Werk & Studie alle pijlers

Luxe probleem-3 banen-kiezen

07-08-2019 22:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
ceylon wijzigde dit bericht op 03-02-2020 11:43
99.80% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Uitgaande van mijzelf: optie nummer drie.

- dicht bij huis dus hopelijk geen drama op de A2 of A73
- net loon i.p.v. maar moeten leuren met mijzelf bij optie 2 om na 18 maanden ergens uit te komen waar optie 3 al mee start
- optie 3 is een onderdeel van een multinational dus er zullen allicht wel opties zijn op lange termijn. Cursusaanbod bijvoorbeeld.
- ik ben een grote fan van stabiliteit dus ik trek projectmatige banen erg slecht.
- werken in een klein team vind ik leuk. Steeds wisselende collega’s kan leuk zijn maar ook erg vervelend.
Alle drie hebben voor en nadelen. Ik zou vooral ook kijken hoe de bedrijfscultuur is en of je daar bij past.

1 heeft geen pensioenvoorziening, dat zou voor mij wel een nadeel zijn.

2. Klinkt als een jong bedrijf. Betaling voor starters is minimaal zeg je. Zou jij als starter binnenkomen? En op wat voor termijn zou je dan meer gaan verdienen?

3. Hoeveel dichter bij huis is dit bedrijf?

Zijn er bij deze functies ook targets? En is er bij bedrijf 2 en 3 kans op een vaste aanstelling.

Ik heb vroeger veel baantjes bij klantenservice afdelingen gehad en het verschil is enorm. Ik heb bijvoorbeeld voor een groot callcenter gewerkt waar het vooral telefoontjes van KPN en ziggo afgehandeld werden. Dit was echt eerstelijns afhandeling en ging vooral om de targets.
In mijn huidige functie geef ik leiding aan een service afdeling en dit is echt een compleet andere afdeling. Hier heeft iedereen minimaal een master en zijn het echt experts in hun vakgebied. De afdeling klantenservice zegt mij dan ook niet zoveel.
madamecannibale schreef:
07-08-2019 22:15
Alle drie hebben voor en nadelen. Ik zou vooral ook kijken hoe de bedrijfscultuur is en of je daar bij past.

1 heeft geen pensioenvoorziening, dat zou voor mij wel een nadeel zijn.

2. Klinkt als een jong bedrijf. Betaling voor starters is minimaal zeg je. Zou jij als starter binnenkomen? En op wat voor termijn zou je dan meer gaan verdienen?

3. Hoeveel dichter bij huis is dit bedrijf?

Zijn er bij deze functies ook targets? En is er bij bedrijf 2 en 3 kans op een vaste aanstelling.

Ik heb vroeger veel baantjes bij klantenservice afdelingen gehad en het verschil is enorm. Ik heb bijvoorbeeld voor een groot callcenter gewerkt waar het vooral telefoontjes van KPN en ziggo afgehandeld werden. Dit was echt eerstelijns afhandeling en ging vooral om de targets.
In mijn huidige functie geef ik leiding aan een service afdeling en dit is echt een compleet andere afdeling. Hier heeft iedereen minimaal een master en zijn het echt experts in hun vakgebied. De afdeling klantenservice zegt mij dan ook niet zoveel.

Targets? Bij 1 niet. Bij 2 niet. Bij 3 nauwelijks. Natuurlijk moet je een bepaalde hoeveelheid werk verzetten, maar service staat met stip op 1, bij alledrie. Kans op vaste aanstelling ook bij alledrie.
Bedrijf 2 is bepaald geen jong bedrijf, tenzij je de gemiddelde leeftijd bedoelt. En ja, ik zou er als starter binnenkomen. Doorgroeien heb je zelf in de hand (zo werd het me in elk geval verkocht).

1 en 2 zijn 40 km. 3 is 20 km.

Bedrijfscultuur is in alledrie de gevallen passend.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
@ Iemoos, dat zijn mijn overwegingen ook wel. Het nadeel van dit bedrijf is alleen dat het onderwerp niet zo mijn ding is.
Dat is bij 2 wel anders.
Voordeel is dat ik de collega´s al een beetje ken én dat ze me allemaal graag in het team willen hebben.
Ceylon schreef:
07-08-2019 22:24
Targets? Bij 1 niet. Bij 2 niet. Bij 3 nauwelijks. Natuurlijk moet je een bepaalde hoeveelheid werk verzetten, maar service staat met stip op 1, bij alledrie. Kans op vaste aanstelling ook bij alledrie.
Bedrijf 2 is bepaald geen jong bedrijf, tenzij je de gemiddelde leeftijd bedoelt. En ja, ik zou er als starter binnenkomen. Doorgroeien heb je zelf in de hand (zo werd het me in elk geval verkocht).

1 en 2 zijn 40 km. 3 is 20 km.

Bedrijfscultuur is in alledrie de gevallen passend.
Ik vind 2 eigenlijk het minst aantrekkelijk klinken. Leuk dat het een bedrijf is met jonge mensen maar het klinkt vooral alsof ze veel beloftes doen voor later. Ik zou voor 1 gaan, of voor 3 als zij ook een goed aanbod hebben. En zeker ook goed onderhandelen, je bent kennelijk gewild op de arbeidsmarkt!
Ceylon schreef:
07-08-2019 22:28
@ Iemoos, dat zijn mijn overwegingen ook wel. Het nadeel van dit bedrijf is alleen dat het onderwerp niet zo mijn ding is.
Dat is bij 2 wel anders.
Voordeel is dat ik de collega´s al een beetje ken én dat ze me allemaal graag in het team willen hebben.
Ja ik roep maar wat :-D, totaal geen ervaring met klantenservice, back office of callcenters. Ik kan mij er moeilijk een beeld bij vormen.
lemoos2 schreef:
07-08-2019 23:03
Ja ik roep maar wat :-D, totaal geen ervaring met klantenservice, back office of callcenters. Ik kan mij er moeilijk een beeld bij vormen.
Daarom legde ik daar ook niet de nadruk op. De reden dat ik niet bij ziggo, vodafone of een vergelijkbaar bedrijf zit is juist omdat je dan ook moet verkopen. Dat wil ik niet. Wat ik leuk vind om te doen is nou net adviseren, klachten oplossen en mensen helpen. Daar heb ik deze bedrijven op uitgezocht. Het werk zelf is bij alledrie gelijk, wat dat aangaat hoef ik niet te kiezen.
Het gaat nou net om de dingen eromheen.

Omdat de bedrijven in mijn hoofd op een draaimolen zitten zoek ik frisse inzichten.

Maar goed. Ik ga naar bed. Morgen een vroege dienst. (Bij 1 loopt mijn contract officieel per de 20ste af, bij 2 kan ik op de 28ste tekenen. Ik heb nog een weekje om er over na te denken).
Slaap ze. Na een nachtje rust kun je het weer in een ander licht bekijken. Blijven malen is inderdaad als een paard in een tredmolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven