Wonen bij groepsaccomodatie
woensdag 28 augustus 2019 om 20:23
Twijfel of het hier moet of bij werk
We hebben de mogelijkheid om een groepsaccomodatie over te nemen.
Het woonhuis is er tegenaan, heel fijn natuurlijk en op zich wel privacy want kunt niet binnendoor
Voordeel is natuurlijk aan huis werk moet er natuurlijk wel rekening mee houden met aankomst etc
Grote tuin is ook voor de groep en dan is er nog klein stukje privé (wel echt klein)
Ik heb kinderen en vraag me af of dit voor hun prettig zal zijn?
Misschien hier mensen met kinderen en een groepsaccomodatie of b&b ?
We hebben de mogelijkheid om een groepsaccomodatie over te nemen.
Het woonhuis is er tegenaan, heel fijn natuurlijk en op zich wel privacy want kunt niet binnendoor
Voordeel is natuurlijk aan huis werk moet er natuurlijk wel rekening mee houden met aankomst etc
Grote tuin is ook voor de groep en dan is er nog klein stukje privé (wel echt klein)
Ik heb kinderen en vraag me af of dit voor hun prettig zal zijn?
Misschien hier mensen met kinderen en een groepsaccomodatie of b&b ?
woensdag 28 augustus 2019 om 20:43
woensdag 28 augustus 2019 om 20:46
Ik moet er niet aan denken om werk aan huis te hebben, je bent nooit echt klaar/ vrij. De mensen kunnen je altijd lastig vallen.
En hoeveel mensen zouden er kunnen logeren? Bij een groepsaccomodatie denk ik aan minstens 10 personen, dus dat kan veel herrie zijn.
De tuin zou je misschien anders in kunnen delen zodat het privestuk groter wordt.
En hoeveel mensen zouden er kunnen logeren? Bij een groepsaccomodatie denk ik aan minstens 10 personen, dus dat kan veel herrie zijn.
De tuin zou je misschien anders in kunnen delen zodat het privestuk groter wordt.
woensdag 28 augustus 2019 om 20:50
Dat hangt van heel veel factoren af. Er zijn heel veel mensen die bij, naast of boven hun werk wonen. Het heeft zeker zo zijn voordelen, en natuurlijk ook nadelen.
Enkele vragen die belangrijk kunnen zijn:
Is het echt jouw ambitie om een groepsaccommodatie te runnen? Ga je dit alleen doen, of met je partner? Wordt dit jullie hoofd inkomen of is het iets voor erbij? Krijgen jullie personeel? Hoeveel werk is het uiteindelijk? Het hele jaar door, of alleen tijdens bepaalde tijden van het jaar? Wie is de doelgroep? Zijn dit lagere scholen, of juist middelbare scholieren, gezinnen, het voetbalteam? Wat zullen de werkuren zijn?
Veel kinderen groeien op zonder tuin, en een kleine tuin is al een luxe. Soms moet je concessies doen.
Enkele vragen die belangrijk kunnen zijn:
Is het echt jouw ambitie om een groepsaccommodatie te runnen? Ga je dit alleen doen, of met je partner? Wordt dit jullie hoofd inkomen of is het iets voor erbij? Krijgen jullie personeel? Hoeveel werk is het uiteindelijk? Het hele jaar door, of alleen tijdens bepaalde tijden van het jaar? Wie is de doelgroep? Zijn dit lagere scholen, of juist middelbare scholieren, gezinnen, het voetbalteam? Wat zullen de werkuren zijn?
Veel kinderen groeien op zonder tuin, en een kleine tuin is al een luxe. Soms moet je concessies doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
woensdag 28 augustus 2019 om 21:28
Ik zou me vooral zorgen maken over geluidsoverlast. En dan niet alleen in de woning, maar ook 's zomers in de tuin. Zowel van de gasten naar jullie als andersom. Een studentenweekend naast je slapende kinderen is niet fijn, jouw kinderen gillend in een badje is niet fijn voor de yoga/bezinning club.
Wat betreft de kleine tuin: kan je eventueel een stukje tuin van de accomodatie bij je eigen tuin voegen?
En ik zou nog goed kijken naar de 'gewone' dingen: is binnenkort groot onderhoud nodig waardoor je een paar weken/maanden niet bezet kan zijn, dat soort dingen.
Wat betreft de kleine tuin: kan je eventueel een stukje tuin van de accomodatie bij je eigen tuin voegen?
En ik zou nog goed kijken naar de 'gewone' dingen: is binnenkort groot onderhoud nodig waardoor je een paar weken/maanden niet bezet kan zijn, dat soort dingen.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:54
12 personen en dus een kleine accommodatie.
Duidelijke afspraken maken met je kinderen en met je gasten. Zorgen dat ze niet makkelijk achterom bij je de keuken in kunnen lopen. Wanneer je bezig bent in de accommodatie, dan ben je aan het werk, dus kinderen kunnen ook niet daarheen gaan. Behalve als het echt heel dringend is.
Geluidsoverlast kan een probleem zijn. Zowel van de gasten naar jullie als andersom.
Wonen de huidige eigenaren ook bij de accommodatie, en is het al een bestaande situatie?
Wil je volledige privacy en woon-werk gescheiden houden, dan moet je het vooral niet doen. Aan de andere kant heeft het ook veel voordelen om bij je werk te wonen.
Groepsaccommodatie voor gezinnen en vriendengroepen betekent wel dat vooral de vakanties en weekenden geboekt zal worden. Dit betekent wel dat jij tijdens die periode ook aanwezig moet zijn en vaak moet werken.
Duidelijke afspraken maken met je kinderen en met je gasten. Zorgen dat ze niet makkelijk achterom bij je de keuken in kunnen lopen. Wanneer je bezig bent in de accommodatie, dan ben je aan het werk, dus kinderen kunnen ook niet daarheen gaan. Behalve als het echt heel dringend is.
Geluidsoverlast kan een probleem zijn. Zowel van de gasten naar jullie als andersom.
Wonen de huidige eigenaren ook bij de accommodatie, en is het al een bestaande situatie?
Wil je volledige privacy en woon-werk gescheiden houden, dan moet je het vooral niet doen. Aan de andere kant heeft het ook veel voordelen om bij je werk te wonen.
Groepsaccommodatie voor gezinnen en vriendengroepen betekent wel dat vooral de vakanties en weekenden geboekt zal worden. Dit betekent wel dat jij tijdens die periode ook aanwezig moet zijn en vaak moet werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
woensdag 28 augustus 2019 om 22:19
Ik denk dat het al heel wat zegt dat je twijfelt of je het bij "thuis" of bij "werk" moest posten, maar uiteindelijk voor thuis hebt gekozen.
Je geeft 4 argumenten:
- privacy, want geen toegang binnendoor
- werk aan huis
- grote tuin, maar maar een kleine privé-tuin
- is het prettig voor de kinderen
Naar mijn mening zijn drie van de vier argumenten toepasbaar op "thuis", alleen de tweede zou "werk" zijn. Voor mij leest het alsof je heel erg twijfelt of het geen inbreuk op je privé leven gaat hebben, wat natuurlijk wel zo gaat zijn.
Gasten zullen eigenlijk altijd voor moeten gaan, want zij zijn je bron van inkomsten. Hoe oud zijn je kinderen? Want het maakt nogal een verschil of ze jong (en afhankelijk) zijn of wat ouder (en zelfstandiger).
Je geeft 4 argumenten:
- privacy, want geen toegang binnendoor
- werk aan huis
- grote tuin, maar maar een kleine privé-tuin
- is het prettig voor de kinderen
Naar mijn mening zijn drie van de vier argumenten toepasbaar op "thuis", alleen de tweede zou "werk" zijn. Voor mij leest het alsof je heel erg twijfelt of het geen inbreuk op je privé leven gaat hebben, wat natuurlijk wel zo gaat zijn.
Gasten zullen eigenlijk altijd voor moeten gaan, want zij zijn je bron van inkomsten. Hoe oud zijn je kinderen? Want het maakt nogal een verschil of ze jong (en afhankelijk) zijn of wat ouder (en zelfstandiger).
woensdag 28 augustus 2019 om 22:28
Dan kan je dus in principe al aan koppels verhuren ipv aan groepen. Dat scheelt nogal met overlast want families of vriendengroepen zullen vast een stuk lawaaieriger zijn dan gasten die overdag wat ondernemen en zich s'avonds op hun kamer terugtrekken.pennetje80 schreef: ↑28-08-2019 22:16Het zijn 6 2 persoons kamers 2 met eigen badkamer en 2 badkamers op de gang 1e verdieping
Verder grote woonkamer met keuken
Dus b&b hoeft niet veel verbouwd te worddn
En kun je de tuin niet bij je eigen woning trekken en alleen een terras met klein stukje tuin voor de gasten? Of heeft de gastentuin een zwembad?
donderdag 29 augustus 2019 om 11:00
Hangt ervan af wat je wil.
Wil je een huis? Dan niet doen, er zit nl een potentiële bron van overlast aan vast. Zoek een ander huis.
Wil je daarentegen heel graag een B&B runnen, en is dit een mooie plek voor gasten, en is de structuur van kamers en voorzieningen goed, dan: doen! Bedrijfsmatig een goed object, en als bonus wonen vlakbij. Altijd handiger dan aan moeten reizen als er iets is met/voor een gast.
Wil je een huis? Dan niet doen, er zit nl een potentiële bron van overlast aan vast. Zoek een ander huis.
Wil je daarentegen heel graag een B&B runnen, en is dit een mooie plek voor gasten, en is de structuur van kamers en voorzieningen goed, dan: doen! Bedrijfsmatig een goed object, en als bonus wonen vlakbij. Altijd handiger dan aan moeten reizen als er iets is met/voor een gast.
donderdag 29 augustus 2019 om 12:00
Dan gaan ze buiten samenscholen in groepsverbandredbulletje schreef: ↑29-08-2019 11:34Zou ook juist geen gastenwoonkamer houden maar de kamers uitbreiden met eigen badkamer. Dan voorkom je samenscholingen in groepsverband en trek je een rustiger publiek.
Ik denk niet dat je zo groepen voorkomt. Mocht je dat willen.
Van een huiskamer heb je toch geen overlast?
Ik denk dat als je zo extreem tegen de nabijheid van andere mensen bent je niet eens zou overwegen om zo'n huis te nemen.