Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Okkie wat mega bijzonder die data. Wat moeilijk van het uitzoeken van de steen en ook nog die verjaardag dan :(

Sunny zo begrijpelijk je zenuwen. Goed dat je veel afleiding hebt.
Mijn NOD is rond 21 augustus dus duurt nog even. Maar omdat het aldoor zo gek gaat ga ik wel al eerder testen. Huisarts gaf aan dat hormoonschommeling best iets kan betekenen. Nu alles afwachten. Voel me wel weer wat beter als eerst (psych). Ook veel misselijk. Zou zo blij zijn als ik twee streepjes zie toch.

Susie ik denk ook veel aan jullie. Knuf

Vanessa hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Sunny ohhh wat spannend, steentje van L* ik hoop dat het helemaal naar jullie wens is. Ja wel gek idee, zo definitief inderdaad :( snap je helemaal
En dan ook nog eens de echo, kan me voorstellen dat je zenuwachtig begint te worden. "Fijn" van je klachten ;) dat je maar veel afleiding mag hebben deze week!
Omelette want je cyclus is niet echt regelmatig toch? ja die streepjes..... het houdt ons bezig allemaal. wat fijn dat je psych wel weer wat beter voelt :)
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen op wachtbank: zenuwachtig, lichte krampjes en hoofdpijn

hier vandaag beetje rare dag. Vorig jaar werd ik vandaag voor eerst ongesteld na stoppen met pil (cyclus van 50dgn). Zit laatste tijd meer in herinnering hoe alles is begonnen met zoontje* . Op dit soort momenten vind ik jammer dat ik zo goed ben met data. Weet nog hoe blij ik was dat eindelijk ongesteld was want dan kon nu echt beginnen....
Alle reacties Link kopieren
Spannend Okkie!! Wanneer wil je gaan testen?
En die data zijn heel herkenbaar... hier komt ook steeds van alles terug in mn hoofd op bijzondere dagen van L*. Ik weet zelfs de data van de echo's nog en wanneer we het bekend hadden gemaakt enzo... maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om op die dagen er weer even extra bij stil te staan!

Voor jou ook spannend Omelette! Nog wel even geduld dan... gelukkig voel je je weer iets beter! Ik duim enorm voor 2 streepjes straks :heart:

Vanessa, zit je nog op de wachtbank?

Hier heel erg misselijk... wel zonder overgeven maar ik voel me de hele dag beroerd! Op vakantie eet ik ook altijd raar dus dat zal ook wel meespelen... vannacht rijden we weer naar huis dus dan ga ik echt beter op mn eten letten! En weer gember in huis halen... dat hielp bij mn eerste zwangerschap ook goed dus hopelijk nu weer.
Al wil ik absoluut niet klagen want ik besef heel goed dat ik heel blij mag zijn dat ik zwanger ben!!
Alle reacties Link kopieren
ja herkenbaar, weet ook al die data nog. Blijft dubbel wat jezelf ook schrijft :hug:
ennuh klagen mag ook hoor! het is niet alleen maar blijheid zodra je zwanger bent. hopelijk neemt misselijkheid beetje af
Goede terug reis!

Vanes hoe gaat bij jou?
Susie :hug:

Zaterdagochtend ga ik testen :)
Momenteel last van mijn heupen, geen klachten voor de rest... :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Spannend zaterdag Okkie!

Sunny ook benieuwd naar jullie echo hoor. Succes met gezond eten. Ik ben daar zon ramp in.

Ommelette dat is nog wel even ver weg ja. Hoop dat t dan een mooie tijd wordt.

Ja ach.. grr kwaad verdrietig maar hup moet verder. Dood is t verleden dus gaan en pos vooruit kijken.
Alle reacties Link kopieren
Sh*tzooi vanes :hug:
Alle reacties Link kopieren
Grr wat balen Vanessa!! Het is nu wel eens jullie beurt... :hug:

Spannend zaterdag Okkie! Mijn duimen draaien!! :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
geen nieuws vanuit hier :popcorn:

Susie geen idee of je dit leest en volgende heb je vrij weinig aan, ik denk regelmatig aan jullie. Hopend dat er een wonder is geschied, gezien je afwezigheid hier vrees ik van niet :hug:
Alle reacties Link kopieren
Helaas een echte witte test hier... inmiddels wat hoofdpijn dat ik herken van menstruatie en beetje onrustig onderin buik. Verwacht vanmiddag ongesteld te worden. Precies 14 dagen na positieve ovulatietest :)
Op naar volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Echt mega jammer Okkie duurt allemaal lang!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Okkie :cry: wees maar extra lief voor jezelf!!
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje van mij, ik lees alles maar het lukt me niet alles bij te houden.
Ben inmiddels bijna 19 weken. Deze week een hele spannende week met onze GUO en voorlopig nieuws van de klinisch geneticus. Hopelijk komt er nu een keer goed nieuws. De termijn van onze vorige zwangerschap (20+5) komt ook langzaam dichterbij en dat voel ik wel. Loop op de laatste eindjes van mijn energie.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte de komende week Susie... wat ontzettend spannend allemaal! Ik hoop zo ontzettend voor jullie dat jullie goed nieuws krijgen :hug:

Wij hebben vandaag een goede echo gehad :heart: ik was vreselijk zenuwachtig maar we zagen gelukkig direct een kloppend hartje. Ze kon het nog niet goed meten maar ze kwam rond de 7,5 week uit en dat klopt wel met mn eigen berekening.
Voor nu zijn we erg opgelucht! Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Och Susie wat ongelooflijk spannend allemaal!! En dan zo'n mijlpaal in het vooruitzicht. Duimen draaien, gedachten bij jullie voor goed nieuws voor jullie en de kleine :hug:



Sunny wat heerlijk voor jullie! :bigkiss:
Lukt het om er wat meer aan 'over te geven'?

Hier is het echt urghhh.... altijd op dag 30 of 31 menstruatie.... Er is nu dhelemaal niets, en 3 witte testen verder. Voelt ook totaal niet of ongesteld ga worden. Merk dat ik hier heel gefrustreerd van raak.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie is begonnen vannacht. Prima, dat lange wachten is ook niks. Hopelijk een eenmalige langere cyclus
Alle reacties Link kopieren
He balen Okkie! Die onzekerheid is indd ook niets maar ik had het je zo gegund dat je toch zwanger zou zijn!
Ik hoop ook voor je dat het eenmalig was!

Nu ik het hartje op het scherm heb zien kloppen en in combinatie net mn kwaaltjes wordt het wel echter ja. Ik ben écht zwanger en dit was weer een stapje in de goede richting!
Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus hopelijk mogen we dan nog een keer spieken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Sunny! :hug: Op naar volgende stapje. Wat is bedoeling van afspraak met gynaecoloog?

Menstruatie is heel heftig, ben hondsberoerd naar huis gegaan. Tmi....Heel veel bloed, klonten soms en heel veel slijm, anders dan anders.
In combinatie met 2 dagen later, mislukte innesteling? als dat echt zo is dan betekent in ieder geval dat ik zwanger kan worden en dat vind fijn idee. Oftewel, emotioneel gaat wel gewoon , lichamelijk auw...

Omelette hoe gaat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
De eerste echo was nog bij mn eigen verloskundige omdat ik dit zelf aan haar gevraagd had. Officieel moest ik direct naar het ziekenhuis maar dit vond ik fijner... dus nu heb ik komende maandag het eerste gesprek bij de gynaecoloog. Dus die zal wel gaan bespreken hoe ze het gaan aanpakken en hoe ze de controles gaan doen enzo... en ik vermoed een eerste echo daar want dit bij de verloskundige telde eigenlijk niet mee ;-)

Wat balen zeg dat je zoveel last hebt!! Geen idee of het mogelijk is maar het klinkt best logisch dat je daardoor meer last kan hebben. Sterkte! :hug: laat je maar lekker verwennen.
Alle reacties Link kopieren
Susie heel veel sterkte deze week. Hoop op goed nieuws!

Spannend weer Sunny as maandag.
Alle reacties Link kopieren
Susie op naar goed nieuws :hug:!



Sunny spannend maandag! Hopelijk daar ook nog even spieken :flirting:
vanes hoe is het met jou?
hier heftiger menstruatie dan anders, heb sterk vermoeden ervan...Stelt me ook wel wat gerust, hoe gek dat ook klinkt :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo benieuwd hoe het met Susie gaat... ik hoop zo ontzettend op goed nieuws!!

Zou betekenen dat je nog zwanger kan worden he Okkie... hopelijk volgende maand een goede plakker dan!! :heart:

Hier meerdere dagen overgegeven en sinds gisteren voel ik me ineens een stuk beter en ik maak me direct zorgen :@@: pfff ipv blij te zijn dat ik me best goed voel wil ik me weer misselijk voelen zodat die onzekerheid weg gaat.... :bonk: Gelukkig maandag weer een afspraak!
Alle reacties Link kopieren
Deze week de 20-weken echo gehad en beter nieuws. De kleine groeit goed binnen de lijntjes, en het "probleem" wat eerst gezien werd lijkt nagenoeg opgelost te zijn.
Nog even de informatie van de klinisch geneticus afwachten, maar hopelijk komt het allemaal goed.

@ Sunny, die kwaaltjes kunnen in het begin echt enorm wisselen, maar snap dat je jezelf veel zorgen maakt.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een goed nieuws Susie!! Nu heel hard hopen dat klinisch geneticus ook goed nieuws heeft. Wanneer horen jullie dat? Pff wat een rollercoaster zeg waar jullie in zitten... :hug: trek je het nog een beetje?

Ja je hebt gelijk... dit wil niks zeggen maarja maak dat mn hoofd maar eens duidelijk ;-) hopelijk is het snel maandag!
Alle reacties Link kopieren
Susie wat fijn eindelijk goed nieuws! en even (kunnen) ademhalen!
Hoe gaat het met jou/jullie?
Sunny ook zo begrijpelijk, het is allemaal gevoel. Nou ik hoop dat je je snel beroerd voelt, maar dan draaglijk beroerd :bonk: :D
En dat is het inderdaad, het kan blijkbaar wel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven