Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Hoe heeft Fem het gehad gisteren? Was vast lekker er weer even echt uit te zijn maar ook vermoeiend.

Hier laatste schooldag van de vakantie. Stiefzoon is oervervelend, hij begint overigens dinsdag pas, loopt zijn zusjes te commanderen en niets is goed. Stikzenuwachtig dus. Fietsen is hem nog flink tegengevallen want hij had eerst het plan vandaag nog een keer lekker te gaan fietsen, dat was voor het oefenen, maar nu, oei oei :-|
Die is aan het einde van de week gesloopt.

Liep een spin door de woonkamer, stiefdochter helemaal in paniek. Tot janken toe. Ik pak die spin rustig op en laat hem nog even over mijn arm lopen om gewoon even te laten zien dat er niets mee aan de hand is. Gekke is, ze (10jr) is er bang voor maar kan dus niet uitleggen waar ze dan bang voor is. En het is een stuk erger geworden sinds haar zusje een periode had dat ze ze doodeng vond. Ik denk trouwens dat zij ook ASS heeft. Zie steeds meer kenmerken.
Ik heb mijn vriend het advies gegeven om ook zijn zoon deelgenoot te maken dat ie ASS heeft. Dat kan het allemaal een stuk makkelijker voor hem maken op het VO als ie zelf ook zijn gedrag kan verklaren. Als je mensen niet kan lezen, waar ie op de basisschool veel tegenaan liep, waardoor kinderen hem irritant vonden omdat ie maar doorging, is het toch makkelijker als je kan uitleggen: sorry, ik had het niet door en dat komt daar en daardoor. Althans, in de praktijk zie ik dat kinderen daardoor veel makkelijker begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Irreële angst voor spinnen is niet uit te leggen, Suzy. En als jij voor mijn ogen doet wat je voor stiefdochter deed, zou ik niet blij geweest zijn. Zacht uitgedrukt. Ik kan ze niet eens op tv zien. Die scene met die grote spin bij Harry Potter heb ik nog nooit gezien en ik weet dat dat beest niet echt is.
Sprinkhanen en krekels, pissebedden, duizend- en miljoenpoten, ik pak ze zo op, net als krabben, die toch ook 8 poten hebben. Van een spin ben ik bang, al een stuk minder dan ik vroeger was. Kleine spinnen heb ik zelfs al opgepakt.
dreamer wijzigde dit bericht op 25-08-2019 15:15
0.37% gewijzigd
Later is nu
Hier ook iemand met spinnenfobie. Kan ook niet uitleggen waarom. Ze maken instant angst bij me los. Als ze bewegen al helemaal, dus zo’n over de arm laten lopen actie had ik niet kunnen waarderen hoor :P

Ik overweeg zelfs in therapie te gaan. Vind mezelf geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Dreamer: :high5:

(Sorry Suzy, je bedoelde het vast goed)
Alle reacties Link kopieren
Yfke, wat een lief compliment!

Yellow, gewoon gaan met regenboog.
En als iemand iets vraagt , vaag antwoord geven en gelijk een tegenvraag stellen. Ja goed hoor, en wat doe jij voor werk? Waar woon jij nu? Hoe gaat het nu met jou? ( een van die vragen dus dan)
Mensen praten graag over zichzelf, zo leid je ze af.

Ik heb nog even kort geslapen gelukkig. Daarna op verjaardag en straks barbecuen.

Fem heeft het erg leuk gehad bij het concert. Ze voelt zich inmiddels gelukkig ook weer helemaal goed. Morgen krijgt ze bij de controle in het ziekenhuis waarschijnlijk het groene licht voor paardrijden ( wat ze uiteraard al stiekem gedaan heeft 3 keer :rofl: )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben juist bang voor langpoot muggen. Als er bijvoorbeeld eentje in mijn slaapkamer is gevlogen, ik ga dan pas slapen als ie dood is.
Langpootmuggen doen me gek genoeg weer helemaal niets. Die pak ik met een doekje en zet ik buiten.

Het blijft fascinerend hoe angsten werken.
Ik ben eigenlijk niet echt bang voor insecten. Sommige geven me wel een nerveuze kriebel maar dan meer een nieuwsgierige tegelijkertijd. Dat moet ook wel want wat ik tegen kom tijdens het tuinieren/oogsten. Spinnen, slakken, wantsen, beestjes waarvan ik de naam niet weet, rupsen, ik vind het echt machtig mooi. Ik ben een beetje een gekkie. :$ Maar dat is oud nieuws.

De psychomotorische therapeut vroeg ook of ik zou zwemmen in buitenwater. Eeh ja duuhh. Dat vond ie heel stoer. Hij moet me nog wel een beetje leren kennen, ik denk dan, HOEZO, OMDAT IK EEN MEID BEN?! Maar ik glimlach gewoon lief hoor. :angel:

We zijn naar het centrum gegaan. Maar er was een muziekfestival, een draaimolen, springkussens. Heb het terras geskipt, en de airco van de action opgezocht. Nu heb ik een gouden hert met net zo’n lieve blik als de hertjes in het hertenkamp. :flirting:
Hahaha, daarom tuinierde ik vroeger dus al niet, Yellow. En nu niet meer omdat het fysiek niet kan. Fijn, dat je een lief hert hebt voor thuis. Ze hebben zulke mooie ogen :love:

Ik ga me toch even laten zien op het straatfeest. Wens me sterkte - fysiek én mentaal...
Spinnen vind ik ook vreselijk, althans binnen. Van die grote, zwarte gevallen, brrr.
Het gekke is dat ik dat met andere insecten totaal niet heb.

Ik heb de zonnige zondag benut door naar de Ikea te gaan. Zoals verwacht was het daar lekker rustig. Daarna heerlijk ergens buiten geluncht.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Doro!

Ik ben nergens echt bang voor qua beestjes.
Alleen ratten heb ik een kijkje op.
Maar die heb ik vroeger een keer iemand zien aanvallen .

Wij gaan lekker barbecuen.
Heb salades gemaakt en zelf kipsate.
Verder nog wat bijgekocht vlees en lekker stokbrood. Gaat lukken dus
Hoewel ik het wel erg warm vind.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-08-2019 14:36
Irreële angst voor spinnen is niet uit te leggen, Suzy. En als jij voor mijn ogen doet wat je voor stiefdochter deed, zou ik niet blij geweest zijn. Zacht uitgedrukt. Ik kan ze niet eens op tv zien. Die scene met die grote spin bij Harry Potter heb ik nog nooit gezien en ik weet dat dat beest niet echt is.
Sprinkhanen en krekels, pissebedden, duizend- en miljoenpoten, ik pak ze zo op, net als krabben, die toch ook 8 poten hebben. Van een spin ben ik bang, al een stuk minder dan ik vroeger was. Kleine spinnen heb ik zelfs al opgepakt.
Ik deed hem niet voor haar langs hoor. Ik pakte hem op om naar buiten te brengen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
25-08-2019 15:57
Langpootmuggen doen me gek genoeg weer helemaal niets. Die pak ik met een doekje en zet ik buiten.

Het blijft fascinerend hoe angsten werken.
Die langpoten vind ik niet zo fijn omdat ze alle kanten op flieberen dus je niet zo goed inschatten waar ze heen gaan maar bang ben ik er niet voor. We bonjouren ze meteen weer naar buiten. Maar: ik heb overal horren dus heb ze eigenlijk niet meer binnen.
Ik heb wel echt een hekel aan muggen want ben er allergisch voor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Het wordt alweer duidelijk later licht 's morgens, waardoor het ook frisser is. Van mij hoeft dat nog niet. Vanmorgen was er wel een mooie zonsopgang door een nevel. Ik heb een stukje omgefietst en ervan genoten.

Spinnen in de tuin vind ik niet zo erg, zolang het niet die enorme grote zijn.

Andere dieren vind ik ook niet eng, maar ik ben er wel voorzichtig mee, omdat ik weet dat ze kunnen bijten. Muizen bijvoorbeeld. Doet best zeer :)
(maar ze zijn zó lief :peep: :flirting: )

Sterkte vandaag iedereen. Ik hoop dat er geen terugslag is van de activiteiten gisteren.
Later is nu
Goedemorgen,

De rust doet mijn lijf goed, ik voel me inmiddels iets beter dan begin vorige week. Dus voorlopig hou ik dit ritme maar vol.
Woensdag telefoon van de neurologe, dat vind ik wel erg spannend.

Gisteren waren mijn ouders nog even hier. Die verwachtten dat ik binnenkort wel weer kon werken. Want na de operatie was ik vast weer helemaal de oude. Dat het verhaal wat complexer ligt dan bij mijn vader destijds, snappen ze totaal niet. De eeuwenoude frustratie...
Alle reacties Link kopieren
Mogûh!
Hier vanmorgen de twee sdochters naar school gebracht. De jongste was er helemaal klaar voor. Heel parmantig en met allemaal voornemens (geen knuffel meer mee en niet meer uitgebreid uitzwaaien) stapte ze de klas binnen (groep 4). Sd2 begon al moeilijk toen ze niet wist welke kapstok ze moest gebruiken, dat is dan al zo lastig voor haar. Toen zat ze ook nog niet vlakbij juf maar achter in het lokaal. Het is nu een combigroep waarbij g5 voorin zit en g6 achterin. Tsja. Maar op zich wel goed voor haar (en juf) want ze blijft nogal aan de leerkrachten plakken en heeft dan minder aandacht voor wat haar klasgenoten kunnen bieden.

Ben zo benieuwd hoe mijn eigen kinderen hun eerste schooldag vonden. Dat hoor ik vanavond wel ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier zo weer een ritje ziekenhuis.
Controle dochter.
En ja, uiteraard heeft ze precies vandaag haar introductiedag. De rest van de week is ze vrij. :facepalm:

Volgende week begint haar stage ggz waarbij ze al bij het vragen van een handtekening een aanvaring had met haar leidinggevende.
Ze had nl niet zomaar langs mogen komen( receptie die ze belde gaf aan kom maar gewoon langs) maar een officieel kenningsmakingsgesprek moeten aanvragen.
Leidinggevende ging op vakantie dus moest ze mailen voor een afspraak. Dat heeft ze gedaan. Drie keer. En geen reactie.

Nu begint volgende week haar stage en ze weet niks. Dus maar wéér bellen.
Blijkt leidinggevende ziek te zijn. En blijkbaar is er geen vervanger?? Dat belooft wat voor haar stage.
Nu heeft ze woensdag een gesprek maar ze weet niet met wie.
En van haar school ( instroom mbo-4 tweede klas) weet ze dus ook weinig of niets. Behalve dat ze ver moet reizen want de tweede klas bij ons in de buurt ( 10 km verderop) is verplaatst naar een lokatie 35 km verderop.
Zucht.
Gaat dus toch weer heel pittig worden. Met stage, paard, vriendje, uitgaan én extra bijbaan om haar paard te betalen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Succes met de controle, Lientje. Ik hoop dat Fem ook weer officieel mag paardrijden :biggrin:

Vervelend dat het zo rommelig gaat met stage / opleiding.

Suzy, ik ben ook benieuwd hoe ze de dag doorkomen. Hier zijn ze dan altijd heel, heel erg moe.

Vervelend, Lise, dat je geen begrip krijgt van je ouders. Hopen dat je weer aan het werk kan na de operatie is te begrijpen. Maar dat de hele tijd er van uit gaan en alles wegwuiven - heel irrritant!

En eh Dreamer, muizen zijn lief?!

Buurtfeest gisteren was onverwacht gezellig. Er was een stoel voor me geregeld. En speciaal eten. Super lief.

Ik ben 2,5 uur gebleven (het eten liet wat op zich wachten en weggaan vóór het speciaal voor jou geregelde eten doorkomt, is óók weer zo iets) en toen thuis ingestort. Zo moe, pijn en ellendig dat ik niet kon slapen. Vanaf 3 uur zakte het weer af. Vandaag gelukkig een rustige dag. Als het goed is, hoef ik helemaal niet te werken dus dat is fijn.

Fijne dag allemaal!
lientje69 schreef:
25-08-2019 17:28

Ik ben nergens echt bang voor qua beestjes.
Alleen ratten heb ik een kijkje op.
Maar die heb ik vroeger een keer iemand zien aanvallen .
Dat verbaast me dan weer niets, dat jij nergens bang voor bent :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Lientje, dat ggz verhaal is wel een beetje wat hier ook de ervaring is, maar dan als 'cliënt' natuurlijk. Helaas. Vervelend voor Fem, geen leuk begin.

Doro, ik zou hier schattige foto's willen plaatsen, maar als er mensen net zo bang zijn voor muizen als ik voor spinnen, is dat waarschijnlijk geen goed idee :)
Later is nu
Dat je een hele post getypt hebt, bijna klaar bent en dan de pagina vastloopt. (6) Nu ga ik voor de korte variant.

Lientje, ik zit echt te cringen voor je dochter met de GGZ. Ik vind het wel stoer dat ze daar stage gaat lopen. Mijn ervaring met vervolgonderwijs is dat ze altijd vaag zijn aan het begin van het jaar/een nieuw kwartaal. Super irritant.

Het muizenverhaal skip ik.

Ik ga vandaag een smoothie maken met frambozen en bramen uit de tuin. En diepvriesaardbeien zodat ie lekker koud is. En m’n avondeten is met tomaten uit de tuin, broodje capresse.

Vanmiddag mn maatschappelijk werkster.
Dreamer schreef:
26-08-2019 10:25


Doro, ik zou hier schattige foto's willen plaatsen, maar als er mensen net zo bang zijn voor muizen als ik voor spinnen, is dat waarschijnlijk geen goed idee :)
Beter niet doen inderdaad :)

Op plaatjes kan ik er overigens wel naar kijken hoor (in tegenstelling tot naar spinnen), maar scháttig is toch wel het andere uiterste. Zeker als ze zo watervlug door het huis rennen (en een spoor van urine achterlaten - brrrr.... :nope: )
Heerlijk, Yellow, al dat eten uit eigen tuin. Hier volop frambozen. Ik krijg alleen niet de kans er iets van te maken, want de kinderen en hun vriendjes eten ze zó van de struik :-D
Net terug van huisarts. Er word weer een foto gemaakt van de rug, maar nu de gehele wervelkolom. Heb nu ook pijnstillers. Nou ja pleisters. Buprenorfine. Deze pleister moet een hele week blijven zitten. Ben benieuwd. Werd op een gegeven moment nog kotsmisselijk.
Morgen om 09.30 afspraak voor foto in ziekenhuis.
Doro75 schreef:
26-08-2019 10:58
Heerlijk, Yellow, al dat eten uit eigen tuin. Hier volop frambozen. Ik krijg alleen niet de kans er iets van te maken, want de kinderen en hun vriendjes eten ze zó van de struik :-D
Ik begin weer meer plezier te krijgen in koken merk ik. Mijn staafmixer was ook stuk, maar ik heb een nieuwe. :cheer2: Regenboog en zijn cadeaubonnen van het werk. :kneel:

Vorige week had ik een courgette munt soep gemaakt uit eigen tuin. En gister hebben we courgette en boontjes uit eigen tuin gegeten. Daar had ik sajoer bij gedaan. En dan muismeloen voor een frisse bite. Eetbare bloemen erboven op. Alsof je in een restaurant zit. Tot je naar Regenboog zijn bord kijkt. Vlees stouwen! Die eet geen bloemen of muismeloentjes. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven