De échte musthaves
woensdag 28 augustus 2019 om 17:02
De babyuitzet.... iedere (aanstaande) ouder heeft er mee te maken (gehad) en zo nu wij ook.
Ik word he-le-maal gek van alle opties en keuzes... Lees ik bijv. hydrofiele luiers... zoek ik ze op zijn ze er in tig verschillende maten verkrijgbaar. De één zweert bij die grote doeken (die bijv. erg prijzig zijn) en de ander zegt je moet er van elke maat wat hebben... en hoeveel is nou écht handig om te hebben?
Kortom, ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die mij vertellen... dit waren mijn échte musthaves en hier kon ik helemaal niks mee! Van de hoeveelheid en maten van hydrofiele luiers tot het melkpoeder doseerbakje...
Ik word he-le-maal gek van alle opties en keuzes... Lees ik bijv. hydrofiele luiers... zoek ik ze op zijn ze er in tig verschillende maten verkrijgbaar. De één zweert bij die grote doeken (die bijv. erg prijzig zijn) en de ander zegt je moet er van elke maat wat hebben... en hoeveel is nou écht handig om te hebben?
Kortom, ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die mij vertellen... dit waren mijn échte musthaves en hier kon ik helemaal niks mee! Van de hoeveelheid en maten van hydrofiele luiers tot het melkpoeder doseerbakje...
woensdag 28 augustus 2019 om 17:10
woensdag 28 augustus 2019 om 17:10
Mijn ervaring is dat je het met de basis prima red, maar de een vind iets gewoon fijner dan de andere.
Ik vond de gewone hydrofielen prima, eigenlijk geen behoefte gehad aan die hele grote. Ik had er een stuk of 30 want ze gaan er snel doorheen.
Verder had ik niet zoveel extra's, zag er vaak het nut niet van in en bleek in de praktijk ook niet nodig.
Ik vond de gewone hydrofielen prima, eigenlijk geen behoefte gehad aan die hele grote. Ik had er een stuk of 30 want ze gaan er snel doorheen.
Verder had ik niet zoveel extra's, zag er vaak het nut niet van in en bleek in de praktijk ook niet nodig.
woensdag 28 augustus 2019 om 17:15
woensdag 28 augustus 2019 om 17:19
Ik ken dat gevoel
teveel informatie op internet
Ik ben blij met: co sleeper, grote bamboo/hydrofiele luier van aliexpress a 9€ voor het douchen, 50*50 zelf gemaakt hydrofiele voor in cosleeper en kinderwagen, zeeman dekentje met robots, bambino sokjes van kruidvat, luierzakjes kruidvat, jane matrix 2 reiswieg/autostoel + onderstel, dr brown flessen, balsem en tepelzalf van de groene vrouw, monddoekjes zeeman, storchenwiege draagzak, pacco inbakerslaapzak, zensy kruik
Nooit gebruikt: hydrofiele washandjes, badthermometer, lakentjes, flessenwarmer, box
Succes
Edit: ik heb veeeeel hydrofiele luiers, in het begin gebruik je ze meer op het eind. Je kan altijd bijkopen, of zelf maken
Ik ben blij met: co sleeper, grote bamboo/hydrofiele luier van aliexpress a 9€ voor het douchen, 50*50 zelf gemaakt hydrofiele voor in cosleeper en kinderwagen, zeeman dekentje met robots, bambino sokjes van kruidvat, luierzakjes kruidvat, jane matrix 2 reiswieg/autostoel + onderstel, dr brown flessen, balsem en tepelzalf van de groene vrouw, monddoekjes zeeman, storchenwiege draagzak, pacco inbakerslaapzak, zensy kruik
Nooit gebruikt: hydrofiele washandjes, badthermometer, lakentjes, flessenwarmer, box
Succes
Edit: ik heb veeeeel hydrofiele luiers, in het begin gebruik je ze meer op het eind. Je kan altijd bijkopen, of zelf maken
woensdag 28 augustus 2019 om 17:31
Bij mij is het precies andersom. Heb de hydrofielen heel veel gebruikt en de rest van het lijstje niet eens in huis gehaald en ook zeker niet gemist. Vooral van de camera bij de babyfoon zie ik het nut niet in.Krabbeltje123 schreef: ↑28-08-2019 17:21Ik heb de hydrofiele luiers/ doeken amper gebruikt.
Aanrader:
Puckababy
Melktoren/ poeder
Babyfoon met camera
Wipstoeltje
woensdag 28 augustus 2019 om 17:36
-Hydrofiele luiers heb ik van 50 op 50, een stuk of 10 denk ik omdat die in promo waren.
-Voorzie genoeg flesjes als je flesvoeding geeft, ik heb er momenteel 4 die ik gebruik per dag en 1 keer per dag hoef uit te koken. Wel heb ik al meteen een groter formaat van flesjes gekocht omdat die hele kleintjes bij dochter ook niet lang gebruikt werden
-Billendoekjes en luiers zeker genoeg in huis halen, maar ook weer niet overdrijven met de eerste maatjes
-Zelf vond ik het heel handig om zinkzalf en bodylotion in huis te hebben vanwege uitslag en vervelling
-Voorzie ook al enkele kleertjes een maatje groter, kan heel snel gaan qua groeispurten
-Wandelwagen en maxi cosi
-Een goed bedje of dergelijke waar je je baby veilig te slapen kan leggen
Wat ik bij de tweede bewust niet heb gekocht of gebruik:
-Flessenwarmer (de melk mag tegenwoordig op kamertemperatuur gegeven worden)
-Slaapzakken en inbakerdoeken
-Box
-Kruik
-Voorzie genoeg flesjes als je flesvoeding geeft, ik heb er momenteel 4 die ik gebruik per dag en 1 keer per dag hoef uit te koken. Wel heb ik al meteen een groter formaat van flesjes gekocht omdat die hele kleintjes bij dochter ook niet lang gebruikt werden
-Billendoekjes en luiers zeker genoeg in huis halen, maar ook weer niet overdrijven met de eerste maatjes
-Zelf vond ik het heel handig om zinkzalf en bodylotion in huis te hebben vanwege uitslag en vervelling
-Voorzie ook al enkele kleertjes een maatje groter, kan heel snel gaan qua groeispurten
-Wandelwagen en maxi cosi
-Een goed bedje of dergelijke waar je je baby veilig te slapen kan leggen
Wat ik bij de tweede bewust niet heb gekocht of gebruik:
-Flessenwarmer (de melk mag tegenwoordig op kamertemperatuur gegeven worden)
-Slaapzakken en inbakerdoeken
-Box
-Kruik
woensdag 28 augustus 2019 om 17:39
Ik heb heel veel badstof Spuugdoekjes van de Hema gebruikt. Hydrofiele luiers een stuk of 10/15 denk ik. Eén grote hydrofiele luier. Het ligt er ook aan hoe vaak je wast.
Daarnaast: co-sleeper, tummytub, drie wiegdekens, twee ledikantdeken, evenveel lakentjes en onderlakentjes, moltondoeken voor onder de onderlakens, twee kruiken, kleding. Purelan, zoogcompressen en Voedingsbeha’s. Kinderwagen. Box. Autostoel.
Daarnaast: co-sleeper, tummytub, drie wiegdekens, twee ledikantdeken, evenveel lakentjes en onderlakentjes, moltondoeken voor onder de onderlakens, twee kruiken, kleding. Purelan, zoogcompressen en Voedingsbeha’s. Kinderwagen. Box. Autostoel.
woensdag 28 augustus 2019 om 17:46
Hydrofielen hebben wij heel veel bijgekocht omdat onze dochter heel veel spuugde. Bij de zeeman zijn die van 60x60 €1 per stuk.
Bij de pasgeboren baby vond ik overslagrompers heel fijn, ik vond al dat gepruts met zo'n minibaby best lastig.
Babynestje hebben we héél veel gebruikt. Ze lag erin op de keukentafel als ik ging ontbijten, ze lag erin op de bank enz. Overdag sliep ze er ook veel in.
Elektrische kruik was ook fijn, hebben we bedtetld nadat man een paar keer zijn handen had gebrand aan het hete water voor in de fleskruiken. Niet fijn om die 's nachts ook nog te moeten vullen.
Alles is zo gekocht of besteld, dus ik zou vooral niet te veel kopen. Zoals die hydrofielen, nu hebben we er denk ik wel 40 ofzo, maar als dochter niet zoveel had hoeven spugen, was de helft ook ruim genoeg geweest.
Bij de pasgeboren baby vond ik overslagrompers heel fijn, ik vond al dat gepruts met zo'n minibaby best lastig.
Babynestje hebben we héél veel gebruikt. Ze lag erin op de keukentafel als ik ging ontbijten, ze lag erin op de bank enz. Overdag sliep ze er ook veel in.
Elektrische kruik was ook fijn, hebben we bedtetld nadat man een paar keer zijn handen had gebrand aan het hete water voor in de fleskruiken. Niet fijn om die 's nachts ook nog te moeten vullen.
Alles is zo gekocht of besteld, dus ik zou vooral niet te veel kopen. Zoals die hydrofielen, nu hebben we er denk ik wel 40 ofzo, maar als dochter niet zoveel had hoeven spugen, was de helft ook ruim genoeg geweest.
woensdag 28 augustus 2019 om 17:53
Bedenk dat je heel veel dingen ook bij kunt kopen. Koop een aantal hydrofielen, stuk of 4 ofzo, en koop extra als je denkt meer of een grote nodig te hebben.
Net zo met flessen, spenen, doekjes, kleertjes, speelgoed.
Het kan ook zijn dat je het ene merk fijner vindt dan het andere, bijvoorbeeld bij luiers en luierdoekjes. Dan is het zonde als je een hele voorraad in huis hebt terwijl je liever een ander merk gebruikt.
En als je nou iets heel leuks ziet, koop het gewoon. Dat is onderdeel van de voorpret!
Net zo met flessen, spenen, doekjes, kleertjes, speelgoed.
Het kan ook zijn dat je het ene merk fijner vindt dan het andere, bijvoorbeeld bij luiers en luierdoekjes. Dan is het zonde als je een hele voorraad in huis hebt terwijl je liever een ander merk gebruikt.
En als je nou iets heel leuks ziet, koop het gewoon. Dat is onderdeel van de voorpret!
woensdag 28 augustus 2019 om 17:56
Die kleine hydrofielen vouwde de kraamzorg in een driehoek voor bij zoontjes hoofd, zodat als hij spuugt je niet meteen het hele lakentje hoeft te verschonen. Helaas spuugde mijn zoon zoveel dat dat niet zoveel zoden aan de dijk zette
Die kleine gebruik ik nu nog steeds voor het afdrogen (zoon is 2).
Die grote gebruik ik om schaduw te creeëren, zoon of mezelf in te wikkelen, om af te drogen of op te verschonen als we op pad zijn, als speelkleed voor hij kon kruipen, enz. Heb er 2.
Verder, wat vond ik echt handig? Euh. Weinig. Een draagdoek. Adapters om de maxi cosi mee op het onderstel van de kinderwagen te zetten. Van die plastic slabbetjes ipv die stoffen, je blijft anders wassen.
Die kleine gebruik ik nu nog steeds voor het afdrogen (zoon is 2).
Die grote gebruik ik om schaduw te creeëren, zoon of mezelf in te wikkelen, om af te drogen of op te verschonen als we op pad zijn, als speelkleed voor hij kon kruipen, enz. Heb er 2.
Verder, wat vond ik echt handig? Euh. Weinig. Een draagdoek. Adapters om de maxi cosi mee op het onderstel van de kinderwagen te zetten. Van die plastic slabbetjes ipv die stoffen, je blijft anders wassen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 28 augustus 2019 om 18:05
Wij hebben een paar grote hydrofiele doeken gekregen bij geboorte en gebruiken ze nog steeds (bijna 4): als dekentje in de zomer, als onderlegger bij verschoning -nunietmeermaartoen-, als handdoek, als speelgoed (spook, tent, verstoppen, etc).
Als je flesvoeding gaat geven is een klein thermosflesje ook fijn, dan kun je overal een fles maken.
Verder kan ik me niet herinneren was er echt onmisbaar was... Meeste bleek achteraf weggegooid geld: Commode werd na 1 week al boekenkast, want het aankleden en verschonen gebeurde meestal op ons bed of op tafel. Box is alleen gebruikt om in de slapen in den beginne, vanaf het moment dat ze gingen ontdekken moesten ze er niets meer van hebben en lagen ze op een grote deken op de grond.
Babyfoon hebben we expres zonder camera gekocht, om ervoor te zorgen dat we niet de hele avond naar dat schermpje zaten te staren ipv naar elkaar en we hebben het niet gemist. Als ik om me heen kijk bij mensen die dit wel hebben geeft me het ook een extra bevestiging dat we de goede keuze hebben gemaakt
Als je flesvoeding gaat geven is een klein thermosflesje ook fijn, dan kun je overal een fles maken.
Verder kan ik me niet herinneren was er echt onmisbaar was... Meeste bleek achteraf weggegooid geld: Commode werd na 1 week al boekenkast, want het aankleden en verschonen gebeurde meestal op ons bed of op tafel. Box is alleen gebruikt om in de slapen in den beginne, vanaf het moment dat ze gingen ontdekken moesten ze er niets meer van hebben en lagen ze op een grote deken op de grond.
Babyfoon hebben we expres zonder camera gekocht, om ervoor te zorgen dat we niet de hele avond naar dat schermpje zaten te staren ipv naar elkaar en we hebben het niet gemist. Als ik om me heen kijk bij mensen die dit wel hebben geeft me het ook een extra bevestiging dat we de goede keuze hebben gemaakt
woensdag 28 augustus 2019 om 18:15
Een bankrekening met ideal. Koop gewoon de nodige dingen en een paar dingen die je leuk vindt voordat de baby er is. De rest volgt wel. Ik gebruikte veel hydrofielen, megahydrofielen voor inbakeren, een draagzak, paar kleertjes (want hittegolf). Heb pas echt uitgepakt in de zomersale toen dochter 3 maanden was en ik wist wat ik fijn vind en hoe vaak we dingen gebruikten.
woensdag 28 augustus 2019 om 18:26
woensdag 28 augustus 2019 om 18:31
Ik heb destijds gewoon het gewone formaat hydrofiele doeken gekocht en die gebruik ik nog steeds bij mijn dochters van 5 en 3 en ik ben nog niet van plan ermee te stoppen. Droogt zoveel gemakkelijker af dan een grote badhanddoek.
Daarna kun je ze gebruiken voor het zemen van de ramen, dus ook om die reden is dat normale formaat fijn.
Aanrader: overslagrompers. Kunnen gemakkelijker uit en aan dan een gewone romper. Man was er enorm blij mee want die stond iedere verschoonbeurt weer peentjes te zweten om die rompers over dat hoofd te krijgen. Ook bij poep op de rug is het een kwestie van opendoen, baby op de zij draaien en romper verwijderen en doekje erover.
Daarna kun je ze gebruiken voor het zemen van de ramen, dus ook om die reden is dat normale formaat fijn.
Aanrader: overslagrompers. Kunnen gemakkelijker uit en aan dan een gewone romper. Man was er enorm blij mee want die stond iedere verschoonbeurt weer peentjes te zweten om die rompers over dat hoofd te krijgen. Ook bij poep op de rug is het een kwestie van opendoen, baby op de zij draaien en romper verwijderen en doekje erover.
woensdag 28 augustus 2019 om 18:41
Ik bedoelde het niet zo serieus....Lady*Voldemort schreef: ↑28-08-2019 17:15TO schrijft over poeiertorentjes, dus ik neem aan dat ze de fles wil geven. En dan is een fles met een pak voeding toch best handig.
Ik had het zelf trouwens ook in huis, terwijl ik BV wilde gaan geven. Gewoon voor het geval dat het niet zou lukken met die BV.
ik had het overigens ook in huis toen ik bv gaf. Maar had de grootst mogelijke flesweigeraar geproduceerd.
woensdag 28 augustus 2019 om 18:48
Ik heb maar één zo'n heel grote hydrofiel gehad, als handdoek bij zwemles. Was toen een perfect maatje, droogde goed af en paste makkelijker in de zwemtas. Verder heb ik altijd wel genoeg gehad aan die gewone hydrofieldoeken.
Veel gebruikt:
- Slaapzakjes
- Van die fleece omslagdoeken, gewoon van Prenatal
- Reispak (soort skipak met slaapzak-onderkant) voor 's winters in de wagen
- Wipstoeltje
- Ergonomische draagzak en draagdoeken, liefst die geweven
Veel gebruikt:
- Slaapzakjes
- Van die fleece omslagdoeken, gewoon van Prenatal
- Reispak (soort skipak met slaapzak-onderkant) voor 's winters in de wagen
- Wipstoeltje
- Ergonomische draagzak en draagdoeken, liefst die geweven
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.