Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
AeonOfWinter schreef:
06-08-2019 10:42
Gisteren met haar afgesproken. Gezellig, maar het ging natuurlijk wel veel over haar zwangerschap. Snap ik wel, het is haar eerste en alles is nieuw. Toen ze een heel verhaal begon over de koter van een andere vriendin van haar was ik er eigenlijk wel klaar mee en ben naar de wc 'gevlucht' :facepalm:
Ikzelf heb een tijdje geleden een ongeluk gehad, en het duurde behoorlijk lang voordat ze er naar vroeg. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, over het algemeen is ze behoorlijk nuchter en het is nu nog pril dus het zal wel loslopen hoop ik.
Ze weet neem ik aan wel hoe je erin staat, misschien volgende keer als ze ook nog eend over andermans kroost begint zonder dat dat nou direct relevant is toch eens proberen aan te geven? Ik zou ook niet precies weten hoe hoor, misschien zou ik vooral subtiel proberen het onderwerp om te buigen of iets als "Leuk! Zeg, zullen we even een stukje wandelen, het is mooi weer / wil je nog wat drinken / ...?"
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
06-08-2019 17:17
Alle mensen die maar over 1 onderwerp kunnen praten zijn vreselijk. In de vriendengroep van mijn vriend zit een stel zonder kinderen, maar zij kan alleen maar over afvallen en diëten praten. Niet te doen.

Sowieso mensen die over maar één onderwerp kunnen praten, vaak is dat vermoeiend. Tenzij dat nu net het onderwerp is waardoor je met elkaar om gaat. :biggrin: Met mijn sportvrienden praat ik bijvoorbeeld voornamelijk over sport, hoe het gaat, welke plannen we hebben. Met vriendinnen die ken van mijn reizen praat ik vaak over reizen en reisplannen. Over het algemeen zit er wel een stukje gewone praat (hoe is het met je, hoe is het op je werk ed), maar vaak een bepaald onderwerp gemeenschappelijk.

Het onderwerp kinderen is een beetje als praten over het weer. De meeste mensen hebben er wel mee te maken, dus het is een makkelijk koetjes en kalfjes onderwerp. En er zijn ook gewoon mensen die het niets interesseert. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
hierbij even wat mooie inspiratie... #zeroregrets

https://www.boredpanda.com/older-people ... boredpanda
Ik heb gisteren zooo gelachen. Ik had een bedbank verkocht via marktplaats en deze werd opgehaald. Nu hebben we zo af en toe last van een of andere trucker die zijn vrachtwagen op de t-kruising zet, waar onze straat op uit komt. Levensgevaarlijk, want je kunt de straat slecht uit en je kunt er ook gewoon slecht uit. Dus toen ik vrachtwagengepruttel hoorde, zat ik al intern te vloeken (heb je hem weer), maar dacht ook, nu spreek ik hem er op aan! Hoor ik van beneden een voorzichtig, ik denk dat je koper er is!
Loop naar beneden, staat er een enorme legertruck voor de deur. o_o :rofl:
Enfin, bleek een setje te zijn dat de truck om ging bouwen tot camper. In ieder geval was het geen probleem om het bed mee te nemen.

Een aantal buren kwam wel even kijken wat er in vredesnaam aan de hand was. :facepalm: :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nu heb ik normaal gesproken weinig aandacht voor een kinderwagen. Maar zojuist keek ik toch even op van wat ik zag.
Kind in de kinderwagen, vader erachter, blikje redbull in de flessenhouder en een peuk in de mond. Dan heb ik toch wel even de neiging om zo'n vader een schop onder z'n reet te geven.

Vakantie is gelukkig ook weer bijna voorbij, volgende week dinsdag mag ik het gebouw weer in. Gelukkig had ik nog 1,5 week vakantie alleen gepland, anders was ik 1,5 week geleden al tegen de muren omhoog gekropen geloof ik. Ik vermaak me prima met sporten, gamen en wat klussen in huis. Maar mijn meneer is nu ook niet direct iemand die je de oren van het hoofd kletst en ik begin toch wel een beetje geestelijke uitdaging te missen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Hebben jullie ook het idee dat er steeds meer plekken en evenementen zijn waar mensen hun kinderen mee naar toe nemen?
Laatst was ik naar die film over de maanlanding en twee mensen hadden een kind mee van onder de vijf. En daarvoor was die film echt wel iets te traag, dus die zaten de hele tijd (rustig, maar toch) erdoorheen te babbelen.

En er lijkt ook geeneen festival meer veilig voor kinderen. Ouders willen gewoon net als altijd hun festival bezoeken, dus ook als er geen kinderprogramma is, nemen ze de kinderen gewoon mee. Het schijnt een trend te zijn: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/29/lu ... e-a3968528

Ik was op een klein, rustig festivalletje in Duitsland waar je uitgebreid kan kamperen. Je struikelde er echt over de buggy's, mensen die hun baby's verschoonden onder de biertafels en peuters die rondrenden en met modder speelden. Hier en daar een huilende dreumes die zijn ouders kwijt was.

Nu had ik geen 'last' van ze, maar ik merkte dat ik me minder thuis voelde. De bands daar maken muziek waar je echt naar moet luisteren en al dat kindergedoe leidt af. (Net als te zatte of te luidruchtige feestmensen overigens.) En een paar jaar geleden was dit nog niet zo. Ik hoopte dat ze allemaal rond 17u naar hun tent zouden verdwijnen, maar rond 0.00 stonden er nog steeds buggy's op het terrein.

Ik baalde ervan. Al kan ik niet goed uitleggen waarom.
Luistervink, ik snap wel wat je bedoelt. Er zijn gewoon plaatsen waar je kinderen niet verwacht. In een duur restaurant, in een spa, sowieso in wat luxere omgevingen, maar ook op plaatsen die druk zijn, met veel herrie en/of drank. Maar ouders willen zelf niets missen en of ze denken dat het leuk is voor die kinderen om het mee te maken of ze kunnen geen oppas vinden.

Een evenement met veel kinderen is ook gewoon minder leuk.
Hoe denken jullie over het meenemen van kleine kinderen naar ziekenhuisafspraken voor jezelf? Moet dat allemaal maar kunnen terwijl je in die wachtkamers ook mensen treft die daar in spanning zitten voor een uitslag bijv. Ja, het is gewoon toegestaan, maar ja, dat waren asbakken op tafel vroeger ook.
redbulletje schreef:
14-08-2019 11:18
Hoe denken jullie over het meenemen van kleine kinderen naar ziekenhuisafspraken voor jezelf? Moet dat allemaal maar kunnen terwijl je in die wachtkamers ook mensen treft die daar in spanning zitten voor een uitslag bijv. Ja, het is gewoon toegestaan, maar ja, dat waren asbakken op tafel vroeger ook.
Ik zou liever mijn kind niet mee willen nemen, maar soms kan het denk ik gewoon niet anders. Zeker niet als je op kort termijn opgeroepen wordt. Een festival is dan nog wel iets anders.
redbulletje schreef:
Geen enkel probleem, echt niet. Bij voorkeur wel kinderen die zich een beetje gedragen en niet gillend door de wachtruimte stuiteren, als ik dan toch nog mag kiezen. Maar ik zie er werkelijk echt geen probleem in.
redbulletje schreef:
In mijn beleving moet je al mazzel hebben als je binnen een enigszins acceptabele tijd terechtkunt in het ziekenhuis. En ik kan me best voorstellen dat je niet altijd op elk gewenst moment oppas kunt krijgen. Dus ja, als ze zich enigszins normaal gedragen, moet het kunnen. En ik kan me voorstellen dat je, als je kind echt heel hard krijst en rondstuitert, je even de wachtkamer verlaat en dat meldt bij de balie (of je laat degene die eventueel met je mee is naar het ziekenhuis even met kind rondlopen).
Er is zeker veel veranderd de laatste 1 á 2 decennia. Waar vroeger alles strikter gescheiden was tussen volwassenen en kinderen, zie je nu meer dat dat mensen hierin erg veranderen.

Waar vroeger werd geroepen: als volwassenen praten moeten kinderen zich even stil houden, dat zie je niet veel meer. Er is heel veel aandacht voor kinderen, daar is op zich niets mis mee, al vind ik wel eens wat te veel. Een kind kan ook leren dat eens stil moet zijn, dat heet opvoeden. Of een kind wat rondrent in een restaurant! Als je kind niet stil kan zitten en niet stil kan zijn laat het dan lekker thuis!
Nou ja, voorbeelden te over, ik kan nog even doorgaan.

De mentaliteit is anders, mensen laten zich weinig meer zeggen en bepalen zelf wel wat ze willen. Je ziet het aan vakanties waar ook opa en oma mee gaan, gratis oppas. Je ziet het ook aan de kangeroewoningen die in zwang komen. En dat mensen kinderen overal bij willen hebben, zoals bruiloften en begrafenissen. Zonder zich af te vragen of het gewenst is.

Een festival wil ik liever kindvrij bezoeken, maar helaas is dat niet meer. Net zoals een vliegreis maken, om maar wat te noemen.
Ik vind dat mensen tegenwoordig ook wel ver gaan m.b.t kinderen. Op bepaalde festivals, in restaurant's (niet de Mac zeg maar) of tijdens een dagje spa wil ik RUST of een gezellig feestje. Dus geen kinderen. Anders nam ik mijn eigen exemplaar wel mee....
Mensen willen gewoon van alles behalve iets achterwege laten om de een of andere reden. Het lijkt me helemaal niet leuk voor kinderen op een festival. Ze zullen er echt oordoppen of iets moeten hebben want anders lopen ze gehoorschade op. Maar goed, je moet alles gedaan hebben en overal geweest zijn..... Niets voor mij.

Vannacht op het werk in moeten vallen, ik lag pas om 4.30 u in bed. Niet fijn.
iones schreef:
14-08-2019 17:00
Mensen willen gewoon van alles behalve iets achterwege laten om de een of andere reden. Het lijkt me helemaal niet leuk voor kinderen op een festival. Ze zullen er echt oordoppen of iets moeten hebben want anders lopen ze gehoorschade op. Maar goed, je moet alles gedaan hebben en overal geweest zijn..... Niets voor mij.

Dat is zo.

Jee, wat laat. Ben je weer wat bijgekomen?
redbulletje schreef:

Nou, zelfs hier vinden mensen het geen ramp. Zou het dan misschien toch aan jezelf liggen??
Such fun!1
Blijenvrij schreef:
14-08-2019 16:09
Waar vroeger werd geroepen: als volwassenen praten moeten kinderen zich even stil houden, dat zie je niet veel meer. Er is heel veel aandacht voor kinderen, daar is op zich niets mis mee, al vind ik wel eens wat te veel. Een kind kan ook leren dat eens stil moet zijn, dat heet opvoeden. Of een kind wat rondrent in een restaurant! Als je kind niet stil kan zitten en niet stil kan zijn laat het dan lekker thuis!
Nou ja, voorbeelden te over, ik kan nog even doorgaan.
Vandaag zat ik in een ramvolle trein waar echt een stuk of tien kinderen onder de 10 op een stoel zaten. Ik was opgestaan voor een oudere dame, maar haar vriendin moest nog steeds staan. En er kwamen meer oudjes langsscharrelen die nog op zoek waren naar zitplaatsen. Ik wilde echt tegen die ouders zeggen dat het goed is voor hun kinderen om te leren om op te staan voor oudere mensen. Sommige kinderen konden ook best op schoot. Maar ik heb natuurlijk weer niks gezegd en alleen passief agressief afkeurend zitten kijken. (Stáán kijken :"-( )
MarindaH schreef:
14-08-2019 17:10
Nou, zelfs hier vinden mensen het geen ramp. Zou het dan misschien toch aan jezelf liggen??
Ik heb nooit ziekenhuisafspraken, dus ik kan er niet over oordelen.
dianaf schreef:
14-08-2019 10:19
Luistervink, ik snap wel wat je bedoelt. Er zijn gewoon plaatsen waar je kinderen niet verwacht. In een duur restaurant, in een spa, sowieso in wat luxere omgevingen, maar ook op plaatsen die druk zijn, met veel herrie en/of drank. Maar ouders willen zelf niets missen en of ze denken dat het leuk is voor die kinderen om het mee te maken of ze kunnen geen oppas vinden.

Een evenement met veel kinderen is ook gewoon minder leuk.
Er waren twee hele stille concerten waar baby's doorheen aan het kraaien waren. De muzikanten vatten het leuk op, een ging zelfs op dezelfde toon verder improviseren, dus dat vonden mensen grappig. Maar ik zit daar gewoon niet op te wachten.
Luistervink schreef:
14-08-2019 08:55

En er lijkt ook geeneen festival meer veilig voor kinderen. Ouders willen gewoon net als altijd hun festival bezoeken, dus ook als er geen kinderprogramma is, nemen ze de kinderen gewoon mee. Het schijnt een trend te zijn: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/29/lu ... e-a3968528

Ik was op een klein, rustig festivalletje in Duitsland waar je uitgebreid kan kamperen. Je struikelde er echt over de buggy's, mensen die hun baby's verschoonden onder de biertafels en peuters die rondrenden en met modder speelden. Hier en daar een huilende dreumes die zijn ouders kwijt was.

Nu had ik geen 'last' van ze, maar ik merkte dat ik me minder thuis voelde. De bands daar maken muziek waar je echt naar moet luisteren en al dat kindergedoe leidt af. (Net als te zatte of te luidruchtige feestmensen overigens.) En een paar jaar geleden was dit nog niet zo. Ik hoopte dat ze allemaal rond 17u naar hun tent zouden verdwijnen, maar rond 0.00 stonden er nog steeds buggy's op het terrein.

Ja snap je helemaal, echt super irritant..., Ik vraag me soms ook echt af waarom sommige mensen aan kinderen beginnen.

Veel mensen willen dan eigenlijk hun vrijheid niet kwijt en toch nog overal nog bij zijn. Dus of om de haverklap een oppas regelen, want oh we zijn zo toe aan een weekend zonder kinderen of willen nog graag stappen, of inderdaad de kinderen meenemen naar iets wat helemaal niet leuk is voor het kind.
Waarom begin je dan aan kinderen :huh:
Luistervink schreef:
14-08-2019 17:49
Vandaag zat ik in een ramvolle trein waar echt een stuk of tien kinderen onder de 10 op een stoel zaten. Ik was opgestaan voor een oudere dame, maar haar vriendin moest nog steeds staan. En er kwamen meer oudjes langsscharrelen die nog op zoek waren naar zitplaatsen. Ik wilde echt tegen die ouders zeggen dat het goed is voor hun kinderen om te leren om op te staan voor oudere mensen. Sommige kinderen konden ook best op schoot. Maar ik heb natuurlijk weer niks gezegd en alleen passief agressief afkeurend zitten kijken. (Stáán kijken :"-( )

Dit snap ik ook niet inderdaad. Ik kan me ook niet anders herinneren dan dat ik moest opstaan. Las hier ooit moeders die verklaarden dat hun kinderen te klein waren om zo rondgeslingerd te kunnen worden in een tram of trein, en dus moesten zitten. Tja.
Such fun!1
Luistervink schreef:
14-08-2019 17:54
Er waren twee hele stille concerten waar baby's doorheen aan het kraaien waren. De muzikanten vatten het leuk op, een ging zelfs op dezelfde toon verder improviseren, dus dat vonden mensen grappig. Maar ik zit daar gewoon niet op te wachten.
Ohh zoiets had ik laatst op de sportschool, had een groepsles en de deur stond open omdat het warm was en daar stonden dus een paar kleine kinderen te lachen en te kijken en springen.

En je ziet dan serieus sommige mensen vertederd reageren en kijken (ik mis dus ook echt duidelijk dat gen want ik wilde eigenlijk de deur dicht gooien 😂) en toen ging de sport instructrice ook nog roepen of ze misschien mee wilden doen.... Toen liepen ze weg, gelukkig, ja sorry zo'n les is niet voor kinderen en inderdaad het leid ook gewoon af.
Luistervink schreef:
14-08-2019 08:55
Hebben jullie ook het idee dat er steeds meer plekken en evenementen zijn waar mensen hun kinderen mee naar toe nemen?
Laatst was ik naar die film over de maanlanding en twee mensen hadden een kind mee van onder de vijf. En daarvoor was die film echt wel iets te traag, dus die zaten de hele tijd (rustig, maar toch) erdoorheen te babbelen.

Ja feest der herkenning! Of nou ja 'feest' :mrgreen:

Vanaf april meerdere festivals bezocht. Niet de populaire mega events/grote feesten maar wel geschikt voor 25+ zeg maar. Kom bij 1 zo'n festival aan met vriend en nog 2 stellen en bij ons eerste drankje moesten we toch wel concluderen dat we uit de toon vielen zonder accessoire 'bugaboo'. Ik bedoel we zochten een chill tafeltje en hadden heerlijke avond maar moeten die koters overal zijn? Er werd vnl alcohol geschonken, toch wel harde muziek, niets voor kinderen te doen of te eten en als ouders vindt je het normaal je kind mee te nemen? Typisch fenomeen van nu 'ik wil een kind maar ik wil er niets voor laten de wereld past zich maar aan mij aan'. Oh en denk niet dat je een wijntje open kan trekken op het bankje bij de openbare speeltuin, dan is de wereld te klein want die ruimte is alleen voor de oogappeltjes van de mutsen die ze de avond ervoor nog meenamen naar festival
iones schreef:
14-08-2019 17:00

Ben je nu vandaag vrij?

Wat het ook is, op dit draadje zeggen we vaak, tjee, kinderen hebben is lastig. Want voor veel activiteiten geldt: a) je bent er vaak te moe voor, b) kost teveel en c) je hebt geen kinderen om ze steeds naar de oppas te doen.
Met andere woorden, wij vinden dat je over het algemeen erg veel moet opgeven voor kinderen.

Maar veel ouders vinden het niet erg om van alles op te geven, want dat hoort erbij en je krijgt er kinderen voor terug (wat zij dus wel leuk vinden.)

Helaas wordt er nu heel vaak beweert dat je als ouder gewoon alles nog kunt doen als voor je kinderen had. En er zijn mensen die dat inderdaad nog kunnen/willen/doen. Kijk maar in de media! Maar of dat nu altijd zo rooskleurig er aan toegaat als beweerd wordt.
Daarnaast heb je nog de tendens dat alles in het leven maar leuk moet zijn, en veel mensen zijn bang om dingen te missen (Fear of missing out). En tada... mensen nemen hun kinderen overal mee naar toe, want dat kan en hoort en moet.

Ouders maken elkaar gewoon gek. Niet alleen in het overtroeven van hoe goed hun kind is, maar ook in wat ze allemaal nog doen nu ze kinderen hebben en dat ze he-le-maal niets op hebben hoeven geven.

Uhuh, daarom zijn er ook zoveel moeders met een burn-out en zo...
Blijenvrij schreef:
14-08-2019 16:09

Waar vroeger werd geroepen: als volwassenen praten moeten kinderen zich even stil houden, dat zie je niet veel meer. Er is heel veel aandacht voor kinderen, daar is op zich niets mis mee, al vind ik wel eens wat te veel. Een kind kan ook leren dat eens stil moet zijn, dat heet opvoeden.
Dit! Ik heb een aantal vriendinnen met kids en als wij dan samen in gesprek zijn en het kind wil iets zeggen of vragen dan krijgt het die ruimte ook gewoon. En daar wordt ons gesprek dan voor onderbroken O_o
Dat was in mijn kindertijd echt ondenkbaar. Je hield je stil als de volwassenen aan het woord waren.

Ik was laatst bij 2 musicals waar ook best wel veel kinderen waren. En die tetteren dan gewoon door de musical heen. Ik heb er op zich geen moeite mee dat er kinderen zijn (alhoewel liever niet), maar ik heb er wel moeite mee dat ouders hun kind niet sommeren om stil te zijn. Dat stoort mij gigantisch. Ook dat was vroeger wel anders volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven