Mijn hele leven is een puinhoop

26-09-2019 15:09 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai viva dames,

wil graag advies.

Heb geen leven, ben al jaren vrijgezel ( alleenstaande moeder) geen baan, geen vriend, geen vrienden, geen contact met ouders ( vader alcoholist en moeder lastig). ben door de jaren 5 kilo aangekomen door stress ( zit inmiddels op 57 kilo).

Ik scroll door instagram en facebook van mijn ex, en ex dates, en dat maakt mij erg verdrietig. deze mannen die mij aan het lijntje gehouden hebben, alleen uit waren op seks, zijn nu getrouwd en hebben een gelukkig gezin met liefdesbaby. Voel mij zo vernederd en waardeloos. Mijn ex gaat trouwen, andere dates hebben de carrière van hun leven. Ik blijf achter, mijn leven staat stil, heb niks bereikt en ben enorm teleurgesteld in mezelf.

Enige wat ik heb is mijn kind, als mijn kind bij de vader is dan lig ik maar wat in bed depressief te zijn.

heb al jaren een soort van “ vriend”, maar kan hem geen vriend noemen want hij heeft nooit iets voor mij gedaan, of deel uitgemaakt van mijn leven. Laatst appte hij weer eens, of ik om 12 uur in de nacht af wilde spreken, hij gebruikt dit als excuus omdat hij nachtdiensten werkt. iets knapte in mij, en heb hem gezegd dat ik zijn hoer niet ben ! Dat het excuus van nachtdienst onzin is, als hij mij met respect behandelde had hij overdag afgesproken. Niet in de nacht drinken, en daarna “ friemelen” vervolgens naar huis en weken niks horen. Nooit hoe gaat het met je? zullen we iets leuks gaan doen ( overdag) nee alleen laat in de nacht en eisen dat ik/ jij mag blijven slapen. heb het voorgoed afgekapt.

dates die geen iniatief nemen tot een 2e keer afspreken, benader ik ook niet meer. loop niet meer achter mannen en, en wil al helemaal niet dat ze een opening zien tot mij te gebruiken.

ben zo verdrietig, ik heb niks te bieden, heb niks , voel me zo leeg en waardeloos.
feow schreef:
26-09-2019 17:19
Ben je een contactlens verloren?
:-D
Maar goed, al die adviezen om te gaan werken zijn wellicht goed bedoeld maar ze gaan nergens over natuurlijk. Dagritme is een mooi ding, maar op dit moment komt TO haar bed niet eens uit als ze haar kind niet heeft. Actief werk zoeken is dan echt een brug te ver, om maar niet te spreken van gewoon gelukkig zijn en lachen en dansen.
Ja, maar ze moet ergens toch beginnen.
Uit het bed komen, loser vriend die misbruik van haar maakt voor altijd blokkeren , en misschien toch naar de huisarts, al biedt die slechts een luisterend oor.

Maar ze moet het zelf doen, niemand doet het voor haar.

Ik weet als geen ander wat een alleenstaande ouderschap is, Ik ben door diepe dalen gegaan, en mezelf er weer uitgesleept.

Belangrijk is dat je vanjezelf houdt, en een pad voor jezelf uitstippelt die jou en kind gelukkig maakt.
Kumiko schreef:
26-09-2019 17:50
Uit het bed komen, loser vriend die misbruik van haar maakt voor altijd blokkeren , en misschien toch naar de huisarts, al biedt die slechts een luisterend oor.

Dat laatste is natuurlijk geneuzel. De huisarts kan doorverwijzen naar een psycholoog oid, en dat lijkt me helemaal geen overbodige luxe in dit geval. Mensen blijven namelijk meestal niet voor hun plezier de hele dag in bed liggen, en je druk maken omdat je wel 57 kilo weegt is behoorlijk zorgwekkend.
Ik lees vooral heel veel zelfmedelijden. Waarom zou een man je leuk vinden als je de hele dag depressief in bed ligt? Zoek een dagbesteding of hulp. Je zal het zelf moeten doen
Kumiko schreef:

Belangrijk is dat je vanjezelf houdt, en een pad voor jezelf uitstippelt die jou en kind gelukkig maakt.
Helemaal waar, maar soms gaat dat niet op commando van een paar forumdames die per ongeluk wat meer tools tot hun beschikking hebben.
SweetFirefly schreef:
26-09-2019 16:22
Want? Dit hoeft een huisarts toch niet op te lossen? TO moet gewoon een ruggengraat kweken. Ze is niet depressief of zo.
Waar is haar trots gebleven zeg? Een beetje zielig zitten doen omdat op Facebook exen leuke plaatjes posten.
Niet iedereen kan zich aan een Bibian Mentel meten maar het gedrag van TO is wel erg onvolwassen.
Oh en dit dus
Kumiko schreef:
Ik weet als geen ander wat een alleenstaande ouderschap is, Ik ben door diepe dalen gegaan, en mezelf er weer uitgesleept.
Bs. Iedereen is anders en ervaart dingen anders. Je bent geen norm.
Kumiko schreef:
Klinkt als vet grote stappen!
Dat je deze laatste man uit je leven hebt gezet is al een hele goede eerste stap!

Ik denk dat een psycholoog ook wel zou kunnen helpen, daar hoef je echt niet zwaar depressief voor te zijn hoor. Sommige mensen gaan om elke kleine dip naar een psycholoog en als dat helpt moet je dat doen!

Probeer in ieder geval ritme in de dag te houden. Sta op tijd op. Ga een half uurtje buiten lopen of fietsen, daar knap je ook van op. Social media moet je niet zo op focussen, dat is allemaal nep.
Kumiko schreef:

Maar ze moet het zelf doen, niemand doet het voor haar.

Ja, maar dat lukt TO nu dus niet. En dan zijn dit soort adviezen veel te groot/abstract, dat zorgt voor een nog groter gevoel van falen.

TO, vertel je verhaal aan je huisarts. Vanuit daar kan een begin gemaakt worden.

En complimenteer jezelf met het maken van de keuze betreffende je ‘vriend’. Ik weet dat het moeilijk is om in een negatieve fase een lichtpuntje te zien, maar dit lijkt wel een mooi omslagpunt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Dropje, je kan via de gemeente en het WMO begeleiding aanvragen en als je dat doet dan krijg je een begeleider toegewezen die wekelijks bij je komt en met je meedenkt over hoe je je leven weer op de rit kunt krijgen.
Niets is verplicht en alles mag.
Het lijkt me dat je zo'n persoon wel kunt gebruiken om weer een beetje zicht te krijgen op een leuk leven.

Ik wens je het aller allerbeste, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om weer op gang te komen.
[/url]
PoesinBoots schreef:
26-09-2019 16:57
Iedere dag familiedrama?
Moet je niet iedere dag de zelfde oude krant weer lezen hé.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201909 ... witterfeed

en dat is van woensdag he
dusja ik overdrijf niet met dagelijks maar ge moet het ook niet letterlijk vertalen
Wat naar TO, probeer inderdaad in kleine stapjes te denken. je komt hier wel weer uit.

Ik denk dat voor mij stap 1 zou zijn; naar de huisarts gaan en over je neerslachtige gevoelens spreken. Kijken of je daar hulp bij kan krijgen.

Als er na verloop van tijd wat meer licht verschijnt in je denken kan je kijken naar een baan, of hobby. cursus of evt wat vrijwilligerswerk (als je dat mag combineren met een eventuele uitkering waarvan ik aanneem dat je die hebt). Dan ben je wat meer onder de mensen, en dat zal je waarschijnlijk ook goed doen.

Maar 1 voor 1. Sterkte. En dump die zak hoop van een vriend.
Tinkerbell1988 schreef:
26-09-2019 18:11
[/url]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201909 ... witterfeed

en dat is van woensdag he
dusja ik overdrijf niet met dagelijks maar ge moet het ook niet letterlijk vertalen

Je overdrijft dus wel. En niet zo'n klein beetje ook.
Een andere vertaling voor dagelijks heb ik niet.
Volgens mij heb je vandaag een belangrijke stap gezet: door je verhaal hier te posten, heb je jezelf een heel groots verteld: ik ben niet tevreden over mijn leven en ik wil het anders.
Je hebt door dat er niet als in een sprookje een Prins op het Witte Paard tevoorschijn komt, of een lieve fee met een toverstafje die daarvoor gaat zorgen.
Je gaat het zelf doen.
Je doet het al een beetje: je hebt in de gaten welke mensen niet goed voor je zijn en deze probeer je uit je leven te houden. Dat is al best een stap.

Mij lijkt het handig dat je met je verhaal naar de huisarts gaat. Deze kan dan kijken wie (bijv, poh-er of psych) jou het beste kan helpen om je leven weer op de rit te krijgen. Met de motivatie die je wel hebt om dingen anders te doen, zou je dan een heel eind moeten kunnen komen, lijkt mij!

Laat je niet ontmoedigen door nare ervaringen uit je verleden, of doordat je niet weet waar je moet beginnen, of door onvriendelijke opmerkingen van anderen. Houd jezelf voor ogen: ik wil dit anders.
En nee, je hoeft niet te wachten met iets doen tot je huisarts tijd heeft (morgen :P ), ook nu kun je al iets doen: ga een rondje wandelen, neem een verfrissende douche, luister een liedje wat je mooi vindt, doe een of meer goede oefeningen voor je buikspieren/rug/benen/willekeurig lichaamsdeel.
Ga op tijd naar bed en zet morgen een wekker. En sta dan ook op als die wekker gaat.
O en dit: verwijder je FB/Insta, of stel een maximumtijd in op je telefoon/computer of verwijder iedereen die bij jou het gevoel opwekt dat jij een waardeloos leven hebt (ongeacht of ze dit zo bedoelen).

:hug:
Werk is voor 80% van de mensen niet zaligmakend, dit percentage wordt depressief van het werk dat zij doen maar de rekeningen moeten worden betaald. Werk als 'bezigheidstherapie' is onzin want waarom iets doen waar je 40 uur met tegenzin zit, zou in jouw geval niet echt slim zijn. Dus als jij om een of andere reden niet werkt dan zijn dat mijn zaken niet.

Je kan inderdaad betaald vrijwilligerswerk doen, je verdient dan wat extra en komt ook onder de mensen. Sportclub is ook leuk en nogmaals je komt dan ook onder de mensen. Verwacht alleen niet dat je er vriendschappen aan overhoudt want dat is moeilijk in deze tijd om vriendschappen op te bouwen, kennissen is genoeg denk ik dan maar.

Je kan niet alleen zijn omdat je jezelf geen leuk persoon vindt, daar zit de crux.

Probeer uit te zoeken waarom jij jezelf niet leuk vindt en werk daaraan.

Ga lekkere gerechten koken, maak je huis gezellig, ga naar buiten de natuur in, kijk een serie of film met iets lekkers erbij.

Ik kan heel goed alleen zijn maar dat heeft tijd gekost. Mensen die constant met andere mensen moeten zijn en altijd op pad moeten lop en feitelijk gezien weg voor zichzelf, die kunnen niet alleen zijn.
life sucks, iedereen zegt dat wel eens, voor een zal life sucks blijven voor de andere zal het mss ooit eens opgelost geraken.
je bent gezond, hebt twee benen en twee armen, je leeft in een welvarend land
doe er iets aan en vooral verwijder facebook
Social media is bullshit; ik ken mensen die zichzelf profileren op Facebook alsof ze een leven leiden waar iedereen jaloers op is maar in het echt ben ik gelukkiger dan zij zijn.

Het stel heeft altijd ruzie, hij noemt haar een oud wijf en dat hij nooit mag neuken, hij vreet altijd buiten de deur omdat ze nooit kookt, zij noemt hem een autist en ze is bang dat hij vreemdgaat of haar verlaat voor een jongere vrouw. Maar ondertussen staan de vakantiefoto's online van Aruba waarvan zij mij dagelijks huilend opbelde omdat hij coke snoof daar en haar dan bedreigde etc. Lachen joh.

De andere ligt de hele dag op de bank, blowend, rokend en zijn hond verwaarlozend. Trekt bijstand en licht andere mensen op voor geld omdat hij niet te vertrouwen is maar op Facebook is zijn leven een genot om te zien. Bwahahaha.
Wat een lieve reacties allemaal, ik heb ze allemaal gelezen en ga ze later nog rustig nalezen. heel erg bedankt voor alle tips en lieve woorden, en ik ga inderdaad om mij heen kijken voor een baan en therapie.
Ik denk dat bij jou geen sprake is van niet alleen kunnen zijn, maar van altijd alleen zijn en dat is je nu opgebroken.
Punt is, dat je erg moeilijk mensen in je leven kunt krijgen als je jezelf niet leuk vindt, mensen ruiken dat en als jij de moeite niet neemt om jezelf leuk te vinden, waarom zou een ander die moeite dan wel nemen.
Hou alsjeblieft van jezelf!
Je hebt dit ene leven en het is de bedoeling dat je er iets van maakt. Iedere verloren dag is voor altijd verloren, je kan niets meer over doen en echt, voor je het weet ben je een oude muts en heb je spijt dat je zo lamlendig in je bed bent blijven liggen en niets hebt ondernomen, dus doe alsjeblieft iets, al ga je maar douchen en eventjes naar buiten, dat is al heel wat.
en please doe vooral geen stommiteiten met drugs, alcohol of overeating,...
therapie is mss eerste stap
zoek mss daarna een jobcoach die met jou dan overlegt welke jobs beste zouden passen en die ook kan zien of fulltime of partime beste is dan kan je nadien als je enkel parttime kunt werken, mss bijvullen met bijstand en dan ben je ook in orde met de papieren
en zoek dan een echte job of mss vrijwilligerswerk
en geef vooral uw kind een liefdevolle omgeving en als hij er in de week niet is, verwen dan eens uzelf
en volg eventueel savonds cursus om nieuwe vrienden te leren kennen.
Alleen al in de OP lees ik best veel goede dingen:

- Je hebt een (ongetwijfeld) enorm leuk kind

- Je hebt die friemelkerel de deur gewezen, en bent voor jezelf opgekomen. Dit soort acties als moeder helpen je kind ook om een goed aangesloten zelfstandige volwassene te worden. Zelfs al heeft hij/zij er nu nog niks van meegekregen (of denk je dat).

- Je hebt gebroken met de toxische omgeving waar jezelf in bent opgegroeid. Dit is echt superknap hoor, onderschat dat niet. Heel veel mensen blijven toch hun ouders pleasen, en hopen op beter. Ook hierin geef je een duidelijk signaal naar je kind: ik blijf niet mezelf en jou blootstellen aan verslaafde en onaangename mensen.

- Je weet dat je genoeg waard bent om niet achter mannen aan te lopen.

Je mag best wat trotser zijn op jezelf hoor. Je bent ook echt niet de enige die een donkere periode heeft meegemaakt met op de bank liggen en 'stilstaan' terwijl de rest een fantastisch leven lijkt te hebben (FB en insta is natuurlijk hartstikke gestyled). En wat je gewicht betreft: als je groter dan 1.40m bent, ben je niet obees. En als je groter dan 1.52 bent, heb je gewoon een normaal gewicht.

Ga eens met je huisarts praten, die kan je echt verder helpen. :hug:
Sterkte. Ik heb geen advies voor je maar ik denk dat Lady Voldemort het juiste zegt hier.

:hug:

En laat je niet gek maken door het nep-goede nieuws van Facebook. Fakebook.
oudebaas wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:52
Reden: aanvulling
31.71% gewijzigd
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
TO, ik reageer op je eerste post, want na de eerste drie reacties had ik al geen zin meer om door te lezen.
Goed dat je aan de bel trekt hier.
Hee, je hebt een kind. Een kind dat van je houd, dat zijn moeder nodig heeft! Die onvoorwaardelijk van jou houdt.
Jij scrolt op instagram en facebook. Maar besef je je dat het allemaal schone schijn is wat daar gepost wordt? Ook bij die mensen is er ruzie, doen ze de boodschappen en wassen ze vieze onderbroeken, maar dat post men (godzijdank) niet.
Kijk niet naar een ander, kijk naar jezelf. Jij moet dit leven nog met jezelf slijten en dat ben je waard. Kom op, ook jij kunt een baan vinden. Al is het maar bij een tuinder, of in een winkel, horeca, schoonmaak, jij kunt dat. Ook jij kunt op adem komen, met een mooi boek, een haakwerkje, een spelletje met je kind, of een uitje naar de kinderboerderij. Want het draait niet om die anderen in de mooie buitenwereld, het draait om jou, en je kind.
Breek met die nepvriend, breek met iedereen die jou niet gelukkig maakt. Hou eerst van jezelf voordat je een ander van je laat houden. En ik heb makkelijk praten, dat weet ik, maar het is wel wat je moet weten. Je kunt het!
Madeliefjees schreef:
26-09-2019 15:54
Begin eens met een baan te zoeken. Dan krijg je ook weer wat eigenwaarde.
Geen man zit te wachten op een alleenstaande moeder in de bijstand.
Je hebt alles zelf in de hand he? Als je in bed blijft liggen komt er echt niet iemand aanbellen met een baan en een man.
Krijg eerst je eigen leven op orde, ook zoveel aantrekkelijker voor een eventuele partner.

Jij hebt toch ook geen baan? Gek advies vanaf jou.

Maar een baan is wel een goed begin, TO. Of anders iets van vrijwilligerswerk. Iets ter zingeving en invulling van je dagen. Je hebt geen man nodig om gelukkig te zijn. En geen baan. Maar wel iets te doen en te voelen alsof je iets nuttigs doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven