Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

maandag 1 april 2019 om 15:34

Het verschil tussen “Toen” en nu... 
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57

94.28% gewijzigd

zaterdag 27 juli 2019 om 10:57

Ik googelde en kwam bij heerlijke macarons uit! Even make up erbij gezet..... Inderdaad pareltjes voor de kaptafel!*TanteSjaan* schreef: ↑27-07-2019 08:32Die Laduree makeup is echt prachtig! Of het echt mooie makeup is weet ik niet, maar ik val als een blok voor de verpakking.![]()

zaterdag 3 augustus 2019 om 10:39

zaterdag 3 augustus 2019 om 11:25

Ik herken her wel hoor, dat van die man en kinderen hijgend in je nek
. Nu de kinderen niet meer meegaan probeer ik man te parkeren bij een juwelier (hij is horlogegek) of op een terras ofzo. Kan ik rustig snuffelen. Mijn droom kwam uit in San Francisco. Hij op een congres en ik naar Sephora. De eerste keer was ik zo overweldigd, dat ik niks kocht 
 . Tweede keer ging beter!
De zomer zitten we een dag in München, daar staan een paar prachtige warenhuizen ook met niche geuren (ik draag alleen nog maar niche). Dat laatste vindt hij ook leuk, dus dan parkeer ik hem daar wel.
Ik heb afgesproken niet te veel willen beautyshoppen, dat scheelt stress.
Dinsdsg kwam overigens mijn tweede Lisa Eldridge lipstick. Velvet Ribbon. Echt WOW, et een stayingpower! ongelofelijk. Geld meer dan waard.
                    De zomer zitten we een dag in München, daar staan een paar prachtige warenhuizen ook met niche geuren (ik draag alleen nog maar niche). Dat laatste vindt hij ook leuk, dus dan parkeer ik hem daar wel.
Ik heb afgesproken niet te veel willen beautyshoppen, dat scheelt stress.
Dinsdsg kwam overigens mijn tweede Lisa Eldridge lipstick. Velvet Ribbon. Echt WOW, et een stayingpower! ongelofelijk. Geld meer dan waard.

woensdag 7 augustus 2019 om 18:02

Laat het ons weten!

woensdag 7 augustus 2019 om 18:08

Gehypte primer van catrice? Ik heb onder een steen gelegen denk ik, waar hebben we het over? Ik ga googlen.....

donderdag 8 augustus 2019 om 08:42

donderdag 8 augustus 2019 om 18:16

10 in 1, lieve hemel, wat een beloftes! Ik ga weer googlen!lola-lily schreef: ↑08-08-2019 08:42Het gaat om de ten!sensational 10 in 1 primer van Catrice, net uitgebracht.
Vanochtend voor het eerst geprobeerd en tot nu toe vind ik 'm fijn! Brengt een beetje stroef aan, maar dat vind ik bij een primer niet erg. Erg mooie glow erin. En kost geen drol uiteraard.

vrijdag 9 augustus 2019 om 10:27

Fijn, Lola Lily. Rult hij niet?lola-lily schreef: ↑08-08-2019 08:42Het gaat om de ten!sensational 10 in 1 primer van Catrice, net uitgebracht.
Vanochtend voor het eerst geprobeerd en tot nu toe vind ik 'm fijn! Brengt een beetje stroef aan, maar dat vind ik bij een primer niet erg. Erg mooie glow erin. En kost geen drol uiteraard.

zaterdag 10 augustus 2019 om 17:40

Ik heb hem! Morgen testen!lola-lily schreef: ↑08-08-2019 08:42Het gaat om de ten!sensational 10 in 1 primer van Catrice, net uitgebracht.

zondag 11 augustus 2019 om 22:00

De 10 in 1 primer getest deze ochtend. Hij rult niet bij mij, maar ik had dan ook lekker gescrubt (doe ik overigens om de dag met de philosophy scrub). De primer lijkt een huidskleur te hebben maar daar zie je na aanbrengen niets van gelukkig. Wel geeft hij een beetje glow aan je huid. Hij voelt eigenlijk niet echt plakkerig aan. Make up aanbrengen gaat prima! Poriën verhullen of fijner maken? Mwah, maar ik had ook maar een lichte make up op vandaag. Ik ben niet ontevreden, maar ga nog even verder testen!

zondag 11 augustus 2019 om 22:08

Oké, dus al twee tevreden gebruikers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk twijfel over het nut van een primer. Ik heb er in ieder geval nog geen gevonden die werkelijk mijn make up mooier dan wel langer houdbaar maakt. En bovendien geen schadelijke ingrediënten bevat.Supersas09 schreef: ↑11-08-2019 22:00De 10 in 1 primer getest deze ochtend. Hij rult niet bij mij, maar ik had dan ook lekker gescrubt (doe ik overigens om de dag met de philosophy scrub). De primer lijkt een huidskleur te hebben maar daar zie je na aanbrengen niets van gelukkig. Wel geeft hij een beetje glow aan je huid. Hij voelt eigenlijk niet echt plakkerig aan. Make up aanbrengen gaat prima! Poriën verhullen of fijner maken? Mwah, maar ik had ook maar een lichte make up op vandaag. Ik ben niet ontevreden, maar ga nog even verder testen!
Ik heb dus lang geleden de zoektocht naar een primer opgegeven en besloten dat ik dat niet nodig vind. Maar ik geef toe, ik ben wel gevoelig voor lovende recensies van anderen.
Soms gebruik ik de Azeleic acid van the ordinary, dat geeft een mooie gladde matte finish. Maar ook daarvan vind ik eigenlijk dat je niet echt verschil ziet als de foundation er eenmaal op zit.
En mijn ochtend ritueel ís al zo uitgebreid...

zondag 11 augustus 2019 om 22:50

Ik weet het ook niet hoor. Vroeger gebruikte ik nooit primer maar door het kijken van you tube en je iedereen ziet beginnen met een primer ben ik ook aangestoken. Maar als ik er geen tijd of zin in heb gebruik ik geen primer en merk dan geen verschil. Misschien als je echt een dure gebruikt? Ik heb tot nu alleen maar drogisterij primers gebruikt. En nyx, maar dat is ook geen duur merk.Jufjoke schreef: ↑11-08-2019 22:08Oké, dus al twee tevreden gebruikers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk twijfel over het nut van een primer. Ik heb er in ieder geval nog geen gevonden die werkelijk mijn make up mooier dan wel langer houdbaar maakt. En bovendien geen schadelijke ingrediënten bevat.
Ik heb dus lang geleden de zoektocht naar een primer opgegeven en besloten dat ik dat niet nodig vind. Maar ik geef toe, ik ben wel gevoelig voor lovende recensies van anderen.
Soms gebruik ik de Azeleic acid van the ordinary, dat geeft een mooie gladde matte finish. Maar ook daarvan vind ik eigenlijk dat je niet echt verschil ziet als de foundation er eenmaal op zit.
En mijn ochtend ritueel ís al zo uitgebreid...

maandag 12 augustus 2019 om 10:57

Ik heb de Catrice 10sational een paar dagen in gebruik en vindt hem heel fijn. (dat maakt drie gelukkige gebruikers!) Nou gebruik ik hem niet voor de houdbaarheid van mijn foundation maar gewoon als extra creme c.q. blurringspul. Als een hele gave huid hebt van jezelf dan is primer overbodig misschien, maar heb je vlekjes en fijne lijntjes dan kan zo'n bufferlaagje wel helpen. 
Een poreless poeder dat je vóór je make-up kunt gebruiken? Ik hoop op een review JufJoke!
                    Een poreless poeder dat je vóór je make-up kunt gebruiken? Ik hoop op een review JufJoke!
                                    Lorem Ipsum 

maandag 12 augustus 2019 om 11:40

Natuurlijk komt er een review! Ja, je kunt het poeder als primer vóór je foundation gebruiken, al klinkt dat wel gek. Maar ook als setting/fixing poeder. Ik ga het natuurlijk allebei proberen, maar ik heb hem gekocht om in principe als laatste stap te gebruiken. Dus vooraf óók is weer een extra stap. Die moet dan ook wel echt iets toevoegen, wil ik dat dagelijks gaan doen.turquasi schreef: ↑12-08-2019 10:57Ik heb de Catrice 10sational een paar dagen in gebruik en vindt hem heel fijn. (dat maakt drie gelukkige gebruikers!) Nou gebruik ik hem niet voor de houdbaarheid van mijn foundation maar gewoon als extra creme c.q. blurringspul. Als een hele gave huid hebt van jezelf dan is primer overbodig misschien, maar heb je vlekjes en fijne lijntjes dan kan zo'n bufferlaagje wel helpen.

woensdag 14 augustus 2019 om 16:20

Vandaag drie pakjes binnen gekomen, yay! 
De score:
- too faced primed & poreless poeder
- highlighter van Jouer in de kleur citrine
- lipstick mat van Ciaté
- een moisturizer en cleanser van Cerave omdat ik verwacht dat mijn huid misschien wat droog zal worden van de Franse tretinoine crème. Dat is nog niet gebeurd, maar ik ben pas acht dagen bezig.
- paar parfum samples van Notino
Vandaag meteen geprobeerd, dus eerste indruk:
- too faced primed & poreless poeder heb ik een licht waasje over mijn make up gekwast omdat ik toch een touch up nodig had. Lijkt voor nu geweldig, glad en mat! En ik heb héél weinig gebruikt! Morgen gebruik ik het ook als primer.
- highlighter van Jouer. Subtiel, maar wel mooi. Of het echt mijn nieuwe favoriet wordt, weet ik nog niet. Foto van beide resultaten staat op Facebook.
- sample getest van Warm Cotton van Clean. Ik kende het merk niet. Is ook niet mijn ding. Ruikt naar wasverzachter,of daar doet het me in ieder geval aan denken. Hou ik niet van, ik gebruik niet voor niets geen wasverzachter. Gelukkig bleef de geur niet lang hangen. Best overheersend ook. Nee.
- sample van Mon Jasmin Noir van Bvlgari getest. Meteen: heerlijk! Helemaal mijn smaak. Ga ik zeker kopen, maar wellicht nu nog niet. Het is meer een geur voor najaar of winter. Maar mmmm!
                    De score:
- too faced primed & poreless poeder
- highlighter van Jouer in de kleur citrine
- lipstick mat van Ciaté
- een moisturizer en cleanser van Cerave omdat ik verwacht dat mijn huid misschien wat droog zal worden van de Franse tretinoine crème. Dat is nog niet gebeurd, maar ik ben pas acht dagen bezig.
- paar parfum samples van Notino
Vandaag meteen geprobeerd, dus eerste indruk:
- too faced primed & poreless poeder heb ik een licht waasje over mijn make up gekwast omdat ik toch een touch up nodig had. Lijkt voor nu geweldig, glad en mat! En ik heb héél weinig gebruikt! Morgen gebruik ik het ook als primer.
- highlighter van Jouer. Subtiel, maar wel mooi. Of het echt mijn nieuwe favoriet wordt, weet ik nog niet. Foto van beide resultaten staat op Facebook.
- sample getest van Warm Cotton van Clean. Ik kende het merk niet. Is ook niet mijn ding. Ruikt naar wasverzachter,of daar doet het me in ieder geval aan denken. Hou ik niet van, ik gebruik niet voor niets geen wasverzachter. Gelukkig bleef de geur niet lang hangen. Best overheersend ook. Nee.
- sample van Mon Jasmin Noir van Bvlgari getest. Meteen: heerlijk! Helemaal mijn smaak. Ga ik zeker kopen, maar wellicht nu nog niet. Het is meer een geur voor najaar of winter. Maar mmmm!

vrijdag 16 augustus 2019 om 14:17

Ziehier de review van de too faced primed & poreless.Jufjoke schreef: ↑12-08-2019 11:40Natuurlijk komt er een review! Ja, je kunt het poeder als primer vóór je foundation gebruiken, al klinkt dat wel gek. Maar ook als setting/fixing poeder. Ik ga het natuurlijk allebei proberen, maar ik heb hem gekocht om in principe als laatste stap te gebruiken. Dus vooraf óók is weer een extra stap. Die moet dan ook wel echt iets toevoegen, wil ik dat dagelijks gaan doen.
Eerst gebruikt als touch up, toen het net binnen was gekomen. Blij mee, weinig nodig voor een blurring effect en mattering maar niet teveel.
Gisteren als setting poeder gebruikt. Ook weer heel tevreden. Weinig nodig, groot effect. Wel vond ik dat er gedurende de dag twee keer een touch up nodig was vanwege iets teveel glans. Niet echt een probleem, maar het mooie effect houdt dus niet de hele dag.
Vandaag ook als primer gebruikt. Foundation gaat er heel goed overheen, maar ja... jullie kennen mijn mening over primers, he? Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik enig verschil merk. Het is mij de extra stap dus niet waard.
Maar geen klachten over het poeder dus.
Soms voel ik me achteraf een beetje stom, alsof ik door de hype meegesleept toch net even wat meer verwacht had. Tja. Het is fijn. het is een poeder. Mijn poriën zijn niet verdwenen. Ik heb ook nog steeds gewoon huid, dus niet of ik opeens ge-airbrushed ben. Soms denk ik dat ik er te vaak in trap.

vrijdag 16 augustus 2019 om 14:31

Jeetje.
Ik zou niet weten wat ik aan zou moeten met een uitpuilend make-up tasje zoals bij eerdere schrijfsters omschreven.. Ik zit nu ook in een fase waarin ik zo min mogelijk troep op mijn huid probeer te smeren. Momenteel heb ik in mijn make up tasje een concealer van de Mac studio longwear of iets in die trant en dat werkt geweldig voor het wegwerken van donkere kringen onder de ogen of een vlekje hier en daar.
Verder heb ik een lippenstift van de Etos max factor in een diep rose kleur.
Mijn mascara komt eveneens van de Etos (huismerk).
En dat is het dan eigenlijk heb verder ook geen opsmuk nodig.
In het verleden weleens geprobeerd om oogschaduw op te doen en dat soort ongein maar ik vind mezelf daar niet mooier op worden.
Less is more in mijn geval.

Ik zou niet weten wat ik aan zou moeten met een uitpuilend make-up tasje zoals bij eerdere schrijfsters omschreven.. Ik zit nu ook in een fase waarin ik zo min mogelijk troep op mijn huid probeer te smeren. Momenteel heb ik in mijn make up tasje een concealer van de Mac studio longwear of iets in die trant en dat werkt geweldig voor het wegwerken van donkere kringen onder de ogen of een vlekje hier en daar.
Verder heb ik een lippenstift van de Etos max factor in een diep rose kleur.
Mijn mascara komt eveneens van de Etos (huismerk).
En dat is het dan eigenlijk heb verder ook geen opsmuk nodig.
In het verleden weleens geprobeerd om oogschaduw op te doen en dat soort ongein maar ik vind mezelf daar niet mooier op worden.
Less is more in mijn geval.