Waarom ghost men
donderdag 1 augustus 2019 om 17:22
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
zondag 4 augustus 2019 om 18:03
Klopt, obsessies horen bij autisme.iceteapeach schreef: ↑04-08-2019 14:06Ik snap echt dat het lullig/raar/suf is alleen Kandij, hoe komt het dat je je na een (1?) date zo vastbijt ipv denkt: dan niet.
Je lijkt heel moeilijk los te kunnen laten, klopt dat?
zondag 4 augustus 2019 om 18:06
Maar waarom had hij het dan over een 2e date? Dat snap ik niet. Als het was afgerond met 'was gezellig, tot spreeks' kwam het niet onverwacht. Toestemmen met een 2e date en naar data kijken om dan te ghosten is raar.Fossa schreef: ↑04-08-2019 16:47Maar dan nog: als je na een eerste date niks meer hoort, word je niet 'geghost'. Je blijft niet vertwijfeld achter wat er toch in vredesnaam aan de hand kan zijn geweest. Het is zo klaar als een klontje: die ander vond jullie eerste date niet zo interessant. Dat is alles.
zondag 4 augustus 2019 om 18:10
Maar dit kost je toch bergen energie? Wat levert het je op?
wij slapen nooit.
zondag 4 augustus 2019 om 18:11
Tsja ik ben in therapie maar heb er weinig controle over.
zondag 4 augustus 2019 om 18:14
Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 18:06Maar waarom had hij het dan over een 2e date? Dat snap ik niet. Als het was afgerond met 'was gezellig, tot spreeks' kwam het niet onverwacht. Toestemmen met een 2e date en naar data kijken om dan te ghosten is raar.
Ja, alleen is het zaak voor jezelf te kijken hoe je dit zo snel mogelijk kunt loslaten ipv erin vastbijten, de vinger naar hem blijven wijzen, in de negatieve spiraal blijven hangen en geen steek vooruit komen. Zoals je date niet in jouw hoofd kan kijken, kan jij dat andersom ook niet.
Laat staan waarom de date iets doet wat jij niet zou doen. Dat zou je uitgangspunt moeten zijn, jezelf en waar jij waarde aan hecht. Niet hoe een ander zich volgens jou dient te gedragen. Gaat je een hoop frustratie schelen.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 04-08-2019 18:16
0.31% gewijzigd
wij slapen nooit.
zondag 4 augustus 2019 om 18:15
Het is makkelijker. De date leuk eindigen en niet meer van je te laten horen;)Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 18:06Maar waarom had hij het dan over een 2e date? Dat snap ik niet. Als het was afgerond met 'was gezellig, tot spreeks' kwam het niet onverwacht. Toestemmen met een 2e date en naar data kijken om dan te ghosten is raar.
zondag 4 augustus 2019 om 18:18
Zeer waarschijnlijk omdat hij t wel zo dacht op t moment maar ook met anderen date en toch liever met een andere vrouw op een 2e date gaat.Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 18:06Maar waarom had hij het dan over een 2e date? Dat snap ik niet. Als het was afgerond met 'was gezellig, tot spreeks' kwam het niet onverwacht. Toestemmen met een 2e date en naar data kijken om dan te ghosten is raar.
zondag 4 augustus 2019 om 18:19
Dit klinkt als een willoos slachtoffer, dat ben je toch niet? Nogmaals de vraag: wat levert deze negatieve energie je op? En als je therapie hebt, heb je dit aangekaart en wat zegt je therapeut erover?
wij slapen nooit.
zondag 4 augustus 2019 om 18:57
Dan ZEG je dat.CherokeeRose1977 schreef: ↑04-08-2019 18:18Zeer waarschijnlijk omdat hij t wel zo dacht op t moment maar ook met anderen date en toch liever met een andere vrouw op een 2e date gaat.
Plus wat maakt haar meer waard dan mij? Dat ik niet eens iets hoor? Dat steekt.
zondag 4 augustus 2019 om 19:07
Omdat ik me nu minderwaaedig voel naast elke andere vrouw die niet geghost is.iceteapeach schreef: ↑04-08-2019 18:19Dit klinkt als een willoos slachtoffer, dat ben je toch niet? Nogmaals de vraag: wat levert deze negatieve energie je op? En als je therapie hebt, heb je dit aangekaart en wat zegt je therapeut erover?
zondag 4 augustus 2019 om 19:08
Ik zeg niet dat het zo is hè. Het is een aanname die ik doe.Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 18:57Dan ZEG je dat.
Plus wat maakt haar meer waard dan mij? Dat ik niet eens iets hoor? Dat steekt.
En heeft al helemaal niks te maken met dat zij meer waard is dan jou.
zondag 4 augustus 2019 om 19:15
En als ik even een voorbeeld mag noemen, ik ben geghost door een man die ik al ruim anderhalf jaar kende en waar ik een behoorlijke (emotionele) band mee heb opgebouwd. Lang verhaal.
Verplaats je daar maar eens in, hoe dat voelt (voel me nu gelukkig al een heel stuk beter na ruim een maand niks gehoord te hebben) en vergelijk dat eens met mannen die tijdens een online gesprek of na 1 date niks meer laten horen.
Als je dat meemaakt, dán heb je recht van klagen. Niet als je nog maar 1 date hebt gehad of elkaar alleen nog maar online hebt gesproken en je hoort opeens niks meer.
Verplaats je daar maar eens in, hoe dat voelt (voel me nu gelukkig al een heel stuk beter na ruim een maand niks gehoord te hebben) en vergelijk dat eens met mannen die tijdens een online gesprek of na 1 date niks meer laten horen.
Als je dat meemaakt, dán heb je recht van klagen. Niet als je nog maar 1 date hebt gehad of elkaar alleen nog maar online hebt gesproken en je hoort opeens niks meer.
zondag 4 augustus 2019 om 19:22
CherokeeRose1977 schreef: ↑04-08-2019 19:15En als ik even een voorbeeld mag noemen, ik ben geghost door een man die ik al ruim anderhalf jaar kende en waar ik een behoorlijke (emotionele) band mee heb opgebouwd. Lang verhaal.
Klote he
wij slapen nooit.
zondag 4 augustus 2019 om 19:26
Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 19:07Omdat ik me nu minderwaaedig voel naast elke andere vrouw die niet geghost is.
Hoe weet je welke vrouw er wel of niet al eens geghost is? Wat heb je ervoor nodig of wat zou jou kunnen helpen om je mindset om te buigen? En dan bedoel ik niet dat je van je date antwoord wil want dat ga je niet (meer) krijgen.
wij slapen nooit.
zondag 4 augustus 2019 om 19:32
Idd en dank je
TO, probeer dingen in perspectief te zien. Ja, het is niet leuk dat het je overkomt maar het zal zeker niet de 1e en de laatste keer zijn dat het gebeurt in de beginfase van daten.
zondag 4 augustus 2019 om 20:14
zondag 4 augustus 2019 om 20:20
Mensen kunnen soms met zichelf in de knoop zitten. Dan gaan ze op date, maar beseffen ze ineens dat de ander mogelijk verwachtingen heeft. Waar ze niet aan kunnen voldoen. En dan hoor jij niks meer. Is maar een voorbeeld maar veel mensen zitten op datingsites ter afleiding van een breuk. Dan is aandacht fijn, maar hoeven ze verder niks. Ik had lang contact met iemand die ik zo leerde kennen. Diegene besefte pas na mijn uitleg over hoe dat voor mij voelde, dat hij beter niet kon gaan chatten of daten.
Het heeft in de meeste gevallen niks te maken met jou. Jij had de pech dat je zo iemand trof. En veel mannen trekken zich terug bij problemen ( met zichzelf). Ze hebben niet door hoe dat voor een ander is.
En soms zullen ze een ander leuk contact hebben of zijn het echte kloothommels.
Het heeft in de meeste gevallen niks te maken met jou. Jij had de pech dat je zo iemand trof. En veel mannen trekken zich terug bij problemen ( met zichzelf). Ze hebben niet door hoe dat voor een ander is.
En soms zullen ze een ander leuk contact hebben of zijn het echte kloothommels.
zondag 4 augustus 2019 om 20:35
Door deze post stel ik me zo voor dat je date dacht dat het wel duidelijk was dat er geen tweede zou komen, aangezien je zelf aangeeft dat er wel signalen in die richting waren, maar dat jij er toch op hebt aangestuurd.Kandijsuiker schreef: ↑04-08-2019 19:08Achteraf waren er signalen hoor, maar als iemand toestemt ga ik daar van uit.
Misschien vond hij het lastig dat ie de hints niet begreep (of ze misschien wel begreep maar je er niks van aantrok) en vond hij het makkelijker toe te stemmen en daarna niks meer te laten horen.
zondag 4 augustus 2019 om 20:44
Dit idd. Als je rationeel terug denkt aan de date, TO, zijn er dan al signalen die je nu misschien wel herkent?Rookgordijn1 schreef: ↑04-08-2019 20:35Door deze post stel ik me zo voor dat je date dacht dat het wel duidelijk was dat er geen tweede zou komen, aangezien je zelf aangeeft dat er wel signalen in die richting waren, maar dat jij er toch op hebt aangestuurd.
Misschien vond hij het lastig dat ie de hints niet begreep (of ze misschien wel begreep maar je er niks van aantrok) en vond hij het makkelijker toe te stemmen en daarna niks meer te laten horen.