Hoe de middenweg zoeken?
woensdag 21 augustus 2019 om 12:29
Sinds een jaar heb ik een relatie met een hele lieve man. Voor beide niet de eerste relatie, beide hebben we twee kinderen.
Het feit dat hij een lieve man is, is juist hetgeen wat me opbreekt. Hij is lief voor zijn kinderen, pakt heel veel zorg voor hun en zijn kinderen lopen ook met hem weg.
De afgelopen 6 maanden hebben wij door mijn kinderverdeling en zijn kinderverdeling plus alle extra’s maar 1x per maand kunnen zien.
We zitten nu in een periode van 7 weken (vakanties lagen al vast en kwamen rottig uit) dat we elkaar niet kunnen zien, en gisteren bleek dat deze met een kleine 3 weken verlengd zal worden omdat hij de zorg voor zijn kinderen de ene dag dat wij konden afspreken moet overnemen.
Hij zegt daar geen nee tegen, onze afspraak is dat de kinderen altijd voor gaan, maar ik begin het inmiddels goed zat te worden dat er niets mogelijk is.
Ik ben een beetje zoekende hoe ik hier nu mee om moet gaan. Heb al een aantal keer gedacht om er een punt achter te zetten maar dat voelde steeds niet goed.
Misschien is het nu juist wel het moment... of ergens een middenweg?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!
Het feit dat hij een lieve man is, is juist hetgeen wat me opbreekt. Hij is lief voor zijn kinderen, pakt heel veel zorg voor hun en zijn kinderen lopen ook met hem weg.
De afgelopen 6 maanden hebben wij door mijn kinderverdeling en zijn kinderverdeling plus alle extra’s maar 1x per maand kunnen zien.
We zitten nu in een periode van 7 weken (vakanties lagen al vast en kwamen rottig uit) dat we elkaar niet kunnen zien, en gisteren bleek dat deze met een kleine 3 weken verlengd zal worden omdat hij de zorg voor zijn kinderen de ene dag dat wij konden afspreken moet overnemen.
Hij zegt daar geen nee tegen, onze afspraak is dat de kinderen altijd voor gaan, maar ik begin het inmiddels goed zat te worden dat er niets mogelijk is.
Ik ben een beetje zoekende hoe ik hier nu mee om moet gaan. Heb al een aantal keer gedacht om er een punt achter te zetten maar dat voelde steeds niet goed.
Misschien is het nu juist wel het moment... of ergens een middenweg?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 19:11
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
19.65% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 14:19
Hij zet inderdaad hier niet zijn kinderen op de eerste plaats, maar zijn ex. Zij is op dat moment verantwoordelijk voor de kinderen, maar ze schuift het af op hem. Logisch in het geval van overmacht, niet logisch als ze gewoon iets met haar vriend wil gaan doen.
Je zou erover in gesprek kunnen gaan en dit aanstippen, maar de kans is groot dat je er weinig aan verandert. Dus dan moet je voor jezelf de keus maken of je er zin in hebt om alles onder voorbehoud te plannen omdat haar plannen altijd voorgaan.
Je zou erover in gesprek kunnen gaan en dit aanstippen, maar de kans is groot dat je er weinig aan verandert. Dus dan moet je voor jezelf de keus maken of je er zin in hebt om alles onder voorbehoud te plannen omdat haar plannen altijd voorgaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 21 augustus 2019 om 14:20
eva-luna schreef: ↑21-08-2019 14:08Raar verhaal. Wil hij wel?
Je zegt 'van tafel en bed gescheiden'. Dat is niet hetzelfde als gescheiden.
Hij is dus nog getrouwd? Meestal doen stellen dit als ze toch nog niet definitief willen scheiden, heb je zin om daarop te wachten.
Klopt
Verder: hoezo kunnen jullie elkaar maar 1 keer per maand zien? Hebben jullie allebei altijd tegelijk de kinderen en zijn ze zo klein dat je ook niet een avond doordeweeks elkaar kunt zien?
Door reisafstand
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 20:48
28.35% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 14:21
WILSpeculoos_crunchy schreef: ↑21-08-2019 14:10Dit is precies wat ik ook zeg en voel. Hij baalt er ook gigantisch van maar kan er niets aan doen.
(maar dan nog is dat zijn goed recht, alleen kun jij beter stoppen met trekken aan dit dooie paard)
woensdag 21 augustus 2019 om 14:21
woensdag 21 augustus 2019 om 14:22
Eens. Hij kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat het haar beurt is. Ik neem aan dat zijn ex niet zo ontaard is dat ze de kinderen dan maar aan hun lot overlaat. Ze is er gewoon aan gewend dat hij altijd ja zegt en zij kan doen en laten wat ze wil.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 21 augustus 2019 om 14:31
hij is dus ruggengraatloos.Speculoos_crunchy schreef: ↑21-08-2019 14:29Zou het antwoord zijn: Hoezo niet?? En dan vervolgens gaan duwen totdat hij toch ja zegt
waarom vind jij dit aantrekkelijk?
woensdag 21 augustus 2019 om 14:34
Ik bedoel eigenlijk meer, denkt hij dat ex dan wellicht raar gaat doen en het hem moeilijk gaat maken om de kinderen te zien en dat soort gekkigheid? Want dan ben je uitgesproken en is het inderdaad een "kinderen gaan voor" kwestie.
Als het meer een assertiviteit ding is valt er voor hem misschien nog wat te halen. Als hij dat zelf ook echt zou willen tenminste.
Als het meer een assertiviteit ding is valt er voor hem misschien nog wat te halen. Als hij dat zelf ook echt zou willen tenminste.
woensdag 21 augustus 2019 om 14:36
Ik denk dat het meeste wat al weken door mijn hoofd heen is gegaan hier als reacties zijn gegeven.
Vooral de reactie: als je verliefd bent wil je elkaar zien. Ik heb die behoefte heel sterk, en misschien is het dus inderdaad zo dat hij de behoefte niet voelt omdat hij domweg niet heel erg verliefd is.
Ik wil ook geen druk op hem uitoefenen, met een ex als de zijne heb je al genoeg aan je hoofd.
De conclusie, het is te vroeg, dit gaat niet heb ik al vele malen getrokken.
Ik hoopte alleen dat ik het maar van 1 kant bekeek en andere kanten structureel negeerde -het is een goede man, komt wel goed, geef hem tijd, hou je eigen leven, zorg goed voor jezelf, het is allemaal zo slecht nog niet.... -
Maar het lijkt er op dat het van alle kanten echt niet klopt
Vooral de reactie: als je verliefd bent wil je elkaar zien. Ik heb die behoefte heel sterk, en misschien is het dus inderdaad zo dat hij de behoefte niet voelt omdat hij domweg niet heel erg verliefd is.
Ik wil ook geen druk op hem uitoefenen, met een ex als de zijne heb je al genoeg aan je hoofd.
De conclusie, het is te vroeg, dit gaat niet heb ik al vele malen getrokken.
Ik hoopte alleen dat ik het maar van 1 kant bekeek en andere kanten structureel negeerde -het is een goede man, komt wel goed, geef hem tijd, hou je eigen leven, zorg goed voor jezelf, het is allemaal zo slecht nog niet.... -
Maar het lijkt er op dat het van alle kanten echt niet klopt
woensdag 21 augustus 2019 om 18:38
...abracadabra schreef: ↑21-08-2019 16:39weet je trouwens zeker dat hij gescheiden is en niet gewoon nog getrouwd en met zijn vrouw samen woont? Anders had er echt wel een mogelijkheid geweest... en anders kan je na een jaar ook iemand bij je kinderen introduceren.