Wanneer werd jij NIET verkracht?

24-08-2019 17:24 377 berichten
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.

Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.

Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist

https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/

O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.

Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werd niet verkracht toen ik voor het eerst met mijn inmiddels echtgenoot bij mij thuis afsprak, die ik nog nooit in het echt had gezien (alleen via Skype). Ik had mijn huisgenoten die niet thuis waren wel ingelicht en mijn beste vriendin die ik om een bepaalde tijd zou appen, maar dat is ook maar schijnveiligheid.
TO trapt af:

Een oom moest eens op mij passen, ik was denk ik ongeveer 8 jaar, hij bleef ook slapen. Er is niks gebeurt en hij hield z'n handen thuis. Was verbaast dat ik niet seksueel was misbruikt (was op mijn 6e wel gebeurd, zelfde huis, andere man).
Abundance-of-Freedom schreef:
24-08-2019 17:29
Er is niks gebeurtd
Het verbaast je dus dat het niet gebeurt? Je hoeft dit toch niet normaal te vinden, alsof het iets is wat je zou verwachten?
Wat raar om dan over verkrachting te spreken. Ik begrijp niets van dit topic. Er is niets gebeurd wat nu?
Walgelijk topic.
Nooit aangerand of verkracht terwijl ik wel in zogenaamd riskante situaties zat.
Het overgrote deel van de mannen maakt geen misbruik van zo'n situatie.
malibu82 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 17:40
77.74% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik word vrijwel dagelijks niet verkracht.
Ik ben nooit verkracht. Gelukkig maar! En ik ben zat vaak genoeg alleen geweest met één of meerdere mannen.
Ik snap dat jij, TO, dat wel bent, en op een hele jonge, nog kwetsbaarder dan anders, leeftijd. Dat vind ik heel erg voor je.
Ik hoop oprecht dat je ooit mag ervaren dat het overgrote merendeel van de mannen niet misbruik van je wil maken en niet gedomineerd wordt door seksuele gedachten. Maar gewoon heel normaal, lief, voorkomend en respectvol is.
ik heb het artikel gelezen en ik weet niet wat ik er van vind
Alsof mannen altijd beesten zijn.
-jolijn- schreef:
24-08-2019 17:38
Ik word vrijwel dagelijks niet verkracht.
Inderdaad. Vandaag nog. Was alleen op werk met een mannelijke collega en verder niemand. Is niets gebeurd behalve dat we ieder ons werk deden.

Verder vind ik dit een walgelijk topic. Alsof alle mannen potentiële verkrachters zijn als ze alleen zijn met een vrouw.
Wat een absurde manier om fatsoenlijk gedrag van mannen te scharen onder de noemer 'Wanneer werd jij niet verkracht'. Walgelijk vind ik het.

Dit hoort onder psyche thuis, TO. Niet onder relaties.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
24-08-2019 17:42
Wat een absurde manier om fatsoenlijk gedrag van mannen te scharen onder de noemer 'Wanneer werd jij niet verkracht'. Walgelijk vind ik het.

Dit hoort onder psyche thuis, TO. Niet onder relaties.
ik zie het als een onhandige manier om de omvang van seksueel geweld aan te kaarten. Het is toch raar dat je als vrouw beter bepaalde situaties kan vermijden omdat je nu eenmaal het risico loopt aangerand te worden.
Wat een raar topic. Alsof mannen applaus verdienen als ze je niet verkrachten O_o begrijp het niet helemaal volgens mij.......
S-Meds schreef:
24-08-2019 17:46
ik zie het als een onhandige manier om de omvang van seksueel geweld aan te kaarten. Het is toch raar dat je als vrouw beter bepaalde situaties kan vermijden omdat je nu eenmaal het risico loopt aangerand te worden.
Jaja, aan de hand van alle keren wanneer het niet gebeurd is. Er is dus niets gebeurd, maar mannen worden geduid als verkrachters.

Dat gaat wel wat verder dan onhandig.
Vanzai schreef:
24-08-2019 17:49
Jaja, aan de hand van alle keren wanneer het niet gebeurd is. Er is dus niets gebeurd, maar mannen worden geduid als verkrachters.

Dat gaat wel wat verder dan onhandig.
Ik ben het zowaar met je eens.
Het impliceert inderdaad dat het nieuwswaardig is als het een keer niet gebeurt.
S-Meds schreef:
24-08-2019 17:46
Het is ook raar om in iedere man een potentiele verkrachter te zien.
Vrijwel alle mannen (een uitzondering daargelaten) verkrachten nooit een vrouw.
Angst in bepaalde situaties is geen goede voorspeller, blijkt dus.
24-08-2019 17:24
Wanneer werd jij niet verkracht?
Elk moment van mijn leven tot nu toe.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 24-08-2019 17:57
3.68% gewijzigd
Ik heb die hashtag niet bedacht. En het hele punt is JUIST dat niet alle mannen verkrachten, dat ze niet allemaal zo zijn en er ook nette mannen zijn. Die verhalen worden gedeeld, niet de nare dingen die mannen doen. Daarom heet het ook #NotARapist.
Tia.Dalma schreef:
24-08-2019 17:38
Ik ben nooit verkracht. Gelukkig maar! En ik ben zat vaak genoeg alleen geweest met één of meerdere mannen.
Ik snap dat jij, TO, dat wel bent, en op een hele jonge, nog kwetsbaarder dan anders, leeftijd. Dat vind ik heel erg voor je.
Ik hoop oprecht dat je ooit mag ervaren dat het overgrote merendeel van de mannen niet misbruik van je wil maken en niet gedomineerd wordt door seksuele gedachten. Maar gewoon heel normaal, lief, voorkomend en respectvol is.
Dat weet ik dat er veel normale mannen zijn, dat is juist het punt dat ik wil maken.

Dank je.
24-08-2019 17:54
Ik heb die hashtag niet bedacht. En het hele punt is JUIST dat niet alle mannen verkrachten, dat ze niet allemaal zo zijn en er ook nette mannen zijn. Die verhalen worden gedeeld, niet de nare dingen die mannen doen. Daarom heet het ook #NotARapist.
Nee.
Niet "alle mannen" en er zijn ook "nette mannen" is een gotspe.
Mannen zijn geen verkrachters.
24-08-2019 17:54
Het overgrote deel van de mannen verkracht niet. Je doet aan stemmingmakerij tegen een hele sekse, zowel met de topictitel als met de uitspraken die ik hierboven heb gemarkeerd.
Wat nou stemmingmakerij? Ze refereert naar een hashtag en een artikel. Daar kan je een mening over hebben maar dat zegt niets over de TO toch?
Ik ondervind er ook hinder van, dat soort stemmingmakerij. Gisteren nog een mevrouw die uitsluitend, enkel en alleen in een café wilde afspreken bij de eerste ontmoeting. Onwrikbaar. Ik was bij voorbaat verdacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven