Miskramen verwerken

09-05-2019 13:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en normaal niet zo actief in berichten plaatsen, maar ik zou nu zo graag wat willen horen van lotgenoten dat ik de stap neem.

Afgelopen december heb ik een miskraam gehad na 7w5d. Hoewel het een tijdje verdrietig was kon ik me al snel weer richten op een eventuele volgende zwangerschap en ook al snel (maart) had ik weer een positieve test! Gelukkig kon ik de zwangerschap zonder angst en vol vertrouwen aan, een miskraam kan gebeuren, zeker gezien mijn leeftijd (39) en deze keer zou het gewoon goed gaan.
Helaas bleek afgelopen maandag dat het niet zo mocht zijn... na precies 10wk is ook dit kindje ‘afgestoten’. We hadden een hele goede echo gehad en zagen het dan ook totaal niet aankomen.
De ‘bevalling’ was erg heftig deze keer, omdat het vruchtje klem zat in de baarmoedermond. Daarnaast kom ik er emotioneel niet zo goed uit nu. Veel twijfels en angst of het aan mij zal liggen? Kan het gewoon pech zijn? En hoe kan ik nu weer leren vertrouwen op een positief vervolg?
Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien positieve verhalen hoe je na meerdere miskramen toch een gezond kindje kunt krijgen? Hoe je het vertrouwen terug krijgt? En hebben jullie laten testen of er een oorzaak was?
Dankjulliewel alvast...!
Moosforhappines1988 schreef:
02-08-2019 18:35
Wat verdrietig om dit weer mee te maken TO. De huisarts kan je verwijzen naar gynaecoloog of herhaalde miskraam poli, daar kun je onderzoeken krijgen. Je kunt ook naar Gent of Düsseldorf, doen meer qua onderzoek.

Nars, al een tijdje niks van jou gehoord. Ben heel benieuwd hoe het met je gaat? Ik hoop dat je mooi nieuws hebt!
Hi Moos, wat lief dat je aan me denkt! Heel toevallig dat je het nu vraagt, want heb afgelopen vrijdag positief getest... echt super spannend!! Kan t nog niet geloven, ook omdat ik nog weinig kwaaltjes heb. Ga t überhaupt pas geloven als we verder komen dan 12 weken denk ik.

Hoe is t met jou?? Ik heb bij n ander topic even terug gelezen en zie dat t pittige tijden zijn voor jullie, met slechte uitslagen en veel wachten. Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt... :( Ik hoop echt dat ze in Gent meer voor jullie kunnen betekenen. Bij ons begonnen ze al heel snel over ivf, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat dat voor jullie geen optie is (misschien wil je dat helemaal niet, maar soms voelt “iets” doen beter dan niets....).
Houd vol, echt!!!! Veel sterkte!!!

Oh en corbeau: ik ben 2 maanden geleden gestart met acupunctuur en dat kan ik je ook zeker aanraden!!! Al is t alleen maar om ff een uurtje echt te ontspannen. En ik merkte ook verschil in mijn menstruaties (na verklevingen waren die minimaal maar werden na acupunctuur wel langer. Dus gaf mij wel t idee dat t hielp).

Liefs
Oooh Nars, wat een geweldig nieuws is dit. Van harte gefeliciteerd.
Hoe gaat het met je? Wanneer is je eerste echo? :flirting:

Hier idd pittige periode, uitslagen van man die we totaal niet zagen aankomen. Wie weet was het een momentopname, alles moet opnieuw getest worden.

To, hoe gaat het met jou?
Om te beginnen: Corbeau, hoe is t met jou? Wens je heel veel sterkte!!

Thanks Moos, heel lief van je! Eerste echo is 27-8. Ik wacht expres tot 8 weken. Heb 2x eerder mee gemaakt dat we met 6-7 weken gingen en ze niet zeker waren of t goed/fout was. Dat leverde zoveel stress op. Dus nog even geduld... wat duren die weken lang. Verder voel ik me best prima. Ben wel als een totale stresskip elke x de wc aan t checken op bloed, elke x dat ik ben geweest. Maar over t algemeen lukt t me aardig om rustig te blijven. De gedachte aan dat t weer mis kan gaan, probeer ik te blokken. Want als ik daar aan denk krijg ik blinde paniek. Het is zo spannend allemaal :-o

Echt super vervelend dat je nu in onzekerheid zit en moet wachten op t opnieuw doen van de testen. Dan gaat de tijd ook zoooo langzaam pfffff. Hoop dat je genoeg afleiding kunt vinden in leuke dingen.
Super benieuwd wat ze de volgende x in Gent gaan zeggen en wat er uit de nieuwe testen komt. Ik zal in ieder geval heel hard voor jullie duimen!!! X
Nars, moest aan je denken. Ik hoop zo dat jullie goed nieuws hebben gehad?

Hier opnieuw spermaonderzoek gedaan en deze was zo veel beter dan de vorige!
Hi Moos, wat mega fijn voor jullie!!! Top nieuws! Wat zul je opgelucht zijn. En kunnen jullie nu “gewoon” door gaan met zelf proberen? Benieuwd wat ze in Gent nog te zeggen hebben!! Hopelijk mag je daar al snel naar toe!
Wij hebben een kloppend hartje gezien, nu iets meer dan 8wrken. Wahhh zo blij! Maar nog steeds heel spannend. Nu in ieder geval al verder dan de laatste twee keer, dat geeft hoop. Zou t dan toch door de prednison komen? (Zullen we nooit weten natuurlijk). Hopelijk brengt Gent voor jou ook veel goed nieuws en heeeeel snel een goede zwangerschap 🤞🏻

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven