Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
26-08-2019 11:09
Ik begin weer meer plezier te krijgen in koken merk ik. Mijn staafmixer was ook stuk, maar ik heb een nieuwe. :cheer2: Regenboog en zijn cadeaubonnen van het werk. :kneel:

Vorige week had ik een courgette munt soep gemaakt uit eigen tuin. En gister hebben we courgette en boontjes uit eigen tuin gegeten. Daar had ik sajoer bij gedaan. En dan muismeloen voor een frisse bite. Eetbare bloemen erboven op. Alsof je in een restaurant zit. Tot je naar Regenboog zijn bord kijkt. Vlees stouwen! Die eet geen bloemen of muismeloentjes. :rofl:
Klinkt prachtig die maaltijd. Ik heb dut jaar voor het eerst eetbare bloemen in de tuin.
nartjie schreef:
26-08-2019 11:05
Net terug van huisarts. Er word weer een foto gemaakt van de rug, maar nu de gehele wervelkolom. Heb nu ook pijnstillers. Nou ja pleisters. Buprenorfine. Deze pleister moet een hele week blijven zitten. Ben benieuwd. Werd op een gegeven moment nog kotsmisselijk.
Morgen om 09.30 afspraak voor foto in ziekenhuis.
Nu kan het ineens wel snel allemaal, gelukkig voor je! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
26-08-2019 11:05
Net terug van huisarts. Er word weer een foto gemaakt van de rug, maar nu de gehele wervelkolom. Heb nu ook pijnstillers. Nou ja pleisters. Buprenorfine. Deze pleister moet een hele week blijven zitten. Ben benieuwd. Werd op een gegeven moment nog kotsmisselijk.
Morgen om 09.30 afspraak voor foto in ziekenhuis.
Ik hoop dat het gaat helpen nartjie!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
YellowLemon schreef:
26-08-2019 11:09
Ik begin weer meer plezier te krijgen in koken merk ik. Mijn staafmixer was ook stuk, maar ik heb een nieuwe. :cheer2: Regenboog en zijn cadeaubonnen van het werk. :kneel:

Vorige week had ik een courgette munt soep gemaakt uit eigen tuin. En gister hebben we courgette en boontjes uit eigen tuin gegeten. Daar had ik sajoer bij gedaan. En dan muismeloen voor een frisse bite. Eetbare bloemen erboven op. Alsof je in een restaurant zit. Tot je naar Regenboog zijn bord kijkt. Vlees stouwen! Die eet geen bloemen of muismeloentjes. :rofl:
Heerlijk, Yellow! Regenboog leert het nog wel waarderen, daar ben ik van overtuigd!
Alle reacties Link kopieren
Yellow, ik ga 2 domme vragen stellen.

Wat is cringen?
En wat is een muismeloen?
Die ken ik niet ( schande, als groenteboerin)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Doro, jammer dat je zo'n terugslag had van toch een fijne avond waar je eerst tegenop zag.

Ik ben in het ziekenhuis. Zo ook nog maar even langs de ortho, de spaak van dochter zit los.
Maar we zijn er nu toch dus dat scheelt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Nartjie :heart: Kan je een beetje cola drinken als je dat in huis hebt? Toen ik net Tramadol had was ik ook zo vreselijk misselijk en dat hielp wel.

Ik heb mijn huis gepoetst, naar de Jumbo geweest om nog wat spulletjes voor in de auto morgen, en kattenbakvulling (voelde echt alsof mijn fiets elk moment kon omvallen) en straks nog gesprek met begeleider en daarna nog ff naar de kruivat en pipoos.

En naar de fysio maar dat is een vaste afspraak. Heb het in de vakantie nog drukker dan normaal :')

Maar voor nu zit ik lekker aan de koffie, had een mini appel cake gekocht (zo'n 1-persoons cakeje) en die heb ik lekker opgegeten. Hoofd bij de ventilator. Is wel nodig hier :(
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku, ik werd ineens misselijk nadat de huisarts mijn rug had bekeken.
Heb nu al geen pijn pleisters meer. De eerste bleef niet plakken. De 2e wel, met hechtpleisters erbij.
Sterkte nartjie.

Ik ging even wat foto's maken in de tuin, maar dat bleek toch iets teveel voor mijn rug.

Ik voel me nogal een klager de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dan een tip voor als het ooit nog eens gebeurt ;)

Ben ondertussen mijn nagels aan het lakken, droogt lekker snel met dit weer.
De plaats waar ik naar toe ga op vakantie, heeft weersverwachtingen van 32 graden, toch wel blij dat we in een hotel zitten hoor, en niet in een huisje.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Maar nu begin ik ook misselijk te worden. Bijwerking van die pleister.
Alle reacties Link kopieren
De spalk mag eruit! :yes:

En ik moet verplicht van de kaakchirurg met haar naar de Mac Donalds.
Zodat ze burgers kan happen om haar kaakspieren te trainen. :rofl:

Nartjie, Sterkte!
Warmte en beweging trigger t het ook extra. Rustig gaan liggen bij een ventilator en kleine beetjes eten en drinken.
Als je lichaam gewend is aan het medicijn zakt dat meestal.
En als je dan geen of minder pijn hebt, is dat mooi meegenomen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 13:20
0.23% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
26-08-2019 11:09
Ik begin weer meer plezier te krijgen in koken merk ik. Mijn staafmixer was ook stuk, maar ik heb een nieuwe. :cheer2: Regenboog en zijn cadeaubonnen van het werk. :kneel:

Vorige week had ik een courgette munt soep gemaakt uit eigen tuin. En gister hebben we courgette en boontjes uit eigen tuin gegeten. Daar had ik sajoer bij gedaan. En dan muismeloen voor een frisse bite. Eetbare bloemen erboven op. Alsof je in een restaurant zit. Tot je naar Regenboog zijn bord kijkt. Vlees stouwen! Die eet geen bloemen of muismeloentjes. :rofl:

:proud: :peep:

courgettesoep met munt, klinkt interessant. Stuk frisser dan ik normaliter doe in elk geval :)
En wat lekker dat je zoveel uit eigen tuin hebt. Ik eigenlijk alleen wat kruiden.
Later is nu
lientje69 schreef:
26-08-2019 11:20
Yellow, ik ga 2 domme vragen stellen.

Wat is cringen?
En wat is een muismeloen?
Die ken ik niet ( schande, als groenteboerin)
Oh Eeh, hoe leg ik cringen uit in het Nederlands... soort pijnlijk, plaatsvervangend schaamte gevoel ofzo. Voor mij is het in ieder geval typisch GGZ, en ze zouden zich er de ogen voor uit de kop moeten schamen.

En muismeloen is een komkommersoort die eruit ziet als een mini watermeloen en iets fris zuurder smaakt. Ze zijn net iets kleiner dan een druif wanneer je ze oogst. Ze worden niet verkocht in supermarkten of bij de groenteboer zover als ik weet.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-08-2019 11:39
Sterkte nartjie.

Ik ging even wat foto's maken in de tuin, maar dat bleek toch iets teveel voor mijn rug.

Ik voel me nogal een klager de laatste tijd.
Ik vond je vanmorgen positief, dat rust nemen toch wel iets effect had.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk die muismeloentjes :love:

Fijn dat het met dochter goed gaat, Lientje!
Later is nu
Oh en domme vragen bestaan niet!
Gele_Suikerspin schreef:
26-08-2019 12:12
Ik vond je vanmorgen positief, dat rust nemen toch wel iets effect had.
Waar ik stiekem wel op hoopte is dat na die periode van rust mijn belastbaarheid wat verhoogd was. En dat blijkt niet zo te zijn. Op zich logisch, maar een mens mag hopen toch ;-)

@Lientje, goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, wat goed morgen al een foto!
Nu rustig aandoen en eventueel slokjes cola (helpt niet altijd.. soms triggert juist de koolzuur weer misselijkheid... voorzichtig proberen dus)

wat ben je al druk geweest, Kohaku!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
26-08-2019 12:15
Oh en domme vragen bestaan niet!

Nou, daar is eens een topic over geweest en er bestaan best wel domme vragen :hihi:
Met stip bovenaan "Hee, ben jij hier??" :rofl:
(vind ik dan. Ik weet dat de intentie anders is, maar aan iemand vragen of hij voor je staat is niet echt een vraag die slim overkomt.. en ja, ik heb 'm ook wel eens gesteld)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier toch wel lastig om alle uren op te vullen in mijn 1tje. Ik kan wel erg genieten altijd van een nieuw tv seizoen. :shame:

Deze week beginnen de nieuwe seizoenen en tv programma's weer :yes:

Ook deze week mijn begeleider weer terug van vakantie. Even wat dingen bespreken. Als ik natuurlijk mij blijf vervelen misschien toch eens oriënteren op een andere dagbesteding.

Maar goed mijn sociale leven komt straks ook wel weer op gang.

Voel me redelijk oké. Heb wel al weken last van mijn knieën. Ik den door overgewicht. Door 1 medicatie behoorlijk opgebolt. Daar nu mee aan het afbouwen. Gaat tot nu toe goed. Is geen verslavend middel. Het helot bij slapen en regen piekeren. Benieuwd of ik zonder het middel kan.

Ik pieker wel iets meer. Afbouwen doet mij ook weer denken aan de periode dat ik het kreeg. En natuurlijk spannend, kan ik zonder.

Ik lijk meteen al minder trek te hebben. Ik zat gisteren zelfs na iets te eten, vol. Een vol gevoel heb ik bijna nooit meer. Hopelijk geen tijdelijk iets, maar langdurig effect.

Vind het zo 'dom' van dokters. Zeggen ze, nee je komt er niet van aan. Je stofwisseling wordt alleen trager, je krijgt het signaal van vol zitten niet en je krijgt meer trek.

1+1 is toch 2.

Het is heel lastig om tegen die 3 dingen te vechten. Zeker naast alles waar je al voor vecht.
Alle reacties Link kopieren
Ehm.. die 3 bijwerkingen lijken me juist de reden dat je er dik van wordt. De wonderen der dokters.

Yellow, hoe maak je die courgettesoep?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-08-2019 12:16
Waar ik stiekem wel op hoopte is dat na die periode van rust mijn belastbaarheid wat verhoogd was. En dat blijkt niet zo te zijn. Op zich logisch, maar een mens mag hopen toch ;-)
Zeker! Zelf word ik heel depri van steeds hopen en teleurgesteld worden.

Bij mij werkt andersom het beste, niks verwachten qua energie en daar het beste van maken. En lukt iets dan wel, dan gaat de 'champagne open. (ik drink niet maar bij wijze van spreken) :biggrin:
Gele_Suikerspin schreef:
26-08-2019 12:22
Hier toch wel lastig om alle uren op te vullen in mijn 1tje. Ik kan wel erg genieten altijd van een nieuw tv seizoen. :shame:

Deze week beginnen de nieuwe seizoenen en tv programma's weer :yes:

Ook deze week mijn begeleider weer terug van vakantie. Even wat dingen bespreken. Als ik natuurlijk mij blijf vervelen misschien toch eens oriënteren op een andere dagbesteding.

Maar goed mijn sociale leven komt straks ook wel weer op gang.

Voel me redelijk oké. Heb wel al weken last van mijn knieën. Ik den door overgewicht. Door 1 medicatie behoorlijk opgebolt. Daar nu mee aan het afbouwen. Gaat tot nu toe goed. Is geen verslavend middel. Het helot bij slapen en regen piekeren. Benieuwd of ik zonder het middel kan.

Ik pieker wel iets meer. Afbouwen doet mij ook weer denken aan de periode dat ik het kreeg. En natuurlijk spannend, kan ik zonder.

Ik lijk meteen al minder trek te hebben. Ik zat gisteren zelfs na iets te eten, vol. Een vol gevoel heb ik bijna nooit meer. Hopelijk geen tijdelijk iets, maar langdurig effect.

Vind het zo 'dom' van dokters. Zeggen ze, nee je komt er niet van aan. Je stofwisseling wordt alleen trager, je krijgt het signaal van vol zitten niet en je krijgt meer trek.

1+1 is toch 2.

Het is heel lastig om tegen die 3 dingen te vechten. Zeker naast alles waar je al voor vecht.
Yes, en lang leve Netflix!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-08-2019 12:25
Ehm.. die 3 bijwerkingen lijken me juist de reden dat je er dik van wordt. De wonderen der dokters.
Ja, vind ik heel domme opmerking altijd.

Denk dan altijd, neem het zelf naar een tijdje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven