helemaal niet om de burka.
Zoveel is me inmiddels wel duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven