Dweil FRM of Philips oneup
donderdag 19 maart 2026 om 17:33
Hoi allemaal,
Zijn er mensen hier bekend met de Philips oneup dweil en het dweilsysteem van FRM + hun schoonmaakmiddelen? Ik zit echt enorm in twijfel... en omdat FRM tot vandaag korting heeft dacht ik misschien weet het viva forum advies voor welke ik het beste kan gaan
.
Ik heb een dreumes en een kat in huis.
Zijn er mensen hier bekend met de Philips oneup dweil en het dweilsysteem van FRM + hun schoonmaakmiddelen? Ik zit echt enorm in twijfel... en omdat FRM tot vandaag korting heeft dacht ik misschien weet het viva forum advies voor welke ik het beste kan gaan
Ik heb een dreumes en een kat in huis.
donderdag 19 maart 2026 om 18:30
Geen ervaring mee. Ik denk wel: dweilsysteem van FRM en hun schoonmaakmiddelen ga je onnodig veel betalen. Ik ken het merk niet.
Ik heb even gekeken naar de deep clean reiniger. Dat is oa azijn, want azijn is een middel om kalk te verwijderen.
Het is gewoon een dure hype. Als er nou bij de deep clean reiniger nog een menselijke kracht wordt bij geleverd, dan is het nog te overwegen.
Een fijne dweilsysteem is Leifheit. Gaat al jaren mee bij mij, voor dweildoeken zijn ook goedkopere te vinden.
Dat is mijn 2 centen op je vraag.
Ik heb even gekeken naar de deep clean reiniger. Dat is oa azijn, want azijn is een middel om kalk te verwijderen.
Het is gewoon een dure hype. Als er nou bij de deep clean reiniger nog een menselijke kracht wordt bij geleverd, dan is het nog te overwegen.
Een fijne dweilsysteem is Leifheit. Gaat al jaren mee bij mij, voor dweildoeken zijn ook goedkopere te vinden.
Dat is mijn 2 centen op je vraag.
donderdag 19 maart 2026 om 18:41
Mijn ervaring met een soortgelijk systeem als FRM (Techweise) en de Oneup: als je een vloer hebt die tegen een stoomreiniger kan (gewoon goedkoop modelletje van Vileda oid), bespaar je de hoeveelheid schoonmaken, mechaniekjes die stuk gaan/ook uiteen gehaald moeten worden, emmers uitspoelen en laten drogen en ga gelijk voor een stoomreiniger met extra set dweildoekjes.
Het is dat mijn marmoleumvloer niet tegen de stoomreiniger kan, ander vloog die Oneup ook de deur uit.
Waarom: je moet die dweil iedere keer eraf priegelen en alvast natmaken, je moet beide reservoirs (schoon en vuil) al twee keer wisselen bij een oppervlakte van 30 vierkante meter, na dweilen die dweil afspoelen en/of in de wasmachine gooien met handdoeken erbij (anders gaat ‘ie stuk). En het opdrogen van dat ding duurt wel een dikke twee dagen. Volgens de verpakking gaat de dweil zes maanden mee maar na vier maanden was die van mij toch echt wel op.
Versus het gemak van de stoomreiniger: vullen, dweil op de grond gooien en stoomreiniger erop, na X aantal vierkante meter voet op punt van de dweil zetten en eraf trekken, nieuwe dweil erop. Na afloop de doeken zo in de wasmachine en ze kunnen gewoon in de droger.
Ik ben echt blij met de vloer onder waar ik gewoon met de stoomreiniger overheen kan. Alle modderpootjes, zand, etc is zo weg en die dweiltjes gaan toch zeker twee jaar mee voordat je ze moet vervangen. En dan zijn ze nog stukken goedkoper ook. Je hoeft niets te laten drogen, je zet het ding zo in de meterkast en die dweiltjes zijn formaatje vaatdoek dus kunnen zo richting wasmand.
Het is dat mijn marmoleumvloer niet tegen de stoomreiniger kan, ander vloog die Oneup ook de deur uit.
Waarom: je moet die dweil iedere keer eraf priegelen en alvast natmaken, je moet beide reservoirs (schoon en vuil) al twee keer wisselen bij een oppervlakte van 30 vierkante meter, na dweilen die dweil afspoelen en/of in de wasmachine gooien met handdoeken erbij (anders gaat ‘ie stuk). En het opdrogen van dat ding duurt wel een dikke twee dagen. Volgens de verpakking gaat de dweil zes maanden mee maar na vier maanden was die van mij toch echt wel op.
Versus het gemak van de stoomreiniger: vullen, dweil op de grond gooien en stoomreiniger erop, na X aantal vierkante meter voet op punt van de dweil zetten en eraf trekken, nieuwe dweil erop. Na afloop de doeken zo in de wasmachine en ze kunnen gewoon in de droger.
Ik ben echt blij met de vloer onder waar ik gewoon met de stoomreiniger overheen kan. Alle modderpootjes, zand, etc is zo weg en die dweiltjes gaan toch zeker twee jaar mee voordat je ze moet vervangen. En dan zijn ze nog stukken goedkoper ook. Je hoeft niets te laten drogen, je zet het ding zo in de meterkast en die dweiltjes zijn formaatje vaatdoek dus kunnen zo richting wasmand.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 19 maart 2026 om 19:00
Ik heb de oneup, woonkamer van 55 m2 gaat daar prima in één keer mee. Ik vind het een ideaal systeem, gaat ook prima op het laminaat. Dweil na gebruik goed uitspoelen en laten drogen. Na elk gebruik wel weer even opladen, dan kan je de volgende keer direct dweilen. Wij hebben 3 honden en vuile pootafdrukken verdwijnen heel makkelijk.
donderdag 19 maart 2026 om 22:38
Nou de FRM valt al af na jullie reacties!
ik had al een vermoeden dat het wat overhyped is. En idd dasty, azijn etc maken ook goed schoon!
Nu lees ik ook over een stoomreiniger van iemand. Kan dat ook op laminaat dan? Ik ben echt geen poetsqueen en ben dus opzoek naar goede tips. Ik gebruik nu al jaren een action dweil (doet het ook prima hoor!)
Nu lees ik ook over een stoomreiniger van iemand. Kan dat ook op laminaat dan? Ik ben echt geen poetsqueen en ben dus opzoek naar goede tips. Ik gebruik nu al jaren een action dweil (doet het ook prima hoor!)
donderdag 19 maart 2026 om 23:54
Nee op laminaat zou ik het niet riskeren. Misschien dat iemand anders daar wel ervaring mee heeft.YOKI schreef: ↑19-03-2026 22:38Nou de FRM valt al af na jullie reacties!ik had al een vermoeden dat het wat overhyped is. En idd dasty, azijn etc maken ook goed schoon!
Als je een ander systeem wil omdat je iets wil dat je er zo even bij pakt en daarna weer weg kunt zetten om even snel een paar modderpootjes/tuimelbekerinhoud weg te poetsen tussen dweilbeurten door, dan zou ik de Oneup niet aanraden (dan zou ik eerder een merkloze ‘natte’ swiffer aanraden voor op laminaat, droogt net zo snel op).
vrijdag 20 maart 2026 om 00:26
Ik heb met de deep clean reiniger vloertegels schoongekregen waar ik al van alles op geprobeerd had, en t ruikt naar niks, ook geen azijn geur.Wandtegels douche ook kalkvrij nu ,ook eerder niet gelukt met andere middelen.
vrijdag 20 maart 2026 om 00:32
vrijdag 20 maart 2026 om 09:15
Ik heb die Oneup een paar weken geleend van iemand en ik vond het echt niet de moeite waard. Die dweil moet je toch nog elke keer eraf halen om hem even goed uit te spoelen, want je veegt de hele tijd je viezigheid met je mee. Dat moet ik met mijn swiffersysteem ook, dus dat is al geen verbetering.
Ik vraag me af (niet geprobeerd) of je die dikke plasticachtige dweil in de wasmachine mag doen. Ik heb hem nu maar steeds uitgewassen onder de kraan, dat moest ook zo volgens degene van wie ik hem leende. Maar echt heel schoon wordt hij daar niet van, dus ik vond het al niet zo heel fris om ermee te beginnen, laat staan, toen ik klaar was.
Diegene van wie ik hem leende vond het ook zo fijn dat de grond niet zo nat achterblijft, maar dat vond ik erg tegenvallen. Hij zuigt heel weinig water op. Als ik al 2x het schoonwater reservoir heb bijgevuld zit er net een klein laagje in het vuilwaterreservoir.
Eigenlijk is het dus gewoon een hele zware swiffer die je ook nog steeds moet opladen.
Wel fijn dat ik hem mocht lenen, nu hoef ik hem in elk geval niet te kopen en teleurgesteld te worden.
Ik vraag me af (niet geprobeerd) of je die dikke plasticachtige dweil in de wasmachine mag doen. Ik heb hem nu maar steeds uitgewassen onder de kraan, dat moest ook zo volgens degene van wie ik hem leende. Maar echt heel schoon wordt hij daar niet van, dus ik vond het al niet zo heel fris om ermee te beginnen, laat staan, toen ik klaar was.
Diegene van wie ik hem leende vond het ook zo fijn dat de grond niet zo nat achterblijft, maar dat vond ik erg tegenvallen. Hij zuigt heel weinig water op. Als ik al 2x het schoonwater reservoir heb bijgevuld zit er net een klein laagje in het vuilwaterreservoir.
Eigenlijk is het dus gewoon een hele zware swiffer die je ook nog steeds moet opladen.
Wel fijn dat ik hem mocht lenen, nu hoef ik hem in elk geval niet te kopen en teleurgesteld te worden.
vrijdag 20 maart 2026 om 10:23
Ik heb al jaren een stoomreiniger van vileda en sinds kort de one up. Ik vind de one up juist veel makkelijker dan de stoomreiniger.
Minder zwaar je loopt niet met dat snoer en het maakt beter schoon.
Nog geen ervaring hoe lang die dweildoek mee gaat. Ik was m wel in de wasmachine.
Maar het op gaan van het schone water en het vullen van het vieze water gaan redelijk 1 op 1. Ik ben er blij mee.
Minder zwaar je loopt niet met dat snoer en het maakt beter schoon.
Nog geen ervaring hoe lang die dweildoek mee gaat. Ik was m wel in de wasmachine.
Maar het op gaan van het schone water en het vullen van het vieze water gaan redelijk 1 op 1. Ik ben er blij mee.
Terug van weggeweest
vrijdag 20 maart 2026 om 10:57
Exact! Als je het volgens de beschrijving gebruikt, dan werkt het super!
vrijdag 20 maart 2026 om 11:23
De one up werkt qua systeem prima maar heeft 1 groot nadeel: de dweil.
Ze zeggen zelf dat je hem kunt wassen op 40 graden (wat eigenlijk al niet hoog genoeg is), maar dat kan eigenlijk niet want hij trekt krom en dan neemt hij dus geen water meer op en werkt het systeem niet meer.
Ik was dweilen nu direct met de hand in een desinfecterend sopje want elke x 20 euro voor een nieuwe dweil vind ik niet zo grappig. Ik neem dit systeem niet weer. Ik was in het begin overigens wel heel enthousiast maarja toen ging ik de dweilen wassen.
Een stoomreiniger gaat op ons laminaat prima, ik moet hem altijd uit de schuur halen dus ben ik te lui voor, maar werkt prima.
Ze zeggen zelf dat je hem kunt wassen op 40 graden (wat eigenlijk al niet hoog genoeg is), maar dat kan eigenlijk niet want hij trekt krom en dan neemt hij dus geen water meer op en werkt het systeem niet meer.
Ik was dweilen nu direct met de hand in een desinfecterend sopje want elke x 20 euro voor een nieuwe dweil vind ik niet zo grappig. Ik neem dit systeem niet weer. Ik was in het begin overigens wel heel enthousiast maarja toen ging ik de dweilen wassen.
Een stoomreiniger gaat op ons laminaat prima, ik moet hem altijd uit de schuur halen dus ben ik te lui voor, maar werkt prima.
vrijdag 20 maart 2026 om 11:34
Ik had gehoopt meer mensen met FRM producten te vinden hier. Ik heb mij laten influencen, wel na lang wikken en wegen en ook reviews gezocht. Ik had al bij de action een look a like dweil emmer van Spargo gekocht, dat beviel mij wel om niet steeds die lap te moeten uitwringen, en hem er gewoon in te steken. Maar die had maar 2 compartimenten, een sop emmer en een droog deel. Dus je dweilde dan nog steeds met vies water. Ik heb ook een stoomreiniger voor de vloer maar ik vind 1 lapje voor de hele vloer ook te weinig.
Maar goed ik ben geinfluenct dus, ik heb nu hier alles van FRM staan
De dweilemmer
Toverdoeken
Wonderdoeken
Droogdoeken
Interieurreiniger
Sanitairreiniger
Vloerreiniger
Speed reiniger
Deep cleen reiniger
WC-gel
en drie spray flacons
Ik heb tot nog toe nog alleen de toverdoek en de interieurreiniger gebruikt. Het rook lekker en werkte goed. Ik ga dit weekend de grote schoonmaak doen maar vanmiddag alvast de ramen. Het schijnt dat je met sprayflacon en de speedreiniger je ramen kunnen wassen zonder wisser maar met toverdoek streeploos kunt drogenwrijven.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen in ieder geval. ik vind de sprayflacon in ieder geval wel erg handig, ik loop altijd te zeulen met emmers en doseer altijd te veel schoonmaakmiddel. Ik was al over op alleen schoonmaakazijn, maar dat vond ik niet lekker ruiken.
Wordt vervolgd dus.
De dweilemmer
Toverdoeken
Wonderdoeken
Droogdoeken
Interieurreiniger
Sanitairreiniger
Vloerreiniger
Speed reiniger
Deep cleen reiniger
WC-gel
en drie spray flacons
Ik heb tot nog toe nog alleen de toverdoek en de interieurreiniger gebruikt. Het rook lekker en werkte goed. Ik ga dit weekend de grote schoonmaak doen maar vanmiddag alvast de ramen. Het schijnt dat je met sprayflacon en de speedreiniger je ramen kunnen wassen zonder wisser maar met toverdoek streeploos kunt drogenwrijven.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen in ieder geval. ik vind de sprayflacon in ieder geval wel erg handig, ik loop altijd te zeulen met emmers en doseer altijd te veel schoonmaakmiddel. Ik was al over op alleen schoonmaakazijn, maar dat vond ik niet lekker ruiken.
Wordt vervolgd dus.
Ik doe mijn best
vrijdag 20 maart 2026 om 11:45
Ik heb tien van die dweiltjes. Ik werk met twee dweilen per keer. Met zoveel dweiltjes is dat ding altijd klaar om te gebruiken. En het grote voordeel: ze kunnen gewoon op hoge temperaturen gewassen worden en zijn binnen twee uur weer droog.Senseo schreef: ↑20-03-2026 11:34Ik had gehoopt meer mensen met FRM producten te vinden hier. Ik heb mij laten influencen, wel na lang wikken en wegen en ook reviews gezocht. Ik had al bij de action een look a like dweil emmer van Spargo gekocht, dat beviel mij wel om niet steeds die lap te moeten uitwringen, en hem er gewoon in te steken. Maar die had maar 2 compartimenten, een sop emmer en een droog deel. Dus je dweilde dan nog steeds met vies water. Ik heb ook een stoomreiniger voor de vloer maar ik vind 1 lapje voor de hele vloer ook te weinig.
De dweilemmer
Toverdoeken
Wonderdoeken
Droogdoeken
Interieurreiniger
Sanitairreiniger
Vloerreiniger
Speed reiniger
Deep cleen reiniger
WC-gel
en drie spray flacons
![]()
Wordt vervolgd dus.
vrijdag 20 maart 2026 om 13:34
vrijdag 20 maart 2026 om 14:51
Ik heb mijne per ongeluk op 60gr gewassen en er is niks mee aan de hand. Verder wel mee eens dat ze duur zijn de nieuwe dweil.Juneberry schreef: ↑20-03-2026 11:23De one up werkt qua systeem prima maar heeft 1 groot nadeel: de dweil.
Terug van weggeweest
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in