Wat moet ik hier nu mee?
vrijdag 16 augustus 2019 om 14:42
Ik ben getrouwd geweest met een hufter van een man. Vernederingen, mishandeld etc. Ik ben nu alweer een poos bij hem weg, gelukkig. Beste keus ever!
Tijdens ons huwelijk heb ik een vrouw leren kennen via mijn toen man (nu dus ex). Mijn ex stimuleerde ook steeds om met deze vrouw wat af te spreken. Hij kent haar al heel lang en zijn ook al jaren bevriend. Uiteindelijk zijn wij ook goede vriendinnen geworden. Toen ik in scheiding lag heeft ze mij gesteund en stond voor mij klaar. Door wat mijn ex heeft gedaan (mishandelen, kleineren etc) heeft zij hem van een hele andere kant leren kennen en heeft toen eigelijk afscheid van hem genomen omdat het te erg was wat hij heeft gedaan bij mij. Ze wou er voor mij zijn. Hartstikke fijn natuurlijk.
Maar een poos geleden vroeg mijn ex aan mij om haar telefoonnr. Ik heb dit niet gegeven omdat zij duidelijk aangaf dat zij geen contact meer met hem wil. Nu kom ik er dus gisteren achter dat zij dus wel gewoon contact hebben, terwijl zij dus tegen mij zegt dat er geen contact is. Ik voel mij hier dus niet prettig bij. Ik heb regelmatig mijn hart bij hart bij haar uitgestort....ze weet echt alles! Ik vertrouwde haar echt. Maar nu ik hoor dat zij dus gewoon contact heeft met mijn ex, dat voelt eigelijk een beetje als verraad. Ik weet wel zij kennen elkaar al heel lang.
Zie ik nu gewoon spoken? Mijn onderbuik gevoel staat aan nu. Voelt niet goed. Ik heb al eens bij haar aangegeven dat ik het niet prettig zou vinden als zij wel weer contact met elkaar leggen. Zij gaf toen aan dit niet meer te willen om hoe hij mij behandeld heeft. Ik zit er nu heel hard over na te denken om deze “vriendschap” maar in de ijskast te zetten.
Wat zouden jullie doen??
Tijdens ons huwelijk heb ik een vrouw leren kennen via mijn toen man (nu dus ex). Mijn ex stimuleerde ook steeds om met deze vrouw wat af te spreken. Hij kent haar al heel lang en zijn ook al jaren bevriend. Uiteindelijk zijn wij ook goede vriendinnen geworden. Toen ik in scheiding lag heeft ze mij gesteund en stond voor mij klaar. Door wat mijn ex heeft gedaan (mishandelen, kleineren etc) heeft zij hem van een hele andere kant leren kennen en heeft toen eigelijk afscheid van hem genomen omdat het te erg was wat hij heeft gedaan bij mij. Ze wou er voor mij zijn. Hartstikke fijn natuurlijk.
Maar een poos geleden vroeg mijn ex aan mij om haar telefoonnr. Ik heb dit niet gegeven omdat zij duidelijk aangaf dat zij geen contact meer met hem wil. Nu kom ik er dus gisteren achter dat zij dus wel gewoon contact hebben, terwijl zij dus tegen mij zegt dat er geen contact is. Ik voel mij hier dus niet prettig bij. Ik heb regelmatig mijn hart bij hart bij haar uitgestort....ze weet echt alles! Ik vertrouwde haar echt. Maar nu ik hoor dat zij dus gewoon contact heeft met mijn ex, dat voelt eigelijk een beetje als verraad. Ik weet wel zij kennen elkaar al heel lang.
Zie ik nu gewoon spoken? Mijn onderbuik gevoel staat aan nu. Voelt niet goed. Ik heb al eens bij haar aangegeven dat ik het niet prettig zou vinden als zij wel weer contact met elkaar leggen. Zij gaf toen aan dit niet meer te willen om hoe hij mij behandeld heeft. Ik zit er nu heel hard over na te denken om deze “vriendschap” maar in de ijskast te zetten.
Wat zouden jullie doen??
vrijdag 16 augustus 2019 om 14:56
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:03
Ik snap je heel erg goed. Wat naar!
Het is natuurlijk wel zo, dat hij zich tegenover haar niet zo zal gedragen als hij naar jou deed. Hij kan vast wel sociaal wenselijk gedrag vertonen en naar haar doet hij dat beslist. Ik sluit niet eens uit, maar nu speculeer ik, dat hij probeert zijn naam te zuiveren. En ja vroeger waren zij ook bevriend hè dus wellicht voelt zij druk om te luisteren. Het is is meer de vraag hoe het voor jou voelt. Vraag haar hoe het zit en hou dan desnoods afstand.
Het is natuurlijk wel zo, dat hij zich tegenover haar niet zo zal gedragen als hij naar jou deed. Hij kan vast wel sociaal wenselijk gedrag vertonen en naar haar doet hij dat beslist. Ik sluit niet eens uit, maar nu speculeer ik, dat hij probeert zijn naam te zuiveren. En ja vroeger waren zij ook bevriend hè dus wellicht voelt zij druk om te luisteren. Het is is meer de vraag hoe het voor jou voelt. Vraag haar hoe het zit en hou dan desnoods afstand.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:04
Ja en dat vind ik nu juist zo lastig. In een vriendschap wil ik niet erom moeten denken wat ik wel of niet kan vertellen. Dan wil ik gewoon mijzelf kunnen zijn. Ik heb lang genoeg op mijn tenen moeten lopen bij mijn ex. Daarom voelt dit ook een beetje als verraad....ik heb haar zoveel dingen verteld, in vertrouwen dat ik nu toch bang ben dat deze dingen bij hem terecht komen. Juist ook omdat ze mij nu niet heeft verteld dat hun weer contact hebben, weet ik dus niet of ze over meer liegt if verzwijgt.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:21
Kun je niet, zonder meteen aanvallend te zijn of woorden als 'verraad' in de mond te nemen, met haar bespreken dat je erachter bent gekomen dat ze nog steeds met hem optrekt en dat je daar moeite mee hebt? Je kunt haar natuurlijk niets verbieden, maar misschien kan ze jou wel geruststellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:45
Waarom zou ze het woord verraad niet in de mond nemen.
Dat is toch wat deze "vriendin" doet.
Waarom zou ze haar gevoelens moeten sparen?
Dat doet deze ",vriendin" ook niet bij haar. Ze weet wat to heeft meegemaakt met haar ex. Stelt zich op als iemand waar to haar hart kan uitstorten. Ze zegt dat ze geen contact heeft met de ex. En dan doet ze het toch achter de rug van to.
Terwijl ze weet dat het vertrouwen van to al eens ernstig is beschaamd. Doet zij het gewoon ook. Dat is geen vriendin.
To kan en mag dan wel niet bepalen met wie deze vrouw om gaat. To moet wel kunnen kiezen om niet met deze vrouw om te gaan als ze contact heeft met haar ex.
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:51
Dan is dit, wat je nu schrijft, eigenlijk precies wat je tegen haar kunt zeggen !Dwarrel75 schreef: ↑16-08-2019 15:04Ja en dat vind ik nu juist zo lastig. In een vriendschap wil ik niet erom moeten denken wat ik wel of niet kan vertellen. Dan wil ik gewoon mijzelf kunnen zijn. Ik heb lang genoeg op mijn tenen moeten lopen bij mijn ex. Daarom voelt dit ook een beetje als verraad....ik heb haar zoveel dingen verteld, in vertrouwen dat ik nu toch bang ben dat deze dingen bij hem terecht komen. Juist ook omdat ze mij nu niet heeft verteld dat hun weer contact hebben, weet ik dus niet of ze over meer liegt if verzwijgt.
vrijdag 16 augustus 2019 om 16:37
vrijdag 16 augustus 2019 om 16:51
Het verhaal is dat zij mijn ex appte omdat “een vriendinnetje” van mijn zoon is in elkaar geslagen. Deze zoon is niet van mijn ex. Ik snap niet zo goed waarom zij mijn ex hierover appt en niet mij. Het gaat tenslotte om mijn zoon. Mijn ex appte mij hier vervolgens over dus zodoende weet ik dat zij dus app contact hebben.
Zij heeft mij nooit verteld dat ze weer contact hebben, ook al is dat dan via de app....contact is contact. En als ze dan zegt, ik wil geen contact met hem maar het dan vervolgens toch doet. Dat doet pijn.
Zij heeft mij nooit verteld dat ze weer contact hebben, ook al is dat dan via de app....contact is contact. En als ze dan zegt, ik wil geen contact met hem maar het dan vervolgens toch doet. Dat doet pijn.
vrijdag 16 augustus 2019 om 17:18
Wat begrijp jij niet aan vriendin zegt tegen to dat ze geen contact heeft met de ex van to en dat ook niet wil.Attraverso schreef: ↑16-08-2019 15:49Verraad? Weten jullie dan wat er is gebeurd want ik kan dat uit de OP niet opmaken.
Daardoor voelt to zich bij haar veilig genoeg om haar hart uit te storten bij die vriendin.
Dan blijkt dat de de vriendin van to liegt en wel contact heeft met de ex.
Als die vriendin zo onbetrouwbaar is dan is het dus ook heel aannemelijk dat ze dingen die to in vertrouwen heeft verteld heeft doirgekletst.
vrijdag 16 augustus 2019 om 17:30
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:03
Want dat heeft ex letterlijk gezegd? "Vriendin vertelde mij dat..."? Verifieer en vraag door. Eerst de feiten dan de emotie. Eerst de emotie betekent namelijk dat de feiten alsnog verdraaid kunnen worden en een vermoorde onschuld aan de de andere kant van de tafel. En dat is precies níet hoe jij dit wilt aangaan met zowel ex als (toekomstige voormalige) vriendin.Dwarrel75 schreef: ↑16-08-2019 16:51Het verhaal is dat zij mijn ex appte omdat “een vriendinnetje” van mijn zoon is in elkaar geslagen. Deze zoon is niet van mijn ex. Ik snap niet zo goed waarom zij mijn ex hierover appt en niet mij. Het gaat tenslotte om mijn zoon. Mijn ex appte mij hier vervolgens over dus zodoende weet ik dat zij dus app contact hebben.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:09
Ik snap zeker dat hiervan je alarmbellen zijn afgegaan TO. Als ze een goede vriendin ouds kun je dit vast bespreken zonder verwijten te maken. Ik zou ik absoluut niet willen dat mijn vriendinnen mijn ex bijpraten over m'n kind dat niet eens van hem is! Dat is privé informatie. Misschien heeft zij dat zich niet zo beseft of is er een andere verklaring waarom er contact is tussen die twee waarbij vriendin een inschattingsfout gemaakt heeft. Ik heb dit zelf ook wel eens gehad, het heeft iemand heel erg gekwetst, terwijl ik absoluut geen kwade bedoelingen had met mijn actie. Het was heel ondoordacht en achteraf snapte ik heel goed waarom diegene niet blij was ermee. Wellicht is er hier ook sprake van zo'n situatie. Spreek het uit, dan kom je er vanzelf achter of het een misstap was of dat het contact tussen ex en vriendin voor jou onacceptabel is en zij sneaky is.Dwarrel75 schreef: ↑16-08-2019 16:51Het verhaal is dat zij mijn ex appte omdat “een vriendinnetje” van mijn zoon is in elkaar geslagen. Deze zoon is niet van mijn ex. Ik snap niet zo goed waarom zij mijn ex hierover appt en niet mij. Het gaat tenslotte om mijn zoon. Mijn ex appte mij hier vervolgens over dus zodoende weet ik dat zij dus app contact hebben.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:10
Ik ook.mevrouwiglesias schreef: ↑16-08-2019 14:47Ik zou in ieder geval willen weten waarom ze dit niet eerlijk tegen jou heeft gezegd.