De échte musthaves
woensdag 28 augustus 2019 om 17:02
De babyuitzet.... iedere (aanstaande) ouder heeft er mee te maken (gehad) en zo nu wij ook.
Ik word he-le-maal gek van alle opties en keuzes... Lees ik bijv. hydrofiele luiers... zoek ik ze op zijn ze er in tig verschillende maten verkrijgbaar. De één zweert bij die grote doeken (die bijv. erg prijzig zijn) en de ander zegt je moet er van elke maat wat hebben... en hoeveel is nou écht handig om te hebben?
Kortom, ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die mij vertellen... dit waren mijn échte musthaves en hier kon ik helemaal niks mee! Van de hoeveelheid en maten van hydrofiele luiers tot het melkpoeder doseerbakje...
Ik word he-le-maal gek van alle opties en keuzes... Lees ik bijv. hydrofiele luiers... zoek ik ze op zijn ze er in tig verschillende maten verkrijgbaar. De één zweert bij die grote doeken (die bijv. erg prijzig zijn) en de ander zegt je moet er van elke maat wat hebben... en hoeveel is nou écht handig om te hebben?
Kortom, ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die mij vertellen... dit waren mijn échte musthaves en hier kon ik helemaal niks mee! Van de hoeveelheid en maten van hydrofiele luiers tot het melkpoeder doseerbakje...
woensdag 28 augustus 2019 om 18:49
woensdag 28 augustus 2019 om 18:49
Het meeste heb je niet nodig. Ik heb de uitzetlijst van de kiind website aangehouden, die is het meest basic zonder commercieel gedoe.
Over hydrofielen: washandjes overslaan, die zijn waardeloos. Spuugdoekjes haal ik volgende keer ook niet meer, want die zijn hier te klein voor de kotspartijen. ik gebruik daar hydrofielen voor. Ik vind gekleurde hydrofielen fijner dan witte (itt tot wat ik dacht), want daar zie je minder vlekken op. Ik heb een aantal xxl, ik vind ze ideaal. Ik gebruik ze bij afdrogen, maar bijv ook als verschoonmat onderweg, dekentje, speelkleedje, onderlegger, etc. Maar aan een paar heb je echt genoeg.
Over hydrofielen: washandjes overslaan, die zijn waardeloos. Spuugdoekjes haal ik volgende keer ook niet meer, want die zijn hier te klein voor de kotspartijen. ik gebruik daar hydrofielen voor. Ik vind gekleurde hydrofielen fijner dan witte (itt tot wat ik dacht), want daar zie je minder vlekken op. Ik heb een aantal xxl, ik vind ze ideaal. Ik gebruik ze bij afdrogen, maar bijv ook als verschoonmat onderweg, dekentje, speelkleedje, onderlegger, etc. Maar aan een paar heb je echt genoeg.
woensdag 28 augustus 2019 om 18:50
Ik ben ruim drie weken geleden bevallen van onze tweede dochter en het is hier af en toe net een distributiecentrum als ik zie hoeveel pakketjes er binnen komen (en ook weet terug gaan). Momenteel zijn het vooral dingen die (hopelijk) het borstvoeding geven wat makkelijker maken.
Bij de geboorte van dochter één was ik heel blij met de co-sleeper, pamper sensitive doekjes, zoogcompressen van natusan, HEMA stretch rompers hemd/korte mouw (en ook echt alleen die...) en het slaapzakje dat ik van iemand had gehad. Dekentjes en lakentjes dus nooit gebruikt (dochter bleef net zo lang wurmen tot ze er onderuit was en mini-maatjes slaapzakken hangen hier bij de HEMA niet standaard in de winkel).
Ik ben niet zo'n hydrofielen-junkie. Al gebruik ik ze nu wel wat meer omdat mijn borsten nog incontinent zijn. Commode wordt hier ook amper gebruikt. Net als verschoonkussen.
Wat ik voor tweede afgelopen weken heb bij gekocht: zilveren tepelhoedjes, shirtjes (bleek er toch erg weinig te hebben en dochter twee is wat kleiner dan dochter één), siliconen kolf (veel lekmelk, zonde als dat in de was gaat), wipstoel.
Koop vooral niet te veel, alles is zo bij gehaald. Miskopen horen er ook een beetje bij. Je moet toch zelf gaan ontdekken wat jullie handig vinden.
Bij de geboorte van dochter één was ik heel blij met de co-sleeper, pamper sensitive doekjes, zoogcompressen van natusan, HEMA stretch rompers hemd/korte mouw (en ook echt alleen die...) en het slaapzakje dat ik van iemand had gehad. Dekentjes en lakentjes dus nooit gebruikt (dochter bleef net zo lang wurmen tot ze er onderuit was en mini-maatjes slaapzakken hangen hier bij de HEMA niet standaard in de winkel).
Ik ben niet zo'n hydrofielen-junkie. Al gebruik ik ze nu wel wat meer omdat mijn borsten nog incontinent zijn. Commode wordt hier ook amper gebruikt. Net als verschoonkussen.
Wat ik voor tweede afgelopen weken heb bij gekocht: zilveren tepelhoedjes, shirtjes (bleek er toch erg weinig te hebben en dochter twee is wat kleiner dan dochter één), siliconen kolf (veel lekmelk, zonde als dat in de was gaat), wipstoel.
Koop vooral niet te veel, alles is zo bij gehaald. Miskopen horen er ook een beetje bij. Je moet toch zelf gaan ontdekken wat jullie handig vinden.
woensdag 28 augustus 2019 om 19:01
Hydrofiele doeken gebruik ik nog steeds
Kinderen zijn bijna 4 en 5 maar zijn ideale dingen om mee af te drogen (al dat plastic wat niet droog wordt in vaatwasser bijv) of als poetsdoek etc. De grote gebruik ik om kind na zwemles af te drogen.
Poedertoren en thermoskan voor gekookt water ook veel gebruikt.
Box stond voor de sier dus nooit gebruikt
Slaapzakjes en de puckababy ook veel gebruikt.
Kinderen zijn bijna 4 en 5 maar zijn ideale dingen om mee af te drogen (al dat plastic wat niet droog wordt in vaatwasser bijv) of als poetsdoek etc. De grote gebruik ik om kind na zwemles af te drogen.
Poedertoren en thermoskan voor gekookt water ook veel gebruikt.
Box stond voor de sier dus nooit gebruikt
Slaapzakjes en de puckababy ook veel gebruikt.
woensdag 28 augustus 2019 om 19:03
Ik vind overslagrompers juist verschrikkelijk. Gaan op een of andere manier altijd raar zitten hier. Hier alleen maar Hema stretch rompers, met korte mouwen of hemd model. Lange mouwen vind ik te veel gefrut met zo'n kleintje. Bij poepexplosies kunnen ze naar beneden uit (tip!) zodat niet alles onder zit.laatbloeiertje schreef: ↑28-08-2019 18:31
Aanrader: overslagrompers. Kunnen gemakkelijker uit en aan dan een gewone romper. Man was er enorm blij mee want die stond iedere verschoonbeurt weer peentjes te zweten om die rompers over dat hoofd te krijgen. Ook bij poep op de rug is het een kwestie van opendoen, baby op de zij draaien en romper verwijderen en doekje erover.
woensdag 28 augustus 2019 om 19:14
Baby is nu 3,5e maand.
Wat we van te voren hadden, en essentieel bleek
Cosleeper
Box
commode + aankleedkussen
beetje kleren (4-5x maat 50 en maat 56)
1 pak luiers + billendoekjes, ze zijn zo uit maat 1 gegroeit
3 dekentjes, 3 lakentjes
wandelwagen
maxi-cosi om kind mee terug uit ziekenhuis te krijgen
waterkruiken
20 hydrofielen 50x50
3-4 XL hydrofielen (maar 1 of 2 was genoeg geweest)
Van te voren hadden we veel hydrofielen, denk 20 ofzo(>30 jaar oud, had mijn moeder bewaard... hoe vaker gewassen hoe beter!) Daar hebben we er nog 10 bijgekocht. Gebruiken het bij het voeden, als ik denk dat ze een spuitluier gaat maken, op het boxkleed, snachts bij lekkende borsten, onder de douche als anti-slip over je schouder.
Met de XL hydrofiel drogen we haar af na het douchen.
beetje kleding, niet te veel, denk iets van max 4-5 setjes in maat 50 en 56. Ze was na 2 weken definitief uit maat 50 gegroeid, heeft alles max 2x aangehad.
Tummytub geleend van iemand; niet vaak gebruikt, vonden t niet zo handig. Makkelijker om d'r mee te nemen onder de douche (wel met z'n 2en doen) en vind ze net zo lekker.
Draagdoek van iemand geleend; echt niet mijn ding, en ook niet die van mijn dochter. Scheelt weer 50-100 euro.
Ergobaby: werkte niet toen ze heeeel klein was (ook niet met de baby insert) maar nu ze wat groter is (maat 68) gaat t prima. Gebruiken het vooral buiten de deur, even naar de supermarkt of de opvang oid.
later gekocht en heel fijn: Pacco inbakerdoek (en ook 2 geleend van vriendin, dan kunnen ze ook nog eens in de was)
Overslagrompers zijn ook heel fijn, alles wat over het hoofd moet is meer gedoe; bij de LIDL kan je pakketjes kopen met 5 van die dingen; is prima. En qua shirts/truitjes; geen capuchon, daar liggen ze gek op. Geen spijkerstof, is niet fijn liggen. Overslagshirts kan ik eigenlijk alleen vinden bij de prenatal (niet los bij de HEMA of HM) maar vond ik wel fijn.
Je kan een hoop later kopen, met bol.com is eigenlijk alles de volgende dag wel in huis bezorgd. En het blijkt bij mij zo te zijn dat je opeens in een warm bad van andere moeders komt die hun zooi graag weggeven of uitlenen. Ik heb vanalles over kunnen nemen (box, bed, commode, tummytub, kruiken, kolf) en heb nu vriendinnen die zwanger zijn die ik al weer dingen kan lenen.
Dus koop niet te veel, je krijgt ook een hoop en een hoop valt te lenen.
Wat we van te voren hadden, en essentieel bleek
Cosleeper
Box
commode + aankleedkussen
beetje kleren (4-5x maat 50 en maat 56)
1 pak luiers + billendoekjes, ze zijn zo uit maat 1 gegroeit
3 dekentjes, 3 lakentjes
wandelwagen
maxi-cosi om kind mee terug uit ziekenhuis te krijgen
waterkruiken
20 hydrofielen 50x50
3-4 XL hydrofielen (maar 1 of 2 was genoeg geweest)
Van te voren hadden we veel hydrofielen, denk 20 ofzo(>30 jaar oud, had mijn moeder bewaard... hoe vaker gewassen hoe beter!) Daar hebben we er nog 10 bijgekocht. Gebruiken het bij het voeden, als ik denk dat ze een spuitluier gaat maken, op het boxkleed, snachts bij lekkende borsten, onder de douche als anti-slip over je schouder.
Met de XL hydrofiel drogen we haar af na het douchen.
beetje kleding, niet te veel, denk iets van max 4-5 setjes in maat 50 en 56. Ze was na 2 weken definitief uit maat 50 gegroeid, heeft alles max 2x aangehad.
Tummytub geleend van iemand; niet vaak gebruikt, vonden t niet zo handig. Makkelijker om d'r mee te nemen onder de douche (wel met z'n 2en doen) en vind ze net zo lekker.
Draagdoek van iemand geleend; echt niet mijn ding, en ook niet die van mijn dochter. Scheelt weer 50-100 euro.
Ergobaby: werkte niet toen ze heeeel klein was (ook niet met de baby insert) maar nu ze wat groter is (maat 68) gaat t prima. Gebruiken het vooral buiten de deur, even naar de supermarkt of de opvang oid.
later gekocht en heel fijn: Pacco inbakerdoek (en ook 2 geleend van vriendin, dan kunnen ze ook nog eens in de was)
Overslagrompers zijn ook heel fijn, alles wat over het hoofd moet is meer gedoe; bij de LIDL kan je pakketjes kopen met 5 van die dingen; is prima. En qua shirts/truitjes; geen capuchon, daar liggen ze gek op. Geen spijkerstof, is niet fijn liggen. Overslagshirts kan ik eigenlijk alleen vinden bij de prenatal (niet los bij de HEMA of HM) maar vond ik wel fijn.
Je kan een hoop later kopen, met bol.com is eigenlijk alles de volgende dag wel in huis bezorgd. En het blijkt bij mij zo te zijn dat je opeens in een warm bad van andere moeders komt die hun zooi graag weggeven of uitlenen. Ik heb vanalles over kunnen nemen (box, bed, commode, tummytub, kruiken, kolf) en heb nu vriendinnen die zwanger zijn die ik al weer dingen kan lenen.
Dus koop niet te veel, je krijgt ook een hoop en een hoop valt te lenen.
macadamia wijzigde dit bericht op 28-08-2019 19:20
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
11.32% gewijzigd
woensdag 28 augustus 2019 om 19:22
Langer dan een jaar, want maar weinig kinderen van 12 maanden lopen al, laat staan lange afstanden.Poezemens84 schreef: ↑28-08-2019 18:49Even een vraagje, ik heb geen kinderen, of die er ooit komen, geen idee.
Maar zo'n kinderwagen? 800 euro en meer, voor een jaar? Wat is daar nou zo ontzettend handig aan dat je zegt, die MOET je hebben?
Komt ook omdat wij veel reizen naar landen waar je nergens kinderwagens ziet.
En niet iedereen is fan van dragen hè...
Ik vond dat geplak aan mijn lijf helemáál niks!
woensdag 28 augustus 2019 om 19:25
Je gebruikt zo’n wagen wel 2,5 jaar. En nu met kind nr 3 is het wel fijn dat we toen een goede hebben gekochtPoezemens84 schreef: ↑28-08-2019 18:49Even een vraagje, ik heb geen kinderen, of die er ooit komen, geen idee.
Maar zo'n kinderwagen? 800 euro en meer, voor een jaar? Wat is daar nou zo ontzettend handig aan dat je zegt, die MOET je hebben?
woensdag 28 augustus 2019 om 19:25
Ik had een dure gekocht. Bij de eerste amper gebruikt. Hij vond het helemaal niks zat liever in de draagzak. Maar nu bij de jongste toch nog erg intensief gebruikt. En vaak is het rij en gebruiksgemak van de wat duurdere wel een stuk beter.Poezemens84 schreef: ↑28-08-2019 18:49Even een vraagje, ik heb geen kinderen, of die er ooit komen, geen idee.
Boven de 1000 euro vind ik grote onzin, en dat is vooral voor de leuk. Maar een kinderwagen van 800 rijd over het algemeen wel een stuk fijner dan een kinderwagen van 300.
woensdag 28 augustus 2019 om 19:30
Ik vrees dat je weinig hebt aan dit topic TO want iedereen ervaart dit zó anders. En vooral ook zo afhankelijk van het type baby en voeding...
Huilbaby, vastgeplaktaanoudersbaby, BV of FV baby en wat voor type ben je zelf? Ik ben geen fan van co-slapen, draagdoeken en heb geen seconde BV gegeven, dan koop je andere dingen dan dat je daar wél belang aan hecht.
Kwestie van uitproberen en afwachten wat voor baby je krijgt! Nu zwanger van nummer 2 en misschien is dat wel een zwaankleefaan en koop ik misschien wél een draagzak....?
Huilbaby, vastgeplaktaanoudersbaby, BV of FV baby en wat voor type ben je zelf? Ik ben geen fan van co-slapen, draagdoeken en heb geen seconde BV gegeven, dan koop je andere dingen dan dat je daar wél belang aan hecht.
Kwestie van uitproberen en afwachten wat voor baby je krijgt! Nu zwanger van nummer 2 en misschien is dat wel een zwaankleefaan en koop ik misschien wél een draagzak....?
woensdag 28 augustus 2019 om 19:55
ClaireSophie schreef: ↑28-08-2019 19:30Ik vrees dat je weinig hebt aan dit topic TO want iedereen ervaart dit zó anders. En vooral ook zo afhankelijk van het type baby en voeding...
Dit ja!
woensdag 28 augustus 2019 om 20:09
Poezemens84 schreef: ↑28-08-2019 18:49Even een vraagje, ik heb geen kinderen, of die er ooit komen, geen idee.
Onze oudste begon met 18 maanden te stappen en dan maken ze natuurlijk nog geen kilometers. Die heeft er tot ruim 3 jaar nog regelmatig ingezeten. Toen kwam nummer twee
Nummer twee is nu net 1 en kinderwagen is dus al 4,5 jaar in gebruik en dat duurt nog wel minimaal een jaar.
woensdag 28 augustus 2019 om 20:21
Mijn tip: koop er een stuk meer, want ook je kraamhulp gaat ze veel gebruiken (afdrogen na het bad, in het bedje/kinderwagen als bescherming van de onderlaag tegen het spugen).navy-blue schreef: ↑28-08-2019 17:53Bedenk dat je heel veel dingen ook bij kunt kopen. Koop een aantal hydrofielen, stuk of 4 ofzo, en koop extra als je denkt meer of een grote nodig te hebben.
Net zo met flessen, spenen, doekjes, kleertjes, speelgoed.
Het kan ook zijn dat je het ene merk fijner vindt dan het andere, bijvoorbeeld bij luiers en luierdoekjes. Dan is het zonde als je een hele voorraad in huis hebt terwijl je liever een ander merk gebruikt.
En als je nou iets heel leuks ziet, koop het gewoon. Dat is onderdeel van de voorpret!
Verder: denk vooral logisch na. Wat heeft je kindje de eerste dag(en) echt nodig?
- voeding: in geval van borstvoeding zou ik zorgen voor zoogcompressen, een tube purelan en voedingsbh’s. In geval van flesvoeding: een pak babyvoeding en een fles;
- slapen: een wiegje voor naast je bed en/of een goed ledikant. Beddengoed (matrasbeschermer/onderlaken/laken/dekentjes). In elk geval van alles 2 zodat het ene in de was kan en je het andere kunt gebruiken;
- kleding: rompers, 3 setjes kleding (afhankelijk van de geschatte grootte van je baby: maat 50 of 56), stokjes, mutsjes, een vestje/jasje (denk goed na wat je koopt: iets dat fijn zit, en makkelijk aan en uit te trekken is!);
- verzorging: hydrofielluiers en washandjes (van de washandjes niet te veel), babyshampoo, potje vaseline/sudocreme/bepanthen/merkloze billencreme (net wat je zelf fijn vindt) en eventueel olie voor op het huidje (als je babymassage wilt doen). De grote hydrofielluiers vind ik zelf handig bij bijvoorbeeld in bad gaan, maar zijn geen noodzaak. Goedkope koop je bij de action. Babybadje (tummytub echt niet nodig!) met standaard. Thermometer (1 voor baby en 1 voor jou!). Haarborsteltje. Omslagdoeken (2). Aankleedkussen. Commode. Rest van alle benodigdheden zit ip in je kraampakket...;
- verder: een kruik en een maxi-cosi.
Al het overige (wandelwagen, box, babynestjes, borstvoedingkussens, , wipstoel, draagdoek): allemaal niet noodzakelijk, en allemaal zo gekocht indien toch nodig. Laat je niet de duurste spullen aanpraten in de babywinkel, blijf zelf kritisch nadenken!
woensdag 28 augustus 2019 om 20:23
Klopt, maar in de basis zijn er een aantal dingen die je toch echt nodig hebt (hier in Nederland tenminsteClaireSophie schreef: ↑28-08-2019 19:30Ik vrees dat je weinig hebt aan dit topic TO want iedereen ervaart dit zó anders. En vooral ook zo afhankelijk van het type baby en voeding...
woensdag 28 augustus 2019 om 20:44
Je moet met je vingers door het gat van de mouw het handje pakken bij lange mouwenrompers. Dan gaan ze heel gemakkelijk!gsleutel schreef: ↑28-08-2019 19:03Ik vind overslagrompers juist verschrikkelijk. Gaan op een of andere manier altijd raar zitten hier. Hier alleen maar Hema stretch rompers, met korte mouwen of hemd model. Lange mouwen vind ik te veel gefrut met zo'n kleintje. Bij poepexplosies kunnen ze naar beneden uit (tip!) zodat niet alles onder zit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 28 augustus 2019 om 20:49
Hangt er vanaf of je dat lukt. Man hier deed het zonder problemen op de manier zoals je omschrijft, mij lukte dat echt niet.
En precies daarom heb ik een hekel aan lange mouwen van de hema bij een newborn, al die mouwen hebben van die nette, omgezoomde mouwtjes die het nog krapper maken. Mijn favoriet waren daarom de zeeman, c&a en h&m.
Moraal van dit verhaal voor TO: koop niet gelijk alle rompertjes van hetzelfde merk en dezelfde stijl, probeer de eerste tijd uit wat je vind werken voor jezelf!
woensdag 28 augustus 2019 om 20:55
Hydrofielen vind ik heerlijk, gebruik ze nu nog steeds graag (de grote, van 110x110)
Kinderwagen en draagdoek was ik toch ook heel blij mee. Sommige mensen met ouderwetse ideeën in de familie vonden dat niet heel nodig omdat baby's vroeger hun eerste levensjaar nooit buiten kwamen (?!) maar dat lijkt me heel erg sterk dat dat bij de meeste mensen het geval was...
Kinderwagen en draagdoek was ik toch ook heel blij mee. Sommige mensen met ouderwetse ideeën in de familie vonden dat niet heel nodig omdat baby's vroeger hun eerste levensjaar nooit buiten kwamen (?!) maar dat lijkt me heel erg sterk dat dat bij de meeste mensen het geval was...
woensdag 28 augustus 2019 om 20:57
Mijn kraamhulp vond rompers met lange mouwen niet nodig, zelfs niet in de winter! Vraag dus bij de intake even na wat ze willen/adviseren vanuit jouw kraamzorgbureau.Maartje2016 schreef: ↑28-08-2019 20:49Hangt er vanaf of je dat lukt. Man hier deed het zonder problemen op de manier zoals je omschrijft, mij lukte dat echt niet.
En precies daarom heb ik een hekel aan lange mouwen van de hema bij een newborn, al die mouwen hebben van die nette, omgezoomde mouwtjes die het nog krapper maken. Mijn favoriet waren daarom de zeeman, c&a en h&m.
Moraal van dit verhaal voor TO: koop niet gelijk alle rompertjes van hetzelfde merk en dezelfde stijl, probeer de eerste tijd uit wat je vind werken voor jezelf!
woensdag 28 augustus 2019 om 21:14
Hier maart kindje en geen rompers met lange mouwen gehad. Heb ze alleen gekocht nu voor aankomende periode voor in de nacht maar vind het verder ondingen.
Kleine hydrofiele liggen hier na eerste maan ongebruikt in de kast. XXL hydrofiele vind ik wel fijn. Ik gebruik ze oa om mijn eigen haar mee af te drogen, als dunne deken in kinderwagen en voor zoon bij zwemles.
Co - sleeper vind ik echt de beste aankoop ever.
Kinderwagen of draagzak of beide ligt aan je kind. Onze oudste woonde in de draagzak, nummer 2 moest er de eerste maanden niks van weten.
Koop niet te veel babydoekjes in. Bij oudste werkte neutral prima, jongste kon er totaal niet tegen. Toch jammer als je dan 10 pakken hebt liggen.
Kleine hydrofiele liggen hier na eerste maan ongebruikt in de kast. XXL hydrofiele vind ik wel fijn. Ik gebruik ze oa om mijn eigen haar mee af te drogen, als dunne deken in kinderwagen en voor zoon bij zwemles.
Co - sleeper vind ik echt de beste aankoop ever.
Kinderwagen of draagzak of beide ligt aan je kind. Onze oudste woonde in de draagzak, nummer 2 moest er de eerste maanden niks van weten.
Koop niet te veel babydoekjes in. Bij oudste werkte neutral prima, jongste kon er totaal niet tegen. Toch jammer als je dan 10 pakken hebt liggen.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:23
in je kinderwagen kan je rotzooi stoppen als je ook je werktas meehebt, kind sliep hier de eerste 2 jaar (zo’n 800 euro-ding heeft ook een buggyfunctie) overdag in dat ding, ook op het kdv en bij bezoek kon je dat ding gewoon op de gang knallen i.p.v. een heel slaapbedje mee te zeulen, of wéér met je kind op je arm/in de draagvlak zitten. Dragen was ze na een half uur al zat.Poezemens84 schreef: ↑28-08-2019 18:49Even een vraagje, ik heb geen kinderen, of die er ooit komen, geen idee.
Je hóeft zo’n ding niet te hebben, maar ik vond het wel lekker makkelijk, makkelijker dan kind dragen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:24
6.71% gewijzigd
woensdag 28 augustus 2019 om 21:24
Ik begrijp de drang om alles in huis te halen heel goed. Ik moest mezelf er aan het eind van de zwangerschap continue aan herinneren dat de wereld niet stil staat omdat je een kind krijgt, en de winkels gewoon bevoorraad blijven. Maar dat blijkt dus echt zo te zijn. Als je iets mist is het een dag later in huis. En als kind er is weet je pas wat je echt nodig hebt, iedereen vindt toch weer andere dingen handig. Ik lees hier veel 'must haves' die ik niet heb en niet mis.
In de categorie 'staat op alle lijstjes maar heb ik niet gebruikt': badthermometer. Koortsthermometer blijkt veel makkelijker en 'moet' je toch al hebben.
In de categorie 'staat op alle lijstjes maar heb ik niet gebruikt': badthermometer. Koortsthermometer blijkt veel makkelijker en 'moet' je toch al hebben.
Wat vindt iedereen toch zo geweldig aan die overslagrompers? Werd mij ook van alle kanten aangeraden, maar ik word tureluurs van eerst die romper achter hem langs krijgen en dan al die knoopjes! Doe mij maar gewoon ouderwets met envelopsluiting. En zoon's hoofd zit op de +2 lijn, maar dat past echt makkelijk hoor. Bij poep op de rug is het een kwestie van naar beneden toe uitdoen, veel sneller dan dat geklooi met die romper onder hem vandaan halen.laatbloeiertje schreef: ↑28-08-2019 18:31Aanrader: overslagrompers. Kunnen gemakkelijker uit en aan dan een gewone romper. Man was er enorm blij mee want die stond iedere verschoonbeurt weer peentjes te zweten om die rompers over dat hoofd te krijgen. Ook bij poep op de rug is het een kwestie van opendoen, baby op de zij draaien en romper verwijderen en doekje erover.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:29
Huh?Mik* schreef: ↑28-08-2019 21:24
Wat vindt iedereen toch zo geweldig aan die overslagrompers? Werd mij ook van alle kanten aangeraden, maar ik word tureluurs van eerst die romper achter hem langs krijgen en dan al die knoopjes! Doe mij maar gewoon ouderwets met envelopsluiting. En zoon's hoofd zit op de +2 lijn, maar dat past echt makkelijk hoor. Bij poep op de rug is het een kwestie van naar beneden toe uitdoen, veel sneller dan dat geklooi met die romper onder hem vandaan halen.
Je legt de romper neer, legt je kind erop, doet de armen in de mouwen en knoopt hem dicht.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:42
Moet je 'm wel klaar hebben liggen.Maartje2016 schreef: ↑28-08-2019 21:29Huh?
Je legt de romper neer, legt je kind erop, doet de armen in de mouwen en knoopt hem dicht.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:43
Mijn kinderen kregen gewoon warm water uit de kraan (of koud) maar goed, die waren waarschijnlijk al iets ouder en dronken ondertussen ook al uit de waterbak van de katten en likten aan de vloer.laatbloeiertje schreef: ↑28-08-2019 18:32Laatst bij een vriendin een flessenwarmer gezien en pas voor het eerst het gemak ervan gezien. Flesje meteen op de goede temperatuur, zonder dat gehannes met de magnetron of het pannetje.