Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ook. Als bij mij een kat doodgaat, vind ik: “ ach wat verdrietig/naar, sterkte” afdoende.
Geen bijzonderheden
Nouschi schreef:
03-09-2019 14:46
Ja, wat mij betreft wel.

Ik denk dat TO er erg blij mee is.

Ik was ook blij toen mensen een blijk van medeleven gaven toen ik mijn hond moest laten inslapen. Of ze nou sterkte of gecondoleerd of wat naar zeiden. Gemierenneuk om een woord dit.
yasmijn schreef:
03-09-2019 14:56
Ik ook. Als bij mij een kat doodgaat, vind ik: “ ach wat verdrietig/naar, sterkte” afdoende.

Dus als iemand op zo'n moment gecondoleerd zegt dan zeg jij met al je verdriet joh Truus overdrijf niet zo of bedank je gewoon?
Star² schreef:
03-09-2019 14:57
Ik denk dat TO er erg blij mee is.

Ik was ook blij toen mensen een blijk van medeleven gaven toen ik mijn hond moest laten inslapen. Of ze nou sterkte of gecondoleerd of wat naar zeiden. Gemierenneuk om een woord dit.

Dit.

Gaat de taalpolitie nu ook al beslissen welke woorden er in welke situatie wel/niet gebruikt mogen worden?
PoesinBoots schreef:
03-09-2019 14:59
Dit.

Gaat de taalpolitie nu ook al beslissen welke woorden er in welke situatie wel/niet gebruikt mogen worden?

We praten wel on topic voor de verandering :proud:
PoesinBoots schreef:
03-09-2019 14:59
Dit.

Beslissen? Ik geef gewoon mijn mening net als jij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
03-09-2019 15:02
Beslissen? Ik geef gewoon mijn mening net als jij.

Oh mijn fout dan. Ik dacht dat je iemands verdriet bagatelliseerde.
Star² schreef:
03-09-2019 14:58
Dus als iemand op zo'n moment gecondoleerd zegt dan zeg jij met al je verdriet joh Truus overdrijf niet zo of bedank je gewoon?
Nee, dat dan ook weer niet. Ik zeg dan gewoon: dank je.
Geen bijzonderheden
Star² schreef:
03-09-2019 15:01
We praten wel on topic voor de verandering :proud:
😂
Geen bijzonderheden
PoesinBoots schreef:
03-09-2019 15:04
Oh mijn fout dan. Ik dacht dat je iemands verdriet bagatelliseerde.
Dat kun je niet bagataliseren. Verdriet is niet meetbaar of relatief.
Geen bijzonderheden
Vind het woord condoleren ook wat overdreven maar... Het is door de ander bedoeld als lief en troost. Daar gaat het om. Het is net zoiets als dat mensen wel eens van harte gecondoleerd zeggen.
yasmijn schreef:
03-09-2019 15:09
Dat kun je niet bagataliseren. Verdriet is niet meetbaar of relatief.
:-(
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
03-09-2019 15:13
:-(
Dat deed de iPhone 😱
Geen bijzonderheden
PoesinBoots schreef:
03-09-2019 14:41
Dat jij je er niks bij voor kunt stellen betekent toch niet dat iemand daar geen verdriet van kan hebben.
Onnodig om het belachelijk te maken.
+1
'Het was humaner om het ratje te laten inslapen'.

Gek eigenlijk dat er geen dierlijke versie van humaner bestaat.
Marana schreef:
03-09-2019 17:00
'Het was humaner om het ratje te laten inslapen'.

Gek eigenlijk dat er geen dierlijke versie van humaner bestaat.
Logisch juist, dieren zijn niet humaan.

Humaniteit is een menselijke eigenschap, die betracht kan worden naar andere mensen maar ook naar dieren of planten of zo. In het tweede geval zie ik niet in waarom je er dan een ander woord voor zou moeten verzinnen.
Oh ja 'naar anderen'. Je hebt gelijk. Ik dacht aan 'vriendelijk voor het wezen', ipv 'vriendelijkheid vanuit degene die de beslissing neemt'.
Zal ik ook nog even mijn mening geven ovet condoleren i.c.m. ratje?
Nah.....
Nee.....

Pannenkoek met kaas.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat is dat met al die mannen die hier topics openen vandaag?
Maelstrom schreef:
03-09-2019 20:01
Geen idee. Wat is er dan?
PoesinBoots schreef:
03-09-2019 14:41
Dat jij je er niks bij voor kunt stellen betekent toch niet dat iemand daar geen verdriet van kan hebben.
Onnodig om het belachelijk te maken.
Doet me denken aan toen ik mijn hamster in liet slapen... Ik woonde nog thuis en het was echt mijn maatje. Ik heb zo hard gehuild dat de dierenarts het niet over zijn hart kon verdragen om mij te laten betalen...
De liefde voor een dier kan diep zitten.
Ik zou eerlijk gezegd wel gek staan te kijken als iemand mij letterlijk had gezegd” gecondoleerd” . (iemand anders dan de dierenarts bijvoorbeeld)
Maelstrom schreef:
03-09-2019 20:01

Snel, jaag ze weer weg!
RikM schreef:
03-09-2019 20:11
Snel, jaag ze weer weg!
Het is in het belang van vrouwen om mannen zo ver mogelijk weg te jagen, de groep mannen en vrouwen zo veel mogelijk gescheiden te houden en dat allemaal om vrouwen te bevestigen in de wetenschap dat ze (in ieder geval moreel) superieur zijn aan mannen.

Dialoog en elkaar beter leren kennen heeft nog nooit iemand vooruit geholpen, immers.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
03-09-2019 20:20
Het is in het belang van vrouwen om mannen zo ver mogelijk weg te jagen, de groep mannen en vrouwen zo veel mogelijk gescheiden te houden en dat allemaal om vrouwen te bevestigen in de wetenschap dat ze (in ieder geval moreel) superieur zijn aan mannen.

Dialoog en elkaar beter leren kennen heeft nog nooit iemand vooruit geholpen, immers.

Ehh... ik maakte maar een grapje. :-[
RikM schreef:
03-09-2019 20:39
Ehh... ik maakte maar een grapje. :-[
Ik ook hoor :popcorn:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven