Nieuwe keuken

25-09-2019 15:12 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar tips voor een goede keuken.
Wij hebben al een afspraak gemaakt bij Ikea om ideeën op te doen.
Zijn de Ikea keukens een beetje goed?
Ze geven wel 10 jaar garantie vind dit best veel in vergelijking met andere keuken zaken zitten die vaak lager.

Het wordt de allereerste keuken die wij gaan uitzoeken.
Nou wil ik niet meteen bij de eerste beste zaak al beslissen.
Mijn vraag is dan ook wie weet een goede keukenzaak (niet al te duur) snap ook dat het eraan ligt wat je er allemaal in wilt ;)
Ook zijn we van plan de keuken te laten plaatsen, zijn zelf niet zo handig..

Ook heb ik geluiden gehoord dat de grotere namen zoals Mandemaker/keuken concurrent niet al te best schijnen te zijn..
Dus ik hoor graag tips en ervaringen van andere mensen.
Alvast bedankt!
Wij hoeven geen magnetron heb nu zo’n 2 in 1 ding gebruik hem nooit (de magnetron functie dan)
Een afzuiger in je kookplaat wist niet eens dat dat bestond o_o klinkt best handig.

Super bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat het sowieso altijd lastig is maar jullie hebben goede tips gegeven.
Onze keuken is niet groot alleen ik wil liever zo min mogelijk bovenkastjes maar denk dat we daar niet onder uitkomen.
Zoals nu hebben wij geen vaatwasser dus deze ruimte zijn we straks ook kwijt.

Over het inductie koken, gaat het ook niet extra kosten als je van gas naar inductie toe moet?
En nog een vraag wij willen graag een mat zwarte kraan hebben mensen dit en blijft dit mooi? Of word dat snel lelijk?
:huh: sorry voor al mijn vragen😇
wilma36 schreef:
26-09-2019 00:18
Mijn inbouwmagnetron kostte geen 1000 euro. 162 euro bij coolblue. Het ding heeft ook nog een grilfunctie. En ik heb hem in laten bouwen omdat dat er gewoon veel mooier uitziet.
Ieder z’n ding, ik kijk het liefst tegen zo min mogelijk apparatuur aan. Werkt prima zo een magnetron in een kast.

Ook wilde we dan eenheid erin hebben dus van de oven een zelfde front als de magnetron. Met extra aanpassingen was het bedrag rond die prijs.
Hitman47 schreef:
26-09-2019 01:01
Wij hoeven geen magnetron heb nu zo’n 2 in 1 ding gebruik hem nooit (de magnetron functie dan)
Een afzuiger in je kookplaat wist niet eens dat dat bestond o_o klinkt best handig.

Onze keuken is niet groot alleen ik wil liever zo min mogelijk bovenkastjes maar denk dat we daar niet onder uitkomen.

Over het inductie koken, gaat het ook niet extra kosten als je van gas naar inductie toe moet?
En nog een vraag wij willen graag een mat zwarte kraan hebben mensen dit en blijft dit mooi? Of word dat snel lelijk?
Waarschijnlijk moet er wel een extra groep in je meterkast komen voor de inductie plaat. Kookt erg fijn!

Als je een kleine keuken hebt zou ik juist wel bovenkasten ophangen. Het is zo fijn om genoeg opbergruimte te hebben. Bekende hebben een keuken zonder bovenkasten en die komen ruimte te kort waardoor er altijd spullen staan op het aanrecht.
Wellicht een idee om je kasten te verlengen tot het plafond, oogt ruimtelijker dan tot 40 cm onder het plafond.

Mocht je keuken van kvik overwegen dan zou ik eerst de recensies op internet even lezen....
North cape bedankt voor de tip over kvik.
Wij hebben nu in onze keuken een bovenkast dubbelen deurtjes met de ruimte redden wij het prima.
Alleen omdat er nu dus een vaatwasser in moet raken we een deel van de ruimte kwijt.
Nou hadden we gister bedacht dat waar nu een inbouw koelkast zit dat straks als extra kast ruimte gebruikt kan worden.

De koelkast komt namelijk tegen een wand in de woonkamer (wel tegen de keuken aan keuken is half open)
Ook omdat wij het zonde vinden dat we de koelkast anders nooit zien tenzij je in de keuken zelf staat.
Tis toch een blikvanger.

Zijn er misschien mensen die bekend zijn met keur keukens uit Haarlem?
Is een familie bedrijf en krijgt hele goede beoordelingen op internet.
En t zit voor ons ook nog lekker in de buurt.
Waarschijnlijk willen we die dan ook nog bezoeken voor wij definitief een keuze gaan maken.
NorthCape schreef:
26-09-2019 07:29
Waarschijnlijk moet er wel een extra groep in je meterkast komen voor de inductie plaat. Kookt erg fijn!

Als je een kleine keuken hebt zou ik juist wel bovenkasten ophangen. Het is zo fijn om genoeg opbergruimte te hebben. Bekende hebben een keuken zonder bovenkasten en die komen ruimte te kort waardoor er altijd spullen staan op het aanrecht.
Wellicht een idee om je kasten te verlengen tot het plafond, oogt ruimtelijker dan tot 40 cm onder het plafond.

Mocht je keuken van kvik overwegen dan zou ik eerst de recensies op internet even lezen....
Eens met de eerste 2 punten.

Wij hebben de bovenkasten niet helemaal tot het plafond. De bovenste plank zou dan zo hoog zijn dat je een trapje nodig bent om erbij te kunnen. Daar komen dan spullen die je niet vaak/nooit gebruikt. De dingen die je nooit gebruikt kunnen weg en de dingen die je niet vaak gebruikt hoef je ook niet perse in de keuken op te bergen. Bovendien is bij ons in een deel van de keuken het plafond verlaagd, waardoor we dan ook nog op verschillende hoogtes uitkomen. Wel heeft mijn man met meubelpanelen het deel boven de kastjes dichtgemaakt.
Browniechocolate schreef:
25-09-2019 15:36
Als je in de buurt van Duitsland woont zou ik ook daar gaan kijken.
Dat vond ik erg tegenvallen. Zelfde prijzen als hier in Nederland. Misschien moet je dan echt verder Duitsland in dat weet ik niet, maar niet te ver van de grens leverde ons niets op in elk geval.
NorthCape schreef:
26-09-2019 07:19
Ieder z’n ding, ik kijk het liefst tegen zo min mogelijk apparatuur aan. Werkt prima zo een magnetron in een kast.

Ook wilde we dan eenheid erin hebben dus van de oven een zelfde front als de magnetron. Met extra aanpassingen was het bedrag rond die prijs.
Maar als je de magnetron gebruikt dan moet je het kastje toch open hebben staan? Dan zou het deurtje hier iedere dag meerdere keren open moeten staan. Magnetron wordt hier minstens 2 keer per dag gebruikt en soms wel meer. Ik hoor mijn man al mopperen (1 van de veelgebruikers van de magnetron

Mijn oven is van hetzelfde merk en dat ziet er prima uit samen. Onze keuken is half open, de oven en magnetron combi zie je alleen als je echt in de keuken staat.
Hitman47 schreef:
26-09-2019 07:49
North cape bedankt voor de tip over kvik.

Zijn er misschien mensen die bekend zijn met keur keukens uit Haarlem?
Is een familie bedrijf en krijgt hele goede beoordelingen op internet.
En t zit voor ons ook nog lekker in de buurt.
Waarschijnlijk willen we die dan ook nog bezoeken voor wij definitief een keuze gaan maken.
Die tip was niet positief, er zijn nogal wat klachten bij kvik.

Je kan er langs gaan, dan weet je hoe je ontvangen wordt.

Eigenlijk is een keuken heel simpel, de kasten zijn vrijwel allemaal van het zelfde materiaal gemaakt, spaanplaat. Je deuren/ fronten kunnen gespoten zijn = duurder of een plakkaat hebben van melamine( denk aan Ikea meubelen) is voordelig. Of je kan kiezen voor een fineer, dun laagje hout.

Blad kan een hpl, natuursteen, massief of fineer zijn.

Dan heb je de lades, wil je een lade in een lade, 3 boven elkaar of kastjes. Greeploos of handvatten.
Materiaal keuze maakt vaak de prijs uit.
wilma36 schreef:
26-09-2019 07:53
Eens met de eerste 2 punten.

Wij hebben de bovenkasten niet helemaal tot het plafond. De bovenste plank zou dan zo hoog zijn dat je een trapje nodig bent om erbij te kunnen. Daar komen dan spullen die je niet vaak/nooit gebruikt. De dingen die je nooit gebruikt kunnen weg en de dingen die je niet vaak gebruikt hoef je ook niet perse in de keuken op te bergen. Bovendien is bij ons in een deel van de keuken het plafond verlaagd, waardoor we dan ook nog op verschillende hoogtes uitkomen. Wel heeft mijn man met meubelpanelen het deel boven de kastjes dichtgemaakt.
Ik vind het juist fijn om die extra opberg ruimte te hebben. Spullen die ik bv alleen bij een verjaardag of uitgebreid diner gebruik, pak ik liever met een een trapje boven uit een kast dan dat het op een andere plek in mijn huis ligt.

Over de magnetron, die gebruik ik meerdere keren per dag, doe het kastje open, zet de magnetron 40 sec aan, haal het uit de magnetron en doe het kastjes weer dicht. Nog nooit aan geërgerd dat het kastje even open stond.
Hitman47 schreef:
25-09-2019 16:23
:popcorn: shit moet ik toch aan een inductie .... :cry:

Iemand ook nog een tips misschien waar je niet snel aan denkt maar onmisbaar is in de keuken?
Ga nu echt aan het werk bedankt alvast voor alle reacties!
Een apothekerskast. Wat past daar een hoop in : ideaal. En - al genoemd - een le mans hoekkast.
Lades zijn fijner dan kastjes. Een grote ! bestekla is tha bomb.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
watdachtjehiervan schreef:
25-09-2019 16:13
Tja, dat hou je natuurlijk altijd. Ook bij het kopen van je boodschappen, een auto, kleding. Ik zou het er zelf ook voor vragen als ik het geld ervoor zou krijgen. Dat is zaken doen.
Echt? Wat een rare gedachte.
Als ik iets zou willen verkopen, dan wil ik iemand anders niet uitmelken, maar gewoon laten betalen wat het waard is.
Ik zou op de rommelmarkt mensen nog geld toe geven als ze mijn zooi meenamen.
NorthCape schreef:
26-09-2019 08:27
Die tip was niet positief, er zijn nogal wat klachten bij kvik.

Je kan er langs gaan, dan weet je hoe je ontvangen wordt.

Eigenlijk is een keuken heel simpel, de kasten zijn vrijwel allemaal van het zelfde materiaal gemaakt, spaanplaat. Je deuren/ fronten kunnen gespoten zijn = duurder of een plakkaat hebben van melamine( denk aan Ikea meubelen) is voordelig. Of je kan kiezen voor een fineer, dun laagje hout.

Blad kan een hpl, natuursteen, massief of fineer zijn.

Dan heb je de lades, wil je een lade in een lade, 3 boven elkaar of kastjes. Greeploos of handvatten.
Materiaal keuze maakt vaak de prijs uit.
Ik bedoelde ook bedankt voor de tip dat ze slecht zijn dan hoeven we daar niet heen😆
blijfgewoonbianca schreef:
26-09-2019 08:40
Een apothekerskast. Wat past daar een hoop in : ideaal. En - al genoemd - een le mans hoekkast.
Lades zijn fijner dan kastjes. Een grote ! bestekla is tha bomb.
Ja mooie grote bestek la lijkt me heel fijn en idd wil meer lades dan kastjes.
Hitman47 schreef:
26-09-2019 01:01

Komen er misschien nog kinderen in de toekomst? Dan zou ik wel een magnetron doen.
(Maar misschien ben je al 47?)
summerheat schreef:
25-09-2019 19:16
Hier hebben wij ook over zitten twijfelen. Uiteindelijk niet voor gekozen ivm verlies van ruimte in de keukenlade eronder. Maar zo te lezen bevalt het goed?
Ik was inderdaad ook aan het twijfelen omdat ik regelmatig wat over laat koken😊

Wij hebben nu gekozen voor een schuine afzuig met hob2hood functie. Oftewel de afzuiger communiceert met de kookplaat. Waardoor alles automatisch aan gaat.
Het is een besteklade qua verlies.
Ik vond het verlies van de afzuigkap boven het aanrecht een groot pluspunt. Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben. Soms is een la te weinig al erg jammer/lastig.
Wij hebben de ruimte en een moderne inrichting, dus de "kale" keuken past er zo perfect bij.
Wij hebben de magnetron juist weggedaan. Ivm weinig gebruik en slechte verhalen er over.

Flesvoeding kan bodem kokend rest koud water. Of borstvoeding. Maar goed, je snapt het wel.

Voedsel(potje) kan ook in pannetje.

Scheelt ook weer schoonmaken.

Maar dan hebben we wel weer een koffiemachine ingebouwd. Haha. Bizar als ik het zo lees.

Ik twijfelde erg over een stoomoven. Maar voor de keren dat we dat gebruiken doe ik dat wel op de kookplaat. Keuzes maken. Wij vonden voor de rust en sfeer in de keuken. Oven en koffiemachine boven elkaar. Verder alleen lades en kasten.

Zwarte kraan trekt denk stof aan. Maar als dat in jou keuken past, vooral doen , toch?!
Hier gaat elke avond een doek over de kraan, aanrecht en kookplaat. Zo gedaan en bij te houden. Vroeger sloef ik mij oven wel eens over. Nu na elk gebruik ook even een doekje er door. Stapelt het niet op, de kruimeltjes en lekvlekken enzo. Lekker glad en schoon.
Monstrea schreef:
26-09-2019 09:56
Het is een besteklade qua verlies.
Ik vond het verlies van de afzuigkap boven het aanrecht een groot pluspunt. Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben. Soms is een la te weinig al erg jammer/lastig.
Wij hebben de ruimte en een moderne inrichting, dus de "kale" keuken past er zo perfect bij.
Dat kon ik dus niet missen, bij ons zit de enige besteklade onder de kookplaat (wel gelijk 1 van 100 cm). Wij hebben een schuine afzuigkap.
gizzmo-returns schreef:
26-09-2019 09:41
Komen er misschien nog kinderen in de toekomst? Dan zou ik wel een magnetron doen.
(Maar misschien ben je al 47?)
Haha nee nog lang geen 47 ben 28.
Nee wij willen geen kinderen.
Maar toevallig niet iemand ervaringen met keur keukens Haarlem?
Ook zouden we graag een mooie grote staande oven willen maar dit zal ook weer meer ruimte innemen en duurder zijn dan inbouw..
Dus het word idd gewoon keuzes maken wat je het belangrijkste vind.
En ik denk inderdaad dat je beter te veel ruimte kan hebben dan te kort😅
Wij hebben een Häcker keuken gekocht bij de plaatselijke keukenzaak. Zijn referentie hebben we hier gelezen. https://www.qasa.nl/ervaringen/keukens- ... gJUhvD_BwE
Misschien zit daar de winkel uit Haarlem ook bij.
Onze keuken wordt binnenkort gemonteerd, we zijn zo nieuwsgierig of hij net zo mooi is als we op de tekening gezien hebben.
Ik heb een oven met reinigingsfunctie, echt een aanrader maar met jouw budget helaas niet haalbaar.
Superuser2018 schreef:
26-09-2019 13:01
Ik heb een oven met reinigingsfunctie, echt een aanrader maar met jouw budget helaas niet haalbaar.
Dat is zeker handig alleen hoeft dit van ons echt niet.
Zoals ik al aangaf zijn met zijn tweetjes en ik eet al vaak niet thuis.
Dus onze keuken word niet dagelijks heel intensief gebruikt.
Pepé-Le-Pew schreef:
26-09-2019 11:40
Wij hebben een Häcker keuken gekocht bij de plaatselijke keukenzaak. Zijn referentie hebben we hier gelezen. https://www.qasa.nl/ervaringen/keukens- ... gJUhvD_BwE
Misschien zit daar de winkel uit Haarlem ook bij.
Onze keuken wordt binnenkort gemonteerd, we zijn zo nieuwsgierig of hij net zo mooi is als we op de tekening gezien hebben.
Hebben jullie een grote keuken? En mag ik zo bijdehand zijn om te vragen wat jullie er allemaal in hebben en wat t ong gekost heeft?
Hitman47 schreef:
26-09-2019 14:12
Hebben jullie een grote keuken? En mag ik zo bijdehand zijn om te vragen wat jullie er allemaal in hebben en wat t ong gekost heeft?
Keuken is 3.60 lang (geen L vorm of eiland), we hebben de standaard apparaten (vaatwasser, koelkast, afzuigkap) en een Engels fornuis (Stoves, Richmond 90cm inductie) kosten net iets boven de 11.000,- Dat is heel veel geld, maar ik wilde na 15 jaar koken in een aftandse keuken gekozen door de vorige bewoners een keer echt iets naar mijn zin hebben.
Pepé-Le-Pew schreef:
26-09-2019 14:52
Keuken is 3.60 lang (geen L vorm of eiland), we hebben de standaard apparaten (vaatwasser, koelkast, afzuigkap) en een Engels fornuis (Stoves, Richmond 90cm inductie) kosten net iets boven de 11.000,- Dat is heel veel geld, maar ik wilde na 15 jaar koken in een aftandse keuken gekozen door de vorige bewoners een keer echt iets naar mijn zin hebben.
Je hebt helemaal gelijk en tis ook net wat je wilt en wat je het waard vind.
Als ik een echte keuken prinses was en vaak mensen over de vloer zou hebben zouden wij er denk ook wel wat meer voor over hebben.

Ik weet ook niet of 5000/6000 realistisch is hoopte zelf van wel.

Een nicht van mij had een paar jaar terug een keuken van Ikea voor 4000
Wel zelf geplaatst, maar best groot en vond het een mooie keuken.
Vandaar dat ik dacht dat ons bedrag wel zou moeten kunnen.

Hoor hier op het forum toch wel een stuk hogere bedragen voorbij komen :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven