Ex weigert huis te verkopen
maandag 19 augustus 2019 om 11:05
Vriend en zijn ex zijn nu ruim vier jaar uit elkaar. Ivm flinke schulden toen besloten dat het huis verkocht zou worden. Dit is ook opgenomen in het convenant. Ex weigert het huis te verlaten (lekker goedkoop aflossingsvrij hypotheekje van €180 per maand en dan krijgen ze nog teruggave belastingdienst eroverheen maar ondertussen lopen de schulden op) en daar zijn drie rechtszaken over geweest waarbij in de eerste twee geschikt is maar waarbij ex zich niet aan de afspraken heeft gehouden.
De derde was onlangs, een kort geding, waarbij de rechter uitspraak heeft gedaan dat ex voor 16-8 opdracht moet hebben gegeven tot verkoop van het huis. Dit is niet gebeurd. Vanaf vandaag loopt een boeteclausule maar ook hier zal ze zich niets van aantrekken. We waren hier al bang voor.
Maar hoe nu verder? (Sowieso komt er nog contact met de advocaat maar die is deze week op vakantie).
De derde was onlangs, een kort geding, waarbij de rechter uitspraak heeft gedaan dat ex voor 16-8 opdracht moet hebben gegeven tot verkoop van het huis. Dit is niet gebeurd. Vanaf vandaag loopt een boeteclausule maar ook hier zal ze zich niets van aantrekken. We waren hier al bang voor.
Maar hoe nu verder? (Sowieso komt er nog contact met de advocaat maar die is deze week op vakantie).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 19 augustus 2019 om 18:11
Klopt. Haar ouders wilden het wel kopen, voor 60.000 minder en onder voorwaarde dat mijn vriend alle schulden zou betalen

Toen kreeg ex (ouders) nog de kans het te kopen voor de taxatiewaarde maar dat hebben ze voorbij laten gaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 19 augustus 2019 om 18:12
maandag 19 augustus 2019 om 18:12
Hij is nog eigenaar. Maar geen bewoner.sugarmiss schreef: ↑19-08-2019 13:33Is er bij de rechtbank wel gevraagd om vervangende toestemming voor verkoop? Dit lijkt mij een beetje vreemde constructie. Was jou ex nog wel eigenaar van het huis?
Of was hij geen eigenaar meer en was deze constructie de enige mogelijkheid zodat ze haar schulden kon betalen?
maandag 19 augustus 2019 om 18:14
Het huis is in april nog opnieuw getaxeerd. Aan onderhoud hebben ze vier jaar niets gedaan. De hond schijt in de tuin. Op niet meewerken aan de verkoop staan overigens ook nog weer boetes. Dus schoon opleveren en bezichtbaar maken.Marnamai schreef: ↑19-08-2019 17:43Hoe ziet het huis er van binnen uit intussen?
Voor 't zelfde geld heeft ze het hele huis intussen afgebroken langs de binnenkant en is het zowat geen cent meer waard.
Is er iets op papier gezet over de staat waarin hij zijn huis 4 jaar geleden heeft achtergelaten?
Ik zou die advocaat de eerste dag na zijn vakantie maar gaan bellen.
maandag 19 augustus 2019 om 18:16
Ja, incl studieschuld. Deze is meegenomen in de scheiding omdat de lening voor de studieschuld is opgenomen tijdens hun huwelijk. En ze zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Is allemaal meegenomen in het convenant dus rechtsgeldig.

maandag 19 augustus 2019 om 18:17
als er straks beslag wordt gelegd op het huis kan je vriend helemaal fluiten naar zijn centen
maandag 19 augustus 2019 om 18:17
En dat moet uiteraard voorkomen worden

maandag 19 augustus 2019 om 18:20

maandag 19 augustus 2019 om 18:24
Dat lijkt me sterk zonder vog die ze als zedendelinquent niet krijgtsuzyqfive schreef: ↑19-08-2019 17:46Het huis heeft een overwaarde van meer dan een ton. De schuld ligt net onder de 70.000. Dwangsom betalen zal moeten vanuit de verkoop want zelf heeft ze niks (en veel van haar foutjes worden door haar ouders opgelost) Verwijtbaar ontslag. Werkte in de kinderopvang maar veroordeeld voor een zedendelict. Nu werkt ze als helpende in een verpleeghuis voor 6u in de week.

maandag 19 augustus 2019 om 18:28

maandag 19 augustus 2019 om 18:29
Misschien geen veroordeling?
Wat een ellende zeg! Hopelijk gaat de rechter nu grotere stappen maken. Mijn zus heeft er 5 jaar (en heel wat rechtszaken) over gedaan. Die raakte ook wel behoorlijk overspannen hoor. Want de schulden bleven oplopen en haar ex had geen werk dus nauwelijks geld. Alles moest ze betalen en hij zat daar maar te rekken.... Echt bizar!
maandag 19 augustus 2019 om 18:30
Kolère. Dat is heftig, hopelijk is hij hier snel vanaf.suzyqfive schreef: ↑19-08-2019 17:46Het huis heeft een overwaarde van meer dan een ton. De schuld ligt net onder de 70.000. Dwangsom betalen zal moeten vanuit de verkoop want zelf heeft ze niks (en veel van haar foutjes worden door haar ouders opgelost) Verwijtbaar ontslag. Werkte in de kinderopvang maar veroordeeld voor een zedendelict.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 19 augustus 2019 om 18:32
Dat zat ik mij dus ook al af te vragen maar blijkbaar is die voor de ouderenzorg anders dan voor zorg aan jeugdigen?

maandag 19 augustus 2019 om 18:37
Wel veroordeeld. We hebben alle rechtbankstukken.SjakS schreef: ↑19-08-2019 18:29Misschien geen veroordeling?
Wat een ellende zeg! Hopelijk gaat de rechter nu grotere stappen maken. Mijn zus heeft er 5 jaar (en heel wat rechtszaken) over gedaan. Die raakte ook wel behoorlijk overspannen hoor. Want de schulden bleven oplopen en haar ex had geen werk dus nauwelijks geld. Alles moest ze betalen en hij zat daar maar te rekken.... Echt bizar!
Hoe heeft je zus het uiteindelijk voor elkaar gekregen?
maandag 19 augustus 2019 om 18:42
Heeft zijn advocaat nooit alle scenario's met hem besproken? Nooit gezegd wat mogelijke vervolgstappen zijn wanneer ex niet mee werkt, na de zoveelste uitspraak van de rechtbank?
Wij kunnen hier allemaal wel gaan speculeren wat wel of niet mogelijk is. Maar zolang het volledige dossier niet bekend is, wordt dit erg lastig.
Wij kunnen hier allemaal wel gaan speculeren wat wel of niet mogelijk is. Maar zolang het volledige dossier niet bekend is, wordt dit erg lastig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

maandag 19 augustus 2019 om 18:47
Ok. Ja dan is het een andere categorie inderdaad.
Na rechtszaak 9 heeft de rechter hem gedwongen het huis binnen 14 dagen te verlaten (anders werd hij door de politie eruit gehaald). Een uur voordat termijn verstreek heeft hij de deur dichtgetrokken (sleutel door brievenbus nadat hij hem opslot had gedaan...) Mijn zus kreeg toen wel het alleenrecht. Ze moest hem wel op de hoogte houden maar hij had geen inspraak meer. Zelfs niet op het bod wel of niet aannemen.
We hebben met 4 man ruim een week schimmel en bende kunnen ruimen en alles moest geverfd worden.
Het was om te janken! Die mafkees kwam er dus uiteindelijk goed vanaf. 5 jaar gratis gewoond en alle schulden waren voor haar. Ze gingen eerst goed uit elkaar maar dit was een dure les, nooit je huis verlaten.

maandag 19 augustus 2019 om 19:05
Dit vind ik ook een beetje vreemd. Net zo vreemd als dat zijn advocaat niet op voorhand ook vervangende toestemming heeft gevraagd om het huis te koop te kunnen zetten zonder medewerking van ex, met een boete op het niet nakomen van bezichtigingen.hamerhaai schreef: ↑19-08-2019 18:42Heeft zijn advocaat nooit alle scenario's met hem besproken? Nooit gezegd wat mogelijke vervolgstappen zijn wanneer ex niet mee werkt, na de zoveelste uitspraak van de rechtbank?
Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad, maar dreigen met het aanvragen van die machtiging was voldoende motivatie voor mijn ex om toch mee te werken. Daarbij zou de rechtbank dus een vervangende toestemming geven om het huis te verkopen, werd er meteen een minimale reële verkoopprijs vastgelegd waarmee ex moest instemmen (zelf informatie aangeleverd van 3 makelaars), had ik een dwangsom gevraagd en toewijzing van woongenot van de woning als hij op welke manier dan ook zou tegenwerken. Maar goed, mijn ex had wat meer te verliezen, gelukkig. En mijn advocaat was blijkbaar iets scherper.

maandag 19 augustus 2019 om 19:46
Needus.. Bizar he! Echt als ik niet overal bovenop en bij zat had ik het niet geloofd. Ook die zittingen zei die steeds kort ervoor af. Dat mag 2 keer ofzo. Dan ben je dus zo een half jaar verder )0:
Helemaal erg omdat hij een toevoeging had en dus zowat gratis al die zaken had en mijn zus maar betalen per uur.