Leeftijdverschil <1jr

17-09-2019 14:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen juni ben ik bevallen van mijn eerste kindje. Alles gaat prima tot nu toe, is geen huilbaby en slaapt de nachten al redelijk door.

Nu heb ik gister een zwangerschapstest gedaan wegens overtijd zijn en tot mijn schrik was deze positief (eenmalig zonder condoom gedaan, heel dom ja ik weet het, is niet waar dit topic over gaat).
Uitgaande van de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik nu 8weken zwanger zijn, wat betekent dat oudste en jongste baby slechts 11 maanden gaan schelen.

Heeft iemand ervaring met babys zo dicht op elkaar? Wat vond je zwaar en wat viel je mee? Welke spullen zijn onmisbaar? Alle ervaringen en tips zijn welkom!
Het lijkt me voor je lichaam vooral erg zwaar. De spullen die je nu onmisbaar vindt bij je huidige baby zijn het straks ook, met daarnaast vervoer voor twee tegelijk. Succes, het lijkt me enorm zwaar.
Check

Hier ook 11 maanden verschiltussen dochter en zoon :lol:
Wat is zwaar? Ik weet niet beter dan hoe het nu is, tuurlijk is het even druk in het begin , maar je vindt je draai en dan loopt het gewoon. zoon draaide gewoon mee in alles. en we vonden vrij snel ritme met zen viertjes. Je wordt gewoon wat handiger
Qua spullen , had ik sowieso draagzak en een duo wagen die was echt onmisbaar het eerste jaar.
Verder zit je er nog middenin dus je hebt de helft nog staan , weer een voordeel haha
Ze zijn nu net 2 en net 1 , en ik vind het nu echt heel leuk hoe ze samen spelen en onzin uitkramen.
Ben nu bijna uit de flessen , slapen smiddags al sinds een half jaar dezelfde tijd smiddags en gaan savonds tegelijk slapen.

Lichamelijk is per persoon verschillend, ik heb veel geluk gehad, 2 keer goeie zwangerschappen gehad , geen gekke dingen en 2 goeie bevallingen gehad en super goed herstelt.
anoniem_276399 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 14:51
36.72% gewijzigd
Quest schreef:
17-09-2019 14:44
Check

Hier ook 11 maanden vershcil tussen dochter en zoon :lol:
Wat is zwaar? Ik weet niet beter dan hoe het nu is, tuurlijk is het even druk in het begin , maar je vindt je draai en dan loopt het gewoon. zoon draaide gewoon mee in alles. en we vonden vrij snel ritme met zen viertjes. Je wordt gewoon wat handiger
Ze zijn nu net 2 en net 1 , en ik vind het nu echt heel leuk hoe ze samen spelen en onzin uitkramen.
Hoe heb jij de tweede zwangerschap ervaren? Zwaarder dan de eerste?
ik heb even mijn bericht aangepast hierboven.
2de zwangerschap vond ik eigenlijk hetzelfe niet zwaarder , maar vooral meer genieten denk ik omdat ik wist dit is de laatste, ik vond het niet extra zwaar, terwijl ik niet meer de jongste ben ;)
Quest schreef:
17-09-2019 14:52
ik heb even mijn bericht aangepast hierboven.
2de zwangerschap vond ik eigenlijk hetzelfe niet zwaarder , maar vooral meer genieten denk ik omdat ik wist dit is de laatste, ik vond het niet extra zwaar, terwijl ik niet meer de jongste ben ;)
Bij ons wordt dit ook de laatste.

Hoe heb jij dat gedaan met aandacht verdelen over een pasgeboren baby en een eenjarige? Was dat lastig?

En watvoor duowagen gebruik jij?
Sorry duizend vragen maar ben nogal overwhelmed door het nieuws haha.
Haha geeft niet kom maar door met je vragen.

Aandacht verdelen ging ook best goed, wat ik al zei je vind je weg erin en je oudste leert te wachten.
Baby slaapt in het begin nog zoveel overdag, dus ik had alle tijd voor dochter, en naarmate zoon ouder werd gewoon beide kindjes in alles betrokken, zoon in de wipper op de grond en met dochter blokken stapelen of spelen en zoon vond het super om mee te kijken en dan met bv zoon verschonen deed ik dan op de bank en dochter gaf de luiers aan... en zo eigenlijk alles samen doen, dochter had ook vrij snel door als ik met zoon bezig was zij op dat moment gewoon moest wachten.
Je merkt op den duur dat je een beetje een team wordt en iedereen op een of andere manier weet wat er moet gebeuren.
En ik denk toen zoon een beetje kon zitten op de grond en wat meer in beweging kwam toen werd het echt stukken makkelijker, ze vermaakten zich al snel , zoon had hele dagen wat te zien met dochter die heen en weer liep met allerlei speelgoed, ze gaf ook alles aan hem en zo kon ik ineens een kop thee drinken en naar ze kijken 😊
Met dochter toen alleen was dat geen optie, maar nu vermaken ze zich samen en dat scheelt echt veel.

Ik heb de easy walker Harvey, zitten ze zeg maar boven mekaar, zoon wou alleen niet in de bak dus die heb ik in de maxicosi erop gezet met wandelen, ging prima en dochter dan bovenop in de buggyzit.
Hier een meelezer! Mijn dochter is acht maanden geweest en ik ben twintig weken in verwachting van onze tweede dochter. Ze zullen straks 13 maanden schelen. Bugaboo Donkey staat hier op de lijst van aanschaf voor januari (begin februari uitgerekend) en ook schaffen we een tweede babykamertje aan (lang leve MP).

Roze kleding genoeg in maat 50/56 62/68. Hoogstens een paar nieuwe, frisse hydrofiel doeken, rompers en een omslagdoek. Oh en een nieuw eerste pakje :heart:

Ben zelf geen draagzak/doeken type en 1e dochter ook niet dus ben benieuwd hoe ik het straks ga doen...

Vind het (nog) niet heel zwaar. Eerste zwangerschap probleemloos verlopen en hele fijne snelle bevalling. Merk wel verminderde conditie wegens heel lang niet sporten :facepalm:

Wat betreft het genieten, deze zwangerschap vliegt voorbij want druk met dochter, werk en zeer grote verbouwing van ons nieuwe huis dus als ik de baby s'avonds voel probeer ik daar extra van te genieten....

Alhoewel man en ik beiden een grote wens hebben voor een derde kindje in ons gezin. Maar eerst maar eens afwachten hoe het eerste hectische jaar zal zijn!

PS: spiraaltje laat ik asap plaatsen na de bevalling. Tikkie vruchtbaar, man en ik :facepalm:
Hier zit er 14 maanden tussen en eerlijk gezegd weet ik niet beter. In t begin is het pittig, maar gaandeweg vind je een manier en nu zijn ze 4 en bijna 3 en ga je de voordelen merken. Ze spelen veel samen, maken ook genoeg ruzie daar niet van maar t wordt makkelijker.
ClaireSophie schreef:
18-09-2019 20:25
Hier een meelezer! Mijn dochter is acht maanden geweest en ik ben twintig weken in verwachting van onze tweede dochter. Ze zullen straks 13 maanden schelen. Bugaboo Donkey staat hier op de lijst van aanschaf voor januari (begin februari uitgerekend) en ook schaffen we een tweede babykamertje aan (lang leve MP).

Roze kleding genoeg in maat 50/56 62/68. Hoogstens een paar nieuwe, frisse hydrofiel doeken, rompers en een omslagdoek. Oh en een nieuw eerste pakje :heart:

Ben zelf geen draagzak/doeken type en 1e dochter ook niet dus ben benieuwd hoe ik het straks ga doen...

Vind het (nog) niet heel zwaar. Eerste zwangerschap probleemloos verlopen en hele fijne snelle bevalling. Merk wel verminderde conditie wegens heel lang niet sporten :facepalm:

Wat betreft het genieten, deze zwangerschap vliegt voorbij want druk met dochter, werk en zeer grote verbouwing van ons nieuwe huis dus als ik de baby s'avonds voel probeer ik daar extra van te genieten....

Alhoewel man en ik beiden een grote wens hebben voor een derde kindje in ons gezin. Maar eerst maar eens afwachten hoe het eerste hectische jaar zal zijn!

PS: spiraaltje laat ik asap plaatsen na de bevalling. Tikkie vruchtbaar, man en ik :facepalm:
Oooh wat spannend ook! Leuk twee dochters. Mijn eerste kindje is een jongetje, ben heel benieuwd wat dit wordt.
Die bugaboo donkey hadden wij inderdaad ook al op het oog.
En ook ik ren na de bevalling meteen naar de huisarts voor een spiraal hahaha :-D

Ik ben inmiddels gister voor een eerste echo geweest en er ik ben inderdaad zwanger, hartje klopt al. Ze kon in dit stadium nog niet goed meten hoelang ik precies zwanger ben, dus ga over 3 weken naar de verloskundige voor termijnecho en intake. Het is door die echo van gister allemaal wel iets tastbaarder geworden en de schrik begint te veranderen in blijdschap.
Bevallen vd tweede is wel een eitje, omdat de eerste al de weg heeft vrij gemaakt en je lichamelijk nog niet hersteld bent. Van begin weeën naar kind was 2 uur. 3x persen en mijn zoon was er.
Gatekeeper* schreef:
19-09-2019 20:48
Bevallen vd tweede is wel een eitje, omdat de eerste al de weg heeft vrij gemaakt en je lichamelijk nog niet hersteld bent. Van begin weeën naar kind was 2 uur. 3x persen en mijn zoon was er.
o_o wat een recordtempo! Ik vond vijf uurtjes van mijn eerste al rap (ingeleid met ruggenprik) als dat nog sneller gaat en het start nu wel natuurlijk dan haal ik 't ziekenhuis niet eens...
ClaireSophie schreef:
19-09-2019 20:53
o_o wat een recordtempo! Ik vond vijf uurtjes van mijn eerste al rap (ingeleid met ruggenprik) als dat nog sneller gaat en het start nu wel natuurlijk dan haal ik 't ziekenhuis niet eens...
Als de weeen om de 5 min komen dan gelijk idd naar het ziekenhuis. In t zkh zeiden ze ook als je langer dan een kwartier perst gaan we ons zorgen maken. Daarna wel flinke naweeën gekregen.
Hier zit er iets langer tussen. 14 maanden.

Tweede zwangerschap was veel heftiger. Vooral omdat ik een flinke klap overhield aan mijn eerste bevalling... Godzijdank liep mijn eerste met 10 maanden, dat was wel een enorm geluk.

Mijn tweede bevalling was wel sneller, maar echt nog steeds geen eitje. Gewoon kut.

Een duowagen was onmisbaar. Natuurlijk had ik de Bugaboo Donkey gewild, maar die was zo godsgruwelijk duur. Ook tweedehands nog. Dus uiteindelijk voor een tweedehands Easywalker gegaan. Geweldige wagen!!

Draagdoek heeft ook heel veel goeds gedaan.

Zeker druk met twee kleintjes dicht op elkaar. Maar niet zo druk dat we nooit meer wilden. 17 maanden na nummer twee was nummer drie er.
Ik vond en vind het heerlijk. Ze zijn nu 4, 5 en 6 en het is erg fijn dat ze zo dicht op elkaar zitten!!
Tussen mijn dochters zit een leeftijdsverschil van net geen 13 maanden en ik vind het super!
Mijn grote dochter wordt overmorgen 2 en mijn kleine dochter over 4 weken 1.
Wat ik ontzettend leuk vind is dat ze samen spelen, ze zitten in hetzelfde ritme qua eten en slapen en ze zijn (meestal) ontzettend lief voor elkaar.
Ik heb als kinderwagen de Quinny Hubb duo, voor een duowagen is hij vrij compact en er zijn veel verschillende configuraties mogelijk. Ik heb eigenlijk niets nieuws gekocht op een eerste pakje en dus de kinderwagen na.
Over het lichamelijke aspect kan ik geen objectieve mening geven omdat beide zwangerschappen hoogrisisco zwangerschappen waren met dreigende vroeggeboortes. Beide kinderen zijn per KS gehaald en ik ben daar heel eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal van hersteld.
"Nee" is ook een antwoord.
Hier zit precies een jaar tussen de eerst en de tweede. Overigens was die wel gewoon gepland hoewel ik niet had durven hopen dat het zo snel raak zou zijn. Ik zie eigenlijk vooral voordelen dat de oudste twee zo kort op elkaar volgde. Twee jongens en ze hebben altijd ( en nog steeds) heel veel aan elkaar gehad. En tijd lang hadden ze nog een gezamenlijke middagdut.
Vond de tweede zwangerschap ook niet zwaarder dan de eerste. En twee kinderen met een jaar leeftijdsverschil is veel gemakkelijker dan een baby icm met een schoolgaand kind. dan blijf je echt van hot naar her rennen.
Dat gebeurde dus toen de vierde was geboren, toen ging de oudste inmiddels naar school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven