De kunst van het vaatwasser inpakken

02-09-2019 18:48 60 berichten
Ik heb soms het idee dat ik de enige ben die fatsoenlijk een vaatwasser kan inpakken. Dat is vast niet waar maar de gekke dingen die andere mensen in mijn huis doen met die vaatwasser... als ik het dan nog een keer doe, past er veel meer in.

Hoe pak jij de vaatwasser in?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent goed.
Ik doe het zo:
Kopjes of mokken (zoals de ikea kinderbekers) die onder de "klepjes" in de bovenlade passen en dat ze dan nog naar beneden kunnen, die moeten daaronder. Daar bovenop kunnen dan spatels liggen of kleine bakjes of bekertjes, of doppen.
Diepere borden bij elkaar in onderste lade. Platte borden ook. Grootste borden aan de zijkanten. Bestek in bestekkorf natuurlijk.
Pannen achteraan in de onderste lade. Vergiet erbovenop.
Westerpaviljoen schreef:
02-09-2019 18:50
Jij bent goed.
Mwah nee hoor, maar mogelijk een vaatwasinpakfetisj?
ach, zolang het beter is dan dit (vanaf 0:43):

https://www.youtube.com/watch?v=BxHZRpNzspY
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
COtweepuntnul schreef:
02-09-2019 18:51
Ik doe het zo:
Kopjes of mokken (zoals de ikea kinderbekers) die onder de "klepjes" in de bovenlade passen en dat ze dan nog naar beneden kunnen, die moeten daaronder. Daar bovenop kunnen dan spatels liggen of kleine bakjes of bekertjes, of doppen.
Diepere borden bij elkaar in onderste lade. Platte borden ook. Grootste borden aan de zijkanten. Bestek in bestekkorf natuurlijk.
Pannen achteraan in de onderste lade. Vergiet erbovenop.
Klinkt redelijk hetzelfde als hoe ik het doe.
Maar niet iedereen kan even goed een vaatwasser inruimen, niet alleen qua hoeveelheid maar ook het schoon/droog worden.
Inpakken?
Dan doe ik de originele doos eromheen. Strik eromheen en klaar is kees.
Dan doe jij het toch gewoon. Scheelt dubbel werk :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
schorpioentje28 schreef:
02-09-2019 18:51
ach, zolang het beter is dan dit (vanaf 0:43):

https://www.youtube.com/watch?v=BxHZRpNzspY
Haha! :mrgreen:
lollypopje schreef:
02-09-2019 18:55
Dan doe jij het toch gewoon. Scheelt dubbel werk :P
Ja dat zou kunnen, jammer genoeg kan de schoonmaakster het ook niet ;-D
Maud*de*Braose schreef:
02-09-2019 18:54
Inpakken?
Dan doe ik de originele doos eromheen. Strik eromheen en klaar is kees.
Hoe noem jij het dan?
ik heb sinds kort een vaatwasser met een besteklade bovenin. ik haat het! ik stond al een paar keer op het punt weer een mandje te kopen. laatst was ik zo gefrustreerd dat ik het bestek dat er eigenlijk niet meer bij kon gewoon erop heb gegooid. Wat denk je? blinkend schoon. dus dat is nu mijn manier...
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
COtweepuntnul schreef:
02-09-2019 19:00
Hoe noem jij het dan?
Inruimen?
daenerys79 schreef:
ik heb sinds kort een vaatwasser met een besteklade bovenin. ik haat het! ik stond al een paar keer op het punt weer een mandje te kopen. laatst was ik zo gefrustreerd dat ik het bestek dat er eigenlijk niet meer bij kon gewoon erop heb gegooid. Wat denk je? blinkend schoon. dus dat is nu mijn manier...
Haha werkt dat? Zo'n besteklade lijkt me heerlijk eigenlijk.
Mevrouw75 schreef:
02-09-2019 19:02
Inruimen?
Zo noemen wij het eigenlijk nooit. Wel uitruimen. Hm.
Daenerys, zo doe ik het ook! Stomme besteklade. Gewoon er in smijten, dat bestek. Tot ergernis van mijn OCD-man die soort bij soort wil en dan van groot naar klein of welke raar systeem hij ook heeft.

De rest puzzel ik gewoon net zo lang mee tot alles er in past.
daenerys79 schreef:
Die heeft mijn moeder ook, ik vind het ook verschrikkelijk. Al dat bestek dat je op volgorde in zo’n dingetje moet steken, enorm tijdsconsumerend.
COtweepuntnul schreef:
inladen zeggen wij
Hier ook inruimen. En man doet dat wel aardig, maar ik vind dat ik het net wat efficiënter kan. Grote (koeken)pannen gooit hij er nog wel eens in. Dan ruil ik die liever voor 6 borden en doe ik de pan wel met de hand.

Maar wij hebben nog maar 2 maanden een vaatwasser. We zijn nog in ontwikkeling.
COtweepuntnul schreef:
Wat doe je dan met een cadeautje?
In de bestekkorf sorteer ik alles wel: vorken bij vorken, messen bij messen, enz.
Mijn man gooit alles door elkaar, daar wordt ik sjaggereinig van, dan doe ik het weer opnieuw.
ik geef mn bek ook maar een douw
Inruimen had ik met een week na aanschaf echt goed onder de knie. Man na een paar jaar ook redelijk.

Waar ik me meestal nogal aan erger is dat man en kinderen niet vooruit denken. Als iets niet past op de gebruikelijke plek denk dan even na wat het volgende zal zijn dat er in moet. Ontbijt, lunch, rondje koffie/thee of avondeten? En houd dan rekening met wat daar meestal bij gebruikt wordt.

En de kinderen: ruim het kreng uit als jouw bord er niet meer in kan omdat het ding vol staat met schone vaat en je toch de hele dag vrij hebt.
Ik ben er niet zo goed in maar m'n moeder die krijgt er ook heel veel in. Het nadeel van als je er teveel in doet niet alles goed schoon wordt. Net zoals met de wasmachine, die moet je ook niet te vol proppen.
Niet, mijn man kan het veel beter. 😂
ShaunTheSheep schreef:
02-09-2019 19:03
Daenerys, zo doe ik het ook! Stomme besteklade. Gewoon er in smijten, dat bestek. Tot ergernis van mijn OCD-man die soort bij soort wil en dan van groot naar klein of welke raar systeem hij ook heeft.

De rest puzzel ik gewoon net zo lang mee tot alles er in past.
de mijne weet het nog niet... hij heeft OCD uitgevonden namelijk
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven