Azoren

23-11-2025 21:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komend jaar willen we eens binnen Europa blijven en Kwamen de Azoren voorbij.

Heeft iemand ervaring met een rondreis van max 3 weken ? Tips ? trucs ?

Ik boek altijd alles zelf , ik ga er vanuit dAt dit met de Azoren ook kan ?

Laat maar komen die inspiratie ;)
Paar jaar terug gedaan. Ik heb een week op Sao Miguel gedaan, een week op Faial (maar als je niet gaat duiken is dat te lang) en een citytrip Lissabon erachteraan.
Ik had een website gevonden van iemand die daar woonde en die alle highlights per eiland opsomde. En die heb ik gewoon opgevolgd.

Super mooi om daar auto te rijden. Weer is enorm Jantje lacht Jantje huilt. Ruitenwissers aan, ruitenwissers uit.

Heb even niet onthouden of je zei wanneer je wou gaan. Ik was er in september en op Faial waren veel restaurants dicht al en het was een beetje dringen om een tafeltje te krijgen.
Ik ben alleen op Sao Miguel geweest met heel kleine kinderen (toen net 1, liep nog niet, en 3), dus toen ook alles rustig aan gedaan maar het was erg mooi! Alles prima zelf te doen.
Ik denk nu aan juni.

Ik zoek beetje afwisseling tussen natuur en n leuke plaatsjes.

Ik ga meestal ver en ik hou erg van natuur en wildlife dus eigenlijk zoek ik dat in Europa Maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik reis niet met kinderen overigens. Alleen man en ik
Wildlife herinner ik me niet echt van de Azoren (sao Miguel dus) maar wel mooie vulkanische activiteit. En wildlife heb je misschien weer meer op de andere eilanden? Zonder kinderen waren wij ook wel gaan eilandhoppen maar dat vonden we toen te bewerkelijk.
Wij zijn in volgens mij dezelfde periode geweest. 3 eilanden, Sao Miguel, Faial en Terceira.

We hadden voor het gemak een fly-drive, met ook vluchten tussen de eilanden. Was ook goedkoper dan alles zelf boeken en we hadden een rechtstreekse vlucht.

We vonden het mooi en leuk, gewoon ergens heen gereden, stoppen op plekken waar we dachten ‘even rondkijken’

Ook een walvistocht gedaan, met een boot de zee op. Ze houden een respectvolle afstand van de walvissen, jagen ze niet op ofzo. De boten hebben onderling contact waar ze gespot zijn.

Thermal pools, zwarte lavastranden/rotsen, hortensia’s die als onkruid langs de weg groeien, een oude vuurtoren die vrijwel onder het zand verdwenen is, theeplantages, lekker eten..

We hebben ons er prima vermaakt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya heb je alles in 1 x geboekt of alleen vlucht en auto ? Waar boekte jij ?

Hoe lang was je ?
Wij zijn 15 jaar geleden geweest naar Faial, Pico en Sao Jorge. Heel mooi gewandeld, een dag gefietst. Walvistocht gemaakt en walvissen en dolfijnen gezien. Mooie vulkanische resten. Het was er heel rustig en aangenaam weer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven