Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Ja de vakantie is echt voorbij gevlogen, helemaal lastig omdat vriend nu pas net vakantie heeft dus ook weinig tijd samen gehad. Eerlijk gezegd zie ik nog het meest op tegen het openen van mijn mail morgen omdat ik verwacht dat er een (aantal) hele nare, vervelende mail(s) zijn. Maar goed ik moet toch door de zure appel heen.

Wat betreft leuke dingen die pijn doen, dat is inderdaad super vervelend. Ik ben ook wel blij op zich dat ik naast paracetamol en incidenteel naproxen geen dagelijkse pijnstillers slik. Geeft me het gevoel dat er in de toekomst nog wel wat is als het erger wordt ofzo.

Eigenwijs hier ook trouwens, volgens mij meer een karaktertrek dan sterrenbeelden maar goed.

Verder ga ik zo maar naar bed want ik ben echt gesloopt. Merk alleen dat mijn hoofd nog niet klaar is om te slapen, draait nog overuren dus ben benieuwd hoe dat gaat.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
13-08-2019 20:53
Hallo allemaal,

Hier nu zonnig en droog maar vandaag wel veel regen gehad. Voel dat ook wel aan mijn lijf.

Ik las iets over amitriptyline. Ik heb dat op proef gehad van de reumatoloog, maar na 4 dagen weggegooid. Deed niets voor de pijn en ik kreeg er zo’n nare, enge en donkere gedachten van, daarnaast voelde ik me super stoned de hele dag. Kende mezelf niet meer terug. Fijn voor degenen voor wie het wel werkt, voor mij dus niet.

Ik ben net thuis, 2 dagen weggeweest met vriend. Super leuk maar nu wel echt kapot. Morgen nog een dagje vrij, maar wel alvast mijn mail bijwerken en donderdag weer aan het werk. Heb nog niet zo’n zin moet ik eerlijk zeggen.
Bekende bijwerking van A inderdaad, hoe gek ook...

Oh donderdag alweer aan de slag. Hou op joh... sterkte
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Morgen! Heb zowaar redelijk geslapen, al viel ik wel pas tegen 12 in slaap. Dus nu wel gaar, maar wel bijna 8/9 uur achter elkaar. Lekker aan de koffie nu, kwart over 10 fysio. Mijn nek voelt ook een klein beetje beter. Na fysio nog even naar de AH en verder heb ik niks vandaag.

Collega van mij heeft vakantie en gaat volgende week op vakantie, dus moet nog ff om de sleutel daar zodat ik de katten kan voeren, maar moet even kijken of ik daar puf voor heb. Echt de eerste 'rustige' dag in een lange tijd.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
14-08-2019 09:48
Morgen! Heb zowaar redelijk geslapen, al viel ik wel pas tegen 12 in slaap. Dus nu wel gaar, maar wel bijna 8/9 uur achter elkaar. Lekker aan de koffie nu, kwart over 10 fysio. Mijn nek voelt ook een klein beetje beter. Na fysio nog even naar de AH en verder heb ik niks vandaag.

Collega van mij heeft vakantie en gaat volgende week op vakantie, dus moet nog ff om de sleutel daar zodat ik de katten kan voeren, maar moet even kijken of ik daar puf voor heb. Echt de eerste 'rustige' dag in een lange tijd.
Als jij haar katten verzorgd behoort zij jou toch te sleutel te brengen? :idee: scheelt jou een ritje
Wat Gele Suikerspin zegt, Kohaku. :)

Ik stond wéér op met hoofdpijn en de medicijnen helpen niet. Toch maar het bed uit, want in bed blijven liggen helpt óók niet en daar krijg ik nog meer (andere) pijn van.
De zon schijnt, maar daar kan ik met hoofdpijn natuurlijk amper van genieten. En dat op m'n vrije dag :thunder:

Zo eerst maar brood kopen, voordat het op is (bij onze bakker is het de maandag, dinsdag en woensdag per 3 goedkoper)

Fijne dag iedereen!
Later is nu
Goedemorgen,

Ik heb slecht geslapen en uiteindelijk toen man wegging vanochtend nog een paar uurtjes geslapen. Nu pas uit bed dus.

De pijn die gisteren op kwam zetten, is nog niet weg helaas.
Gele_Suikerspin schreef:
14-08-2019 10:00
Als jij haar katten verzorgd behoort zij jou toch te sleutel te brengen? :idee: scheelt jou een ritje
Ik zou praktisch kunnen lopen (is ook mijn avond wandeling als ik ze dus moet voeren) dus vind het niet zo erg.
Hij heeft ook 3 aquariums(aquaria?) met garnalen en vissen en daar moet hij nog wat over uitleggen. Er ligt altijd een papier met wat ik moet doen maar vorige keer was iets een beetje onduidelijk dus hij zei, als je de sleutels komt halen leg ik het wel ff uit.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Vriend sliep slecht dus ik ook niet al te best, terwijl ik zelf wel goed sliep zegmaar :mrgreen:

Vanmorgen even gesprek met vriend gevoerd dat ik me zorgen om hem maak. Beetje apathisch steeds en weinig actief. Vind het lastig om zijn huishouden ook nog te dragen. Gisteren kwam ik terug van de reva en dan staat alle ontbijtrotzooi er nog. Zegt al dagen dingen in het huishouden te doen maar doet vervolgens niets. Snap wel dat de koek op is en de paroxetine zal ook niet helpen. Hij wil daar ook mee stoppen maar dan moet er anderzijds natuurlijk ook wat gebeuren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
14-08-2019 12:05
Vriend sliep slecht dus ik ook niet al te best, terwijl ik zelf wel goed sliep zegmaar :mrgreen:

Vanmorgen even gesprek met vriend gevoerd dat ik me zorgen om hem maak. Beetje apathisch steeds en weinig actief. Vind het lastig om zijn huishouden ook nog te dragen. Gisteren kwam ik terug van de reva en dan staat alle ontbijtrotzooi er nog. Zegt al dagen dingen in het huishouden te doen maar doet vervolgens niets. Snap wel dat de koek op is en de paroxetine zal ook niet helpen. Hij wil daar ook mee stoppen maar dan moet er anderzijds natuurlijk ook wat gebeuren.
Maar maak je het hem ook niet makkelijk Suzy, om dan wél zijn huishouden te doen?
Ik snap dat je hem wilt helpen, maar stap niet in die valkuil, zou ik willen zeggen. Je hebt toch ook genoeg aan jezelf. Het is niet alsof jij alle energie van de wereld hebt. Misschien is het goed voor hem als je een keertje wél weggaat en hem even met z'n eigen sores laat. Hoe hard ook.
Later is nu
Suzy: eens met Dreamer. Dit ga jij ook niet volhouden op deze manier.

Dreamer: sterkte met je hoofdpijn! Zonde op je vrije dag.

Zojuist belde neuroloog weer. Hij is nog heel jong (voor een arts) en hartverwarmend gedreven.
Ik mag medicatie ophogen, laat het alsjeblieft helpen.
Fijn dreamer, hopen dat het helpt.

@suzy, eens met dreamer en cesium.

Ik lig alweer plat.
Ik ben doodmoe, mijn hele lijf doet pijn. Het voelt alsof mijn lichaam het aan het opgeven is. Zelf wil ik ook graag het bijltje er bij neer leggen. Energie is gewoon weg, alles is mij teveel.

Morgen gesprek met vervangster van spver
Succes alvast, Nartjie! :hug:

Ik heb net nog even een beetje opgeruimd, straks eten en tegen half 7 de sleutel ff ophalen. Het regent nu, dus hoop dat het straks droog is want anders moet ik lopen met een plu.

Ook de woonkamer in 1 hoek een beetje verbouwd om een katvriendelijk hoekje te maken.
Helleeeuuu. Ik ben geïrriteerd door mijn lijf en daar moet ik even over mopperen. Mijn linkerschouder doet pijn en het trekt door in mijn arm. Hij voelt ook raar als ik wakker word. Ik heb ook weer regelmatig last van mijn onderrug. Toevallig wel met dit onweer weer. Het is gewoon irritant ofzo. En maagzuur. Witte vlekken. Een steenpuist ofzo op mijn onderrug waar je U tegen zegt. Als ik een auto was was ik al lang naar de stort gebracht, economisch niet rendabel.
Och dames, het is echt erg he. Yellow en Nartjie bijna exact hetzelfde bericht :hug:

Ik had vanmiddag een aparte ervaring. Ik lag maar weer eens in bed met die hoofdpijn en ineens voel ik een tinteling door mn hoofd en nek (waar de spier zeer deed), m'n armen en benen voelden zwaar en.... de hoofdpijn ging weg...
Klinkt fijn, maar voelde echt heel eng. Toen ik later ging koken, stortte ik vervolgens nog bijna ter aarde, zweetaanval en duizelig, maar hoofdpijn is dus weg. En de rest is ook aardig over. Dus.. nou.. jeej dan maar
Hopelijk is het niet alleen de imigran die werkt, maar is het blijvend. In elk geval een week ofzo.

Sterkte iedereen!
Later is nu
Bizar dreamer.

Sterkte nartjie en yellow.

Bij mij doet de bedrust wel goed.
Wat was dat voor knoflook, Dreamer? :mrgreen:

Klinkt heel gek inderdaad, alsof er iets de boel blokkeerde
Ben er echt niet bij met mijn kop. Ik heb de tablet aan de oplader, maar zie dat de batterij maar niet word opgeladen. Ik vond het ineens ook zo vreemd dat de draad vrij lang is. Ik weet nu waarom tablet niet oplaad. Ik had de oplader van de telefoon gepakt. Ja dan laat ie ook niet op.
Soms lukt dat wel nartjie maar dam laadt hij veel langzamer .
Dat heeft mijn moeder met haar tablet
Sterkte met het gesprek morgen.

Yellow jij ook sterkte.

Cesium, raar is dat hè zo'n jong broekie als hulpverlener.
Dat heb ik dus nu met mijn psycholoog.

Suzy , ik zal wel niet helder zijn na mijn werkdag maar knoflook en Dreamer? Heb er vast overheen gelezen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
14-08-2019 19:20
Och dames, het is echt erg he. Yellow en Nartjie bijna exact hetzelfde bericht :hug:

Ik had vanmiddag een aparte ervaring. Ik lag maar weer eens in bed met die hoofdpijn en ineens voel ik een tinteling door mn hoofd en nek (waar de spier zeer deed), m'n armen en benen voelden zwaar en.... de hoofdpijn ging weg...
Klinkt fijn, maar voelde echt heel eng. Toen ik later ging koken, stortte ik vervolgens nog bijna ter aarde, zweetaanval en duizelig, maar hoofdpijn is dus weg. En de rest is ook aardig over. Dus.. nou.. jeej dan maar
Hopelijk is het niet alleen de imigran die werkt, maar is het blijvend. In elk geval een week ofzo.

Sterkte iedereen!
Alles is relatief, ik kan goed zeuren. :clown:

Regenboog kwam hier net helemaal blij aan terwijl ik al aan het koken was “ja ik heb bij iedereen op het werk opgeschept dat jij burrito’s ging maken met groentes uit je eigen tuin”. Dus ik ben nu in ieder geval een stuk vrolijker. En morgen weer naar de dagbesteding. Dat vind ik wel echt leuk.

Jouw kook ervaring klinkt een stuk minder. Hopelijk blijf je je beter voelen! Wat je omschrijft klinkt als heel veel dingen waar ik ook last van hebt en omdat jij ook fibromyalgie hebt vraag ik me nu af of ik niet teveel aan stress toeschuif. :$
Dreamer: ik vind het echt wonderlijk wat je overkomen is. Ben echt benieuwd hoe het verder gaat.

Nartjie en Yellow: :hug:
Kohaku schreef:
14-08-2019 17:09

Ook de woonkamer in 1 hoek een beetje verbouwd om een katvriendelijk hoekje te maken.

:cat:

Poes is nu al verwend :heart:
Dreamer, ook al is het resultaat goed, ik kan me voorstellen dat je het creepy vindt. Wie weet schoot er net een zenuwblokkade los oid?

Yellow, burrito’s met groente uit eigen tuin ís ook super!

Ik ben geloof ik afgelopen vakantie wat aangekomen. Dat is goed nieuws, want ik kreeg de zenuwen van het constante afvallen. Thuis meteen even wegen.
Doro75 schreef:
14-08-2019 21:43
:cat:

Poes is nu al verwend :heart:
Als het een echte kat is word die hoek straal genegeerd. :hihi:
YellowLemon schreef:
14-08-2019 21:46
Als het een echte kat is word die hoek straal genegeerd. :hihi:

Shhht... daar komt Kohaku vanzelf achter :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven