Uitgerekend maart 2020
maandag 1 juli 2019 om 11:26
Hallo allemaal,
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
| Naam | Leeftijd | Uitgerekend | JMO | Afspraken | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| vlaflippie | 27 | 1e | 16 februari | 25/9 20wekenecho | Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn | |
| Domninoz | 30 | 3e | 26 februari | J | 16/9 controle | zoon bijna 3, zoon 10mnd |
| leahv | 31 | 3e | 1 maart | - | ||
| Koekiemonster26 | 29/32 | 2e | 3 maart | M | 5-9 controle | Vanishing Twin |
| Juffertje28 | 28 | 1e | 3 maart | 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho | - | |
| Sunny_Lady | 33/34 | 1e | 4 maart | 2 oktober 20 weken echo | Zwanger m.b.v. ICSI | |
| Pinda1511 | 27/29 | 1e | 5 maart | Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7 | ||
| JaneDoe00 | 27/29 | 1e | 5 maart | - | - | |
| Hartje83 | 35/39 | 2e | 5 maart | zoontje van 2 | ||
| Sambabal | 25/28 | 1e | 6 maart | 9-9 controle | Zwanger na Gonal F en Clomid | |
| MisseD | 28 | 2e | 6 maart | - | zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN | |
| Jantientje1 | 30/32 | 2e | 6 maart | 23 september controle | 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap | |
| Hufflepuff | 24 | 1e | 9 maart | 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho | miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger | |
| Chloé | 30 | 1e | 11 maart | Echo 12-09, 01-10, 22-10 | ||
| Koffiewijck | - | 1e | 11 maart | - | - | |
| Leeuw32 | 32/39 | 1e | 12 maart | J | 2 miskramen en zwanger via IVF | |
| Miesje1993 | 26/27 | 1e | 13 maart | 25 september | MA september 2018 | |
| Zonnebloem | 39 | 2e | 16 maart | echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn | Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad. | |
| Veyi | 28 | 1e | 17 maart | 19/9 controle verloskundige | ||
| Jetski15 | 33 | 2de | 17 maart | 8-10 controle verloskundige | zoon van 2 |
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 16:29
@zonnebloempje: Ik vond hem gisteren thuis meteen, nog geen halve minuut in totaal. Moest naar de afspraak met mijn twee jongens en was zo onzeker, dat ik in de ochtend zelf geluisterd heb. Maar toen ik het hartje hoorde en het kindje er dus was, meteen uit. Ik ging er ergens van uit dat de verloskundige hem dan makkelijker zou vinden en iets over de hartslag/ritme zou kunnen zeggen. Maar helaas
Hartslag hebben ze nog niet eerder naar gekeken bij mij via de echo, doen ze pas vanaf 12 weken. Dus viel een beetje tegen. Maar goed, morgen inderdaad naar vragen en het echt goed horen. Ik heb mijn opa en oma uitgenodigd om mee te gaan. Bijzonder dat ze nog relatief jong en fit zijn en hun 4e achterkleinkind waarschijnlijk gewoon mee gaan maken!
Ah fijn, bijna de termijnecho! NIPT is ook spannend... Hopelijk binnen nu en een paar weken een goede uitslag
Ah fijn, bijna de termijnecho! NIPT is ook spannend... Hopelijk binnen nu en een paar weken een goede uitslag
woensdag 21 augustus 2019 om 17:49
woensdag 21 augustus 2019 om 17:52
Zonnebloemmetje bij mijn eerste voelde ik haar met 16 weken, nu weet ik waar ik op moet letten. Het was ook een keer toen ik heel rustig zat, ben benieuwd of ik het vanavond weer merk als ik weer rust pak.
Chloé wat fijn dat je er minder last van hebt! Ik hoop dat dit zo blijft!
Domninoz het blijft inderdaad een zwakke plek. Ik hoop dus ook heel erg dat het meevalt. Ik ben tijdens/na mijn zwangerschap door het herstellen en weinig bewegen veel aangekomen en na mijn zwangerschap meer dan 25 kilo afgevallen. Ik hoop echt enorm dat dit verschil gaat maken.
Hier dus wel een weegschaal en ik ben tot nu toe 2,5 kilo aangekomen.
Wat leuk dat er weer termijnechos aankomen!
ik moet nog 10 dagen tot ik weer kan spieken!
Chloé wat fijn dat je er minder last van hebt! Ik hoop dat dit zo blijft!
Domninoz het blijft inderdaad een zwakke plek. Ik hoop dus ook heel erg dat het meevalt. Ik ben tijdens/na mijn zwangerschap door het herstellen en weinig bewegen veel aangekomen en na mijn zwangerschap meer dan 25 kilo afgevallen. Ik hoop echt enorm dat dit verschil gaat maken.
Hier dus wel een weegschaal en ik ben tot nu toe 2,5 kilo aangekomen.
Wat leuk dat er weer termijnechos aankomen!
woensdag 21 augustus 2019 om 18:03
Hier ook zoveel afgevallen tussen de 1r en 2e zwangerschap, veel bewogen. Denk echt dat dat hier verschil gemaakt heeft! Dus wil het nu weer zo lang mogelijk volhouden om rustig te blijven bewegen. Wel een hoger startgewicht dit keer, maar tot nu toe dus alleen afgevallen. Hopelijk kom ik beschaafd aan, dat extra gewicht hoef ik dan niet te dragen
Til wel de hele dag mijn baby van 10 kilo. Weinig baby aan, hahaha. Hij tijgert wel, kan zelf gaan zitten en begint met optrekken. Bijna 10 maanden. Dus ontkom helaas niet aan veel tillen. Grote broer van bijna 3 kan alles zelf, gelukkig!
woensdag 21 augustus 2019 om 18:39
Connie, nog niet helemaal gerust, maar wel geruster! Wat lief dat jij inbreekt voor mij en nog iemand anders
.
Ik heb weer kunnen wielrennen! Wel kort rondje en wat lager tempo, maar het kan weer. Hopelijk tot een week of 20
.
Ik ben 1.58 en weeg nu rond de 50 kilo. Ben begonnen met 51 kilo en mijn laagste vorige week was iets onder de 49. Ben dus nog niet aangekomen. De vrouwen in mijn familie vallen over het algemeen af tijdens zwangerschappen. Meesten zijn ongeveer 3 tot 5 kilo lichter na de geboorte van hun 1e kind. Nu waren zij wel een stukje steviger dan ik. Ben benieuwd of ik ook zo mooi op gewicht ga blijven!
Dominoz wat apart dat jouw opa en oma dit nog mee kunnen maken!
Mag ik vragen hoe jullie thuis de hartslag horen?
Ik heb weer kunnen wielrennen! Wel kort rondje en wat lager tempo, maar het kan weer. Hopelijk tot een week of 20
Ik ben 1.58 en weeg nu rond de 50 kilo. Ben begonnen met 51 kilo en mijn laagste vorige week was iets onder de 49. Ben dus nog niet aangekomen. De vrouwen in mijn familie vallen over het algemeen af tijdens zwangerschappen. Meesten zijn ongeveer 3 tot 5 kilo lichter na de geboorte van hun 1e kind. Nu waren zij wel een stukje steviger dan ik. Ben benieuwd of ik ook zo mooi op gewicht ga blijven!
Dominoz wat apart dat jouw opa en oma dit nog mee kunnen maken!
Mag ik vragen hoe jullie thuis de hartslag horen?
leeuw32 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 19:25
0.66% gewijzigd
woensdag 21 augustus 2019 om 19:45
Jeetje wat wordt er hier toch veel geschreven haha! Fantastisch!
Nou, mijn eerste werkdagen weer overleefd. Super lief al die interesse! Gisteren en eergisteren had ik écht geen puf meer om te reageren, maar nu gaat het redelijk! Ik heb vooral moeite met de ochtenden, die vind ik nog steeds heel zwaar!
Gelukkig voel ik me echt elke dag iets beter, heel fijn want over 4 weken gaan wij nog knetter ver op vakantie.
@Esprietje, wat fijn die goede echo! Geniet ervan!
@Vlaflip gefeliciteerd met je goede NIPT!
@Chloe Ik heb me vorig jaar verdiept in een uitgebreide verzekering en toen gekozen voor VGZ.
@Domninoz wat vervelend dat de afspraak een beetje tegen viel. Wat zou het bijzonder zijn als je het al voelt!! Ik heb ook maandag al het hartje geluisterd hoor thuis hahaha.
(Als ik jouw naam lees krijg ik altijd honger, want pizza.. Dominos...)
@Kleinapie
Wat mij betreft wel hoor! Hoe voel je je?
- Gewicht
Ik ben misschien niet helemaal een voorbeeldfunctie, maar ik ben 5 kilo afgevallen tot nu toe en het komt er maar niet terug aan... Nou was ik na gebruik van de hormonen erg veel aangekomen, dus kan op zich geen kwaad haha.
- HORMONEN
Mennn.. Ik sta echt helemaal op zijn kop voor mijn gevoel. Ik wilde zo min mogelijk van alles en 3 x raden wat ik gisteren heb ingepland: een geslachtsbepaling..
Niet te volgen dit gewoon.
Nou, mijn eerste werkdagen weer overleefd. Super lief al die interesse! Gisteren en eergisteren had ik écht geen puf meer om te reageren, maar nu gaat het redelijk! Ik heb vooral moeite met de ochtenden, die vind ik nog steeds heel zwaar!
Gelukkig voel ik me echt elke dag iets beter, heel fijn want over 4 weken gaan wij nog knetter ver op vakantie.
@Esprietje, wat fijn die goede echo! Geniet ervan!
@Vlaflip gefeliciteerd met je goede NIPT!
@Chloe Ik heb me vorig jaar verdiept in een uitgebreide verzekering en toen gekozen voor VGZ.
@Domninoz wat vervelend dat de afspraak een beetje tegen viel. Wat zou het bijzonder zijn als je het al voelt!! Ik heb ook maandag al het hartje geluisterd hoor thuis hahaha.
(Als ik jouw naam lees krijg ik altijd honger, want pizza.. Dominos...)
@Kleinapie
Wat mij betreft wel hoor! Hoe voel je je?
- Gewicht
Ik ben misschien niet helemaal een voorbeeldfunctie, maar ik ben 5 kilo afgevallen tot nu toe en het komt er maar niet terug aan... Nou was ik na gebruik van de hormonen erg veel aangekomen, dus kan op zich geen kwaad haha.
- HORMONEN
Mennn.. Ik sta echt helemaal op zijn kop voor mijn gevoel. Ik wilde zo min mogelijk van alles en 3 x raden wat ik gisteren heb ingepland: een geslachtsbepaling..
Niet te volgen dit gewoon.
woensdag 21 augustus 2019 om 21:06
@sambabal, Whahaha wat hormonen allemaal met je kunnen doen! Leuk toch!
@kleinaapie, natuurlijk mag dat.
- gewicht, hier ongeveer 2 kilo afgevallen. Van vet eten (patat, chips etc, maar ook van pasta bijv.) word ik beroerd. Dus eet bijna alleen maar yoghurt, groente en fruit. Had ik vorige zwangerschap ook. Toen was ik een week na bevallen ook 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap door hetzelfde euvel haha. Hield op het eind van de zwangerschap toen wel ontzettend veel vocht vast, dus was wel ca 9 kilo aangekomen.
@kleinaapie, natuurlijk mag dat.
- gewicht, hier ongeveer 2 kilo afgevallen. Van vet eten (patat, chips etc, maar ook van pasta bijv.) word ik beroerd. Dus eet bijna alleen maar yoghurt, groente en fruit. Had ik vorige zwangerschap ook. Toen was ik een week na bevallen ook 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap door hetzelfde euvel haha. Hield op het eind van de zwangerschap toen wel ontzettend veel vocht vast, dus was wel ca 9 kilo aangekomen.
donderdag 22 augustus 2019 om 09:33
donderdag 22 augustus 2019 om 10:31
donderdag 22 augustus 2019 om 10:41
donderdag 22 augustus 2019 om 10:49
Chloe fijn dat het achter de rug is.
Nou ik ga hier toch even stoom afblazen, het is gisteren gelukt om relaxt tegen man te blijven, maar door de hormonen zit ik nu tegen het plafond merk ik.
Man heeft een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn
. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig. Betekent dus dat de afspraken voor als kind er is ook niet veel waard zijn
. Voor het gemak ga ik er maar van uit dat ik straks alles moet regelen, kan het alleen maar meevallen.
En ik ga hem vermoorden als ie over een tweede kind durft te beginnen, hij heeft voor mij nu aangetoond dat hij zijn afspraken niet nakomt. Hij wil perse een tweede, ik niet. Had gehoopt dat hij zou laten zijn dat het hem menes was.
Nou ik ga hier toch even stoom afblazen, het is gisteren gelukt om relaxt tegen man te blijven, maar door de hormonen zit ik nu tegen het plafond merk ik.
Man heeft een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn
En ik ga hem vermoorden als ie over een tweede kind durft te beginnen, hij heeft voor mij nu aangetoond dat hij zijn afspraken niet nakomt. Hij wil perse een tweede, ik niet. Had gehoopt dat hij zou laten zijn dat het hem menes was.
donderdag 22 augustus 2019 om 10:56
Is hij dan ook nog in februari weg of dan weer in de buurt aa het werk?
Snap dat je baalt van het niet nakomen van de afspraak, maar als hij vanaf febr weer in de buurt is valt het wel mee toch? Ik ga bijv pas 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof, dus zou dan zelfs nog werken. De kans dat de kleine eerder komt is erg klein.
Mannen zien en voelen het toch anders. Voor hen is het nu denk ik nog minder echt. Zou voor nu proberen het een beetje te laten bezinken en daarna nog een keer rustig met hem praten.
Snap dat je baalt van het niet nakomen van de afspraak, maar als hij vanaf febr weer in de buurt is valt het wel mee toch? Ik ga bijv pas 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof, dus zou dan zelfs nog werken. De kans dat de kleine eerder komt is erg klein.
Mannen zien en voelen het toch anders. Voor hen is het nu denk ik nog minder echt. Zou voor nu proberen het een beetje te laten bezinken en daarna nog een keer rustig met hem praten.
donderdag 22 augustus 2019 om 11:30
Tot 2 weken voor uitgerekende datum daar. Maar met afspraken als de VK, ziekenhuis etc is het onhandig. Gezien mijn medische geschiedenis ben ik er absouut niet blij mee. Zeker die laatste 5 weken is de kans aanzienlijk dat ik totaal afhankelijk ben van man omdat ik niks kan. Ook praktisch met boodschappen en koken is het gewoon *** als iemand altijd pas rond 8 uur thuis is.jantientje1 schreef: ↑22-08-2019 10:56Is hij dan ook nog in februari weg of dan weer in de buurt aa het werk?
Man heeft ook aangegeven geen 4 dagen te gaan werken (moeten nu dagen opvang doorgeven), maar er 5 blijft werken. Het is een combinatie van en en . Eerder was de afspraak allebei 4 dagen.
donderdag 22 augustus 2019 om 11:45
Dat zou ik id ook niet fijn vinden en zou hier ook niet gebeuren. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en zit ook regelmatig in het buitenland etc, maar vanaf 4 weken voor uitgerekende datum is de afspraak id dat hij op max 1 uur rijden van huis is.
Heb je dit al zo met hem besproken? Goed voor jezelf op komen. Hij kan er nu vast nog wel iets aan veranderen.
En ten aanzien van opvang, misschien toch een beetje positief. Mijn vriend werk ook 5,5/5 dagen per week en ik 4, maar is echt wel goed te doen. In het begin even een ritme vinden, maar dat went snel.
Afspraken ziekenhuis: wil je dat hij elke keer mee gaat? Hier ging hij vorige keer niet vaak mee, vroeg daarom mijn moeder wel eens mee als ik geen zin had om alleen te gaan. De afspraken zijn in het algemeen toch niet zo heel spannend. (Liep vorige keer ook de hele tijd in het ziekenhuis bij de verloskundige).
Heb je dit al zo met hem besproken? Goed voor jezelf op komen. Hij kan er nu vast nog wel iets aan veranderen.
En ten aanzien van opvang, misschien toch een beetje positief. Mijn vriend werk ook 5,5/5 dagen per week en ik 4, maar is echt wel goed te doen. In het begin even een ritme vinden, maar dat went snel.
Afspraken ziekenhuis: wil je dat hij elke keer mee gaat? Hier ging hij vorige keer niet vaak mee, vroeg daarom mijn moeder wel eens mee als ik geen zin had om alleen te gaan. De afspraken zijn in het algemeen toch niet zo heel spannend. (Liep vorige keer ook de hele tijd in het ziekenhuis bij de verloskundige).
donderdag 22 augustus 2019 om 11:50
Oh tip: bestel de boodschappen online en laat ze bezorgen. Scheelt heel veel tijd en energie. Ten aanzien van koken, als vriend hier laat thuis is warmt hij het maar op in de magnetron (als ik hebgekookt) en als ik daar de puf niet voor heb en een maaltijd salade heb gegeten of zo, dan maakt hij of zelf iets of hij neemt ene stuk brood. Scheelt heel veel wachten en ergernis.
donderdag 22 augustus 2019 om 12:37
Oh ik ben echt te laat met reageren! Ga mijn best doen weer op iedereen te reageren.
Leeuw: ik snap dat je ervan baalt. Je hebt samen een afspraken gemaakt en die komt hij niet na. Wat geeft hij zelf als reden dat hij toch van de afspraken wil afwijken?
Misschien kan hij ook nadenken voor wat hij kan doen wat betreft die laatste weken of gewoon als je het zwaar hebt.
Hier ben ik degene die dagen van 12 uur of langer maakt maar mijn verantwoordelijkheden thuis vallen daar niet mee weg. Ik ben daardoor degene die altijd voor het eten zorgt op vrije dagen en dan voor doordeweeks bv. vast pastasaus of curry maak zodat vriend dit niet allemaal hoeft te doen.
Tuurlijk ben ik weg voor werk en niet voor mijn hobby en zou ik ook liever minder lange dagen maken, maar dat wil niet zeggen dat mijn vriend voor alles op moet draaien.
Misschien kan je vriend ook bedenken wat hij kan doen/voorbereiden om ook zijn steentje thuis bij te (blijven) dragen.
En maak het je zo makkelijk mogelijk: schoonmaakster, boodschappen bezorgen en geen culinaire hoogstandjes alle dagen in de week.
Bedankt voor alle tips en verhalen wbt mijn vraag over buikpijn. Ik had niet het idee dat het bandenpijn was omdat het er juist 'gewoon' was en niet met gekke bewegingen. Maar het is ook weer weg getrokken. Heb de laatste 5 dagen sowieso weinig kwaaltjes. Lees hier de laatste pagina's dat het bij veel van ons minder is geworden afgelopen week, wat dat betreft een fijne geruststelling. Morgen de termijnecho, dus dan helemaal de bevestiging of het nog goed zit.
Qua gewicht: ik ben afgevallen, maar sinds 5 dagen niet meer aan het overgeven en alleen nog sochtends/snachts misselijk. Ik eet nu dus weer goed. Of nouja niet goed, want heb met name een enorme snackbehoefte, snoep, koek, chips, patat....
Ik mag van mezelf t/m dit weekend laten gaan en dan ga ik echt normaal doen
Ik ben normaal niet vegetarisch, maar vlees staat me zo tegen dat ik momenteel wel vegetarisch ben. Met uiteten gaan is dat wel handig en het maakt dat ik mijn geliefde broodjes carpaccio niet zo erg mis.
Chloe: fijn dat het erop zit. Prikken ze dan meerdere keren? Die naald kan toch gewoon blijven zitten en dat ze daarmee het volgende buisje ook vullen?
Ik word opeens bang haha. Normaal nooit bang voor naalden maar sinds ik zwanger ben ben ik opeens een angsthaas
Ik vind honden opeens eng, autorijden en nu zie ik dus ook op tegen bloedprikken.
Echt hoor... die hormonen: ik word gewoon een ander (niet zo leuk) mens.
Haha Sambabal, jij dus ook gekke dingen van de hormonen.
Ik hoop dat je steeds meer vooruit gaat en ook s'ochtends minder last krijgt. Hebben jullie een actieve vakantie gepland?
Wel leuk die geslachtsbepaling! Wij zijn er ook uit: 9 weken wachten tot ik weer een echo krijgen met 20 weken vinden we te lang, dus wij gaan er ook voor.
Koekiemonster, knap dat je zoveel bent afgevallen. Hoop dat je klachten nu dan ook niet komen, of veel minder heftig.
Wat bijzonder als je het kindje al voelt!
Dominoz wat fijn dat je de hartslag zelf al had gevonden!
Leeuw: ik snap dat je ervan baalt. Je hebt samen een afspraken gemaakt en die komt hij niet na. Wat geeft hij zelf als reden dat hij toch van de afspraken wil afwijken?
Misschien kan hij ook nadenken voor wat hij kan doen wat betreft die laatste weken of gewoon als je het zwaar hebt.
Hier ben ik degene die dagen van 12 uur of langer maakt maar mijn verantwoordelijkheden thuis vallen daar niet mee weg. Ik ben daardoor degene die altijd voor het eten zorgt op vrije dagen en dan voor doordeweeks bv. vast pastasaus of curry maak zodat vriend dit niet allemaal hoeft te doen.
Tuurlijk ben ik weg voor werk en niet voor mijn hobby en zou ik ook liever minder lange dagen maken, maar dat wil niet zeggen dat mijn vriend voor alles op moet draaien.
Misschien kan je vriend ook bedenken wat hij kan doen/voorbereiden om ook zijn steentje thuis bij te (blijven) dragen.
En maak het je zo makkelijk mogelijk: schoonmaakster, boodschappen bezorgen en geen culinaire hoogstandjes alle dagen in de week.
Bedankt voor alle tips en verhalen wbt mijn vraag over buikpijn. Ik had niet het idee dat het bandenpijn was omdat het er juist 'gewoon' was en niet met gekke bewegingen. Maar het is ook weer weg getrokken. Heb de laatste 5 dagen sowieso weinig kwaaltjes. Lees hier de laatste pagina's dat het bij veel van ons minder is geworden afgelopen week, wat dat betreft een fijne geruststelling. Morgen de termijnecho, dus dan helemaal de bevestiging of het nog goed zit.
Qua gewicht: ik ben afgevallen, maar sinds 5 dagen niet meer aan het overgeven en alleen nog sochtends/snachts misselijk. Ik eet nu dus weer goed. Of nouja niet goed, want heb met name een enorme snackbehoefte, snoep, koek, chips, patat....
Ik mag van mezelf t/m dit weekend laten gaan en dan ga ik echt normaal doen
Ik ben normaal niet vegetarisch, maar vlees staat me zo tegen dat ik momenteel wel vegetarisch ben. Met uiteten gaan is dat wel handig en het maakt dat ik mijn geliefde broodjes carpaccio niet zo erg mis.
Chloe: fijn dat het erop zit. Prikken ze dan meerdere keren? Die naald kan toch gewoon blijven zitten en dat ze daarmee het volgende buisje ook vullen?
Ik word opeens bang haha. Normaal nooit bang voor naalden maar sinds ik zwanger ben ben ik opeens een angsthaas
Ik vind honden opeens eng, autorijden en nu zie ik dus ook op tegen bloedprikken.
Echt hoor... die hormonen: ik word gewoon een ander (niet zo leuk) mens.
Haha Sambabal, jij dus ook gekke dingen van de hormonen.
Ik hoop dat je steeds meer vooruit gaat en ook s'ochtends minder last krijgt. Hebben jullie een actieve vakantie gepland?
Wel leuk die geslachtsbepaling! Wij zijn er ook uit: 9 weken wachten tot ik weer een echo krijgen met 20 weken vinden we te lang, dus wij gaan er ook voor.
Koekiemonster, knap dat je zoveel bent afgevallen. Hoop dat je klachten nu dan ook niet komen, of veel minder heftig.
Wat bijzonder als je het kindje al voelt!
Dominoz wat fijn dat je de hartslag zelf al had gevonden!
donderdag 22 augustus 2019 om 12:37
Leeuw ohhh ik zou daar ook niet blij mee zijn! Mijn man was toevallig ook gevraagd voor een opdracht op 1,5 uur rijden van huis voor onbepaalde tijd... Ik zou het echt niet leuk hebben gevonden als hij dat had gedaan. Gelukkig bedacht hij zelf dat dit niet handig was... En als je zwanger bent mag je nog even extra hormonaal reageren natuurlijk.
Boodschappen bestellen is echt heel fijn! Dat doen wij ook, scheelt enorm veel werk/tijd.
Boodschappen bestellen is echt heel fijn! Dat doen wij ook, scheelt enorm veel werk/tijd.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:27
Koffiewijck ze prikken normaal gesproken gewoon één keer. Alleen degene die mij prikte deed het twee keer verkeerd. Gelukkig hadden ze bij dit ziekenhuis het protocol dat als het twee keer verkeerd ging, iemand anders moet prikken.
Die naald kan inderdaad gewoon blijven zitten inderdaad. Voel je niets van hoor. Ik heb dat altijd zodra ze bloed afnemen; word ik duizelig, misselijk, licht in m’n hoofd. Ben ook al heel vaak flauw gevallen, haha. Het speelt ook wel mee, dat je nuchter moest zijn. En de verloskundige gaf aan dat ik de dag ervoor op m’n suiker moest letten, anders gaf de uitslag een vertekend beeld. Ook waren het een stuk of 10 buisjes en vooral die van de NIPT waren geen kleine. Nouja dat allemaal bij elkaar opgeteld..
. Achja 5 minuutjes en je bent er vanaf, moet je maar denken. En nu duimen voor een goede uitslag
!
Die naald kan inderdaad gewoon blijven zitten inderdaad. Voel je niets van hoor. Ik heb dat altijd zodra ze bloed afnemen; word ik duizelig, misselijk, licht in m’n hoofd. Ben ook al heel vaak flauw gevallen, haha. Het speelt ook wel mee, dat je nuchter moest zijn. En de verloskundige gaf aan dat ik de dag ervoor op m’n suiker moest letten, anders gaf de uitslag een vertekend beeld. Ook waren het een stuk of 10 buisjes en vooral die van de NIPT waren geen kleine. Nouja dat allemaal bij elkaar opgeteld..
donderdag 22 augustus 2019 om 13:43
Koffie sowieso fijn als je even een snack/suikerbommetje/ wat drinken meeneemt voor na het bloedprikken. Je kunt sneller flauw zijn nu je zwanger bent.
Die hormonen zijn echt rare dingen hè!
Wat leuk dat jullie nog een echo tussendoor gaan doen, ook echt een geslachtsbepaling?
Chloé ohh wat een pech dat ze mis hebben geprikt! Heel irritant is dat, ik weet dat als ik bloed moet prikken ik mijn rechterarm moet geven, links prikken ze altijd mis en rechts goed
Die hormonen zijn echt rare dingen hè!
Wat leuk dat jullie nog een echo tussendoor gaan doen, ook echt een geslachtsbepaling?
Chloé ohh wat een pech dat ze mis hebben geprikt! Heel irritant is dat, ik weet dat als ik bloed moet prikken ik mijn rechterarm moet geven, links prikken ze altijd mis en rechts goed
donderdag 22 augustus 2019 om 13:50
Chloe je had dus ook nog pech dat ze niet gelijk goed prikte. Nouja je bent er gelukkig vanaf. Ik ga morgen voor de intake + termijnecho en verwacht dan wel te kunnen plannen wanneer ik kan gaan prikken.
Ik vind het voor intake en afspraken bij verloskundige wel altijd lastig als ze vragen hoe het gaat. Het kan per aantal dagen zo verschillen m'n kwaaltjes. De ene dag heb ik er vragen over, maar dan paar dagen later is het weer weg en vraag ik er dus niet naar. Heb ook het idee als ik alles ga noemen dat het zo overdreven veel is...
Hoe doen jullie dat?
Goede tip koekiemonster!
Pfff die hormonen, mennn heel raar. Voel me echt soms iemand anders.
Ik denk dat als we dan toch tussendoor een echo willen we gelijk voor geslachtsbepaling gaan. Ik denk dat we het ook wel leuk vinden, zo'n leuke echo tussendoor. De 20 weken echo ben ik misschien wel heel zenuwachtig omdat het toch wel een bijzondere echo is en dan ben ik/we misschien wel helemaal niet bezig met wat het wordt omdat ik zo gefocust ben op of het kindje wel gezond is.
Ik vind het voor intake en afspraken bij verloskundige wel altijd lastig als ze vragen hoe het gaat. Het kan per aantal dagen zo verschillen m'n kwaaltjes. De ene dag heb ik er vragen over, maar dan paar dagen later is het weer weg en vraag ik er dus niet naar. Heb ook het idee als ik alles ga noemen dat het zo overdreven veel is...
Hoe doen jullie dat?
Goede tip koekiemonster!
Pfff die hormonen, mennn heel raar. Voel me echt soms iemand anders.
Ik denk dat als we dan toch tussendoor een echo willen we gelijk voor geslachtsbepaling gaan. Ik denk dat we het ook wel leuk vinden, zo'n leuke echo tussendoor. De 20 weken echo ben ik misschien wel heel zenuwachtig omdat het toch wel een bijzondere echo is en dan ben ik/we misschien wel helemaal niet bezig met wat het wordt omdat ik zo gefocust ben op of het kindje wel gezond is.
donderdag 22 augustus 2019 om 13:56
Kleinaapje leuk! Ik heb ook een dochter van 2 en een beetje.
koffie ik vind het sowieso iets heel anders. De 20 weken echo, daar kijk je een heel groot deel van de tijd naar vage beelden en dan zegt de echoscopist: dit is een nier en dit is een hartkamer en dan denk ik... Je kunt me alles wijs maken
Bij de verloskundige polsen ze of je hulp nodig hebt met klachten. Ik zeg ook heel vaak: ik voel me zwanger. Als er dingen zijn waar jij je zorgen om maakt, schrijf het dan even op en stop dit bij de papieren van de verloskundige. Want ook je geheugen gaat er aan door die hormonen....
koffie ik vind het sowieso iets heel anders. De 20 weken echo, daar kijk je een heel groot deel van de tijd naar vage beelden en dan zegt de echoscopist: dit is een nier en dit is een hartkamer en dan denk ik... Je kunt me alles wijs maken
Bij de verloskundige polsen ze of je hulp nodig hebt met klachten. Ik zeg ook heel vaak: ik voel me zwanger. Als er dingen zijn waar jij je zorgen om maakt, schrijf het dan even op en stop dit bij de papieren van de verloskundige. Want ook je geheugen gaat er aan door die hormonen....