Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

14-09-2019 23:16 140 berichten
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.

TO trapt af:

Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:

- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-

Benieuwd naar jullie lijstjes!
Hobbelster schreef:
15-09-2019 00:01
Oh Lemoos dat vind ik echt heel ver gaan! Over the top.
En dan met kerst ook nog weer?! (Nee toch hè?)

Idd wat moet je er toch mee, ze spelen toch niet met alles bewaar laat je het. Zo groot wonen we nu ook weer niet. Keuken erin hier betekent wel kastje eruit.
God bewaar me! Nee gelukkig niet. Met kerst is het hoogtepunt de eetbare decoratie in de kerstboom van mijn moeder en bij schoonouders de de flikkersterretjes in de vienetta boomstam.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen we ook om in het speelgoed. Er gaan ook wat dingen eruit ( verkoop marktplaats of weggeven). Het schijnt wel verstandiger te zijn om maanden van te voren ( eigenlijk begin van het nieuwe jaar al) speelgoed te kopen wegens voordeligheid.
Voor iedereen een groene tuin
MinkeDeWit schreef:
15-09-2019 00:00
Heb je het al in huis, TO?
Toevallig begon mijn dochter vandaag ook over Sinterklaas, bizar vroeg. Ze wil een 19e eeuwse jurk laten namaken en daar zit 6 weken levertijd op. Hij is boven mijn budget van ca 75 euro per kind, dus ze betaalt zelf mee.
Dit alles voor een feestje waar 9 volwassenen en pubers doen alsof voor 1 gelovige. Hij is 7 dus hopelijk het laatste jaar.
Wat alles is voor een feestje met maar 1 gelovige?

Ik vind het heerlijk, verwen neefjes, nichtjes, mijn eigen kind, mijn ouders en broer en schoonzusje :love:
Madeliefjees schreef:
14-09-2019 23:53
Daar ben je toch zelf bij? Meedelen dat het afgelopen is met alles te kopen voor jullie kinderen. Ieder mag nog 1 kado kopen voor max. 25 euro.
Ha. Ha. Ha. Je kent duidelijk mijn familie en schoonfamilie niet. Al zou ik er een Derde Wereldoorlog voor over hebben, dan gaat schoonpa de zooi lekker bij hun stallen en iedere woensdagmiddag en weekend zoon lokken (“Lemooszoon, kijk eens wat opa voor jou heeft gekocht! Kom je spelen?”) en mijn moeder... ik durf er gewoonweg niet te denken waar die vrouw toe in staat is na zo’n mededeling. Dan hebben we het over iemand die een nieuw levensloopbestendigproof appartement heeft gekocht met als keiharde eis drie slaapkamers zodat haar in de arm genomen stylist volwaardige slaapkamers kan inrichten voor haar kleinzoon en een kleindochter.

En mijn altijd voor rede vatbare schoonmoeder ga ik echt niet voor het blok zetten. Naast zoon rennen daar nog vijf stuks aan kleinkinderen rond die dan wel bedolven worden onder opa’s idee van ‘een goede Sinterklaas’. De enige die de ‘25 euro limiet’ zou accepteren zonder gevaar voor een oorlog is de kinderloze tante. Maar die komt dan weer door het jaar heen aanzeilen met ‘Goh kijk eens wat tante x nu heeft gevonden Lemooszoon. Leuk hè?” Ergo, de berg op te bergen spullen zal niet afnemen. Er zijn simpelweg teveel volwassenen met een ‘ik zou willen dat ik dit vroeger kreeg’ complex en te weinig kinderen in de families.
Pfff hier ook hoor. Schoonmoeder doet 150 euro per kind. Dan zijn ze ook nog redelijk in de buurt van december jarig met 500 euro cadeaus van opa’s, oma’s, tantes en ons zelf. Ze krijgen zo veel 😳 dus wij leggen al een paar jaar iets onder de kerstboom voor ze. Meestal een uitje zoals kinderen voor kinderen.
Het leven is niet eerlijk
We hebben dus heel veel Suãri’s * in de families.

* die rare a kent mijn iPad niet.
Dochter vraagt al maanden om skeelers. Dus als ze ergens in de aanbieding voorbij komen, sla ik mijn slag.
Zoon wil een spel voor zijn oude X box. Maar hij gelooft niet meer dus kan mee uitzoeken in de winkel, ik heb geen verstand van dat soort spellen.
Voor de rest net wat ik tegenkom. Maar hou het overzichtelijk. Er wordt ook bij de grootouders gevierd en dan vind ik het al met al gauw genoeg.
Kia•Ora schreef:
14-09-2019 23:40
Vind je het niet leuk zelf te shoppen?
Ik hou van sinterklaas. Ik heb tot op heden alleen nog voor neefjes en nichtjes kunnen kopen, dit jaar niet meer en mag ik ook voor "mezelf" ook een klein beetje aan de slag. :cheer2:
Maar kan me niet voorstellen dat grootouders en ik alleen voor de kinderen iets zouden aanschaffen en de ouders helemaal niks.

Ik was vorig jaar rond de 150 euro kwijt voor vier kinderen. Ik heb nooit echt een budget, meer dat als ik iets leuks zie dat de rest voor ongeveer hetzelfde bedrag krijgt. :)

En denk rond de 100 euro kwijt voor minder bedeelde kinderen.

Ik koop vaak bij het Kruidvat speelgoed. Hebben ze vaak mooie acties en goed speelgoed!
Ik vind jou echt tof!!!
Door het jaar heen als je wat leuks ziet kopen en wegleggen voor December .
vroeger kregen wij als kind voor 100 gulden per kind,ik zit zelf wel hoger voor mijn kinderen maar dat komt ook door die games natuurlijk en Lego die duurder is nu .
Tweedehands vind ik zelf geen probleem , er zijn genoeg winkels waar je games kunt inruilen en tweedehands kunt kopen . Verder krijgt iedereen wat nuttigs en snoepgoed maar dat is meer om het uitpakken ... zodat het uitpakken niet zo snel voorbij is :-D zoals sokken ,pyama , goedkope spulletjes zoals bv een pen met een favoriet figuur er op
benmamma schreef:
15-09-2019 01:29
Ik vind jou echt tof!!!
Thanks, je maakt me verlegen :$ .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hier krijgen ze wep voor 150 per kind. Maar daar zitten ook wel praktische dingen bij, die ze anders ook hadden gekregen, maar leuk zijn uit te pakken (schaatsen, dekbedovertrek, mutsen en sjaals etc). Een knutselvoorraad (verf, stiften, glitterpapier etc.) Een mooi gezelschapsspel, een boek en iets (of 2 ietsen...)wat ze echt graag willen
Waarschijnlijk kopen we cadeaus aan de hand van,

- wat nodig is
- iets wat ze graag willen hebben
- iets om te dragen
- een boek
Skawa schreef:
14-09-2019 23:58
Ik vind het zo lastig idd dat ze zo ontzettend veel krijgt van opa’s en oma’s met de feestdagen.

Beiden kanten vragen wel naar de wensen. Bij ons gezin werd sinterklaas thuis in gezin gevierd lekker cosy. Mijn ouders geven nu met kerst de kleinkinderen kado’s onder de boom budget ong 75 euro p kind.

Mijn schoonouders zijn gewend om sinterklaas met alle kleinkinderen te vieren. Eerste jaar dacht ik daar heb ik geen zin in ik wil dat thuis vieren met ons 3en. Toen stonden ze 6 dec voor de deur met kado’s en voelde ik me slecht dat ik hun sint moment met onze dochter had ontnomen en ze zo hun kadotjes soort van kwamen afleveren. Jaar daarna maar wel sinterklaas mee gedaan. Zij geven ook best veel en dan geven beide tantes ook nog voor ong 20 euro. Het is zo buiten proportioneel.
Ik zou liever een mooi kado kopen en een mooi leesboek en het daar bij houden.
Dit jaar is ze 3,5 als de sint komt en zal ze het veel bewuster mee maken.
Vorige jaar wilde wij niet nog meer in die zak stoppen omdat ze dus al zo veel kreeg.

We hebben toen een mooie speelkeuken gekocht en niet met sinterklaas gegeven maar gewoon twee weken daarna los.
Hun Sintmoment met jouw dochter? En waar is jullie Sintmoment met jullie eigen dochter dan? Is de manier waarop jullie het willen vieren minder belangrijk dan het pleasen van je schoonouders? o_o
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:55
Een beetje wat lemoos zegt. De grootouders geven best veel cadeaus. Dat vinden we voldoende.
Rare redenatie.
Dus sint is het krijgen van kadootjes van opa's en oma's?
Beetje flauw dit.
Mijn dochter wilde absoluut géén sinterklaas meer vieren toen ik haar begin dit jaar vertelde dat hij niet bestaat. 'Nee daar is ze nu echt te oud voor!' Ze zit in groep 6, is bijna 10, het moest ervan komen.

Toen zag ze de kruidnoten liggen en vroeg ik het haar opnieuw. Ze werd toch wel enthousiast. Nu zetten we samen onze schoen, elke zaterdagavond. Zij vult die van mij, ik die van haar. Met zelfgemaakte cadeaus. Ja dat is kostenbesparend want ze is jarig op 8 december en met kerst leg ik cadeaus onder de boom.

Oh en pakjesavond...krijgt ze écht wel iets. Ze vroeg een maand geleden waarom ze nooit klei heeft gehad, echt play-doh klei. Geen idee eigenlijk, nooit gekocht. Dus na 5 december kan ze haar hart ophalen. :-D
Leuk topic om te volgen. Hier ligt alleen nog een bestekje van Peppa Big voor dochter (dan bijna 2,5). We proberen het speelgoed een beetje binnen de perken te houden. Ik dacht voor haar aan een nieuwe rugzak, vingerverf en raamstickers ofzo. Voor zoon vind ik het lastig want die snapt er toch nog niks van. Hij is dan 4 maanden, waarschijnlijk krijgt hij gewoon iets van kleding ofzo wat hij dan nodig heeft.
Wij vieren het gezamenlijk met een paar andere gezinnen en de regel was en zal waarschijnlijk weer zijn: elk kind 1 groot cadeau, een boek, een kledingstuk en wat te snoepen. Budget weet ik niet meer.
Tvp
Mijn dochter is 4
Ze krijgt een paar vlindervleugels in haar schoen en een zaklamp.
Chocoladeletter doe ik haar ook een plezier mee.

Voor 5 december moet ik nog wat verzinnen. Ze heeft al zo veel :facepalm: en t lieftst knutselt ze.
Been there, done that, got the T-shirt.
2019 schreef:
15-09-2019 07:56
Rare redenatie.
Dus sint is het krijgen van kadootjes van opa's en oma's?
Beetje flauw dit.
Je krijgt cadeautjes van sinterklaas, wie er voor sinterklaas speelt en de cadeautjes koopt maakt niks uit natuurlijk.
Ik volg sowieso even.

Ik heb eigenlijk geen budget, maar kijk naar wat ik wil kopen voor zoon. Hij is dan 3,5.

Ik zat te denken aan playmobil, maar dat is nogal duur en dan wordt het 1 cadeau. Ik weet alleen niet zeker of hij dat leuk vindt.

Daarnaast vind ik het leuker om meerdere cadeaus in de zak te hebben. Ik zat verder aan spelletjes te denken, knutselspullen, misschien iets van Duplo. Ik ben er nog niet uit.
Zolang jongste dochter op de basisschool zit vieren we pakjesavond groot. Het budget weet ik nooit, dat ligt ook niet vast. Ik kijk naar hun wensen en puzzel dan zodat ze evenveel cadeaus krijgen en van ongeveer dezelfde waarde. Al hoeft nu ze allemaal niet meer geloven de hoeveelheid cadeaus misschien niet meer perse gelijk te zijn. Meestal 4 of 5 pakjes per kind.
Tinkeltje33 schreef:
15-09-2019 08:13
Ik volg sowieso even.

Ik heb eigenlijk geen budget, maar kijk naar wat ik wil kopen voor zoon. Hij is dan 3,5.

Ik zat te denken aan playmobil, maar dat is nogal duur en dan wordt het 1 cadeau. Ik weet alleen niet zeker of hij dat leuk vindt.

Daarnaast vind ik het leuker om meerdere cadeaus in de zak te hebben. Ik zat verder aan spelletjes te denken, knutselspullen, misschien iets van Duplo. Ik ben er nog niet uit.

Ieder kind is anders natuurlijk maar dochter 3,5 speelt uren met playmobile. En Haba heeft leuke spelletjes!
where ever you go, go with your heart
Mevrouw75 schreef:
15-09-2019 08:12
Je krijgt cadeautjes van sinterklaas, wie er voor sinterklaas speelt en de cadeautjes koopt maakt niks uit natuurlijk.
Toen oudste dochter wist hoe het zat kon ze van heel wat jaren van elk cadeau zo zeggen van wie ze dat gekregen had. Dat boek heb ik zeker gekregen van tante X en die Playmobiel van opa. Vond ik wel erg grappig en zij vond het zo lief van iedereen.
Geen budget. En eigenlijk heb ik het meeste al liggen. Ergens in de uitverkoop gescoord of zgan tweedehands gekocht.

Denk dat het voor drie kinderen (4, 5 en 6) rond de 100-125 euro was?

Lego (toen 1+1 gratis)
Geronimo stilton boeken zgan
Knex achtbaan
Een K3 jurkje
Wat van paw patrol
En nog wat frutsels en knutsels. Binnenkort maar weer eens uitzoeken.
Ik ga denk ik op Black Friday proberen in te slaan voor Sinterklaas. We doen altijd €15 voor de volwassenen (lootje trekken) en dan nog wat speelgoed voor mijn zoon en neefje. Ik doe voor mijn zoon altijd:

- Something they want
- Something they need
- Something to wear
- Something to read

Voor mijn neefje waarschijnlijk 1 of 2 cadeautjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven