Bestemming gezocht! Verre reis 3 weken

05-08-2019 18:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii!
We zijn al een beetje laat met boeken, omdat ik maar geen keuze kan maken! We willen graag in november 2,5 tot Max 3,5 week weg. Het is een beetje een luxe probleem, maar ik kan echt niet kiezen waarheen!

We zijn al naar Singapore en Bali geweest dus dit jaar willen we wat anders. Dubai en Thailand lijkt mij wel wat, maar van wat ik lees lijkt het toch wel een beetje op Bali (lees: tempels, watervallen, aapjes ect). Wat anders zou ik wel leuk vinden!

Costa Rica hebben we ook overwogen, alleen wij houden onwijs van gezelligheid en willen meestal in de avond wel op stap. Denk aan lekker uiteten, live muziek, kroegen, discotheken en backpackers ontmoeten.

Budget is Max €3000 pp, wie O wie kan ons adviseren?:)
Japan? Is echt heel wat anders dan Bali. En voor 3000 euro per persoon moet dat wel lukken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Playa del Carmen in Mexico is ook leuk. Thailand is een leuk land vooral om rond te reizen. Dubai zou ik over slaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Thailand
Mexico
Isla Margarita
Zelf niet in Costa Rica geweest. Maar dichtbij staand familielid heel recent. Haar reactie de natuur is prachtig! Maar qua gezelligheid, uit eten e.d. wel echt wat minder . Zoals jij zoekt.
Of Zuid-Korea? Ik weet alleen niet of dat wellicht al vrij koud is in November. Het is wel echt een mooi land en prettig te bereizen.
Op safari in Kenia!
niks moet en alles mag
Jamaica? Toevallig was daar iemand in mijn omgeving echt enthousiast over..
Ik heb ook ooit eens gekeken naar Trinidad en Tobago, dat leek me ook prachtig. En als je in November gaat dan is het voorjaar op het Zuidelijk halfrond. Zuid-Afrika is dan heel mooi, heb ik begrepen van mijn ouders. Argentinie? Chili?
Waarom zou je in Costa Rica niet kunnen stappen? Omdat het onveilig zou zijn? Is een van de veiligste landen in Midden-Amerika.

Ik zou naar Vietnam gaan. Vond ik niet op Bali lijken. Thailand ook niet zo, maar dat is nog iets meer vergelijkbaar wellicht. Ligt er ook aan wáár je in Thailand naartoe gaat. Daarnaast heeft Indonesië nog oneindig veel andere eilanden. Of ga naar Taiwan.

Japan is vet koud in november.
Dubai is niet leuk voor 3 weken, hooguit een weekje.
yajes schreef:
05-08-2019 18:26

Isla Margarita
Volgens mij wordt afgeraden daar heen te gaan. Corrupte gevaarlijke toestanden daar.
Cuba!
Of Zuid Afrika, ook geel gaaf! En wat meer een backpackersland dan Cuba
Cuba een optie? Niet per se backpack, wel veel rondreizigers
Bedankt voor je vele tips! Ik lees nu een artikel over Zuid-Afrika, lijkt mij ook onwijs gaaf!
littlelion198 schreef:
05-08-2019 19:59
Bedankt voor je vele tips! Ik lees nu een artikel over Zuid-Afrika, lijkt mij ook onwijs gaaf!
Namibië is veeeel mooier en unieker, en ook zeer veelzijdig! (Fish river canyon, sossosvlei, Etosha, etc) Google maar :)

Edit: wel wat minder stappen. Daarvoor is Kaapstad dan weer heel geschikt, precies de dingen die jij omschrijft. En je kan in de buurt naar Stellenbosch (wijnen) gaan of die mooie route naar de kaap.
Maar serieus, als je naar Zuid-Afrika durft, dan kun je zeeeeeeeeeker naar Costa Rica.
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-08-2019 18:56
Waarom zou je in Costa Rica niet kunnen stappen? Omdat het onveilig zou zijn? Is een van de veiligste landen in Midden-Amerika.

Ik zou naar Vietnam gaan. Vond ik niet op Bali lijken. Thailand ook niet zo, maar dat is nog iets meer vergelijkbaar wellicht. Ligt er ook aan wáár je in Thailand naartoe gaat. Daarnaast heeft Indonesië nog oneindig veel andere eilanden. Of ga naar Taiwan.

Japan is vet koud in november.
Je kunt wel stappen in costa rica alleen het is er op veel plaatsen niet is mijn ervaring. Nu zijn wij voor de natuur en landschappen gegaan, dus zaten misschien niet op juiste plekken. We hebben weinig gezellig bars gezien. In de echt toeristen gebieden aan het strand heb je het wel, maar daar heb je aanzienlijk minder kans op wilde dieren te spotten. Het is dus vraag waar ga je voor.
Je kunt niet kiezen waarheen, zeg je, dus dan heb je al een flinke lijst met mogelijke bestemmingen?

Als jij die noemt, dan is hier vast wel iemand die weet of het is/heeft wat jij zoekt.

Je mag Namibië en Costa Rica alvast wegstrepen.
Ik ben zelf verliefd geworden op Zuid-Afrika! Er staan nog 2 Afrikaanse bestemmingen op de planning deze maand. Ik kan niet wachten!

Dubai doe je best gewoon even als tussenstop. Ik woon daar. Er is genoeg te doen maar om hier nou je vakantie door te brengen...
Ja, Dubai en Thailand lijken sprekend op Bali :proud:
Ik zou meteen ieder land met tempels en aapjes afstrepen, allemaal Bali!

Succes met je zoektocht.
Cambodja misschien? Of Vietnam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven