Schoonouders geven niks voor toekomstig kleinkind

15-08-2019 17:12 360 berichten
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.
Dit is overigens het eerste kleinkind wat er geboren wordt voor mijn ouders en schoonouders.

Nu vind ik het vreemd dat mijn schoonouders (nog) niks hebben gekocht voor hun toekomstige kleindochter (ik ben nu 8 maanden zwanger).
Dit staat behoorlijk in contrast met hoe mijn ouders er mee omgaan. Niet dat zij overdreven veel spullen hebben gehaald maar een ledikantje voor bij hun thuis en wat cadeautjes voor ons (rompertje, slabbetje etc.) is wat zij wel hebben gegeven.
Bovendien hebben wij van heel veel vrienden, kennissen, vrienden van ouders, buren van ouders etc. toch wel allemaal dingetjes gekregen (ik heb het echt puur over kleinigheidjes, zoals bijv een paar sokjes of een rompertje oid).

Zelf vind ik dit eigenlijk best vreemd. Mijn man zegt dat zijn ouders hier gewoon minder attent in zijn. Maar ik vraag mij af of het nou zo vreemd is van mij dat ik er zo over denk of dat het inderdaad wel een beetje gek is dat van iedereen, zij juist niks geven.

Disclaimer: ik besef mij uiteraard dat het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen. Maar het valt mij toch behoorlijk op, vandaar. De schoonouders hebben trouwens wel gezegd blij met de komst van hun kleindochter te zijn

Is t vreemd?

Totaal aantal stemmen: 451

Ja (12%)
Nee (73%)
Beetje (15%)
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
15-08-2019 17:24
Ik heb zelf geen kinderen en hier serieus nooit bij stilgestaan. Ik kocht altijd iets leuks voor als het kind geboren was. Geen onwil of desinteresse, gewoon oprecht niet aan gedacht.
Precies dit. Echt nog nooit iets gekocht voor de geboorte. Niet aan gedacht idd.
Life is short. Eat dessert first.
Wij hebben ook nooit iets gekregen voor de zwangerschap. Van beide ouders niet. Tegenwoordig moet je overal cadeautjes voor aandragen, belachelijke trend. Dus nee, ik vind het helemaal niet raar.

En als je problemen wilt zoeken, dan kun je ze altijd vinden.
Misschien willen wachten tot na de geboorte?

Enne, wees blij dat ze geen ledikantje voor bij hun thuis hebben gekocht. Want anders word je verwacht je kind daar regelmatig te laten slapen.
;-D
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook mensen die denken dat het ongeluk brengt iets voor een ongeboren kind kopen( net zoals mensen denken over een verjaardag vieren voor de eigenlijke datum. Dat doe je niet, ook wegens dat ongeluk) Misschien zijn je schoonouders ook zo. Of misschien denken ze wel: dat kleine spul krijgen ze genoeg, we zien straks wel wat ze echt leuk vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:32
98.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou gelukkig maar dat je kind niet in zelfgebreide truitjes hoeft te lopen.

Serieus: ze houden beslist van jullie maar komen niet op dat idee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sugarspice schreef:
15-08-2019 17:22
Beetje skere schoonouders wel. Mijn moeder kocht nieuwe wasmachine en deed afwasmachine en droger kado. En opende spaarrekening en stort daar jaarlijks t maximale op. Doet sowieso veel kado. Mijn “ schoonmoeder” gaf mijn kind een strandhandoek.. hmmm.
Nou, dat zijn inderdaad geweldig cadeaus voor je baby!
:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat mijn ouders of schoonouders vertederd rompertjes hebben staan bekijken in de Hema destijds, in ieder geval niet voor de geboorte.
Cadeaus kwamen na de geboorte en dat vond ik zelf ook wel handig eigenlijk.
Ik heb voor mijn zusje ook pas na de geboorte een cadeau gekocht, dat wilde ze ook liever zelfs.
Mijn vader heeft zelf een Lutje Potje gemaakt. Na de geboorte.
Ik vind het zelf een hele rare houding. Jullie willen toch een kind, waarom verwacht je dan dat jullie ouders met allerlei spullen aan komen zetten?
Wat is een lutje potje?
gizzmo-returns schreef:
15-08-2019 17:22
Heb je inzage in hun financiën?
Nou, lijkt mij niet heel vreemd als je weet hoe je ouders/schoonouders er financieel ongeveer bij zitten. Bovendien kost een paar sokjes misschien een euro of twee.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-08-2019 17:31
Wat is een lutje potje?
Een babyhuisje waar een baby buiten in kan slapen. Zie je veel bij kdv's
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:34
Nou, lijkt mij niet heel vreemd als je weet hoe je ouders/schoonouders er financieel ongeveer bij zitten. Bovendien kost een paar sokjes misschien een euro of twee.
Hoeveel sokjes had je willen hebben?
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:34
Een babyhuisje waar een baby buiten in kan slapen. Zie je veel bij kdv's
Een konijnenhok met een matrasje er in dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:34
Een babyhuisje waar een baby buiten in kan slapen. Zie je veel bij kdv's
Dank je voor de uitleg
Alle reacties Link kopieren
Als je al van alles hebt gekregen en jouw ouders zelfs voor een ledikantje hebben gezorgd, wat verwacht je dan?
Misschien wachten zij wel af wat ieder ander geeft en vullen dan iets wat ontbreekt aan. Of vragen ze volgende maand of je al een wagen hebt.
Maar je kunt niemand dwingen tot het geven van spullen natuurlijk.
Geef hun wat. Een slabbetje met hoera oma oid.
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:20
Voor een goede vriendin of zus ? Raar,....niet erg meelevend in ieder geval.
Van grootouders verwacht je wel dat ze er zo blij mee zijn dat ze vertederd bij de Hema bij de rompertjes staan te fantaseren over hun kleinkind in wording. En dat ze dan dus ook rompertjes etc kopen.
Ik denk dat ik, net als jij, gewoon een ander soort mens ben dan. Ik zou ook altijd gewoon een kleinigheidje kopen. Een rompertje van de zeeman kost een euro oid. Vind ik én heel attent en een euro kan iedereen toch missen...
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:28
99.31% gewijzigd
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:36
Ik denk dat ik, net als jij, gewoon een ander soort mens ben dan. Ik zou ook altijd gewoon een kleinigheidje kopen. Een rompertje van de zeeman kost een euro oid. Vind ik én heel attent en een euro kan iedereen toch missen...
Je zeurt enorm om kadootjes.
aloha66 schreef:
15-08-2019 17:36
Als je al van alles hebt gekregen en jouw ouders zelfs voor een ledikantje hebben gezorgd, wat verwacht je dan?
Misschien wachten zij wel af wat ieder ander geeft en vullen dan iets wat ontbreekt aan. Of vragen ze volgende maand of je al een wagen hebt.
Maar je kunt niemand dwingen tot het geven van spullen natuurlijk.
Geef hun wat. Een slabbetje met hoera oma oid.
Ik heb het er ook absoluut niet over dat ik iemand wil dwingen.... Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur zeg.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:35
Een konijnenhok met een matrasje er in dus.
Van babyproof hout, volledig zelf ontworpen en tot op de laatste millimeter zelf gemaakt. Heeft weken werk in gezeten.
Maar het haalt het natuurlijk niet bij een wasmachine en droger bij de Bol bestellen en een vette spaarrekening openen, dat snap ik best.
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:36
Ik denk dat ik, net als jij, gewoon een ander soort mens ben dan. Ik zou ook altijd gewoon een kleinigheidje kopen. Een rompertje van de zeeman kost een euro oid. Vind ik én heel attent en een euro kan iedereen toch missen...
Ik koop al kleinigheidjes voor zwangere vriendinnen van mijn schoondochters. Als ik ooit oma word ga ik los 😀
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:35
Een konijnenhok met een matrasje er in dus.
Stro was goed genoeg voor Jezus, dus ook goed genoeg voor de babies van de huidige millenials.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zit dat ‘m niet gewoon (deels) erin dat jij degene bent die zwanger is, en jij niet hun dochter bent?
Ik denk dat er toch een verschil in schoonouders/ ouders zit.
Zo heeft mijn zus een prima band met haar schoonouders, maar die stonden echt niet direct na de bevalling aan de deur, mijn ouders wel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven