Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Maik. Wat herkenbaar… schrik van je verhaal. Wat vreselijk dat jullie dat hebben moeten meemaken. En dat t dan met 23 wk fout moet gaan.
Hopelijk gaat de volgende keer alles goed. Heb je een oorzaak van de hematoom?
Ik moest juist van de aspirine af ivm bloedingen hebben ze je bloedwaarde en stolling wel getest?

Haha Sunny een appie.. lijkt me geweldig.

Heel veel succes Susie.. Eigenlijk had je don moeten gaan hoor. Gezien ik er dan ook weer zou zijn. Nee hoor is grapje. Ik hoor dat je vandaag een hele goeie echo krijgt net goed nieuws.

Okkie ik duim keihard voor je. Hopelijk nu wel eens jouw maand.
Wat bijzonder dat je nu toch weer op die datum uitkomt Okkie! Zou het een teken zijn...? Ik hoop zo voor je dat je die dag een positieve test hebt!!

Hoe was jouw afspraak in het ziekenhuis Vanessa?

En Omelette, had jij vorige week nou nog getest? Of ben je ondertussen al ongesteld geworden?

Ik hoop op een vruchtbare maand voor jullie allemaal!! :heart:
Susie & okkie; thnx voor je antwoord! Ben dus niet de enige. Ik heb progesteron vanaf de 4e zwangerschapsweek ivm miskramen, en dan vanaf week 16-32 om vroeggeboorte kans te verkleinen. De kinderaspirine is idd om de bevruchting/innesteling en doorbloeding dus aanmaak placenta te bevorderen.

Verder had ik de vorige zwangerschap alleen progesteron tot week 16 en beviel dus met 23 weken alsnog. Ik ben dus zeker blij dat dat deze keer qua medicatie anders zal zijn en meer krijg. Geeft mij een stukje rust.

Vanessa; nee geen oorzaak voor hematoom helaas. Heb vele onderzoeken gehad, ook in UZ Gent maar niks uit gekomen. Stomme pech denk ik, alleen wel vreemd dat het 3 x stomme pech was.

Okkie; spannend! Ik duim voor je, bijzonder als het dezelfde datum mag worden!

Ik zelf zit nu op 4dpo. Vandaag veel krampen in mijn maag/darmen en onderbuik. Manlief begint al hoop te krijgen, ik ben nog wat sceptisch haha. Had vorige zwangerschappen wel een vroege innesteling dus wie weet.
Vanes nou die van jou ook hoor, wij zijn nu aan de beurt ! Werkte het maar zo ;)
Goede vraag van Sunny, ziekenhuis hoe is gegaan?
Susie denk aan jullie !
Sunny ja bizar, toch weer die datum.... ben benieuwd ! Hoe gaaf vandaag in hitte? Wanneer weer echo?
Vandaag ben ik lekker naar het water geweest met mn zoontje. Daar was het wel te doen, maar ik zal blij zijn als het weer wat koeler wordt!
Gelukkig is het hier in huis lekker koel, dat scheelt een hoop!
Donderdagmiddag mag ik weer voor een echo :flirting:
Susie hoe was het??

Maik ja had ik dus ook 3x pech. Maar wel wat in de stolling (eigenlijk heel erg) gevonden. Bij jou dus niet of niet naar de stollingswaarde gekeken?

Fijn dat t thuis lekker cool is Sunny. Succes morgen.

Okkie, ik duim ook voor jou!

Hier dag 8 (eigenlijk gister al op 7) weer bruin en roze verlies. Wordt ik zooo gek van.
Sunny, spannend echo morgen weer!

Vanessa; bij mij idd niks gevonden, ook niet in stollingswaarden.

Ik ben blij als deze hitte weer voorbij is! Mij toch wat te allemaal.
Sunny slim, lekker naar het water. Morgen echo, spannend!
Vanes hè gets wat een mindf*ck...
Maikiex hoe weet je dat vorige zwangerschappen vroege innesteling had?
Worst case scenario met de uitkomsten van de klinisch geneticus over onze eerste zwangerschap, (tweede nog niet onderzocht) en nu heb ik morgen een vruchtwaterpunctie.
C'est la vie
Och susie begrijp er niet zoveel van maar als toch beetje begrijp... dat alles bij elkaar klinkt niet positief voor huidige zwangerschap :hug: wat een ongelooflijk heftige en spannende tijd . Heel veel sterkte morgen met waterpunctie en hopelijk eindelijk een keer positief nieuws voor jullie :hug:
Denk aan jullie :rose:
Okkie; ik had bloedverlies vanaf 3/4 dpo tot 9 dpo. En voelde pijntjes. :) Mijn lichaam is tot nu toe altijd vrij duidelijk geweest. Heb dit keer nog geen bloedverlies gehad, wel pijntjes maar dat zegt niet persee iets..

Oh Susie jeetje. Ik denk aan je, knuffel.
Susie, klinkt heftig... is de kans dan groot dat het bij dit kindje ook niet goed is? Hoe is de punctie vandaag gegaan? Ik denk aan jullie :hug: ik zou zo graag meer voor je kunnen doen... dikke knuffel!

Ik heb vandaag weer een goede echo gehad. Ze kwam nu op 9+6 en 27 maart uitgerekend. Ik merk dat ik het mentaal heel zwaar vind op het moment... vandaag zoveel gehuild en heel mn lijf zit vol met spanning. Ik zou zo graag een flinke winterslaap houden en dan in maart wakker worden met een prachtig gezond en levend kindje in mn armen! Maarja we zullen er doorheen moeten met hopelijk een mooi einddoel.

Hoe is het op de wachtbank meiden? Ik duim voor jullie allemaal! :heart:
Och lieve Sunny zo begrijpelijk :hug: gooi spanning er maar uit! :hug:
Fijn dat echo goed was
Hier erg moe, maar bijna vakantie :)
Sunny zo herkenbaar :hug:

Ze houden je goed in de gaten. Probeer veel afleiding te vinden. Psychosomatische fysiotherapie heeft mij toen ook heel erg geholpen om de spanning uit m'n lijf te krijgen. En sporten als het lukte
Mieremuis schreef:
30-08-2019 11:19
Sunny zo herkenbaar :hug:

Ze houden je goed in de gaten. Probeer veel afleiding te vinden. Psychosomatische fysiotherapie heeft mij toen ook heel erg geholpen om de spanning uit m'n lijf te krijgen. En sporten als het lukte

Bedankt voor je berichtje! :hug:

Ik ga eens op die fysio googlen, ik ken het niet. Tot nu toe ben ik echt te moe om te sporten maar misschien zou het juist wel goed voor me zijn. Die spanning is ook niet fijn...
@ Sunny, de kans is aanwezig dat dit kindje het ook heeft vandaar de vruchtwaterpunctie.
De punctie is goed gegaan, het was niet pijnlijk wel een akelig idee.

Wat naar dat je zoveel stress blijft hebben. Heel veel sterkte.
Misschien is dit het ook gewoon, zwanger na verlies is stressvol.

@ Okkie en Maikie, op het wachtbankje nu?
C'est la vie
susie :hug: wanneer krijgen jullie uitslagen?
sunny: ook wel eens mensen gehoord over mensdiethiek of zoiets, richten ook op bewegen en spanning eruit, wat mieremuis ook beschrijft.
:hug:

op wachtbank :popcorn: 5dpo vanochtend beetje buikpijn onderin buik. Vrees dat deze ronde er extra druk op ligt, mindf*ck. Het is wat het is :)
Hallo dames,

Na lange tijd alleen te hebben meegelezen, hier weer een berichtje. Ik duim alvast heel hard voor de dames op het wachtbankje en Susie, hopelijk heb jij snel een goede uitslag van de punctie.

Ik ga toch weer een poging doen om mee te schrijven. Bij de start van dit topic was ik net begonnen met een nieuwe IVF poging. Helaas is vlak na de terugplaatsing onze jongste overleden, ze was net 2 jaar. Het was niet onverwacht maar wel erg plotseling, zo hartverscheurend 💔.
Ik werd kort daarna weer ongesteld, bijna een week te vroeg. Denk dat mijn lichaam in shock was en alles eruit heeft gegooid. Anders was het denk ik raak geweest, heb wel een vruchtzakje gespot.

Inmiddels nog 3x 2 cryo’s terug laten plaatsen, maar geen van allen een succes. Nu een verplichte rustmaand vanwege een artsenwissel in de kliniek en waarschijnlijk half september de laatste cryo’s terugplaatsen. Ik verwacht er niet teveel van, ben 3x zwanger geweest na een verse terugplaatsing en nog nooit van een cryo.
Verder begin ik langzaam ook emotioneel weer een beetje stabiel te worden. De afgelopen maanden waren verschrikkelijk intens. En waar we met onze kinderwens van de kers op de taart hoopten, voelt het nu thuis veel te leeg en komt het gemis dubbel zo hard binnen. Maar gelukkig goede begeleiding en hoop dat ik na deze rustmaand ook beter in balans ben.

Hoop ondertussen goede berichten bij jullie te lezen🍀
Sunny; heel begrijpelijk die spanning en angst. Ik weet ook niet hoe ik me in een volgende zwangerschap zou voelen. Na wat ons allemaal overkomen is sta je er toch anders in. Fijn dat de echo wel goed was!

Okkie; stom he die mindfucks? Ik blijf sceptisch. Zit nu op 7 dpo, maandag testdag (ik test altijd op 10dpo :’) )

PinotGrigio3; jeetje wat heftig zeg. Emotionele rollercoaster. Ik hoop dat de toekomst veel goeds voor je brengt en je een gezond kindje je leven lang bij je mag hebben. Knuffel!

Hier nu dus 7dpo. Heb wel het een en ander gevoeld, borsten zijn (licht) gevoelig maar kan me ook veel in mijn hoofd halen hoor. Je lichaam kan gekke dingen doen soms dus ga nergens van uit. Maandag ga ik testen. :)

Gisteren een dagje dolfinarium geweest met manlief en ook een uur dolfijnen mogen trainen (tegen forse betaling, maar hey, once in a lifetime!) en wat was dat vet zeg. We mochten ze aaien, kietelen, voeren en kunstjes laten doen. Echt heel erg gaaf. Dit weekend is mijn man zijn zoontje er weer en ik heb er altijd wel wat moeite mee gehad, maar zeker na het verlies van ons zoontje samen. Dus ik zoek weer lekker veel afleiding. :)
PinotGrigio3 ach vrouw, wat een verdriet, gecondoleerd met verlies van jullie dochtertje. :hug: :redrose:
Niet onverwacht? was ze ziek?
Natuurlijk voelt het thuis veel te leeg, wat een zoektocht zal het zijn om ergens weer wat grond onder de voeten te krijgen. Vind het heel droevig voor jullie!
Hopelijk geeft rustmaand ook letterlijk even rust en komt er daarna een lichtje in de duisternis !
Maikiex spannend maandag testen! wat gaaf dolfinarium! heb ik ook eens gedaan, bijzondere beesten
Vanes hoe is het bij jou?
Het is pittig deze ronde. Alsof het niet anders kan dan dat we dit jaar ook met een positieve test in handen komen te staan, net als vorig jaar op zelfde datum met zwangerschap van zoontje* Het geeft me spanning, angst dat het niet zo is en daarmee dat mijn lijf weer eens gaat teleurstellen. Rationeel slaat het nergens op, maar dat gevoel ... En hoe extra hard ik dan naar zoon* verlang. Vanavond is het k.... en ik weet dat het morgen weer helemaal anders kan zijn.
Welkom PinotGrigio, wat ontzettend heftig wat jullie hebben meegemaakt. Zo verdrietig om na 2 jaar je dochter te verliezen :hug:
Hoe oud is/zijn je andere kindje(s)?
Ik hoop heel erg voor je dat deze rustmaand je goed doet en dat je daarna snel zwanger mag zijn.

Spannend Maikiex! Ik ga voor je duimen maandag.
En klinkt super jullie dag in het dolfinarium :)

Ach Okkie, ik snap dat je deze ronde extra pittig en spannend vind. Deze speciale datum geeft toch hoop. Het is jullie zo gegund om deze ronde zwanger te worden!
En laat het af en toe maar even lekker k*t zijn allemaal... dat gevoel mag er ook zijn en is heel logisch! Hopelijk snel een lichtpuntje voor jullie :hug:
Vanes hoe gaat met jou?
Sunny en bij jou,? Al mensen verteld? ;) dank voor je woorden, ik beweeg maar gewoon mee op m’n gevoel

Gisteravond kreeg naast extreem moe, hoofdpijn en zere heup opeens heel warm. 37.6. Normaal heb ik temperatuur van 36,8. Om 22:00 naar bed gegaan, en word zojuist wakker en ben nog steeds moe. Over weekje weet ik of dit emotionele vermoeidheid is of zwangerschapsmoeheid :bonk: nog een hele week....:flag:
Hier is het nieuws de wereld in! Al zoveel mensen wisten het en ik kan m'n buik niet goed meer verborgen houden dus ik heb het nu ook op social media gezet... enja of het nu bij 10 weken mis gaat of bij 36... ik vind het wel fijn dat ik niet meer geheimzinnig hoef te doen!

Wat spannend zeg bij jou! Ik hoop zooo dat het een zwangerschapsmoeheid is :heart: mn duimen draaien overuren!
Heb je btje afleiding deze week? Wanneer wil je op zn vroegst gaan testen?
Goeiemorgen!
Gister een huildag gehad. Elke keer huilbuien om de stomste dingen. Vandaag is onze testdag, heb er een goed gevoel over en dat vind ik eng. Als we zwanger zijn dan komt er weer zoveel bij kijken, en het is allemaal best beangstigend. Mocht ik toch niet zwanger zijn, heeft mijn gevoel me voor de gek gehouden en baal ik toch wel weer erg. Dan weer stoppen met aspirine en met volgende ei weer beginnen.

Vanmiddag weten we meer!
Ooh wat ontzettend spannend Maikiex!! Ga je vanmiddag pas testen? Ik was het weekend voor mn positieve test ook enorm emotioneel...
Ik duim voor je!! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven