Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
zaterdag 4 april 2009 om 11:39
zaterdag 4 april 2009 om 14:31
Ja ik heb al flink wat mensen van mijn hyves verwijderd... had er zoveel en wat moet je met zoveel mensen waar je eigenlijk nauwelijks contact mee hebt. Nu kan ik ook lekker bijhouden hoe het gaat...
Als jullie het leuk vinden kunnen we elkaar wel toevoegen.
Nouja.. heb al flink kriebels. Ga even lekker shoppen en de laatste boodschappen doen, alsof ik op vakantie ga maar dan anders.
xxxxxx Pom
Als jullie het leuk vinden kunnen we elkaar wel toevoegen.
Nouja.. heb al flink kriebels. Ga even lekker shoppen en de laatste boodschappen doen, alsof ik op vakantie ga maar dan anders.
xxxxxx Pom
zaterdag 4 april 2009 om 15:02
Christy wat zit jij in een lang trajekt ?
Zo zie je maar dat het overal verschillend is.
Pom nog twee nachtjes slapen !!!! ( bibber bibber )
En als jullie op mijn Hyves willen vind ik het prima, dan hebben we ook een beeld bij een naam. ( lijkt mij leuk )
Je kunt mij vinden als
Riny van den Broek
Hoek van Holland
Zo zie je maar dat het overal verschillend is.
Pom nog twee nachtjes slapen !!!! ( bibber bibber )
En als jullie op mijn Hyves willen vind ik het prima, dan hebben we ook een beeld bij een naam. ( lijkt mij leuk )
Je kunt mij vinden als
Riny van den Broek
Hoek van Holland
zondag 5 april 2009 om 19:27
Poeh heb wel de kriebels... tuurlijk schrijf ik hier. Alleen heb ik nu wel een beeld van Riny en dat is heel leuk!
Misschien zet ik hier ook wel een foto, een keer... zonder hoofd hahaha.
Ben de hele dag al aan het rommelen, in de tuin en met de was. Gelukkig kwam er ook visite vandaag, gaat de dag lekker snel.
Nou meiden ik zal jullie de komende paar dagen niet spreken.
Zodra ik thuis ben dan krijgen jullie een verslag
xxx Pom
Misschien zet ik hier ook wel een foto, een keer... zonder hoofd hahaha.
Ben de hele dag al aan het rommelen, in de tuin en met de was. Gelukkig kwam er ook visite vandaag, gaat de dag lekker snel.
Nou meiden ik zal jullie de komende paar dagen niet spreken.
Zodra ik thuis ben dan krijgen jullie een verslag
xxx Pom
maandag 6 april 2009 om 20:28
Hoi, gesprek is al flink op gang maar wilde mijn ervaringen toch delen..
Ik heb nu een jaar en 3 maanden een maagband, en ik ben er erg tevreden over! Ik ben bijna 45 kilo afgevallen. Nu komt het moeilijke, het gewicht eraf houden en niet aankomen. Was vorige week 2 kilo aangekomen...:S
Meeste mensen denken dat je met maagband niks ervoor hoeft te doen, maar dat is dus absoluut niet zo!!!!! Je moet het zelf doen, de band is alleen een hulpmiddel. Ik ben zelf niet van het lijnen en ik let nog steeds niet erg op lightproducten en dergelijke, ik eet gewoon chocola als ik daar zin in heb. Al is mijn zin in chocola de ene week heel heftig en dan weer weken niet...Ondanks dat ben ik dus wel bijna 45 kilo afgevallen, toch blijf ik er de rest van mijn leven mee rondlopen, zal er altijd op moeten blijven letten. En dat is het moeilijke.
Door overgewicht, erfelijkheid en heel veel afvallen heb ik galstenen gekregen en dat doet pijn!!! Maar ik heb dus nu geen galblaas meer en ook geen aanvallen meer.
Ik heb absoluut geen spijt van de maagband, zit weer lekker in mijn vel. Maar...........ik sta ook nog steeds voor de spiegel van; mijn buik moet platter, mijn benen zijn te dik. Dat gaat nooit over, dus helemaal gelukkig met je uiterlijk zul je nooit worden, maar dat is niemand..
Als jullie wat willen weten....vragen!
Ik heb nu een jaar en 3 maanden een maagband, en ik ben er erg tevreden over! Ik ben bijna 45 kilo afgevallen. Nu komt het moeilijke, het gewicht eraf houden en niet aankomen. Was vorige week 2 kilo aangekomen...:S
Meeste mensen denken dat je met maagband niks ervoor hoeft te doen, maar dat is dus absoluut niet zo!!!!! Je moet het zelf doen, de band is alleen een hulpmiddel. Ik ben zelf niet van het lijnen en ik let nog steeds niet erg op lightproducten en dergelijke, ik eet gewoon chocola als ik daar zin in heb. Al is mijn zin in chocola de ene week heel heftig en dan weer weken niet...Ondanks dat ben ik dus wel bijna 45 kilo afgevallen, toch blijf ik er de rest van mijn leven mee rondlopen, zal er altijd op moeten blijven letten. En dat is het moeilijke.
Door overgewicht, erfelijkheid en heel veel afvallen heb ik galstenen gekregen en dat doet pijn!!! Maar ik heb dus nu geen galblaas meer en ook geen aanvallen meer.
Ik heb absoluut geen spijt van de maagband, zit weer lekker in mijn vel. Maar...........ik sta ook nog steeds voor de spiegel van; mijn buik moet platter, mijn benen zijn te dik. Dat gaat nooit over, dus helemaal gelukkig met je uiterlijk zul je nooit worden, maar dat is niemand..
Als jullie wat willen weten....vragen!
maandag 6 april 2009 om 20:34
En met een maagbandje is het helemaal niet zo dat je niet kan eten maar wel wil. Ik zit ook gewoon snel vol, dat is de hele bedoeling van het maagbandje... Heb het maagbandje nu los staan vanwege die galaanvallen dus kan normale porties eten, maar dat is ook beter, want van te weinig eten val je juist niet af.
Ik had veel liever een maagbandje, dat kun je nog terugdraaien als het mis gaat en ze snijden nergens in...
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat!
Ik had veel liever een maagbandje, dat kun je nog terugdraaien als het mis gaat en ze snijden nergens in...
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat!
maandag 6 april 2009 om 21:35
maandag 6 april 2009 om 21:51
Hi allemaal,
Ik ben de vriend van pom, en ze vroeg mij even te laten weten hoe het met haar gaat. Ik kan met grote vreugde melden dat het zeer goed met haar gaat! Volgens de chirurg was ze een perfecte patient om de dag mee te beginnen! De operatie verliep soepel en vlot, ze werd vrolijk wakker en was gelukkig niet misselijk
Dus deze eerste spannende dag(ook voor mij) is gelukkig goed verlopen. Kan niet wachten tot mijn lieverd weer thuis is! Tot zover deze beknopte info, en de rest zal ze jullie zeker allemaal vertellen als ze weer home sweet home is.
Groetjes van ons.
Ik ben de vriend van pom, en ze vroeg mij even te laten weten hoe het met haar gaat. Ik kan met grote vreugde melden dat het zeer goed met haar gaat! Volgens de chirurg was ze een perfecte patient om de dag mee te beginnen! De operatie verliep soepel en vlot, ze werd vrolijk wakker en was gelukkig niet misselijk
Groetjes van ons.
maandag 6 april 2009 om 23:05
Dank je wel Lauwa voor het reageren.
Je kan er nog zoveel over lezen maar verhalen uit de praktijk zijn veel meer waard.
En ja Jantien, er komt een tijd dat ook iemand voor ons een berichtje plaats.
Liever vandaag dan morgen.
Ik ga nu op Hyves kijken of ik je kan vinden
tot Hyves ! of tot schrijfs
Welterusten allemaal
XXX
Riny
Je kan er nog zoveel over lezen maar verhalen uit de praktijk zijn veel meer waard.
En ja Jantien, er komt een tijd dat ook iemand voor ons een berichtje plaats.
Liever vandaag dan morgen.
Ik ga nu op Hyves kijken of ik je kan vinden
tot Hyves ! of tot schrijfs
Welterusten allemaal
XXX
Riny
dinsdag 7 april 2009 om 08:29
Mag ik jullie nog wat vragen???
Ik ga voor de Gastic Bypass, maar weet iemand hoelang je daarvoor in het ziekenhuis ligt?? en hoelang je daarvoor uit de roelatie bent?? Weet iemand ook toevallig??? Je krijgt tijdens de operatie een rondje in je maag voor 1 dag tegen het braken. Hoe halen ze die eruit??? Zijn jullie ziek geweest van de nacose?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. een onzeker tiepje (spinner)
Ik ga voor de Gastic Bypass, maar weet iemand hoelang je daarvoor in het ziekenhuis ligt?? en hoelang je daarvoor uit de roelatie bent?? Weet iemand ook toevallig??? Je krijgt tijdens de operatie een rondje in je maag voor 1 dag tegen het braken. Hoe halen ze die eruit??? Zijn jullie ziek geweest van de nacose?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. een onzeker tiepje (spinner)
dinsdag 7 april 2009 om 11:36
Hoi Spinner
Mij is verteld dat je 5 nachten in het ziekenhuis moet blijven voor een Gastric Bypass , maar als je het verhaal van Pompom leest.
Zij heeft het over maar twee nachten. ik denk dat dat per ziekenhuis verschild.
En je moet het daarna zowiezo zes weken rustig aan doen.
En of je kan werken hangt natuurlijk ook van het soort werk af wat je doet
Dat verhaal van dat rondje ?
Daar hoor ik voor het eerst over (ik ga dat gelijk opzoeken )
succes en blijf gezellig meepraten
Groetjes
Riny
Mij is verteld dat je 5 nachten in het ziekenhuis moet blijven voor een Gastric Bypass , maar als je het verhaal van Pompom leest.
Zij heeft het over maar twee nachten. ik denk dat dat per ziekenhuis verschild.
En je moet het daarna zowiezo zes weken rustig aan doen.
En of je kan werken hangt natuurlijk ook van het soort werk af wat je doet
Dat verhaal van dat rondje ?
Daar hoor ik voor het eerst over (ik ga dat gelijk opzoeken )
succes en blijf gezellig meepraten
Groetjes
Riny
dinsdag 7 april 2009 om 12:44
dinsdag 7 april 2009 om 16:50
Hallo allemaal,
Ik heb niet alles gelezen maar ik vindt het super knap dat jullie allemaal bezig zijn om zo'n belangrijke stap in jullie leven te zetten!! Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met afvallen, zonder bandjes of verkleiningen, gewoon door mijn eten aan te passen en te gaan sporten. Na 1,5 jaar was ik 45 kilo lichter en dat ben ik nu nog steeds. Ik herken veel in jullie verhalen want ookal heb ik geen bandje oid, ook ik moet de rest van mijn leven op mijn eten blijven letten wil ik het zo houden.
Het enige wat ik moeilijk vindt om hier te lezen is dat de operaties worden vergoed. Ik ben vorig jaar begonnen met het traject voor een buikwandcorrectie. Plastisch chirurgen gesproken, allemaal enthousiast omdat ik mijn ideale gewicht heb en ook omdat ze denken dat het heel mooi wordt omdat ik nergens vel heb, alleen op mn buik (dat was echt mijn probleemzone!). Daarbij ben ik 26 en gezond dus de perfecte kandidaat. Ik was dus helemaal blij, op de wachtlijst etc. tot ik de verzekeraar hoorde. Ookal had ik een verklaring van de plastisch chirurg dat het medische noodzaak was (voor sporten etc.) en ookal hadden ze medische foto's, ze gingen het niet vergoeden. Een aantal bezwaarschriften later en nog niets. Toen een andere verzekeraar, zelfde verhaal.
Ik kan er nog steeds zo verdrietig om worden dat ik zo hard heb gewerkt om mijn leven te veranderen, zoveel gezonder ben (had bijv. beginnend diabetes en liep bij een orthopeed voor mijn knieen, nu nergens meer last van!) en dan willen ze dit niet vergoeden. Het is voor mij heel belangrijk omdat het echt heel lelijk is en verder ben ik zo blij met mijn lijf!! Elke dag geniet ik er weer van dat ik alles kan en hoor ik van mensen (bekende en vreemde ) dat ik er zo goed uitzie maar die mensen kennen me niet zonder kleding. Als alles aan is, hartstikke leuk, maar als ik savonds me uitkleed zie ik weer die hangende buik.
Ik ben dus oprecht super blij voor jullie allemaal maar ik zou ook zo graag een vergoeding krijgen voor mijn operatie, al is hij dan cosmetisch, ik ben toch al zo ver gekomen??
Ik weet dat het niet helemaal ontopic is maar dacht en hoop dat ik hier mijn frustratie wel even kwijt kon!!
Liefs Daantje
Ik heb niet alles gelezen maar ik vindt het super knap dat jullie allemaal bezig zijn om zo'n belangrijke stap in jullie leven te zetten!! Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met afvallen, zonder bandjes of verkleiningen, gewoon door mijn eten aan te passen en te gaan sporten. Na 1,5 jaar was ik 45 kilo lichter en dat ben ik nu nog steeds. Ik herken veel in jullie verhalen want ookal heb ik geen bandje oid, ook ik moet de rest van mijn leven op mijn eten blijven letten wil ik het zo houden.
Het enige wat ik moeilijk vindt om hier te lezen is dat de operaties worden vergoed. Ik ben vorig jaar begonnen met het traject voor een buikwandcorrectie. Plastisch chirurgen gesproken, allemaal enthousiast omdat ik mijn ideale gewicht heb en ook omdat ze denken dat het heel mooi wordt omdat ik nergens vel heb, alleen op mn buik (dat was echt mijn probleemzone!). Daarbij ben ik 26 en gezond dus de perfecte kandidaat. Ik was dus helemaal blij, op de wachtlijst etc. tot ik de verzekeraar hoorde. Ookal had ik een verklaring van de plastisch chirurg dat het medische noodzaak was (voor sporten etc.) en ookal hadden ze medische foto's, ze gingen het niet vergoeden. Een aantal bezwaarschriften later en nog niets. Toen een andere verzekeraar, zelfde verhaal.
Ik kan er nog steeds zo verdrietig om worden dat ik zo hard heb gewerkt om mijn leven te veranderen, zoveel gezonder ben (had bijv. beginnend diabetes en liep bij een orthopeed voor mijn knieen, nu nergens meer last van!) en dan willen ze dit niet vergoeden. Het is voor mij heel belangrijk omdat het echt heel lelijk is en verder ben ik zo blij met mijn lijf!! Elke dag geniet ik er weer van dat ik alles kan en hoor ik van mensen (bekende en vreemde ) dat ik er zo goed uitzie maar die mensen kennen me niet zonder kleding. Als alles aan is, hartstikke leuk, maar als ik savonds me uitkleed zie ik weer die hangende buik.
Ik ben dus oprecht super blij voor jullie allemaal maar ik zou ook zo graag een vergoeding krijgen voor mijn operatie, al is hij dan cosmetisch, ik ben toch al zo ver gekomen??
Ik weet dat het niet helemaal ontopic is maar dacht en hoop dat ik hier mijn frustratie wel even kwijt kon!!
Liefs Daantje
dinsdag 7 april 2009 om 19:37
Ik kan goed begrijpen dat je daar moedeloos van wordt Daantje!
Ik ben ook 45 kilo afgevallen, maar ben nog erg jong en mijn extra gewicht zat overal dus geen last van te veel vel.
Ik ken wel verhalen van anderen die hetzelfde probleem als jij.Kan er zo kwaad om worden. Ze willen wel dat je afvalt, en dan doe je dat, en dan laten ze je zo rondlopen.....schoften vind ik het!
Ik hoop dat het je toch op een of andere manier lukt. Ik heb gehoord dat als het vel min. een vierde van je benen bedekt het door de meeste verzekeringen wel vergoed wordt.
Ik ben ook 45 kilo afgevallen, maar ben nog erg jong en mijn extra gewicht zat overal dus geen last van te veel vel.
Ik ken wel verhalen van anderen die hetzelfde probleem als jij.Kan er zo kwaad om worden. Ze willen wel dat je afvalt, en dan doe je dat, en dan laten ze je zo rondlopen.....schoften vind ik het!
Ik hoop dat het je toch op een of andere manier lukt. Ik heb gehoord dat als het vel min. een vierde van je benen bedekt het door de meeste verzekeringen wel vergoed wordt.
dinsdag 7 april 2009 om 22:17
wow, wat super dat je zoveel af gevallen bent en dan ook nog zelf zonder hulp super hoor.respect daarvoor............Vrien d van pom doe pom de groetjes maar van me.riny vogens mijn dochter sta ik wel op de hyves je moet kijken naar jantiena berends misschien dat het dan wel lukt ik zal je morgen toevoegen als me dat tenminste lukt ben nog al een kluns wat computers aan gaat welterusten allemaal groetjes jantien
dinsdag 7 april 2009 om 22:29
Daantje,
Ik leef helemaal met je mee
Ook ik heb al verschillende keren nee gehoord bij mijn verzekering.
Het is een beetje krom als je ziet wat er wel vergoed wordt.
Dan denk ik ook is dat nu nodig ?
Ik heb zelf ook meerdere malen bij een dietiste gelopen en die kreeg ik ook niet vergoed.
Ik kan alleen voor mijzelf praten maar bij mij is het een proces van 30 jaar
ook ik ben vele malen 40 tot 50 kilo afgevallen en dan denk je ,,,,nooit meer !!
Maar heel langzaam kom je toch weer in het zelfde patroon
En bij mij en ik denk bij de meeste van ons is het een noodzaak dat er iets gaat gebeuren i.v.m. de gezondheid
En of ik het vergoed krijg moet ik nog maar zien.
Maar ik weet wel als dat niet zo is sluit ik er wel een lening voor af
Want ik ben geestelijk zo ver dat ik niet meer terug zou kunnen.
Maar sterkte in jou strijd
Ik leef helemaal met je mee
Ook ik heb al verschillende keren nee gehoord bij mijn verzekering.
Het is een beetje krom als je ziet wat er wel vergoed wordt.
Dan denk ik ook is dat nu nodig ?
Ik heb zelf ook meerdere malen bij een dietiste gelopen en die kreeg ik ook niet vergoed.
Ik kan alleen voor mijzelf praten maar bij mij is het een proces van 30 jaar
ook ik ben vele malen 40 tot 50 kilo afgevallen en dan denk je ,,,,nooit meer !!
Maar heel langzaam kom je toch weer in het zelfde patroon
En bij mij en ik denk bij de meeste van ons is het een noodzaak dat er iets gaat gebeuren i.v.m. de gezondheid
En of ik het vergoed krijg moet ik nog maar zien.
Maar ik weet wel als dat niet zo is sluit ik er wel een lening voor af
Want ik ben geestelijk zo ver dat ik niet meer terug zou kunnen.
Maar sterkte in jou strijd