schoonmoeder op bruiloft
maandag 2 september 2019 om 20:48
Wat men hier je probeert aan je Zuid As verstand te peuteren:Menno123 schreef: ↑02-09-2019 20:40Haha excuses, ik blijk hier toch verkeerd te zitten. Het meerendeel is hier natuurlijk vastgeroest half huismoeder, anderhalve dag bijbeunen achter de kassa bij de AH en na GTST even lekker bijkletsen en ongenuanceerd je mening verkondigen omdat je thuis niks te zeggen hebt.
Dit is een delicatie kwestie voor je aanstaande. Daar wals je niet even met je rode pennetje overheen om zo even een streep door het verlieslijdend onderwerp te zetten. Het gaat om de vrouw die je aanstaande heeft groot gebracht.
Je hebt net je vriendin haar meisjesdroom gegeven. Ze mag trouwen. Vast had zij toen niet bedacht in een vreselijk drama van loyaliteitsconflinct terecht te gaan komen. Dat zij moest kiezen tussen moeder wel of niet uitnodigen. Haar hart vast houden of haar Zuid As verloofde wel normaal kan gaan doen tegen haar en zij tegen hem. Dat ze op de dag zelf misschien niet volledig kan ontspannen als moeder er wél is, maar verdrietig is als ze er níet is.
Leer eens wat tact, inlevingsvermogen en empathie voor haar voor de dag te brengen, zou je veel meer sieren dat al het protserige praat wat je hier nu typt om opnieuw je ego hier te proberen te redden. Hier hebben 'we' je al goed door hoor. Je bent niet de eerste die voorbij komt met iets te vooringenomenheid en eigenlijk al antwoord op je vraag, die eigenlijk niet eens echt een vraag is.
maandag 2 september 2019 om 20:49
Ook jeetje.Doreia* schreef: ↑02-09-2019 20:48Wat men hier je probeert aan je Zuid As verstand te peuteren:
Dit is een delicatie kwestie voor je aanstaande. Daar wals je niet even met je rode pennetje overheen om zo even een streep door het verlieslijdend onderwerp te zetten. Het gaat om de vrouw die je aanstaande heeft groot gebracht.
Je hebt net je vriendin haar meisjesdroom gegeven. Ze mag trouwen. Vast had zij toen niet bedacht in een vreselijk drama van loyaliteitsconflinct terecht te gaan komen. Dat zij moest kiezen tussen moeder wel of niet uitnodigen. Haar hart vast houden of haar Zuid As verloofde wel normaal kan gaan doen tegen haar en zij tegen hem. Dat ze op de dag zelf misschien niet volledig kan ontspannen als moeder er wél is, maar verdrietig is als ze er níet is.
Leer eens wat tact, inlevingsvermogen en empathie voor haar voor de dag te brengen, zou je veel meer sieren dat al het protserige praat wat je hier nu typt om opnieuw je ego hier te proberen te redden. Hier hebben 'we' je al goed door hoor. Je bent niet de eerste die voorbij komt met iets te vooringenomenheid en eigenlijk al antwoord op je vraag, die eigenlijk niet eens echt een vraag is.
maandag 2 september 2019 om 20:56
natuurlijk, dat had je vantevoren kunnen weten hoorMenno123 schreef: ↑02-09-2019 20:40Haha excuses, ik blijk hier toch verkeerd te zitten. Het meerendeel is hier natuurlijk vastgeroest half huismoeder, anderhalve dag bijbeunen achter de kassa bij de AH en na GTST even lekker bijkletsen en ongenuanceerd je mening verkondigen omdat je thuis niks te zeggen hebt.
maandag 2 september 2019 om 21:13
En dit bewijst je onvermogen om je in anderen te verplaatsen. Zeker als je denkt dat je beter bent dan een Ah caissière of een gelijkwaardige partner voor je Zuidas vriendin wil zijn, heb je toch echt nog iets te leren. In jouw stijlMenno123 schreef: ↑02-09-2019 20:40Haha excuses, ik blijk hier toch verkeerd te zitten. Het meerendeel is hier natuurlijk vastgeroest half huismoeder, anderhalve dag bijbeunen achter de kassa bij de AH en na GTST even lekker bijkletsen en ongenuanceerd je mening verkondigen omdat je thuis niks te zeggen hebt.
1. Juist in topposities heb je vaker te maken met mensen die onaardig zijn of doen. Daarmee omgaan, anders dan negeren, is een kunst die je duidelijk niet beheerst. Dat doet de gemiddelde Ah caissière al beter.
2. Je weet niet wat je wil. Waarom eens niet naar je aanstaande luisteren wat zíj wil en daarna zorgen dat je dat voor elkaar krijgt. Ik herhaal mezelf; wil je je gelijk bevestigd zien, of gun je je vriendin geluk op haar trouwdag.
En stop met puntsgewijs je argumenten op een rij zetten. Het oogt alleen maar afstandelijker en stampvoetend. Net zoals het kleuterachtige afzeiken als de reacties hier je niet bevallen.
maandag 2 september 2019 om 21:21
Goede gok.vivautrecht85 schreef: ↑02-09-2019 21:13Leuk dat het GTST-thema nu weer terugkomt in dit topic.
Ik denk dat schoonmoeder van TS als Laura komt.
maandag 2 september 2019 om 22:54
Je vriendin wilt je mening horen, niet meer dan dat.Menno123 schreef: ↑02-09-2019 20:36Je hebt gelijk, ik loop ook waarschijnlijk weer veel te hard van stapelen met mijn gedachtes. Ik ga inderdaad eerst eens duidelijk krijgen wat mijn aanstaande nou eigenlijk precies wilt. Want zowel heeft ze vriendinnen geinstrueerd als dat ze heeft voorgesteld bij de ceremonie alleen getuigen te doen en bijvoorbeeld geen ouders. Dat is in mijn ogen bij nader inziens misschien een beetje tegenstrijdig. Anyway, over dit soort dingen komen mn vriendin er ik er uiteindelijk wel uit. In ieder geval zal het wel uit m'n hoofd laten om voor te stellen mijn schoonmoeder niet/ beperkt uit te nodigen.
Dus zeg jij gewoon schat, je weet hoe ik over moeders denk maar vul het in zoals jij vindt dat het goed is en daar steun ik je in.
Dat is geen hogere wiskunde toch? Zelfs niet voor een vastgeroeste huisvrouw
dinsdag 3 september 2019 om 09:03
Nou, die Menno is wel een lot uit de loterij zeg, kan totaal niet omgaan met wat tegenspraak of weerstand.
En schiet meteen in 's werelds oudste verwijt tegen vrouwen: Het zijn hoeren en frigide mutsen tegelijk. Zeg maar Schrödingers huismuts-hoer.
En schiet meteen in 's werelds oudste verwijt tegen vrouwen: Het zijn hoeren en frigide mutsen tegelijk. Zeg maar Schrödingers huismuts-hoer.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
dinsdag 3 september 2019 om 10:38
Wait whutttt? Noemt ie ons hoertjes? Zo ja: het is ook nooit goed he. Eerst zin we GTST-kijkende huisvrouwtjes met een baan van anderhalve dag en nu hebben we ineens een ander soort lucratieve baan.
dinsdag 3 september 2019 om 11:35
Ik heb het vermoeden dat de schoonmoeder van to flink beledigd is door to en familie, sommige mensen vinden zichzelf zo geweldig en vinden dat ze alles mogen zeggen. En als dan iets teruggezegd word wat ze niet bevalt zijn ze beledigd. Dat je een goed stel hersenen hebt maakt je als persoon niet beter.
Mensen die op anderen neerkijken kunnen verwachten dat ze geen respect terug krijgen.
Ff een andere vraag aan to waar gaat goede tijden over?
Mensen die op anderen neerkijken kunnen verwachten dat ze geen respect terug krijgen.
Ff een andere vraag aan to waar gaat goede tijden over?
dinsdag 3 september 2019 om 11:40
maar zijn vriendin heeft daar geen toppositie hoor, ze is er officemanager ofzo. Want over de directeur zeg je niet: 'die staat haar mannetje bij de drammers'.Maandag27 schreef: ↑02-09-2019 21:13En dit bewijst je onvermogen om je in anderen te verplaatsen. Zeker als je denkt dat je beter bent dan een Ah caissière of een gelijkwaardige partner voor je Zuidas vriendin wil zijn, heb je toch echt nog iets te leren. In jouw stijl
1. Juist in topposities heb je vaker te maken met mensen die onaardig zijn of doen. Daarmee omgaan, anders dan negeren, is een kunst die je duidelijk niet beheerst. Dat doet de gemiddelde Ah caissière al beter.
Dat zeg je over de secretaresse die moet proberen te zorgen, dat ze hun spullen op tijd aanleveren
dinsdag 3 september 2019 om 12:25
boebezoebe schreef: ↑03-09-2019 09:03En schiet meteen in 's werelds oudste verwijt tegen vrouwen: Het zijn hoeren en frigide mutsen tegelijk. Zeg maar Schrödingers huismuts-hoer.
Vivete e imparate!
dinsdag 3 september 2019 om 14:05
Doreia* schreef: ↑02-09-2019 20:48Wat men hier je probeert aan je Zuid As verstand te peuteren:
Zij werkt op de Zuidas.