Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?

2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten

2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
swannie12 schreef:
05-08-2019 15:40
Onvrijheid kan en mag niet, dat ben ik van harte met je eens.
Maar je scheert alle moslims over een en dezelfde kam en daar ga je de fout in.
Niet alle vrouwen met een hoofddoek doen dat, omdat ze gedwongen worden, heel veel maken zelf die keuze.
Klopt dat er genoeg vrouwen zijn die er zelf voor kiezen en dan moet er een afweging gemaakt worden of we kiezen voor het recht van deze vrouwen om gesluierd door het leven te mogen gaan of we schaffen het helemaal af in de hoop daarmee een hoop vrouwen (te trachten) te helpen.
Voor mij is de keuze dan snel gemaakt soms moet je zelf wat inleveren om onrecht te bestrijden.
Laatst nog een programma zitten te kijken waarin een moslima aangaf uit vrije wil haar gezicht te bedekken en jank jank als de wet wordt doorgevoerd zal dat betekenen dat ze niet meer met het openbaar vervoer zal reizen en op andere openbare plekken zal komen.
Te bizar voor woorden wat deze vrouwen zichzelf opleggen en dan ook nog verwachten dat de samenleving zich ernaar moet schikken.
Je had der moeten zien op de fiets groot zwart gewaad van hier tot ginter en zelfs de ogen waren verstopt achter een zwart stofje:
Hoe heeft Nederland het zolang kunnen toelaten.
Van de integraalhelm/bivakmutsdragers hoor ik niks; hebben zij geen bezwaar? Of Doen/deden zij sowieso al niet watnu verboden is?
Of komt die groep deze week aan bod in talkshows?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
swannie12 schreef:
05-08-2019 13:42
Zo rond de 100 a 400 vrouwen lopen in Nederland rond in een boerka!

Waar halen jullie toch in hemelsnaam het idee vandaan dat moslims erop uit zijn hun religie op te leggen?
Iedereen heeft het druk met werken, kinderen groot brengen en het huis op orde houden, ook moslims.
Waar komt die paranoia toch vandaan?
En jij denkt dat die moslima’s in een boerka ergens een baan hebben?

Een voorbeeldje van het opleggen van de islam”

Halal vrij voedsel eisen, gebedsruimte eisen bij bedrijven, scholen, universiteiten, ziekenhuizen enz., onverdoofd slachten eisen, bidden onder werktijd eisen, ramadan houden (waardoor bedrijven een maand per jaar met nauwelijks functionerend personeel opgescheept zitten), overal hoofddoeken en boerka’s willen dragen, gebedsoproepen vanaf moskeeën door de wijk willen laten schallen, vrij willen voor suikerfeest en naar de rechter stappen als er een schoolfoto genomen wordt, aparte zwemuurtjes voor moslima’s eisen waarbij ramen geblindeerd moeten worden en mannelijk personeel uit het zwembad verwijderd moet worden, bij een gebedsruimte in een hbo gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen laten aanleggen, mensen van het andere geslacht niet de hand willen schudden, moslima’s die niet door een mannelijke arts geholpen willen worden enz.enz. . Dit zijn zomaar wat voorbeelden waaruit blijkt dat als je als westerse samenleving één vinger geeft, je vervolgens je hele hand en zelfs je arm kwijt bent.
swannie12 schreef:
05-08-2019 15:57
Wassen neus: niemand gaat er iets mee doen.

Het is goed dat dit vanaf nu wetgeving is. Als er steeds meer dragers komen hoeft men alleen maar te gaan handhaven.

Moet je eens kijken als er straks massaal al dan niet ludiek of als statement integraalhelmdragers zich melden bij de balie van de gemeente Amsterdam. Nou en of er dan gehandhaaft gaat worden.
simbalabimba schreef:
05-08-2019 16:03
Van de integraalhelm/bivakmutsdragers hoor ik niks; hebben zij geen bezwaar? Of Doen/deden zij sowieso al niet watnu verboden is?

Wat dacht je van nudisten? Al decennia lang gediscrimineerd, opgepakt en beboet. Ik moet de eerste blote billen buddy nog tegenkomen...
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 10:07
Totaal de weg kwijt.
Die tekst ook: ‘in A’dam mag je dragen wat je wilt’. :facepalm:

Nee stuk onbenul, in A’dam mag je helemaal niet dragen wat je wilt. Is ook nooit zo geweest trouwens.
Dit inderdaad,totaal mesjogge.
Het zou om je rot te lachen zijn als het niet zo triest was.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 16:13
Wat dacht je van nudisten? Al decennia lang gediscrimineerd, opgepakt en beboet. Ik moet de eerste blote billen buddy nog tegenkomen...
Oh ja sorry, die vergeet ik nog.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 16:08
Het is goed dat dit vanaf nu wetgeving is. Als er steeds meer dragers komen hoeft men alleen maar te gaan handhaven.

De kans dat dit exceptioneel gaat toenemen lijkt mij nihil.
swannie12 schreef:
05-08-2019 16:34
De kans dat dit exceptioneel gaat toenemen lijkt mij nihil.

Nog een voordeel van deze wetgeving dan.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 16:38
Het is niet de wetgeving, het is gewoon super ongemakkelijk zo'n soort van gewaad.
Weinig vrouwen zullen daar zin in hebben.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 16:38
Met de boerka zal het wel meevallen maar de niqaab daarentegen daar zijn er heel wat meer van.
Die PvdA lui liepen ook niet in een boerka maar een niqaab.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
swannie12 schreef:
05-08-2019 16:40
Het is niet de wetgeving, het is gewoon super ongemakkelijk zo'n soort van gewaad.
swannie12 schreef: ↑05-08-2019 14:29
Thuiswerk, een man die de kost verdient, legio mogelijkheden om geld binnen te harken.

simbalabimba
maandag 5 augustus 2019 14:41
Welke mogelijkheden buitenshuis?

swannie12 schreef:
Toch is de toename vlgs van de laatste jaren. Voor zover ik 1 en ander meegekregen heb, lopen en liepen de moslimvrouwen van bijv de Turkse gastarbeiders niet in boerka of nikab.

Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 14:16
Ik word banger van de doodscultus die salafisme heet.

Wilders is in het grote geheel totaal oninteressant.

Voor wat betreft wilders ben ik het volledig met je eens. Fijn dat jij er ook zo over denkt.

Voor wat betreft het feit dat je zo bang bent kan je gerust stellen. Ik denk dat de salafisten ondertussen bibberend onder hun stoel zitten nu we hun boerka-symbool deze enorme slag hebben toegebracht.
swannie12 schreef:

Natuurlijk hebben weinig vrouwen daar zin in. Dat gezegd hebbende: er is wel degelijk een toename. Iets wat men zich 25 jaar geleden ook niet kon voorstellen. Dan is het verstandig je wetgeving heel helder te hebben: westerse, seculiere wetgeving gaat voor islamitische.
Dubbel
Afbeelding

Misschien moeten we er toch nog eens over nadenken ...
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 16:59
Natuurlijk hebben weinig vrouwen daar zin in. Dat gezegd hebbende: er is wel degelijk een toename. Iets wat men zich 25 jaar geleden ook niet kon voorstellen. Dan is het verstandig je wetgeving heel helder te hebben: westerse, seculiere wetgeving gaat voor islamitische.
Hoeveel meer?
Twee, drie?
Of heb jij er persoonlijk meer geteld?
Wat een idiote actie trouwens van de PvdA om in een gekleurde boerka op de foto te gaan. :facepalm:
simbalabimba schreef:
05-08-2019 16:03

Dat draag je niet uit principe of uit overtuiging. Dus is het niet interessant om een punt van te maken.

Maar eerlijk is eerlijk. Degene die zich allemaal zo druk maken over deze wet en wel naar een boerka wijzen zijn natuurlijk ook allemaal geen boerka dragers. Het aantal boerkadragers is zo verwaarloosbaar klein dat er niet eens 1 per gemeente is.
SHIFTY schreef:
05-08-2019 17:00
Afbeelding

Misschien moeten we er toch nog eens over nadenken ...

Dit is cultural appropriation.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 17:16
Dit is cultural appropriation.

Ik vond het gewoon sexy, maar als jij dat vindt is dat ook prima natuurlijk. ieder z'n fetish.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 17:44
0.24% gewijzigd
Oproep: teken ook tegen vrouwenfobie! - Femmes For Freedom
https://www.femmesforfreedom.com/oproep ... uwenfobie/

De column van Fidan Ekiz ‘Er is niets liberaals aan de vrije keuze om een boerka te dragen’ op de site van de The PostOnline ( zie hier: https://tpo.nl/2019/08/01/fidan-ekiz-er ... 0600057000 )heeft het team van Femmes for Freedom geraakt. Fidan slaat de spijker op zijn kop: het protest rondom het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende, ook wel de ‘boerkawet’ genoemd , gaat niet over islamofobie, maar over vrouwenfobie. De steun voor het misogyne symbool wordt in NRC verdedigd door 47 organisaties, waaronder Bureau Clara Wichmann, Women INC en Atria. Het is een dieptepunt voor de Nederlandse vrouwenbeweging. Deze ondertekenaars van een opiniestuk getiteld ‘Dit verbod is een moderne heksenjacht’ , denken dat zij het zelfbeschikkingsrecht van de vrouwen steunen. Wat zij niet door hebben, is dat zij in feite een ideologie steunen die gewelddadig is voor vrouwen en niets te maken heeft met het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen en een open en vrije samenleving. De auteurs baseren zich o.a. op een advies van de Raad van State uit 2012 waarin een algeheel verbod op gezichtsbedekkende kleding wordt afgewezen. Dit negatief advies is ingehaald door uitspraken van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens over het boerkaverbod in 2014 en 2017: het algeheel verbod op de boerka In Frankrijk en België is niet in strijd met de godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting het recht op privacy en het verbod op discriminatie.

Ook de Nederlandse wetgeving is dus, volgens Europese richtlijnen, niet in strijd met fundamentele mensenrechten, zoals de vrijheid van godsdienst. Zie de Memorie van Toelichting van de regering inzake het ‘boerkaverbod’ waarin de regering uitgebreid motiveert waarom zij kiest voor een beperkt verbod op gelaatsbedekkende kleding. Inmiddels hebben ook moslimlanden zoals Marokko, waar de productie en verkoop van de boerka verboden is, en Tunesie een beperkt verbod ingesteld op de ‘boerka’. Zijn deze landen ook racistisch of islamofobisch? Handelen zij ook in strijd met het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen?

Het is tijd om een tegengeluid te organiseren en de krachten bundelen. Het antiracistische en islamofobische narratief mag het debat niet beheersen. Help ons mee! Dit kunt u doen door uw naam door te geven via info@femmesforfreedom.com en deze oproep zoveel mogelijk te delen. Wij zetten uw naam meteen onder Fidan’s column op onze website. Wij hopen dat u en zoveel mogelijk mensen haar column willen onderschrijven en samen met ons opkomen voor gelijkheid, vrijheid en veiligheid van vrouwen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
swannie12 schreef:
05-08-2019 13:42
Zo rond de 100 a 400 vrouwen lopen in Nederland rond in een boerka!

Waar halen jullie toch in hemelsnaam het idee vandaan dat moslims erop uit zijn hun religie op te leggen?
Iedereen heeft het druk met werken, kinderen groot brengen en het huis op orde houden, ook moslims.
Waar komt die paranoia toch vandaan?
Lees en luister naar dat volgtuig van Denk en dat tuig wat in die zwembaden tekeer gaat, mischien begrijp je het dan beter.
Het nudisme is voor sommige een filosofische overtuiging.

En toch kunnen ze gewoon naar een ziekenhuis of gemeentehuis vinden ze zelf.
SHIFTY schreef:
05-08-2019 17:13
Dat draag je niet uit principe of uit overtuiging. Dus is het niet interessant om een punt van te maken.

Dat dacht ik al. t Heeft weinig kijkwaarde als je je druk gaat maken om dragers die zelf geen probleem - lijken, want we horen ze niet- te hebben met de wetgeving.

Maar eerlijk is eerlijk. Degene die zich allemaal zo druk maken over deze wet en wel naar een boerka wijzen zijn natuurlijk ook allemaal geen boerka dragers. Het aantal boerkadragers is zo verwaarloosbaar klein dat er niet eens 1 per gemeente is.
Maar die wil je natuurlijk niet achterstellen als je integraalhelmdragers als gezichtsbedekkende “ kledijdragers” iets gaat verbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven