Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

14-09-2019 23:16 140 berichten
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.

TO trapt af:

Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:

- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-

Benieuwd naar jullie lijstjes!
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
15-09-2019 17:03
Wij doen 2x per week: 1x een klein cadeautje, 1x snoeperij/kruidnoten.
Dat deden wij ook, op woensdag en zaterdag.

Nu geloven ze niet meer, maar stop ik in die periode soms zomaar iets (chocoladeletter ofzo) in hun schoen. Leuke verrassing als ze 's ochtends maar school gaan.
Nog leuker; vorig jaar had ik zelf ook een keer spontaan iets in mijn schoen.
Mijn dochter is van haar geloof gevallen, maar wil toch sinterklaas vieren. Uit traditie krijgt ze in ieder geval een pyjama, cd van kinderen voor kinderen (of is dat omdat ik dat jeugdsentiment vind) en verder wil ze een bureaulamp, posters met paarden en dat soort dingen. Echt speelgoed wil ze niet meer. Met kerst krijgt ze geen kadootjes van ons, hooguit een chocoladekerstman. Mijn schoonouders geven meestal wel met kerst.
Ik ben dol op Sinterklaas, maar met een bijna 5 jarige die over 3 weken jarig is zit het nog niet helemaal in het systeem.

Voor de oudste (bijna 8) al wel Het toffe cadeau gescoord, die is dol op Spectro (speelgoed om elektrische circuitjes mee te bouwen en ik heb net een grote uitbreidingsset via MP gescoord.
RegretteRien schreef:
15-09-2019 22:49

Voor de oudste (bijna 8) al wel Het toffe cadeau gescoord, die is dol op Spectro (speelgoed om elektrische circuitjes mee te bouwen en ik heb net een grote uitbreidingsset via MP gescoord.

Dat Spectro klinkt leuk! Vanaf welke leeftijd is dat ongeveer geschikt?

Hier twee jongens van 5&3.
Hier gelukkig opa’s en oma’s die het heel redelijk houden: van beiden 1 cadeau van 25/30 euro.

Zal in ieder geval wel Lego worden, en knutselspullen. Voor de rest moet ik echt nog inspiratie opdoen.

Daar doen we zelf nog iets van 3 a 4 cadeautjes bij van in totaal zo’n €40, beetje afhankelijk van wat het is.
En dan nog wat te snoepen.

Schoen zetten mag op zaterdag en dan tussendoor nog 1 of 2 keer onverwacht pepernoten in de schoen.

Met kerst doen we geen cadeautjes.

Ik vind het prima zo. Als ze groter worden komt er misschien wel eens een duurder cadeau maar ondanks dat ik vind dat we het hier over het algemeen best binnen de perken houden met cadeaus, hebben we toch al meer dan genoeg zooi in huis.
3thee schreef:
15-09-2019 20:35
Ik snap dat iemand dat leuk lijkt, maar het is voor een jong gezin toch ook leuk, of leuker, om zelf een traditie te ontwikkelen? En wat als je van beide kanten families hebt die iets over willen dragen....

Niet dat ik van een traditie ontwikkelen ben, geloof ik, want hier gaat het ieder jaar anders omdat ze ieder jaar een andere leeftijd hebben.
Dat kan wat mij betreft naast elkaar bestaan. Wij doen op 5 december zelf ons eigen ding, daarnaast kun ik het schoonouders heel erg het plezier van het uitzoeken van passende cadeautjes, de gezelligheid van een Sinterklaas feest en die snoetjes als ze een badkuip vol cadeautjes aantreffen als ze naar de wc gaan. En dat kan ook prima de eerste zondag van decsmber ofzo... Maar goed, dat zit er dus niet echt in momenteel. Helaas.
Ik ben er gek op!
Op Sinterklaas en Kerst. Heb de eerste schoencadeautjes al binnen. Schoen zetten mag 2-3 keer in de week.

We hebben niet echt een budget, 1 zoon van 4. Hij speelt graag met Playmobil en Lego. Sinterklaas vieren we bij ons thuis met de opa's en oma's erbij.
Daar krijgt hij 2-3 cadeautjes van, de rest doen we zelf, omdat ik het zo leuk vind.

Ik doe meestal iets om te knutselen, een pyjama, en de rest laat ik hem aanstrepen in een speelgoedboek. Daar pik ik dan wat uit.

Kerst doen we ook voor de familie cadeautjes onder de boom en mijn man en ik voor elkaar en voor kind. Ik denk dat wij met cadeaus en al het eten etc. ook zo €1000 verder zijn. Idioot eigenlijk maar het zijn fijne dagen en de herinneringen zijn mooi. We kunnen het gelukkig, anders zou ik andere keuzes maken.

zoon is overigens ook in December jarig, hij krijgt de rest van het jaar dus vrijwel geen speelgoed. Meestal geven we hem dan nog wat nieuws in Juli voordat we op vakantie gaan.
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 13:46
Reden: toevoeging
9.97% gewijzigd
Wat een leuk topic zeg!

Mijn dochter haar eerste sinterklaas komt eraan. Ze is dan 11 maanden dus zal er weinig van meekrijgen. Omdat ze vier weken later 1 wordt zal ze van ons hooguit een boekje krijgen waarbij het uitpakken waarschijnlijk leuker is dan het boekje :-]

We vieren het bij mijn ouders, geen cadeaus daar maar gezellig gourmetten met elkaar en dochterlief gewoon om 7 uur naar bed :)

Opa's en oma's willen graag iets geven gaven ze laatst aan dus heb gevraagd om een bijpassende muts, sjaal en wantjes voor bij haar winterjasje en een paar slofjes.
Hier doen grootouders dit jaar niet mee, dus budget wat opgehoogd. 2 kinderen, 75 euro p.k.
Heb een kind jarig in maart en de andere in juni. Zelf ben ik een week voor Sinterklaas jarig dus dat was vroeger ineens een overdaad aan cadeau's (en mijn broers vonden dat oneerlijk, ha!). Dan zou ik het misschien anders doen, maar nu zit er aardig wat tijd tussen. Niets voor Kerstmis, overigens.
Hier krijgt kind (2) van Sinterklaas:

- Een trommel
- Een fluit
- Niet twee violen
- Het boek 'De gele ballon'
- Verkleedsetje
- Puzzel (zo'n educatieve met telwoorden)

Totaal iets van 80 euro., waar de trommel 50 euro was O_O .

En van de kerstman een grote doos Hubelino, totaal daarvan is ook 80 euro. Ik heb liever een grote doos van dat soort spul waar je ook echt heel andere knikkerbanen van kan bouwen.

Mijn kind is half Iers/half Nederlands dus die heeft de mazzel dat zowel Sinterklaas als de Kerstman langskomt :lol: . Ik heb dit alles al een tijdje in huis, ik vind het bijna jammer dat ik niet meer mag kopen.

Van de grootouders en ooms en tantes met kerst/sinterklaas zullen we vragen om boeken, knutselspullen en uitjes, omdat we echt omkomen in het speelgoed.

Aan mijn schoonouders moet je een heel duidelijk verlanglijstje inleveren, anders gaan ze dus echt los. Vorig jaar kreeg kind echt zo ontzettend veel van ze dat het bijna niet leuk meer was. Dit jaar voor de verjaardag hebben we dus een groot cadeau gevraagd wat binnen hun budget viel, veel leuker dan al die losse frutsels en schoonouders waren erg blij dat ze zo'n mooi cadeau konden kopen. Win/win :) .
Wij zijn dol op sinterklaas. Onze oudste (9) hebben we vorige week het grote geheim verklapt. Bewust ruim voor de grote datum.
Hij zat met grote ogen te luisteren en stelde daarna nog wat vragen.

Jongste is 5 dus we hebben nog een paar jaar.
We doen meestal rond de 100-125 euro per kind. Soms zitten we er iets boven.

De jongens zijn hier allebei de maand ervoor en de maand erna ook nog jarig.
Ze zijn hier nooit van het standaard speelgoed geweest. Lego, kapla en knutselspullen bv zijn ze echt niet van. Wel buitenspeelgoed, muziek en verkleedkleding, mooie tekenspullen etc.
Not my circus, not my monkeys
apestaartje30 schreef:
15-09-2019 08:00
Mijn dochter wilde absoluut géén sinterklaas meer vieren toen ik haar begin dit jaar vertelde dat hij niet bestaat. 'Nee daar is ze nu echt te oud voor!' Ze zit in groep 6, is bijna 10, het moest ervan komen.

Toen zag ze de kruidnoten liggen en vroeg ik het haar opnieuw. Ze werd toch wel enthousiast. Nu zetten we samen onze schoen, elke zaterdagavond. Zij vult die van mij, ik die van haar. Met zelfgemaakte cadeaus. Ja dat is kostenbesparend want ze is jarig op 8 december en met kerst leg ik cadeaus onder de boom.

Oh en pakjesavond...krijgt ze écht wel iets. Ze vroeg een maand geleden waarom ze nooit klei heeft gehad, echt play-doh klei. Geen idee eigenlijk, nooit gekocht. Dus na 5 december kan ze haar hart ophalen. :-D
Jouw dochter klinkt super leuk :)

En jij ook...
yette schreef:
15-09-2019 08:40
Hier deed ik altijd iets leuks, iets nuttigs en een boek in de zak. Sinds de kinderen niet meer geloven, trekken we ook lootjes waar ieder iets ter waarde van €15,- voor koopt.

Ze zijn inmiddels 14+, maar willen het nog steeds op de traditionele wijze aanpakken: het ding wordt naar buiten gesmokkeld, een van ons bonkt hard op de voordeur, belt lang aan en rent vervolgens als een gek rond het huis om 'onopgemerkt' via de achterdeur binnen te komen. De laatste jaren neemt de jongste dat voor zijn rekening.
Vindikleuk 😬. Hoop dat mijn jongens dat later ook zo willen hahaha
Wat een hoop reacties, leuk zeg! Nu pas bijgelezen.
Het heft ervoor gezorgd dat man en ik al even gesproken hebben over hoe we het willen dit jaar (en evt volgende jaren)

Schoonfamilie is heel relaxt en heeft geen sint tradities. Als we dit willen introduceren dan doen ze gelijk mee, daar niet van.
Mijn familie kan dwingend zijn. Mbt hoeveelheid kado’s maar ook planning en hoe het verloopt. Komt vnl door mijn sibling die zelf 2 dochters heeft die net wat ouder zijn dan de onze. Ze zijn nogal erg van de strakke planning waar Wii verl losser zijn.
En ‘dus’ gaan de dingen zoals dat gezin ze graag wil (wat ook - niet toevallig- veel beter aansluit bij hoe ouders het willen)
Dus wij zijn ‘de moeilijke’ als in: we willen graag max. 3 kado’s i.p.v. zak vol. In het kader van niet teveel zooi willen, maar meer nog: dat het krijgen van cadeaus bijzonder blijft.
Maar ja als nichtjes wel 8 kado’s krijgen snapt ons kind straks niet waarom zij er maar 3 krijgt. En de ouderen zijn al gewend aan de berg kado’s en zouden het weer niet snappen als het er nu ‘maar’ 3 zijn.
Dus even lastig maar wil dit wel bespreken.
Nu nog een manier vinden om dit aan te kaarten. Zonder dat er spreekwoordelijke koppen gaan rollen :rolling:
Hetismogelijk schreef:
15-09-2019 22:37
Dat deden wij ook, op woensdag en zaterdag.

Nu geloven ze niet meer, maar stop ik in die periode soms zomaar iets (chocoladeletter ofzo) in hun schoen. Leuke verrassing als ze 's ochtends maar school gaan.
Nog leuker; vorig jaar had ik zelf ook een keer spontaan iets in mijn schoen.
:love:

Ik vraag me dan trouwens gelijk af of een enig kind ook zulke dingen verzint of dat dit typisch iets is dat je met je broer of zus bekokstooft. Ihkv maar 1 kind hebben & willen.
Vraagje: hier of in het speelgoedtopic heeft iemand het gehad over een soort plastic ding waar ze een pop in kunnen laten slapen, of in kunnen ronddraaien, of schilpadje mee kunnen spelen, maar ik kan het niet meer vinden... weet iemand wat ik nu bedoel? Het begint met de letter "b" en lijkt eigenlijk op een soort plastic slakom...

Edit: antwoord gekregen in het speelgoedtopic, het was de bilibo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven