Kind ernstig ziek

28-09-2019 21:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken weten we dat mijn zoon van 18 jaar ernstig ziek is. Er is bij hem Hodgkin geconstateerd,dit is lymfeklierkanker. Hij heeft een zeldzame vorm die wel goed te behandelen is maar die ooit weer terugkomt.

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet. Alle emoties komen voorbij. Ik heb gelukkig veel mensen die mij steunen en dat is fijn. En nodig, zijn vader leeft niet meer dus ik moet veel alleen opvangen.

Ik ben boos, verdrietig, soms wanhopig en dan weer hoopvol. En ik blijf maar piekeren over de toekomst.

Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk om het gewone leven door te laten gaan. Maar zoals nu, ik ben alleen thuis en dan blijf ik maar malen. Ik was afgelopen week vrij , dit stond al heel lang gepland. Ik had dinsdag al bijna de telefoon gepakt om mijn werk te bellen om te zeggen dat ik woensdag zou komen. Mijn werk is heel leuk en als ik aan het werk ben kan ik mijn gedachten wel los laten.

Wat ik hiermee wil. Het van mij afschrijven. En misschien zijn er wel lezers die tips hebben om dit enigzins leefbaar te maken.
Jeetje wat ontzettend heftig. Schrijf hier maar van je af. :hug:

Heel veel sterkte. :redrose:
dikke, dikke :hug: .

Je treft het niet, zijn vader overleden en nu hij die door een ernstige ziekte getroffen wordt.
Gelukkig staat de wetenschap ver en is er veel genezing mogelijk. Probeer de moed niet te verliezen, je hebt je zoon nog en ik lees dikwijls van mensen die ondanks kanker toch weer een goed leven hebben.
Is hij jouw enig kind?

Sterkte vanuit België
Mamme-zel
Wat vreselijk, Sava, als eerste een :hug:
Hoe is je zoon eronder?
Ik zou elke dag opnieuw bekijken, als je niet kunt werken, kan ik me er alles bij voorstellen. Wat heb je nodig? Wat is daarvan haalbaar? Vrienden, familie die kan bijspringen? Met wie kun je echt praten, zonder woorden in te houden?
Tjeee. Heel veel sterkte. Hopelijk heb je mensen in je omgeving op wie je terug kunt vallen.
Heel veel sterkte :hug:
Laat ook af en toe iemand voor jou zorgen.
Jeetje, veel sterkte. :hug:
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Jemig wat heftig TO! Zijn jullie er bij toeval achter gekomen?

Schrijf hier maar van je af. Heel veel sterkte :| :hug:
Wat vreselijk...
Heel heel veel sterkte en kracht toegewenst...

Ik weet dat het voor nu wellicht van weinig betekenis voor je is, maar een vriend van mij had dit zelfde. Hij is er weer helemaal bovenop gekomen.

Is het zeker dat het ooit weer terugkomt of bestaat de kans er op?

Hoe dan ook... nogmaals, het allerbeste gewenst
Veel sterkte.❤️ Geef de hoop niet op.de wetenschap en kennis gaat steeds verder.
Is niet zo maar n dood doener, ik probeer je n hart onder de riem te steken.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Wat verschrikkelijk. Sterkte
Alles komt goed
Wat heftig To! Veel sterkte! Schrijf van je af! Heb je iemand met wie je erover kunt praten? :hug:
Sterkte en een :hug:
Such a beautiful place to be with Friends.
Veel sterkte! :rose:
Veel sterkte! Heel erg om mee te moeten maken.
Wat een lieve reacties. Dank jullie wel.

Ik heb veel steun in mijn omgeving dus dat is heel fijn. En van me af schrijven helpt me ook merk ik nu.

Mijn zoon laat niet zoveel los. Moeilijk maar ik ga niet aandringen. Dat werkt alleen maar averechts.

We zijn erachter gekomen omdat hij een zwelling in zijn lies had. Hij heeft geen andere klachten, ook niet die bij deze ziekte passen.

De variant die hij heeft komt bijna altijd terug en is dan opnieuw goed te behandelen. Maar dit betekent dus wel "levenslang" .
Wat heftig! Heel veel sterkte
Wat heftig zeg. Dat moet een enorm schrik zijn. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je hier wat steun vindt. Mocht de steun van alle mensen om je heen niet voldoende zijn, bedenk dan dat je zelf ook altijd even naar de huisarts kunt gaan om te praten. Eventueel kan die je dan weer doorverwijzen.
Wat lijkt me dit ontzettend moeilijk. Ik wens jullie veel sterkte. :redrose:

Heb je naast de steun van je omgeving ook steun vanuit het medisch circuit?
Wat afschuwelijk. Sterkte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pfff dat nieuws hoop je als moeder nooit te krijgen :cry:
Hopelijk valt het traject een beetje mee en kan ie daaromheen een beetje zijn ding blijven doen.
Hebben jullie al een beeld van hoe het er allemaal uit gaat zien?
En wat doet je zoon normaal gesproken?

Heel erg veel sterkte :hug:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat een mededeling en wat een impact..... wow
en inderdaad je bent alleen dus dat is best heftig

ik vind niets van je onrust in je vrije week, nou ,,,, heel begrijpelijk, ..... je hebt nogal wat te verstouwen, angst en verdriet kan zich ook uiten in onrust. Je doet wat je kunt om overeind te blijven en je zoon te steunen, een heftige tijd, geen tijd om streng voor jezelf te zijn maar juist zacht.
:hug:
We weten nu welke variant van Hodgkin mijn zoon heeft. Het gaat om een zeldzame variant die jaarlijks bij 25 mensen wordt vastgesteld. De behandeling wordt gedaan op basis van klachten. Het groeit heel langzaam en zijn levensverwachting is hetzelfde als van een gezonde man.

Ook dit nieuws moet weer landen. Hij blijft onder behandeling van de arts en we moeten eens in de 4 weken komen.

Omdat mijn zoon geen klachten heeft wordt er nu dus ook niets gedaan. Dit kan in de toekomst veranderen.

Mijn zoon laat zich beinvloeden door anderen die het belachelijk vinden dat er geen behandeling komt. En hij wil nu ineens een second opinion. Ik heb gezegd dat ik dat niet verstandig vind maar hij trekt zich daar niets van aan. Hij wil alleen luisteren naar mensen die maar iets roepen wat in zijn straatje past. Ook mijn opmerking dat hij goed moet bedenken wat hij met een second opinion wil lijkt niet te landen. De sfeer in huis is om te snijden. Ik voel me zo rot door de hele situatie en mijn zoon is alleen maar boos en aan het schreeuwen tegen mij.

Ik weet het even niet meer.
Waarom ben je zo tegen die second opinion?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven