Aankondigen zwangerschap.

02-09-2019 22:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor het aankondigen van een zwangerschap. Zowel voor partner als voor de grootouders.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Edit: ben niet zwanger, alleen op zoek naar leuke ideen.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:51
Reden: Edit
15.26% gewijzigd
Bij partner mikte ik mijn zwangerschapstest op zijn schoot gemikt en bij schoonouders kwamen met met taart en echo foto's aanzetten. Geen poespas dus.
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:30
2.00% gewijzigd
Tegen je partner gewoon vertellen en de ouders een telefoontje.
leolux schreef:
02-09-2019 22:29
Bij partner mikte ik mijn zwangerschapstest in zijn schoor gemikt en bij schoonouders kwamen met met taart en echo foto's aanzetten. Geen poespas dus.
Taart en echo's vind ik poespas.
Ik bracht mn moeder blauwe wol voor een truitje.
ik geef mn bek ook maar een douw
swannie12 schreef:
02-09-2019 22:30
Taart en echo's vind ik poespas.
Met de gekkigheden van tegenwoordig valt het best mee.
Wij hadden onze ouders gebeld dat we even op de koffie kwamen en hadden chocoladeflikken met muisjes (van de plaatselijke chocolatier) meegenomen voor bij de koffie.
Partner direct vertelt bij binnenkomst na werk. Ouders uitgenodigd voor een etentje. Na 3 jaar wachten vond ik een iets grotere viering van de aankondiging wel gepast. Overigens verder geen gekke dingen qua tekst, cadeau's of anderszins . "komen jullie vooraf nog even bij ons langs?" "het etentje is niet zo maar, ik ben zwanger". Extra half uurtje in gepland tussen aankondiging en restaurant reservering, want beide ouders moesten huilen (zie: 3 jaar bezig geweest)
Moet alles nu tegenwoordig origineel, origineler, origineelst?

En je partner, die weet het ook nog niet? Hebben jullie dan samen niet in spanning de menstruatie afgewacht? Menstruatie die 1 - 2 - 3 - 14 dagen niet kwam?

Ik begrijp echt niet dat je daar je partner mee moet verrassen, tenzij het niet gepland was.

Maar ondanks mijn minder enthousiast bericht, wens ik je een leuke zwangerschap en een wolk van een baby!

En natuurlijk originele aankondigingen voor papa en de grootouders!
Bij de eerste hadden we eerste echo op 24 dec. Dus echofoto onder kerstboom. Bij tweede bos witte bloemen meegenomen, met allemaal roze en blauwe babysokjes erin verwerkt.
mammezel schreef:
02-09-2019 22:35
Moet alles nu tegenwoordig origineel, origineler, origineelst?

En je partner, die weet het ook nog niet? Hebben jullie dan samen niet in spanning de menstruatie afgewacht? Menstruatie die 1 - 2 - 3 - 14 dagen niet kwam?

Ik begrijp echt niet dat je daar je partner mee moet verrassen, tenzij het niet gepland was.

Maar ondanks mijn minder enthousiast bericht, wens ik je een leuke zwangerschap en een wolk van een baby!

En natuurlijk originele aankondigingen voor papa en de grootouders!
Ik was ongepland zwanger. Ik voelde me al een paar dagen 'anders', wilde geen paniek zaaien dus ik deed in mijn eentje een test. Positief dus. Ik kon geen woorden uitbrengen dus de test naar mijn partner gemikt. Al had ik het graag anders willen doen hoor, maar zo waren onze omstandigheden.
Niet voor jezelf toch ?
Ik blijf het raar vinden dat er vrouwen zijn die hun partner "origineel" willen verrassen met een zwangerschap. Je bespreekt toch dat je gaat testen?

Grootouder vertelt door foto's en een echo in een lijstje te geven. De rest van de familie door ze een rondleiding te geven door het huis (net verhuisd) en de baby kamer te tonen waar de echo's hingen en de datum waarop de baby geboren wordt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
leolux schreef:
02-09-2019 22:39
Ik was ongepland zwanger. Ik voelde me al een paar dagen 'anders', wilde geen paniek zaaien dus ik deed in mijn eentje een test. Positief dus. Ik kon geen woorden uitbrengen dus de test naar mijn partner gemikt. Al had ik het graag anders willen doen hoor, maar zo waren onze omstandigheden.
Als het ongepland is, dan kan ik verstaan dat de partner nog verrast moet worden. Maar in de andere gevallen is de vader toch al deelgenoot in de spanning of het gelukt zou zijn of niet.

Mijn gedacht he.
Kia•Ora schreef:
02-09-2019 22:45
Ik blijf het raar vinden dat er vrouwen zijn die hun partner "origineel" willen verrassen met een zwangerschap. Je bespreekt toch dat je gaat testen?

Grootouder vertelt door foto's en een echo in een lijstje te geven. De rest van de familie door ze een rondleiding te geven door het huis (net verhuisd) en de baby kamer te tonen waar de echo's hingen en de datum waarop de baby geboren wordt.

Hier niet, na 3 jaar durfde ik die teleurstellingen niet meer zo goed aan, dus deed ik 't stiekem omdat ik dacht dat het nu wel raak was. Ik wou partner de teleurstelling besparen. Toen ik het vertelde biechtte partner overigens op dat ook hij al een vermoeden had dat het nu raak was, maar ook hij had mij niet extra hoopvol willen maken (en had het dus ook voor zich gehouden)
dus je man was niet bij de test????????
Joh ik ben zwanger !

Gefeliciteerd klaar
Kia•Ora schreef:
02-09-2019 22:45

Leuk!
(maar even tegendraads doen: denk je niet dat die grootouders dat al lang verteld hadden?)
mammezel schreef:
02-09-2019 22:47
Als het ongepland is, dan kan ik verstaan dat de partner nog verrast moet worden. Maar in de andere gevallen is de vader toch al deelgenoot in de spanning of het gelukt zou zijn of niet.

Mijn gedacht he.
Oh, ik ben het helemaal met je eens hoor.
staafmixer schreef:
02-09-2019 22:49
Joh ik ben zwanger !

Gefeliciteerd klaar
ja ze zien het op een gegeven moment zelf wel
S-Meds schreef:
02-09-2019 22:48
dus je man was niet bij de test????????
Edit in OP: ik ben niet zwanger
Yildizlar schreef:
02-09-2019 22:43
Niet voor jezelf toch ?
Nee niet voor mezelf, maar waarom deze rare vraagstelling?
mammezel schreef:
02-09-2019 22:51
Leuk!
(maar even tegendraads doen: denk je niet dat die grootouders dat al lang verteld hadden?)
Tegen de rest van de familie? Uhm nee, dat soort dingen zijn in onze familie aan de ouders om te vertellen dus die zwijgen. En de foto's hebben ook op de plank gelegen totdat iedereen op de hoogte was. En nu hebben ze een mooi plekje in de woonkamers. :proud:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik testte met mijn man. En we hebben vervolgens samen een kwartier vol ongeloof naar dat woordje ‘zwanger’ zitten staren tot mijn man de legendarische woorden sprak: ‘misschien is hij kapot?’

Zwanger na 2 jaar dmv IVF en het duurde even eer het landde :hihi:

Daarna mijn moeder gebeld en die nam op met ‘gefeliciteerd!’ Ik belde namelijk om 06:45 :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Pergamon schreef:
02-09-2019 22:48
Hier niet, na 3 jaar durfde ik die teleurstellingen niet meer zo goed aan, dus deed ik 't stiekem omdat ik dacht dat het nu wel raak was. Ik wou partner de teleurstelling besparen. Toen ik het vertelde biechtte partner overigens op dat ook hij al een vermoeden had dat het nu raak was, maar ook hij had mij niet extra hoopvol willen maken (en had het dus ook voor zich gehouden)
Ik snap dat je na al die tijd het niet meer bespreekt. Ook al moet je dan de evt teleurstelling alleen verwerken. Maar had je dan alsnog de behoefte om je partner "origineel" te vertellen dat er een kindje komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven