Pendelen tussen 2 huizen

26-08-2019 15:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Vanaf September ga ik doordeweeks bij mijn vriend en zijn ouders slapen/wonen in verband met mijn studie. Hierdoor ga ik pendelen tussen 2 huizen, want ik ben ook graag nog thuis bij mijn eigen ouders. Alleen nu vroeg ik mij af welke spullen nou handig zijn om dubbel te hebben en/of daar neer te leggen? Natuurlijk toiletartikelen etc. Maar op veel meer kom ik op dit moment niet. Hebben jullie misschien tips wat handig is om daar neer te leggen zodat ik niet elke keer met van alles loop te slepen.

Alvast bedankt!
Nachtpon. Ondergoed. Kamerjas. Sloffen.
Telefoon-oplader.

De rest wijst zich na een tijdje vanzelf wel uit.
Paar setjes kleren
pilstrip?

Handje vol ondergoed? Ga je daar wassen of bij je ouders?
Eigen shampoo etc? (wat ga je betalen?)
Marnamai schreef:
26-08-2019 15:28
Nachtpon. Ondergoed. Kamerjas. Sloffen.
Telefoon-oplader.

De rest wijst zich na een tijdje vanzelf wel uit.
Dragen mensen dat nog>>>?

Ik zou gewoon paar setjes kleren en een tandenborstel en ene mascara doen ofzo
Utakar schreef:
26-08-2019 15:34

Ik zou gewoon paar setjes kleren en een tandenborstel en ene mascara doen ofzo
zeker, zo'n satijnen heb ik
Utakar schreef:
26-08-2019 15:34

het woord kamerjas is wellicht niet juiste term?
Maar ik heb wel een dikke ochtendjas voor de winter en wat satijnen gevalletjes voor de leuk
Wat neem je nu mee naar je vriend, en wat ligt er al?

Slaap/logeer je alleen bij je vriend, of ga je er ook echt wonen? Dus kan je daar wassen, zelf koken, etc. Hoe groot is de kamer/verblijf waar jij en je vriend gaan wonen? Wanneer je er alleen "logeert", en het is op een kleine kamer, dan niet meer dan wat kleding, ondergoed, telefoonoplader, een paar schoenen, jas en nachtkleding. Hebben jullie een hele (zolder) etage tot je beschikking, dan kan je daar veel meer spullen neer leggen.

Verder wijst het zich van zelf. Erg afhankelijk hoe vaak je waar slaapt, en wat jij belangrijker spullen vindt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij een kamerjas moet ik denken aan een ziekenhuis outfit. Niet echt heel aantrekkelijk. Voor mij valt dat in de zelfde categorie als birkenstocks met badstof sokken zeg maar.

maar verder geen tips TO, succes.
Basics zou ik graag op beide plekken hebben. Net als chill kleren, een föhn... telefoonlader, een jas voor als het weer tegenvalt.

Maar het voordeel is dat je heen en weer reist en dus genoeg aanpassingen kan doen en het vanzelf wel merkt.
Utakar schreef:
26-08-2019 15:39
Bij een kamerjas moet ik denken aan een ziekenhuis outfit.
Kamerjas, doet mij denken aan oudere Russische mannen
Enorme jas, voor de tochtende huizen in siberie
lilalinda schreef:
26-08-2019 15:40
Kamerjas, doet mij denken aan oudere Russische mannen
Enorme jas, voor de tochtende huizen in siberie
Of zo'n Engelse gentleman met een grote snor. En dan een geruite jas natuurlijk. Met pijp.
Eventueel medicijnen als je die gebruikt.
Ik heb zelf ook maanden lang gependeld en ik vergat nog wel eens mijn oplader voor mijn laptop en mijn iphone snoertjes. Zeer irritant als je partner andere merken gebruikt.
eigenlijk is, wat je meeneemt in een weekendtas, als je naar een hotel gaat de basis
Dat heb je echt nodig
Medicijnen, pil, oplader

en de rest is handig
extra ondergoed, paar dikke sokken etc

en verder hangt het echt erg af, van de afspraken die je maakt.
Probeer voor toiletartikelen gewoon alles aan te schaffen dat je thuis ook gebruikt. Bij kruidvat heb je veel 1+1 acties, dan kun je gelijk voor beide huizen meebrengen. Niks is zo vervelend als elke week aan schoonma vragen of je haar spullen mag gebruiken. Vooral ook voor haar. Betaal je hen trouwens hiervoor? Zo niet, dan zou ik regelmatig bijdrage leveren in de vorm van kleine cadeautjes zoals bij het eten een flesje wijn, voor de badkamer lekkere rituals of gewoon af en toe zomaar bloemen. Voelt in het begin misschien ongemakkelijk maar wordt zeker gewaardeerd. Helpen met huishouden natuurlijk ook.

Zorg verder dat je altijd een setje feestelijke kleding en schoenen hebt liggen, incl geurtje, lippenstift of wat je ook gebruikt. Wellicht word je een keer uitgenodigd voor een diner of een feestje.
Dank jullie wel! Zitten goede tips bij waar ik zelf niet over nagedacht had. Ik logeer er eigenlijk , we hebben geen eigen keuken etc. alleen zijn slaapkamer. De was doe ik bij mijn eigen ouders thuis. Ik eet daar wel , hoef niks te betalen dus dat van die kleine bijdrage vind en een leuk idee!
Makkelijke kleding, iets netjes is idd handig als je echt ver weg woont.
En bloemetjes ed zou ik een keer doen als je niets betaald maar niet te vaak. Leuk maar levert niets op. ik zou dan wel af en toe de maaltijd verzorgen Eet je 4x mee dan zorg je 1x per week voor het eten.
Verder wijst het zich vanzelf in de loop der tijd.
Randomgirlxx schreef:
26-08-2019 16:20
Dank jullie wel! Zitten goede tips bij waar ik zelf niet over nagedacht had. Ik logeer er eigenlijk , we hebben geen eigen keuken etc. alleen zijn slaapkamer. De was doe ik bij mijn eigen ouders thuis. Ik eet daar wel , hoef niks te betalen dus dat van die kleine bijdrage vind en een leuk idee!
Besef je wel, dat je best wat kost (https://www.nibud.nl/consumenten/wat-ge ... n-voeding/) alleen aan eten.
Heel lief dat ze niks willen, maar misschien is het toch slim om er even wat zakelijker in te gaan staan, dat scheelt irritaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven