Mode & Beauty alle pijlers

Textielverf

25-08-2019 22:50 12 berichten
Hello!

Ik heb een mooi rood jurkje. Nu wilde ik dit jurkje ook graag in het zwart hebben, maar kan deze niet vinden. Ik heb er wel een gevonden in het zwart met wat witte details, maar zou hem dus graag helemaal zwart hebben.

'Koop gewoon een ander zwart jurkje' zou je denken, maar ik heb er al veel in de kast hangen en ze zijn het eigenlijk allemaal toch net niet, maar dit model zit me echt als gegoten.

Vandaar dat ik er aan dacht om die witte details (wat dunne streepjes aan de zijkanten) gewoon zwart te maken met textielverf oid. Iemand ervaring hiermee, of tips? Wat voor merk zou je adviseren? Blijft het ook goed zitten in de was? Of moet ik er sowieso niet aan beginnen, omdat het er helemaal niet uit ziet met textielverf? Kan ook ook natuurlijk! :)
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 22:57
Reden: Toevoeging
10.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat voor stof het is. Misschien lukt het, maar dan heb je denk ik wel 2 potten nodig van Dylon voor een goede dekking.
Op polyester lukt het sowieso niet. Zelf wel met succes op katoen, viscose en gisteren op canvas met een Dylon pot. Maar dat was in alle gevallen om het zwart weer echt zwart te maken.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Je gaat toch verschil blijven zien bij streepjes ect. Ook al verf je het hele ding met echt goede textielverf, er blijft verschil.
Caaf-Dracula schreef:
25-08-2019 22:56
Ligt eraan wat voor stof het is. Misschien lukt het, maar dan heb je denk ik wel 2 potten nodig van Dylon voor een goede dekking.
Op polyester lukt het sowieso niet. Zelf wel met succes op katoen, viscose en gisteren op canvas met een Dylon pot. Maar dat was in alle gevallen om het zwart weer echt zwart te maken.
Het is 65% viscose en 35% polyester. Zou het dan wel lukken denk je?
Lucifer2018 schreef:
25-08-2019 22:56
Je gaat toch verschil blijven zien bij streepjes ect. Ook al verf je het hele ding met echt goede textielverf, er blijft verschil.
Hmm.. jammer! Ik hoef het dus eigenlijk niet te proberen dan! Bedankt voor je reactie in ieder geval!
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 23:45
1.13% gewijzigd
Travelgirl90 schreef:
25-08-2019 23:31
Hmm.. jammer! Ik hoef het dus eigenlijk niet te proberen dan! Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Travelgirl90 schreef:
25-08-2019 23:31
.
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 23:44
Reden: Te ongeduldig.. 4x hetzelfde bericht
98.89% gewijzigd
Travelgirl90 schreef:
25-08-2019 23:06
Het is 65% viscose en 35% polyester. Zou het dan wel lukken denk je?
Nee, want op polyester pakt het echt niet. Heb mijn canvas Dr Martens weer zwart gemaakt. En de gele stiksels (van polyester) en het lusje bij de hak zijn nog perfect geel. Terwijl het canvas zwarter dan zwart is geworden. Het pakt echt niet, of heel slecht en was je het bij de eerste wasbeurt weer weg.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Overeenkomstig met mijn ervaring met textielverf zou ik zeggen: niet doen. Goede materialen zijn als garen geverfd voordat ze geweven werden en daardoor krijgen de vezels diepte, terwijl bij een kleuringsproces achteraf de buitenste vezels meer kleurstof opnemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor de reacties! Ik weet genoeg! Verven gaat hem niet worden helaas!
ik zou een brede zwarte riem omdoen :)
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven