Aankondigen zwangerschap.

02-09-2019 22:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor het aankondigen van een zwangerschap. Zowel voor partner als voor de grootouders.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Edit: ben niet zwanger, alleen op zoek naar leuke ideen.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:51
Reden: Edit
15.26% gewijzigd
Gymnast21 schreef:
03-09-2019 19:10
Ha mammezel!
misschien als man/vriend/vriendin/vrouw een beroep heeft waarbij je langere tijd uit elkaar bent weet je dit niet precies.
Denk aan defensie/land/luchtmacht/zeevaart/buitenlandse zakenreizen of noem maar op.
Hoe leuk is het als je dan je partner kan verrassen omdat je elkaar al een tijdje niet gezien en of gesproken hebt?

zelf zou ik het ook echt onwijs leuk vinden om dit op een creatieve manier te doen ipv een test in de handen drukken, maar ik hou er dan ook van om creatief bezig te zijn hihi!
Denk dat dit per persoon en per stel/koppel verschillend is :)

oh en TO hier wat ideetjes!

- laat iemand een foto maken van jullie twee, waarbij je bvb elkaar een knuffel geeft en jij achter zijn rug een rompertje met guess what? vast houd, zorg dat je de foto op een leuke manier inpakt en laat het hem zien! of natuurlijk ter plekke zodat je de spontane reactie op de foto hebt wat leuk voor later is in een foto album oid.

- een cadeautje geven. met bvb een rompertje met leuke tekst, speentje, eventuele test, schoentjes oid. het is maar net hoeveel werk je er in wil steken natuurlijk haha!

- met porselein stift in een mok/bord schrijven: you're going to be a daddy. als hij het eten/drinken op heeft ziet hij het staan.

- als je man/vriend bvb veel zijn laptop of tablet gebruikt een foto op de achtergrond zetten met dad to be? of iets in die richting

- ga samen uit eten en sluit een bondje met de kok of het personeel en laat hem dan verrassen tijdens het etentje

- haal het ondergoed uit de la/kast van je man/vriend en vervang deze met luiers

-
:HA:

Trouwens, dat gebeurt ons regelmatig. Zoon is erg zorgzaam en voorziet ons altijd in luiers. :flirting:

Van iemand van mijn eigen leeftijd zou ik dat wat minder cute vinden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 18:55
Baby's komen toch uit de boerenkool? Miss is dat de logica.
Tsss. :whip: Baby's worden gebracht door de ooievaar! Ik hoop dat je dat beest tzt aan ziet komen vliegen en die baby opvangt ipv in de boerenkool staan de koekeloeren!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Kiwimeisje schreef:
03-09-2019 19:16
hahahhaha ik stel me dit voor, ik denk dat mijn man dat echt zoooo gek zou vinden.

Hier was man bij de test, we hebben samen gestaard naar de streepjes. Vond ik heel speciaal, zo leuk om te delen met de enige die net zo enthousiast is als ik. Ouders hebben we het verteld, gewoon op de koffie. Als je net rond de 12 weken bent met Sint of kerst kun je er vast wel iets leuks en origineels van maken haha, maar dan moet je goed timen ;) Ik ben niet zo creatief met die dingen, iedereen was wel in tranen zonder extra's.
Hahaha kan ik me voorstellen!
Familie en broers en zussen hebben het allemaal ook heel creatief gedaan hihi.
Voor mij hoeft het niet out of the box, maar een aapje mwoah nee niet mijn stijl.
Out of the blue even meedelen dat ik zwanger ben ook niet, vind de voorpret om zoiets mee te delen al fantastisch leuk denk ik!
Dreamer schreef:
03-09-2019 10:43
Ik zit me nu af te vragen wat ik eens kan aankondigen dat in een surprise-ei past

Ooh.. en aan wie ik dat dan moet geven, want volgens mij zijn mijn kinderen en ik de enigen die je blij maakt met een surprise-ei :rofl:
'Ik ben 10 kg afgevallen! Of eigenlijk 5 kg na 19 gebroken eieren...'
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
03-09-2019 19:25
Tsss. :whip: Baby's worden gebracht door de ooievaar! Ik hoop dat je dat beest tzt aan ziet komen vliegen en die baby opvangt ipv in de boerenkool staan de koekeloeren!
Goed dat je het nu zegt, dan ga ik oefenen met naar de lucht turen ipv naar de boerenkool turen. Maar ligt het niet aan het seizoen? Kind wordt wel in de winter geboren en dat is best zielig om ooievaars dan te laten vliegen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 19:35
Goed dat je het nu zegt, dan ga ik oefenen met naar de lucht turen ipv naar de boerenkool turen. Maar ligt het niet aan het seizoen? Kind wordt wel in de winter geboren en dat is best zielig om ooievaars dan te laten vliegen.
En jij vindt het niet zielig om die boerenkolen in die bevroren grond te laten staan? Tsssk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
03-09-2019 19:40
En jij vindt het niet zielig om die boerenkolen in die bevroren grond te laten staan? Tsssk.
Er moet sowieso vrieskou over boerenkool heen. Dan wordt het lekkerder! :proud:

Had ik die sokjes in de boerenkoolstampot maar eerder gehoord! Had ik iedereen het zo verteld. Lekker hoor, met ruime 30°C aan de boerenkoolstampot.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bij de 1e lag ik doodziek met catheter in het ziekenhuis dus werd er via bloedafname een zwangerschapstest gedaan. Wij (man en ik) kregen de uitslag, in bijzijn van 3 andere vrouwen die bij mij op de verpleegkamer lagen. Zo intiem! Daarna onze ouders maar gebeld.
Bij de 2e samen gewoon thuis getest en eerst een half uur beide verdwaasd door het huis gelopen (na 7 icsi in ruim 3 jaar tijd) en toen ook maar weer onze ouders gebeld en gezegd dat er 2 strepen op de test stonden (niet dat ze wisten wat dat betekent).
.
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 19:58
Er moet sowieso vrieskou over boerenkool heen. Dan wordt het lekkerder! :proud:

Had ik die sokjes in de boerenkoolstampot maar eerder gehoord! Had ik iedereen het zo verteld. Lekker hoor, met ruime 30°C aan de boerenkoolstampot.
Boerenkool die je opeet. Niet de boerenkool die je spruitje laat groeien. Lijkt me.
Mijn ouders hadden niet meer gedacht dat ze opa en oma zouden worden, ik was inmiddels 37. Toen ik het toch was gingen we na de echo op de koffie en ik zei tegen mijn vader dat hij een leuk cadeau kreeg op zijn verjaardag ( was uitgerekend in de maand dat hij jarig was) maar dat het alleen nog moest groeien. Na drie x "wat bedoel je?" riep ik "ik ben zwanger!!!!". Ze hebben me vijf minuten alleen maar aangestaard en toen kwamen de tranen.

Bij de rest vd familie zijn we langs geweest.

Oh ja, mijn man en ik hebben samen naar alle tests zitten kijken. Toen werd ik misselijk en bleef dat vijf maanden. Zoon kwam overigens veel te vroeg dus niks verjaardagscadeau...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
lux- schreef:
03-09-2019 06:53
Hoe kun je dat nou lang van tevoren bestellen? Je wist allang dat je in juli uitgerekend zou zijn? En draagt je kind dat rompertje nu ook? Is dat niet vreemd? Hij/zij kent papa nu toch al?

En waarom was je foetus een beertje dan?

Kijk daarom doe ik maar niet mee aan die originele manieren van vertellen, ik vind het erg verwarrend allemaal :P
Maar ze waren vast heel blij verrast :)

Ik zou nog wel eens de koele kikker zelve willen zijn en niks zeggen tot ik op een etentje gevraagd word of ik een glas wijn wil en dan zeggen: ‘Neuh, da’s niet zo goed voor de baby.’

Maar heb iedereen alweer verteld dat we weer voor een cryo-terugplaatsing gaan (IVF), dus dat gaat ‘m niet worden vrees ik :nut: ik denk dat mijn moeder gewoon weer opneemt met ‘gefeliciteerd’ :P
We hadden in het begin van 2018 besproken dat we in het najaar zouden beginnen proberen, dus ik had het al besteld voor het geval dat ik zwanger zou zijn, ik niet lang zou moeten wachten met het nieuws te vertellen. En ik vond dit wel een leuk ideetje :p

Het beertje vonden we schattig omdat als ze bij oma gaat logeren, dit haar knuffeltje zal worden.
lux- schreef:
03-09-2019 21:02
Boerenkool die je opeet. Niet de boerenkool die je spruitje laat groeien. Lijkt me.
Oh nee, komen er ook nog spruiten aan te pas. Jemig, misschien moet ik maar een groentetuin gaan aanleggen.
Ik amuseer me te pletter met al die verhalen van 'is hij misschien kapot?', 'zit er nog iemand in de auto', 'heb je een zwerfkat meegebracht?' en alle andere schattige verhalen. Ook lief al die verhalen waar mensen zoveel moeite moesten doen en het dan eindelijk gelukt bleek.
Zo plezant om later te blijven vertellen.

Gymnast21 schreef:
03-09-2019 19:10
Ha mammezel!
misschien als man/vriend/vriendin/vrouw een beroep heeft waarbij je langere tijd uit elkaar bent weet je dit niet precies.
Denk aan defensie/land/luchtmacht/zeevaart/buitenlandse zakenreizen of noem maar op.
Hoe leuk is het als je dan je partner kan verrassen omdat je elkaar al een tijdje niet gezien en of gesproken hebt?

Hoi, hoi, gymnast!
Ik zou denken (maar weet het niet zeker) dat als je bewust zwanger wil worden, je dat misschien plant op een moment dat de papa een tijdje thuis is en hij behalve bij 'het betere werk', ook aanwezig is als zijn partner tot de vaststelling komt dat het 'gelukt' is.
Misschien is zoiets niet altijd mogelijk en dan moet het wel het kado der kadoos zijn als je zo ver van huis, zo een bericht krijgt. Anderzijds ook weer dubbel, want wil je dan niet bij je geliefde zijn?

Maar zoals je het hierboven vertelt, zie ik al gelijk voor me dat (in geval niet gepland) die man na zo een bericht even in zijn agenda kijkt, of ie toen wel degelijk thuis was. (Maar ik heb een slecht karakter hoor!)

Ik ben al niet meer van de jongsten en in België is het de gewoonte om suikerbonen te geven bij de geboorte van een kind. Witte suikerbonen gevuld met chocolade (soms amandelen, maar dat is duur).
Dit is nog een gewoonte van lang geleden (ongeveer van toen de dieren nog spraken :lol:):
Toen mijn zusje was geboren, had mijn moeder haar vast terwijl zij zelf nog in het ziekenhuis bed lag. Wij stonden allemaal rond het bed, waarschijnlijk was dat door de familie zo georchestreerd. Plots ging mijn moeder onder het deken en met een grote zwier wreef ze een hoop suikerbonen uit het bed, op de grond. Ohhh, zegde de familie dan, daar is de kindjeskak. Er werd dan geïnsinueerd dat de baby die suikerbonen had gekakt en de chocoladekleur binnenin de bonen, refereerde naar de kleur van de k*k.

Zo onnozel waren de gebruiken toen! :rofl:
Zoefje24 schreef:
03-09-2019 21:27
We hadden in het begin van 2018 besproken dat we in het najaar zouden beginnen proberen, dus ik had het al besteld voor het geval dat ik zwanger zou zijn, ik niet lang zou moeten wachten met het nieuws te vertellen. En ik vond dit wel een leuk ideetje :p

Het beertje vonden we schattig omdat als ze bij oma gaat logeren, dit haar knuffeltje zal worden.
Ik denk maar zo, geniet van deze heerlijke naïviteit :)

Oh en wb knuffel: die van mij wil z’n eigen leger mee als hij gaat logeren hoor. Niks geen tweederangs knuffels die niet iedere nacht in zijn bed liggen. Ik heb een heel schattig luipaard dat ik in zwang probeer te krijgen, maar die wordt iedere avond resoluut uit bed gesmeten met de woorden: ‘NEE! Luipaard, jij mag niet in de bed! STOUTE JONGEN!’

Maar wellicht is die van jou niet zo kieskeurig als peuter straks :D
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 21:52
Oh nee, komen er ook nog spruiten aan te pas. Jemig, misschien moet ik maar een groentetuin gaan aanleggen.
Ik zou ook tomaatjes planten. Daar is die van mij echt gek op. Betaal me scheel aan die snoeptomaatkrengen.

Dan zit hij op zijn troon met mijn iPhone die hij me al afhandig heeft gemaakt om DUPLO TRAINS te doen en dan roept hij, zonder op of om te kijken: ‘MAMA!!!! IK WIL TOMAATJES!!!! NUU!!!!!’

Nou en o wee als die emmer dan leeg is. Dan kun je ze maar beter in de moestuin hebben. In bulk.
lux- schreef:
03-09-2019 22:08
Ik zou ook tomaatjes planten. Daar is die van mij echt gek op. Betaal me scheel aan die snoeptomaatkrengen.

Dan zit hij op zijn troon met mijn iPhone die hij me al afhandig heeft gemaakt om DUPLO TRAINS te doen en dan roept hij, zonder op of om te kijken: ‘MAMA!!!! IK WIL TOMAATJES!!!! NUU!!!!!’

Nou en o wee als die emmer dan leeg is. Dan kun je ze maar beter in de moestuin hebben. In bulk.
Pro-tip: koop eens radijsjes. En geef ‘m een radijsje onder het motto ‘Dit is een héél speciaal snoeptomaatje’. Dat kind eet binnen no-time nog enkel worteltjes (stuk goedkoper).
lux- schreef:

Ik vind tomaten echt heel smerig, dus hoop dat kind dat ook vindt. En anders moet ik idd maar snoeptomaatjes gaan verbouwen.
lux- schreef:

Kun je hem een middagje hier in de achtertuin komen loslaten? Ik kan er niet tegenop vreten zoveel van die tomaatjes hier.... :roll:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Zoefje24 schreef:
03-09-2019 21:27
En je wist toen al dat je er "juli" op moest laten drukken?
flipje2 schreef:
03-09-2019 23:18
En je wist toen al dat je er "juli" op moest laten drukken?
De nick zegt het al: zoef, zwanger :D
Lady*Voldemort schreef:
03-09-2019 23:36
De nick zegt het al: zoef, zwanger :D
Kom lieverd, we nemen een zomerkindje!
lemoos2 schreef:
03-09-2019 23:03
Pro-tip: koop eens radijsjes. En geef ‘m een radijsje onder het motto ‘Dit is een héél speciaal snoeptomaatje’. Dat kind eet binnen no-time nog enkel worteltjes (stuk goedkoper).
:HA: zal het eens proberen!
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 23:06
Ik vind tomaten echt heel smerig, dus hoop dat kind dat ook vindt. En anders moet ik idd maar snoeptomaatjes gaan verbouwen.
Volgens mij eten ze op ieder kdv in Nederland ‘tomaatjes en komkommertjes’ als tussendoortje, dus vrees dat je er niet onderuit gaat komen :P
flipje2 schreef:
03-09-2019 23:14
Kun je hem een middagje hier in de achtertuin komen loslaten? Ik kan er niet tegenop vreten zoveel van die tomaatjes hier.... :roll:
Dat zou hij vast heerlijk vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven