Vier jij je eigen verjaardag nog ?
zaterdag 10 augustus 2019 om 17:01
Ik vier mijn eigen verjaardag nog zelden. Als ik het al vier dan komen alleen mijn moeder en haar vriend en opa en oma. Verder niemand. Wel zo rustig. Mijn 40ste heb ik wel groter gevierd in een boerderij met ongeveer 35 personen. Meestal vier ik mijn eigen verjaardag niet. Ik hoef zelf ook niet naar veel verjaardagen, simpelweg omdat ik weinig vrienden en kennissen heb. Ik ga wel naar verjaardag van mijn moeder en mijn opa en oma heen en that’s it. Ik hoef ook niet naar kinderverjaardagen heen. Dat schijnen veel volwassenen echt horror te vinden.
Op mijn verjaardag ga ik een paar daagjes weg naar Drenthe. Naar Orvelte (stripmuseum Jan Kruis o.a. bekend van Jan Jans en de Kinderen) , Dwingeloo en Westerbork.
Vieren jullie je eigen verjaardag nog?
Op mijn verjaardag ga ik een paar daagjes weg naar Drenthe. Naar Orvelte (stripmuseum Jan Kruis o.a. bekend van Jan Jans en de Kinderen) , Dwingeloo en Westerbork.
Vieren jullie je eigen verjaardag nog?
zaterdag 10 augustus 2019 om 18:36
poldervrouw schreef: ↑10-08-2019 17:44Nee. Geen visite. Hou er niet van. Ben alleen maar druk en kom niet tot gesprek.
Al die voorbereidingen. Boodschappen. Ik sleep me het ongans. Hapjes maken etc.
En aan eind van de dag is het enige wat ik overhou is de rommel. Die ik ook zelf kan opruimen.
Dus ga ik uit eten met gezin aanhang en mijn moeder. Klaar
Ongeveer dit!
Mijn ouders komen wel vaak even langs voor een bakkie koffie. En soms mijn tweelingzus ook.
Heb gewoon op mijn verjaardag geen zin meer in de schoonfamilie en hun overheersende aanwezigheid. Schoonvader vindt zichzelf nog steeds niet doof, hij heeft van zichzelf al een luide basstem en gaat steeds harder praten sinds bij minder hoort. Mijn schoonmoeder komt binnen een houdt geen minuut haar klep dicht tot ze naar huis gaat. De rest van de visite zit er wat stilletjes bij. Na 26 jaar op mijn vijftigste verjaardag was ik er klaar mee.
zaterdag 10 augustus 2019 om 18:42
Voor de 7 volwassenen vieren we het niet meer, het over en weer geven van cadeautjes werden we zo zat, tenslotte heb je alles al en zo niet dan kopen we het tussendoor wel. Voor de 2 kleine kinderen wordt het wel ouderwets gevierd. Wij leggen ieder jaar een vast bedrag in de pot, wat je anders toch kwijt bent aan boodschappen, gebak en cadeautjes. Hiervan gaan we een paar keer per jaar (meestal wel rond de verjaardagsdatum) iets gezamenlijks van doen. Dat kan een etentje zijn, bioscoopbezoek, pretpark, dierentuin of gewoon een bos/strandwandeling met wat lekkers erbij.
zaterdag 10 augustus 2019 om 18:51
Ik vier het sinds mijn 12e niet meer want ik heb bijna niemand om uit te nodigen. Anders zou ik het wel vieren. Ik vind het ook leuk om naar verjaardagen te gaan (maar ik word maar door 1 iemand uitgenodigd dus dat is maar 1 keer per jaar).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zaterdag 10 augustus 2019 om 18:51
Nee, sinds een aantal jaar niet meer.
Eigenlijk begon het er al mee dat er veel ruzie in de familie was. Als X komt, komt Y niet. En andersom.
Ik heb 1 van de laatste keren het zo georganiseerd, dat ze elkaar niet zagen. X kwam in de ochtend, Y in de middag.
Maar wat was het vermoeiend. En stressvol.
Met als gevolg dat ik dagen van slag was.
Daarnaast ben midden in de zomer jarig en zeiden veel mensen altijd af vanwege vakantie. Ik geef ze groot gelijk hoor! Maar ik dacht steeds vaker: Ik heb er geen zin meer in.
Dus vorig jaar spontaan mijn verjaardag in een pretpark doorgebracht met een vriendin. Dit jaar zat ik in een dierentuin.
Heerlijk!
Ik hou er ook niet van om op verjaardagsvisite te gaan. Wat iemand hier al schreef, ik spreek liever een andere keer met de jarige af, zodat je 1 op 1 gesprekken hebt.
Eigenlijk begon het er al mee dat er veel ruzie in de familie was. Als X komt, komt Y niet. En andersom.
Ik heb 1 van de laatste keren het zo georganiseerd, dat ze elkaar niet zagen. X kwam in de ochtend, Y in de middag.
Maar wat was het vermoeiend. En stressvol.
Met als gevolg dat ik dagen van slag was.
Daarnaast ben midden in de zomer jarig en zeiden veel mensen altijd af vanwege vakantie. Ik geef ze groot gelijk hoor! Maar ik dacht steeds vaker: Ik heb er geen zin meer in.
Dus vorig jaar spontaan mijn verjaardag in een pretpark doorgebracht met een vriendin. Dit jaar zat ik in een dierentuin.
Heerlijk!
Ik hou er ook niet van om op verjaardagsvisite te gaan. Wat iemand hier al schreef, ik spreek liever een andere keer met de jarige af, zodat je 1 op 1 gesprekken hebt.
zondag 11 augustus 2019 om 08:53
Ik vier mijn verjaardag ook al jaren niet, vreselijk! Ik heb echt een hekel aan verjaardagen, en dan zijn de kinderverjaardagen echt het ergste! Vorig jaar tegen vriendin gezegd: je mag mij nooit!!! meer uitnodigen. Zij lachen, want ze weet hoe ik het haat en toch even langskom voor haar zoontje. Maar nu ga ik niet meer! Ben er klaar mee
zondag 11 augustus 2019 om 09:05
Ik vier mijn verjaardag tegenwoordig niet meer thuis. Eigenlijk sinds mijn man niet meer leeft niet meer. Veel goede herinneringen aan dat soort feestjes met man erbij en ben dan zelf niet in feeststemming, dan mis ik hem alleen nog maar meer.
Neem nu ieder jaar kinderen met aanhang van dat moment (wisselt nog weleens) en paar stellen goede vrienden met hun kinderen mee uit eten. Geen familie want die wonen niet in Nederland.
Hoef ik zelf niet te koken, niet te bedienen en geen troep in huis.
Neem nu ieder jaar kinderen met aanhang van dat moment (wisselt nog weleens) en paar stellen goede vrienden met hun kinderen mee uit eten. Geen familie want die wonen niet in Nederland.
Hoef ik zelf niet te koken, niet te bedienen en geen troep in huis.
zondag 11 augustus 2019 om 19:11