contact maken via internet sites

07-04-2009 15:00 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje

Ik heb besloten om nu toch maar de stap te wagen en heb me ingeschreven op een datingsite. Sommige mensen vinden het makkelijker om zo contact te maken i.p.v. elkaar in het echt te zien, om eerlijk te zijn valt het me erg tegen en weet vaak niet wat ik moet schrijven als ik in iemand geinteresseerd ben.

Dus tips???
Concluderen dat t niet jouw ding is?

Of gewoon schrijven wat je denkt. Je reageert op iets in iemands profiel. benadruk dus die reden. Ik las je profiel en zag dat jij, net als ik, houdt van... of ik moest erg lachen om jouw tekst...

Complimentjes doen het doorgaans goed, mits ze gemeend zijn en niet te plat. iemand met een mooie kop krijgt tig mailjes met die reactie. Maar mischien herken je een locatie op een foto en kun je daarop reageren.
Ik denk dat ik wel over mezelf kan zeggen dat ik flinke ervaring in internetdaten heb.

Op berichtjes die ik schrijf krijg ik meestal wel reactie en 9 van de 10 keer lukt het me wel om het tot een date te laten komen als we eenmaal mailcontact hebben.

Mijn tips:

- Laat merken dat je een profiel hebt gelezen! Als je een profiel ziet dat je aanspreekt betrek dat dan in je berichten. Stel hij schrijft: ik ben dol op Mexicaans. Dan schrijf je bijvoorbeeld dat je pas nog in een heel goed Mexicaans restaurant bent geweest.

- Maak grapjes. Ik las bijvoorbeeld dat iemand iets schreef over zijn Ipod en toen schreef ik: pas goed op je Ipod volgens Dixons hebben die dingen een houdbaarheidsdatum van 2 jaar.

(geen dijenkletser maar goed...)

- Stuur geen ellenlange berichten met levensverhalen, korte opmerkingen/gedachten trekken meer de aandacht.

- wees nooit te wanhopig :D
Schrijf dat wat je zou zeggen als je diegene tegen zou komen in real life. wees eerlijk, niet te lange berichten dus gewoon eerst kort; hoi leuk profiel (desnoods nog even noemen wat je leuk vindt) en verder niks. Eventueel kun je nog een vraag stellen. Dan gewoon afwachten of hij reageert, zoja dan kun je meer vragen gaan stellen of gaan chatten.
bedankt voor de tips, zal er een paar gaan proberen
en probeer op te vallen in je eigen profiel

verzin bijvoorbeeld een leuke stelling waar mannen op moeten reageren

alle vrouwen houden van reizen eten en shoppen, maar wat maakt jou uniek?

als je elke dag 2 verschillende sokken draagt schrijf dat dan :P
En iedereen is spontaan en gezellig en zit graag met een dvd en een glas wijn op de bank. dan denk ik ; als je echt zo spontaan en gezellig bent,, had je die hele site niet nodig.

Nou ben ik natuurlijk wel een tikkie cynisch. Goede tip is denk ik wel om ook en paar vrouwenprofielen te bekijken op de site.

En let ook op de foto's die je plaatst. Heb wel eens een profiel gezien van een dame met foto's die in de playboy niet zouden misstaan, die er vervolgens heel verontwaardigd de tekst bijzette dat ze geen behoefte had aan snelle sexcontacten en ook iet zomaar haar msn-adres gaf. De sexy foto's gaven echter een hele andere boodschap.
Reageer op iets wat er in het profiel staat.

Probeer grapjes te maken.

Maak het niet al te lang.

Ach, als je niets terug hoort, jammer dan. En wel, wie weet hoe het verder gaat. Ik vond het wel eens frustrerend als ik een mailtje aan iemand schreef en niets terug hoorde. Of zo'n gebroken hartje ed. Maar ach, het kan ook niet altijd wat zijn.

O ja, ik ben nu bijna een jaar getrouwd met de man op wiens profiel ik gereageerd had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven