Mijn familie doet moeilijk over mijn relatie

15-08-2019 12:06 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb met mijn familie nogal een probleem over mijn relatie. Ik woon nog thuis en mijn vriend ook, maar we ervaren allebei nogal problemen met mijn familie en ik wil graag weten of het aan ons ligt of niet.

Mijn vriend en ik zijn graag samen, zo’n 6 keer per week zijn we met elkaar en dan slaap ik altijd bij hem. Waarom altijd bij hem? Het mag niet bij mij thuis, omdat mijn ouders hun privacy niet willen opgeven. Dit kan ik heus wel begrijpen, maar zou je dit niet voor je kind over kunnen hebben aangezien ik altijd bij mijn vriend ben?

Daarnaast zijn er allemaal kleine dingetjes die nogal steken.
De ouders van mijn vriend zijn heel gastvrij, ze laten me altijd bij hen eten, ze nemen spullen voor me mee als ze gaan winkelen, geven me verjaardagcadeau’s en ik mag altijd mee spontaan uit eten.
Mijn ouders zijn helemaal niet zo, mijn vriend heeft 1 keer bij ons gegeten na mijn voorstel, ze hebben nog nooit iets aan hem gegeven, ook geen verjaardagcadeau en met uit eten wordt hij nooit meegevraagd (wel met de feestdagen).

Ik was van plan om erover te beginnen tegen mijn ouders, maar plotseling kreeg ik gisteren enorme ruzie met mijn zussen en broertje over ditzelfde onderwerp. Zij vinden dat ik niet genoeg thuis ben en dat ik alleen maar thuis kom voor mijn eigen belang (douchen, zakgeld), terwijl de reden is dat ik niet vaak thuis ben is dat ik graag bij mijn vriend ben, het liefst elke dag en dat het allemaal zo lastig gaat als we bij mij thuis zijn. Dat heb ik ook meerdere keren uitgelegd, maar dan ben ik een “mongool” en “dom” en “sneu”, want ik “denk alleen maar aan mezelf” terwijl ik om 1 gunst vraag. Ik wil graag dat mijn vriend bij mij mag blijven slapen en dat er ook weleens aan hem wordt gevraagd of hij blijft eten.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik wil graag weten of wij overdrijven of dat mijn familie overdrijft.

Heel erg bedankt!

Edit:

Ik ben 18 jaar en mijn vriend 19 en we hebben al 2 jaar een relatie.

Het gaat mij erom dat het blijven slapen en blijven eten 0 keer gebeurd is in die tijd en ik begrijp dat het alleen in het weekend zou mogen, maar dat mag ook niet. Ik heb het meerdere keren gevraagd, maar ze blijven het over de privacy hebben.

De ouders van mijn vriend vinden het altijd erg gezellig als ik hier ben, dat heb ik ook vaker gevraagd en ik heb ze ook cadeau’s gegeven voor hun gastvrijheid.

Ik heb ook een baantje, maar met 6 keer elkaar zien, bedoel ik bijvoorbeeld alleen de avond of de middag na werk of school.

Ook douche ik gewoon bij hem thuis als ik daar ben en kom ik niet thuis voor zakgeld, maar mijn zussen en broertje zeiden tegen mij dat ik ze daarvoor gebruik. Mijn moeder heeft een tijdje terug aangegeven dat ze wil dat ik wat vaker thuis eet, dat doe ik nu ook omdat zij dat graag wil. Maar dan is het alsnog niet goed, omdat ik “alleen voor het eten kom”
anoniem_389415 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 14:45
20.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ieder huishouden zijn eigen gewoontes heeft en dat dat iets is wat je moet accepteren. Wil je het anders moet je het huis uitgaan.
Hoe oud ben je?
Ik snap je ouders wel een beetje, al kunnen ze wel iets meer gastvrij zijn bv door hem af en toe mee te laten eten.
Van de andere kant zou ik er geen behoefte aan hebben om 6 dagen per week het vriendinnetje van mijn zoon over de vloer te hebben, zoals de ouders van je vriend.

Een tip: als je op jezelf gaat wonen kun je je vriend zien wanneer je wil :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Waar wilde je over beginnen precies? Vind je dat je recht hebt op meer??

Heb je al een baantje eigenlijk, dat je zoveel tijd hebt om ergens over de vloer te komen... Ik hoor je niks zeggen over kado's kopen voor hen... of hen mee uit eten nemen om eens te bedanken voor die mega inbreuk op hun leven....
turquasi wijzigde dit bericht op 15-08-2019 14:21
0.98% gewijzigd
Lorem Ipsum
Waarom is het nodig jullie 6 dagen per week samen slapen? Ik zou als ouder daar echt geen zin hebben. Dan ga je maar op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n moeder met een dochter, inmiddels 19, ze kreeg verkering op haar 16e.

We vonden het helemaal prima dat hij af en toe bij ons slaapt, of zij daar, maar het moet geen gewoonte worden. Nu, in vakantietijd, slapen ze iets vaker bij elkaar dan normaal, en dat vind ik ook geen probleem. Maar als ze zo nodig elke dag samen moeten zijn, dan gaan ze maar samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben blijkbaar de enige hier, maar ik dacht: ach wat sneu.

Accepteren je ouders hem verder wel? Hoe zijn de verhoudingen verder?

Dat van die cadeaus en alles is natuurlijk geen verplichting, integendeel, maar als je jong bent en verliefd wil je toch lekker samen zijn. Hoeft heus niet 6 dagen bij jou thuis, je kan toch afwisselen dan zijn het maar 2 a 3 dagen dat hij bij jullie thuis slaapt.

Als je kinderen hebt dan krijg je toch op enig moment schoonzoons en -dochters over de vloer, vrienden/vriendinnen die thuis bonje hebben, weet ik wat allemaal?

Ben ik dan zo raar dat ik vind dat je hierin best wat flexibel kan zijn als ouders en naar gezamenlijke belangen kan kijken? Ik heb zelf geen kinderen dus wie weet zie ik dit harstikke scheef dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Je doet nu ook een beetje of je ouders allesbehalve gastvrij zijn, maar voor zover ik je OP begrijp willen ze alleen dat slapen niet (snap ik ook wel) en hem ook niet om de haverklap zien aanschuiven bij het eten.
Want TO, als jullie inderdaad 6/7 bij elkaar willen zijn betekent dat ook dat jullie óf bij zijn óf bij jouw ouders eten. Met het gevolg dat jouw ouders naast een toch al groot gezin er om de haverklap een kostganger bij hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze daar in meegaan, ook niet omdat zijn ouders daar toevallig geen problemen mee hebben (gokje: veel kleiner gezin?).

Dus als het om overdrijven gaat: jullie overdrijven en niet zo'n beetje ook. Ik zou er als ouder ook geen zin in hebben op deze manier.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 15-08-2019 14:32
0.48% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
15-08-2019 14:21
Heb je al een baantje eigenlijk, dat je zoveel tijd hebt om ergens over de vloer te komen
6 weken schoolvakantie
Het is hier ook steeds afwachten hoeveel mensen ik in huis aantref na een werkdag, wat er blijft slapen, wie er mee eet.
(Maar dat zijn geen verkeringen, gewoon vriendinnen)
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
15-08-2019 14:28
Oh ik ben blijkbaar de enige hier, maar ik dacht: ach wat sneu.

Ben ik dan zo raar dat ik vind dat je hierin best wat flexibel kan zijn als ouders en naar gezamenlijke belangen kan kijken? Ik heb zelf geen kinderen dus wie weet zie ik dit harstikke scheef dat kan.
Nee hoor, dat is prima

alleen woon jij niet in het huis van TO's ouders, en ik ook niet.
TO kan hier haar gelijk halen, maar dat maakt geen drol uit. Hun huis, hun regels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral balen als mijn (jongere) dochter al 6 dagen per week samen 'moet' zijn met haar vriend. Ik snap best dat je verliefd bent en het leuk is samen te zijn,maar waarom op deze leeftijd (ervan uitgaande dat je niet ouder dan 20 bent) zó aan elkaar plakken/je zo afhankelijk van elkaar opstellen?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig voor TO begrijp ik haar wel een beetje.
Misschien is 6x bij elkaar slapen veel maar hé, als ze er zelf geen moeite mee hebben.
Dat ze weinig thuis is komt mede omdat haar ouders hem eigenlijk niet in huis willen.
Als je bijv. 2x bij hem slapen en 2x bij haar, is het al heel anders.
Laat die jongen ook mee eten, zo erg is dat toch niet?
Een beetje geven en nemen heet dat.
Ik vind het erg voor die jongen dat hij zich niet welkom voelt.....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 14:30
6 weken schoolvakantie
Het is hier ook steeds afwachten hoeveel mensen ik in huis aantref na een werkdag, wat er blijft slapen, wie er mee eet.
(Maar dat zijn geen verkeringen, gewoon vriendinnen)
nou, dan kun je mooi veel werken toch, om eens wat leuks terug te doen ;)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Droom19 schreef:
15-08-2019 14:34
Gelukkig voor TO begrijp ik haar wel een beetje.
Misschien is 6x bij elkaar slapen veel maar hé, als ze er zelf geen moeite mee hebben.
Dat ze weinig thuis is komt mede omdat haar ouders hem eigenlijk niet in huis willen.
Als je bijv. 2x bij hem slapen en 2x bij haar, is het al heel anders.
Laat die jongen ook mee eten, zo erg is dat toch niet?
Een beetje geven en nemen heet dat.
Ik vind het erg voor die jongen dat hij zich niet welkom voelt.....
Ik krijg de indruk dat we het hier over tieners hebben (ze krijgt nog zakgeld). Waarom moeten die nu al bijna fulltime bij elkaar eten en slapen?
Ouders zijn bovendien gesteld op hun privacy, willen misschien het liefst even een uurtje alleen met het gezin om de tafel, zonder dat daar steeds iemand bij zit. Willen 's ochtends niet elke keer een ander dan een gezinslid tegenkomen als ze uit de douche stappen. Om maar wat voorbeelden te noemen. Dat zijn ouders daar heel anders in zijn is leuk voor ze, maar haar ouders denken daar dus anders over.
Ik zou daar ook echt niet op zitten te wachten, in ieder geval niet met de frequentie die TO en haar vriendje het leukst lijkt. Ook zij moeten geven en nemen, maar dat lijkt er niet echt in te zitten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 15-08-2019 14:41
4.29% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor de ouders van je vriendje, dat ze door jouw toedoen geen bal privacy meer hebben.
Alleen al uit respect daarvoor zou je dat veelvuldige slapen moeten beperken.
Gebrek aan empathie, moet je wat aan doen joh!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg ver gaan dat jij 6 dagen p week bij je vriend thuis slaapt. Van mij zou het niet eens gemogen hebben. Als jij 6 nachten p week elders slaapt en alleen thuiskomt om te douchen (douche je niet bij je vriend?) en je zakgeld op re strijken, dan kon je wat mij betreft op kamers.

En ja ik ben ook jong geweest (100 jr terug) en ja ik wilde ook het liefst iedere dag bij mijn verkering zijn. En we zagen elkaar ook iedere dag... maar niet dag en nacht. Doordeweeks mocht hij na het avondeten langskomen en om h 11/11 u ging hij weer naar huis. In het weekend mocht hij blijven slapen maar wel op voorwaarde dat we op zondag bij zijn ouders zouden zitten + eten. Slapen mocht niet van die ouders dus daar legden we ons gewoon bij neer, was nml hun huis en niet dat van ons. Misschien eens een toontje lager zingen en je realiseren dat je ouders nog altijd zelf bepalen of en wanneer ze eters/logees willen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij gelijk hebt. Het is óók jouw huis dus je vriend zou gewoon welkom moeten zijn. Je ouders komen op mij nogal apart, ongezellig en ongastvrij over. Zou er een reden kunnen zijn waarom zij hem niet mogen, bijvoorbeeld omdat ze denken dat hij niet goed voor je is?
Of zijn je ouders gewoon zo?
Alle reacties Link kopieren
Het is haar huis niet. Ook niet een beetje. Het is haar thuis, maar dat wil niet zeggen dat zij er het reilen en zeilen (mee)bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
15-08-2019 14:52
Het is haar huis niet. Ook niet een beetje. Het is haar thuis, maar dat wil niet zeggen dat zij er het reilen en zeilen (mee)bepaalt.
Vind ik ook.

Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
15-08-2019 14:48
Ik vind dat jij gelijk hebt. Het is óók jouw huis dus je vriend zou gewoon welkom moeten zijn. Je ouders komen op mij nogal apart, ongezellig en ongastvrij over. Zou er een reden kunnen zijn waarom zij hem niet mogen, bijvoorbeeld omdat ze denken dat hij niet goed voor je is?
Of zijn je ouders gewoon zo?
Mijn ouders zijn gewoon zo, maar als ik aan mijn zussen vraag of zij dit niet raar vinden reageren zij met: “Je weet dat ze zo zijn”, maar maakt dat het dan automatisch goed?
Ik mocht alleen in het weekend slapen. De ene week bij hem en de andere bij mij. Zijn ouders hadden dat ook liever niet te vaak. Eten mocht daar soms. Maar dat was geen probleem. Bij ons aten er altijd wel mensen mee. Maar goed das was mijn moeders keuze. Zeker geen dagen achter elkaar dezelfde. Ook geen vriendjes. Dan gaan ze maar meebetalen....

Als er hier vriendjes binnenkomen mogen ze ook niet elke dag samen eten en slapen. Ik wil bloot uit de douche komen zonder Harrie in mijn nek.

Denk dan ook in het weekend samen slapen en max 1 keer komen eten doordeweeks. Ben heel gastvrij. Maar geen hotel. Vrienden van hen en mij komen ook niet vaker dan 1 keer pw eten hoor. Dus een dag of 2 soms 3 zit ik wel met mee-eters. Prima. Maar 3/4 dezelfde jongen? Uh nee...
Alle reacties Link kopieren
Ijsbeertje_822 schreef:
15-08-2019 14:53
Mijn ouders zijn gewoon zo, maar als ik aan mijn zussen vraag of zij dit niet raar vinden reageren zij met: “Je weet dat ze zo zijn”, maar maakt dat het dan automatisch goed?
Nou, op kamers dan
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
15-08-2019 14:48
Ik vind dat jij gelijk hebt. Het is óók jouw huis dus je vriend zou gewoon welkom moeten zijn. Je ouders komen op mij nogal apart, ongezellig en ongastvrij over. Zou er een reden kunnen zijn waarom zij hem niet mogen, bijvoorbeeld omdat ze denken dat hij niet goed voor je is?
Of zijn je ouders gewoon zo?
Wie zegt dat hij echt niet welkom is? Hij mag alleen niet zo vaak blijven slapen als zij zou willen en dat moeten haar ouders maar allemaal over voor haar hebben. Als mijn dochter er zo in zou staan, zou ik er zeker geen zin in hebben. Het is een gunst, géén recht!

To zal over een tijdje gewoon weer naar school moeten, dus dat dagelijkse blijven slapen lijkt mij dan sowieso wel van de baan.

Maar TO heeft nog meer broertjes en zusjes, als het voor haar geldt, dan moet het ook voor de rest gelden. Misschien hebben die ouders gewoon geen zin om altijd maar vreemden over de vloer te hebben. Daarnaast gok ik dat de ouders gewoon moeten werken, dus dan is het wel fijn als je je 's avonds en 's ochtends even kunt ontspannen zonder vreemden erbij.

Ik vind het niet netjes dat TO het huis van haar ouders degradeert tot hotel. Ze is een onderdeel van dat gezin, maar neemt niet de moeite om er tijd in te steken. Want zo druk met kleffen met haar vriendje... :nut:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
15-08-2019 14:21
Waarom is het nodig jullie 6 dagen per week samen slapen? Ik zou als ouder daar echt geen zin hebben. Dan ga je maar op kamers.
yep, ik ook.

#Team ouders
Alle reacties Link kopieren
Ijsbeertje_822 schreef:
15-08-2019 14:53
Mijn ouders zijn gewoon zo, maar als ik aan mijn zussen vraag of zij dit niet raar vinden reageren zij met: “Je weet dat ze zo zijn”, maar maakt dat het dan automatisch goed?
In jouw ogen niet nee, maar je ouders hebben het volste recht hun eigen regels te bepalen onder het dak waar zij voor betalen, en daar zul je het mee moeten doen.

Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
15-08-2019 15:00
Wie zegt dat hij echt niet welkom is? Hij mag alleen niet zo vaak blijven slapen als zij zou willen en dat moeten haar ouders maar allemaal over voor haar hebben. Als mijn dochter er zo in zou staan, zou ik er zeker geen zin in hebben. Het is een gunst, géén recht!

To zal over een tijdje gewoon weer naar school moeten, dus dat dagelijkse blijven slapen lijkt mij dan sowieso wel van de baan.

Maar TO heeft nog meer broertjes en zusjes, als het voor haar geldt, dan moet het ook voor de rest gelden. Misschien hebben die ouders gewoon geen zin om altijd maar vreemden over de vloer te hebben. Daarnaast gok ik dat de ouders gewoon moeten werken, dus dan is het wel fijn als je je 's avonds en 's ochtends even kunt ontspannen zonder vreemden erbij.

Ik vind het niet netjes dat TO het huis van haar ouders degradeert tot hotel. Ze is een onderdeel van dat gezin, maar neemt niet de moeite om er tijd in te steken. Want zo druk met kleffen met haar vriendje... :nut:
Yep. Dus ook je broer en zussen hebben een goed punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven