Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

14-09-2019 23:16 140 berichten
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.

TO trapt af:

Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:

- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-

Benieuwd naar jullie lijstjes!
Suðri schreef:
15-09-2019 13:37
Gewoon vragen hoor! Zou een mooie verrassing zijn :D
Door het dak gaan ze dan. :-D :-D

Ga het gewoon vragen idd. :proud:
Lucifer2018 schreef:
15-09-2019 13:43

Mijn familie zou er echt graag aan meebetalen. Andersom zou ik dat ook doen als broertje zoiets zou vragen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Wij doen zelf geen sinterklaas meer (hebben 1 kind die de week voor sint 10 jaar wordt)

Ik had nooit echt een budget. Begon wel al vroeg te sprokkelen. Kruidvat had vaak gedurende het jaar hele leuke speelgoed aanbiedingen. En kocht ook vaak wel het eea tweedehands.

Wij vierden het meestal bij schoonouders. Vooral mijn schoonmoeder vond dat ik elk jaar teveel in de zak deed (en ik vond het echt wel mee vallen, zat ook altijd een educatief spelletje in en iets van een pyjama of kleurtjes of zo). Voor haar was het meer een noodzakelijk kwaad en tijdens het uitpakken kwam meestal de opmerking : jemig nog meer???
Ik heb altijd gezegd tegen haar : Ik ga het niet minder vieren omdat dochter toevallig 9 dagen ervoor jarig is. Daar kan ze ook niets aan doen.

We vieren het nu niet meer, nu geven we gewoon wat meer onder de boom. Daar heb ik ook geen budget voor, en ik vind het eigenlijk steeds moeilijker worden...
Dit jaar de eerste bewust Sinterklaas. Tvp dus, eens zien of ik hier mijn weg in kan vinden
fanatic schreef:
15-09-2019 13:49
Leuk topic. Wij doen zelf geen sinterklaas meer (hebben 1 kind die de week voor sint 10 jaar wordt)

We vieren het nu niet meer, nu geven we gewoon wat meer onder de boom. Daar heb ik ook geen budget voor, en ik vind het eigenlijk steeds moeilijker worden...
Waarom? Omdat ze er vlak voor jarig is dat beter uitkomt?

Neem even aan dat ze ook niet in de kerstman gelooft?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 15:01
7.35% gewijzigd
Wij doen meestal zo'n €50 voor Sinterklaas en zo'n €100-150 voor Kerst.
Per kind dan.
Voor volwassenen is het zo'n €50 per persoon voor Kerst, want Sinterklaas doen we alleen voor de kinderen.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 15-09-2019 15:10
0.25% gewijzigd
Oh en wat ik precies ga kopen dat zie ik volgende maand wel.
Nog geen idee.

Onze oudste dochter is nu helemaal weg van die Sylvanian families, dus dat zal ook wel iets van dat worden.
Hier een peuter en een dreumes en ik heb echt geen idee nog wat te geven. Peuter wil wel heel veel, maar ik denk dat met merendeel daarvan maar kort gespeeld gaat worden.

Ohnee, ik weet al iets. Een poppenwagen voor de jongste. Die loopt nog graag achter dingen ;-)
anoniem_370075 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 15:10
22.02% gewijzigd
Hier krijgen ze dus ook bij schoonouders van opa en oma vaak groot iets van 50 en wat kleins, van overgrootvader en van tante. En dan met kerst weer alleen is grootste cadeau dan kleiner.

Daarom van ons 1 groter ding.
Een van mijn kinderen stelde voor om in plaats van cadeautjes uitgebreid uit eten te gaan (doen we wel vaker).

Ik denk dat ik ze dan maar gewoon geld geef (100-150 per kind) en dat ze dan zelf iets leuks moeten kopen.

Ze zijn inmiddels op een leeftijd dat ze genoeg 'rommel' hebben en goedbedoelde cadeaus waar ze niks mee doen - en liever zelf iets uitkiezen wanneer ze dat willen, niet omdat het sinterklaas is.
Hoe vaak doen jullie schoencadeautjes? Ik deed vorig jaar 2 keer per week ongeveer. Ik vind het zelf zo leuk allemaal, dat ik veel te veel cadeautjes heb.

Vorig jaar zaten man en ik te zingen voor zijn schoen en zoon (2,5) keek ons aan alsof we gek geworden waren. :proud:

Ik heb er wel weer zin in. Hij gaat het nu allemaal veel beter door hebben.
Tinkeltje33 schreef:
15-09-2019 15:27
Hoe vaak doen jullie schoencadeautjes? Ik deed vorig jaar 2 keer per week ongeveer. Ik vind het zelf zo leuk allemaal, dat ik veel te veel cadeautjes heb.

Vorig jaar zaten man en ik te zingen voor zijn schoen en zoon (2,5) keek ons aan alsof we gek geworden waren. :proud:

Die verzamel ik het hele jaar. Mijn oudste is gek op lipgloss, scrunchy's, magneten en stickers voor aan haar makeuptafelding, vullingen voor fotoprintertje, meidenbladen, powerbanks en oordopjes ( en sloopt er zeker 2 per jaar) en schoolspullen. En mooie tekenspullen. Als ik wat zie koop ik dat alvast.

Jongste word van zoveel blij dat ik hetzelfde kan doen. Nu heb ik hobby en daar heb ik ook vaak kadospulletjes voor nodig ( maak gepersonaliseerde kadootjes en soms pakketten) en dus heb ik een kast vol ( op slot, ze kunnen er niet bij) met meidenspullen, legopakketjes, knutselspullen enz.

Ik hoef niets meer te kopen mbt schoenkadootjes. En hier mogen ze om de dag hun schoenzetten. 3x per week ongeveer.
Ik heb een hele mooie houten Sint kalender gemaakt/ bedrukt en die komt in november weer op de kast te staan. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 15:39
1.94% gewijzigd
Schoenen zetten vanaf dat Sint in het land is, op woensdag en zaterdag, doen we meestal.
Ze mogen om de dag hun schoen zetten. En de ene keer zal er meer in zitten dan de andere keer.
Hier nog geen hele duidelijke tradities, maar dit jaar gaat dochter (3,5) het wel heel bewust mee maken en ik heb zelf hele fijne herinneringen aan (de sfeer rondom) sinterklaas.

Ik ben wel voor het beperken van de cadeautjes en probeer het (hier vaker genoemde) lijstje: iets leuks, iets praktisch, in om aan te trekken en iets om te lezen aan te houden. Aangevuld met iets lekkers.

Wij kregen vroeger aanvullend op bovenstaande ook altijd samen een nieuw gezelschapsspel. Dat wil ik hier ook heel graag gaan invoeren.

Ik ben ook een echte uitverkoop/wanneer ik iets tegen kom shopper maar ik merkte vorig jaar dat er daardoor eigenlijk toch weer te veel klein/extra spul ingepakt was. Uiteindelijk daarnaast ook nog dingen gekocht die op dat moment passend waren. Voor nu op het lijstje:
- Voorleesboek (over letters ofzo, of een Liselotje, al heeft ze die al bijna allemaal)
- Dekbedovertrek (Paw patrol denk ik)
- Koptelefoon
- Schoolbord of Tiptoi of aankleding voor haar fiets of Kiddiezoom of prinsessenjurk... Hier ben ik dus geneigd om maar gewoon alles te doen, want ach, ze vindt het allemaal leuk en het is ook prima betaalbaar. Maar omdat het dan zo veel tegelijk is wordt er dus juist minder mee gespeeld.

Ideeën voor in haar schoen:
- Knutselpapier
- K3 cd
- Speldjes/elastiekjes voor in haar haren
- Stickers
- Nieuwe tandenborstel

Babydochter (dan 4 mnd) krijgt denk ik iets van Rubbabu, een Bibbeta slab, kwijl slabbers, een (winter) slaapzak, bamboe eetsetje. Dat soort spul.

Hier nog één opa en oma. Die gingen van geen naar 5 (stief)kleinkinderen in twee jaar waaronder een paar pubers waarvan niet iedereen nog zin heeft om samen iets te vieren. Dus is een beetje zoeken naar een fijne invulling voor iedereen. Opa en oma hechten veel waarde aan sinterklaas maar vinden het niet zo leuk om lijstjes te krijgen die ze dan mogen aanschaffen en bij voorkeur de dag na sinterklaas bij de voordeur mogen overhandigen en of ze dan (bij voorkeur) weer weg willen gaan... Ze willen ook geen onderscheid maken dus laatste paar jaar deden zij wat kleinigheidjes en kregen de kleinkinderen geld op de spaarrekening. Jammer wel, want ze vonden het altijd heel leuk om met sinterklaas iedereen te verwennen, het gezellig te maken, hun tradities qua zak verstoppen e.d. over te dragen.

Van ooms en tantes krijgen ze vooral heel veel aandacht en uitstapjes dus daar verwacht ik verder geen cadeautjes. Maar wij zijn aan mijn kant de eerste met kinderen. Ik zie ons later wel met z'n allen sinterklaas vieren en dan ook cadeautjes voor alle kids. Nu al zin in! :heart:
Hier geen budget, zou bij meerdere kinderen later wel zorgen dat ze evenveel krijgen.

We hebben 1 dochter die begin december 2 wordt, dus das al geen fijne timing.
Vorig jaar hebben we kleinere cadeaus met sint gedaan en groter/duurder voor haar verjaardag, maar dat kan maar zo veranderen later natuurlijk.

Begin volgend jaar gaan we naar Disneyworld en we hebben daarom afgesproken om dit jaar de toegangstickets voor de parken in de kerstboom te hangen (opa en oma gaan ook mee naar Florida) en Sinterklaas echt heel klein te houden.
Lucifer2018 schreef:
15-09-2019 13:43

Dat is je antwoord.. Gewoon doen dus: vragen!

Super leuk!
Tinkeltje33 schreef:
15-09-2019 15:27

Wij doen 2x per week: 1x een klein cadeautje, 1x snoeperij/kruidnoten.
-jolijn- schreef:
15-09-2019 15:21
Een van mijn kinderen stelde voor om in plaats van cadeautjes uitgebreid uit eten te gaan (doen we wel vaker).
Ik hoop dat mijn dochter dat ook eens gaat voorstellen. Ik vind Sinterklaas niet zo'n leuk feest.
*Judy* schreef:
15-09-2019 17:03
Wij doen 2x per week: 1x een klein cadeautje, 1x snoeperij/kruidnoten.
Van mij mocht (en mag, want ook als je 16 bent is een cadeautje krijgen nog leuk :hihi: ) het elke dag. Alleen zat er niet altijd wat in. Soms een cadeautje, soms een paar kruidnoten of een appel oid.
Lucifer2018 schreef:
15-09-2019 15:01
Waarom? Omdat ze er vlak voor jarig is dat beter uitkomt?

Neem even aan dat ze ook niet in de kerstman gelooft?
Goh wat een vriendelijke reactie. Dat ze vlak ervoor jarig is heeft ons nooit uitgemaakt. Als je verder zou lezen dan had je dat gezien. Maar we vieren het niet meer omdat ze er inderdaad niet in gelooft. En ze heeft ook geen jongere broertjes/zusjes of neefjes/nichtjes. Niet iedereen wil voor altijd sinterklaas blijven vieren. Wij vinden het goed zo.

En wat kerst betreft, wij vinden het leuker om dat aan te houden. Wij trekken ook lootjes met kerst. Is een persoonlijke voorkeur
gsleutel schreef:
15-09-2019 16:01
hun tradities qua zak verstoppen e.d. over te dragen.
Ik snap dat iemand dat leuk lijkt, maar het is voor een jong gezin toch ook leuk, of leuker, om zelf een traditie te ontwikkelen? En wat als je van beide kanten families hebt die iets over willen dragen....

Niet dat ik van een traditie ontwikkelen ben, geloof ik, want hier gaat het ieder jaar anders omdat ze ieder jaar een andere leeftijd hebben.
Tvp want ik heb nog geen idee wat ik voor peuter en dreumes moet kopen dit jaar. Geen vast budget, wel ongeveer hetzelfde qua bedrag én hetzelfde aantal pakjes. En dan maar proberen om niet door te slaan, want het is zo leuk om ze een beetje te verwennen ;-D
Ik haal ook vaak door het jaar heen al leuke aanbiedingen bij Kruidvat etc.
Een boek en een gezelschapsspel is in elk geval ook wel heel leuk altijd.
fanatic schreef:
15-09-2019 20:18
Goh wat een vriendelijke reactie. Dat ze vlak ervoor jarig is heeft ons nooit uitgemaakt. Als je verder zou lezen dan had je dat gezien. Maar we vieren het niet meer omdat ze er inderdaad niet in gelooft. En ze heeft ook geen jongere broertjes/zusjes of neefjes/nichtjes. Niet iedereen wil voor altijd sinterklaas blijven vieren. Wij vinden het goed zo.

En wat kerst betreft, wij vinden het leuker om dat aan te houden. Wij trekken ook lootjes met kerst. Is een persoonlijke voorkeur
Sorry, ik vergeet soms smilie gebruik.
Was op recht benieuwd om de manier waarop je die zin formuleerde. Meer niet.
Ik ben gek op Sinterklaas, en heb lang moeten wachten op kinderen in de familie, dus ik ga helemaal los. (Schoon-)ouders komen, onze broers en zussen, en vorig jaar heb ik Sint en Pieten laten komen, totaal over de top voor een 2-jarige en bijna 2-jarige :$ Maar dat was heel leuk, dus die huur ik dit jaar ook weer in :jump: dit jaar hebben we dan een 3-jarige, bijna 3-jarige en 2 babies van 10 en 6 maanden. Ze krijgen veel te veel cadeautjes, want inderdaad, iedereen stopt wel iets in de zak. Maar het is ook gewoon een gezellig feestje met familie, lekker eten en drinken, samen spelen.

Schoen mogen ze iedere dag zetten, krijgen ze een kleinigheidje. Ik verzamel het hele jaar door cadeautjes, en dan kijk ik wel wat ik wanneer geef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven