Hoe de middenweg zoeken?
woensdag 21 augustus 2019 om 12:29
Sinds een jaar heb ik een relatie met een hele lieve man. Voor beide niet de eerste relatie, beide hebben we twee kinderen.
Het feit dat hij een lieve man is, is juist hetgeen wat me opbreekt. Hij is lief voor zijn kinderen, pakt heel veel zorg voor hun en zijn kinderen lopen ook met hem weg.
De afgelopen 6 maanden hebben wij door mijn kinderverdeling en zijn kinderverdeling plus alle extra’s maar 1x per maand kunnen zien.
We zitten nu in een periode van 7 weken (vakanties lagen al vast en kwamen rottig uit) dat we elkaar niet kunnen zien, en gisteren bleek dat deze met een kleine 3 weken verlengd zal worden omdat hij de zorg voor zijn kinderen de ene dag dat wij konden afspreken moet overnemen.
Hij zegt daar geen nee tegen, onze afspraak is dat de kinderen altijd voor gaan, maar ik begin het inmiddels goed zat te worden dat er niets mogelijk is.
Ik ben een beetje zoekende hoe ik hier nu mee om moet gaan. Heb al een aantal keer gedacht om er een punt achter te zetten maar dat voelde steeds niet goed.
Misschien is het nu juist wel het moment... of ergens een middenweg?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!
Het feit dat hij een lieve man is, is juist hetgeen wat me opbreekt. Hij is lief voor zijn kinderen, pakt heel veel zorg voor hun en zijn kinderen lopen ook met hem weg.
De afgelopen 6 maanden hebben wij door mijn kinderverdeling en zijn kinderverdeling plus alle extra’s maar 1x per maand kunnen zien.
We zitten nu in een periode van 7 weken (vakanties lagen al vast en kwamen rottig uit) dat we elkaar niet kunnen zien, en gisteren bleek dat deze met een kleine 3 weken verlengd zal worden omdat hij de zorg voor zijn kinderen de ene dag dat wij konden afspreken moet overnemen.
Hij zegt daar geen nee tegen, onze afspraak is dat de kinderen altijd voor gaan, maar ik begin het inmiddels goed zat te worden dat er niets mogelijk is.
Ik ben een beetje zoekende hoe ik hier nu mee om moet gaan. Heb al een aantal keer gedacht om er een punt achter te zetten maar dat voelde steeds niet goed.
Misschien is het nu juist wel het moment... of ergens een middenweg?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 19:11
Reden: Herkenbaarheid
19.65% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 13:30
Klinkt als een hele lieve man en vader en een mismatch voor jou.
Dit is hoe hij is en dit zijn de keuzes die hij maakt, als je aan hem gaat lopen trekken, ben ik bang dat zowel hij als jij daar uiteindelijk niet gelukkig van gaan worden.
Ik zou mijn conclusies trekken en op zoek gaan naar iemand zonder kinderen, of iemand waarvan zijn keuzes en wensen beter bij de jouwe passen.
Dit is hoe hij is en dit zijn de keuzes die hij maakt, als je aan hem gaat lopen trekken, ben ik bang dat zowel hij als jij daar uiteindelijk niet gelukkig van gaan worden.
Ik zou mijn conclusies trekken en op zoek gaan naar iemand zonder kinderen, of iemand waarvan zijn keuzes en wensen beter bij de jouwe passen.
The time is now
woensdag 21 augustus 2019 om 13:35
Hij klinkt als een goede man, en een bewonderenswaardige vader, maar dit is geen relatie.
Zie je mogelijkheden, na de vakantieperiode, om jullie kindervrije weekenden op elkaar af te stemmen en echt tijd voor elkaar te hebben? Of denk je dat hij daar nooit in mee zal gaan?
Ik zou daar mijn beslissing van af laten hangen.
Zie je mogelijkheden, na de vakantieperiode, om jullie kindervrije weekenden op elkaar af te stemmen en echt tijd voor elkaar te hebben? Of denk je dat hij daar nooit in mee zal gaan?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
woensdag 21 augustus 2019 om 13:36
Voor jou komt het nu misschien heel hard over alsof hij een loopje met zich laat nemen door zijn ex-vrouw (en kinderen, of las ik dat verkeerd?) maar de realiteit is nog steeds dat deze man volwassen is en uiteindelijk zelf bekwaam is om keuzes te maken. Zolang hij akkoord gaat met de wensen van zijn ex-vrouw en zich graag "opoffert" om voor zijn kinderen te zorgen, geeft dit aan dat hij de wens niet heeft om jou een prioriteit te maken ten opzichte van zijn kids.
Dit is ook zo afgesproken , de kinderen komen eerst, en ik vermoed dat dit niet gaat veranderen. Je hebt echter wel gelijk wat betreft het feit dat hij (of jullie) blijkbaar toch minder tijd hebben dan nodig is om te kunnen investeren in een relatie. Je kan je erbij neerleggen dat je deze man heel weinig zal zien voor de komende tijd, of... Dit wordt'm niet.
Dit is ook zo afgesproken , de kinderen komen eerst, en ik vermoed dat dit niet gaat veranderen. Je hebt echter wel gelijk wat betreft het feit dat hij (of jullie) blijkbaar toch minder tijd hebben dan nodig is om te kunnen investeren in een relatie. Je kan je erbij neerleggen dat je deze man heel weinig zal zien voor de komende tijd, of... Dit wordt'm niet.
helena_z wijzigde dit bericht op 21-08-2019 13:36
0.36% gewijzigd
leeg
woensdag 21 augustus 2019 om 13:41
+1Pinda-Kaas schreef: ↑21-08-2019 13:29Dus je hebt een relatie van een jaar, waarvan je elkaar de afgelopen 6 maanden maar 1 keer per maand zag en nu zie je elkaar 10 weken niet?
Die relatie is toch op sterven na dood dan?
Ik begrijp dat je de kinderen uit de relatie wilt houden maar op elkaar dan 10 weken niet te zien vind ik wel heel extreem.
woensdag 21 augustus 2019 om 13:50
Dit!Helena_z schreef: ↑21-08-2019 13:36Voor jou komt het nu misschien heel hard over alsof hij een loopje met zich laat nemen door zijn ex-vrouw (en kinderen, of las ik dat verkeerd?) maar de realiteit is nog steeds dat deze man volwassen is en uiteindelijk zelf bekwaam is om keuzes te maken. Zolang hij akkoord gaat met de wensen van zijn ex-vrouw en zich graag "opoffert" om voor zijn kinderen te zorgen, geeft dit aan dat hij de wens niet heeft om jou een prioriteit te maken ten opzichte van zijn kids.
woensdag 21 augustus 2019 om 13:55
Ik vind hem lief voor zijn kinderen. Maar ik zou hier geen genoegen mee nemen. 1 keer per maand is voor mij sowieso te weinig. Ik vraag me sowieso af hoezo het niet kan... als jullie omgangsregelingen niet gelijk lopen kan degene die geen kinderen heeft toch s avonds bij degene die wel de kinderen heeft langsgaan?
Mijn vriend en ik hadden dit in het begin ook maar wij vonden altijd wel een weg om elkaar te zien, even snel na het werk ofzo. Of ik regelde een oppas (waarom heb jij of hij geen oppas).
Ik denk dat je vriend het wel goed vindt zo. Ik zie dit niet als een relatie sorry.
Mijn vriend en ik hadden dit in het begin ook maar wij vonden altijd wel een weg om elkaar te zien, even snel na het werk ofzo. Of ik regelde een oppas (waarom heb jij of hij geen oppas).
Ik denk dat je vriend het wel goed vindt zo. Ik zie dit niet als een relatie sorry.
woensdag 21 augustus 2019 om 14:01
Ik ben het met iedereen eens. Hier is geen relatie van te maken. Jullie zien elkaar te weinig en hij wil geen tijd maken voor jou. Zijn ex wil wel tijd vrijmaken voor haar vriend, zij heeft het slimmer gedaan. Kennelijk wil hij het andersom niet doen, ik zou m’n leerling hieruit trekken. Er lopen wel meer lieve mannen rond.....
Find people who will make you better (M. Obama)
woensdag 21 augustus 2019 om 14:03
Daar zit het volgende probleem.... door zijn werk valt ook niet veel mee te schuiven. Echt tijd voor elkaar zullen we niet krijgen.Delite_ schreef: ↑21-08-2019 13:35Hij klinkt als een goede man, en een bewonderenswaardige vader, maar dit is geen relatie.
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 20:45
9.42% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 14:05
Begrijp dat zijn kinderen voor gaan. Alleen als die ene dag dat jullie elkaar kunnen zien hij er voor kiest om zijn ex uit de brand te helpen zodat zij langer bij haar vriend kan zijn, dan vraag ik me af in hoeverre jullie relatie voor hem prioriteit heeft.
Het klinkt in het algemeen niet alsof er een tussenweg is. Als hij geen betere afspreken met zijn ex wil maken, zal er weinig veranderen.
Het is jammer!
Het klinkt in het algemeen niet alsof er een tussenweg is. Als hij geen betere afspreken met zijn ex wil maken, zal er weinig veranderen.
Het is jammer!
woensdag 21 augustus 2019 om 14:08
Raar verhaal. Wil hij wel?
Je zegt 'van tafel en bed gescheiden'. Dat is niet hetzelfde als gescheiden.
Hij is dus nog getrouwd? Meestal doen stellen dit als ze toch nog niet definitief willen scheiden, heb je zin om daarop te wachten?
Verder: hoezo kunnen jullie elkaar maar 1 keer per maand zien? Hebben jullie allebei altijd tegelijk de kinderen en zijn ze zo klein dat je ook niet een avond doordeweeks elkaar kunt zien?
Je zegt 'van tafel en bed gescheiden'. Dat is niet hetzelfde als gescheiden.
Hij is dus nog getrouwd? Meestal doen stellen dit als ze toch nog niet definitief willen scheiden, heb je zin om daarop te wachten?
Verder: hoezo kunnen jullie elkaar maar 1 keer per maand zien? Hebben jullie allebei altijd tegelijk de kinderen en zijn ze zo klein dat je ook niet een avond doordeweeks elkaar kunt zien?
woensdag 21 augustus 2019 om 14:10
Dit is precies wat ik ook zeg en voel. Hij baalt er ook gigantisch van maar kan er niets aan doen.borboletas schreef: ↑21-08-2019 13:30Sorry maar elkaar 6 keer in een half jaar zien noem ik geen relatie. Ik zie m'n vrienden vaker dan dat.
Maar wat zegt hij erover als je dit met hem bespreekt?
Natuurlijk komen voor ons onze eigen kinderen op de eerste plaats en weet ik dat ik niet kan en mag verwachten dat ik op nr 1 kom te staan. Ergens is het ook wel prettig om een eigen leven te houden en ik ben dus op zoek naar die middenweg. Ieder zn eigen leven, en een deel samen leven... alleen dat laatste deel krijgen we niet van de grond. Ergens denk ik dat ik wel weet wat ik moet doen, maar het voelt zo rot om dit te moeten doen....
woensdag 21 augustus 2019 om 14:10
Dit is precies wat ik ook zeg en voel. Hij baalt er ook gigantisch van maar kan er niets aan doen.borboletas schreef: ↑21-08-2019 13:30Sorry maar elkaar 6 keer in een half jaar zien noem ik geen relatie. Ik zie m'n vrienden vaker dan dat.
Maar wat zegt hij erover als je dit met hem bespreekt?
Natuurlijk komen voor ons onze eigen kinderen op de eerste plaats en weet ik dat ik niet kan en mag verwachten dat ik op nr 1 kom te staan. Ergens is het ook wel prettig om een eigen leven te houden en ik ben dus op zoek naar die middenweg. Ieder zn eigen leven, en een deel samen leven... alleen dat laatste deel krijgen we niet van de grond. Ergens denk ik dat ik wel weet wat ik moet doen, maar het voelt zo rot om dit te moeten doen....
woensdag 21 augustus 2019 om 14:16