Echte warme handschoenen

01-10-2019 16:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn koukleum zit sinds een paar weken in de brugklas. Voor het eerst komende winter moet hij een half uur fietsen om op school te komen. Hij klaagt nu af en toe al van koude handen en heeft dus van die dunne handschoenen in zijn tas zitten.

Maar welke handschoenen zijn echt lekker warm om ook bij -10 met behaaglijke handen op school aan te komen? Ook tips over jassen zijn welkom. Hij heeft nu een gewone winterjas, maar die is denk ik niet warm genoeg. In de winter heeft hij nu al vaak een thermohemd en broek aan. Laat staan als hij op de fiets moet. Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed warm fietsen als hij het koud heeft.

(Ik heb gegoogeld, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Zelf draag ik nooit handschoenen of sjaals oid. Maar weet dus ook niet wat dan de warmste zijn)
Ik heb wanten van Extremities (Xdry met Primaloft). Die zijn echt heel goed warm. Wanten zijn sowieso een stuk warmer dan handschoenen. Als je ze iets ruimer koopt dan kan je er ook nog binnenhandschoenen onder dragen.

Mijn nichtje draagt dezelfde wanten op de scooter en heeft ook goed warme handen. Dit is een model van 2 jaar geleden. Je kan o.a. Bij Bever dit soort handschoenen lopen. Als je Googeld op extreem warme wanten of handschoenen kom je er wel uit. Lees ook even de testen na.

Goedkoop zijn ze niet maar al hun geld waard.
De handschoenen van Barts zijn ook op wintersport lekker warm.
Ik droeg vroeger altijd skihandschoenen op de fiets. Die dunne handschoenen kunnen nu nog wel, maar als het nog kouder wordt zijn ze te koud. Ook als ze nat worden is het niet fijn.

Zelf vond ik koude handen altijd het vervelendst,

Wat jas betreft zou je ook naar een skijas kunnen kijken. Benen had ik vroeger altijd koud, maar dat was zo weer over als ik weer binnen was.
Overigens, ik had de handschoenen gewoon van de Hema oid. en de jassen waren ook niet de allerduurste
ik deed wel eens plastic of rubberen handschoenen erover of eronder aan... zeker bij nattig weer

oh en je hebt van die kleine handwarmertjes met zo'n metalen knikdingetje erin... stop die in zijn zakken
turquasi wijzigde dit bericht op 01-10-2019 16:27
35.79% gewijzigd
Lorem Ipsum
Ik zie dat Bever ze nog heeft. Ze heten Extremities Pinnacle en kosten 79,95.
veensteker schreef:
01-10-2019 16:26
Ik zie dat Bever ze nog heeft. Ze heten Extremities Pinnacle en kosten 79,95.
Mijn kinderen raken binnen no time een van hun handschoenen kwijt, moet er niet aan denken met dit bedrag......

Ik zou ski handschoenen kopen. Heeft lidl ze niet ondertussen?
St Barts, redelijke prijs ( niet echt goedkoop maar te doen meestal) en lekker warm.
En anders echte skihandschoenen zoeken bij de sportzaken.
Wanten zijn warmer, omdat de vingers elkaar dan warm kunnen houden. Ik zou voor wollen wanten gaan die waterdicht zijn.
Hema.
Wanten vind ik warmer maar zijn lastiger met handremmen.
Barts bevalt goed, of iets van leer met wol erin.

Blijven zijn voeten en tenen wel warm? Wintertenen zijn echt niet fijn dus zou ook investeren in warme schoenen.
Ik snap dat ze megaduur zijn en dat een kind ze snel kwijt is. Mijn zoon heeft heel snel last van koude handen op wintersport en heeft al zoveel skihandschoenen geprobeerd met binnenhandschoenen maar niks werkte. Die van Extremities werkten wel goed. Dan maar duur, maar wij zijn er ook wel zuinig op.
Winddicht waterdicht
Liefst wol, alpaca,mohair binnenkant
huisduif schreef:
01-10-2019 16:32

Blijven zijn voeten en tenen wel warm? Wintertenen zijn echt niet fijn dus zou ook investeren in warme schoenen.

:whut:

Maar on topic- inderdaad wanten. En dan kan je eventueel nog van die dunne hardloophandschoentjes (Decathlon heeft goedkope) erin doen.
.
Dure wanten met wollen onderhandschoentjes werken bij mij goed, maar bij mijn kinderen zou ik het niet aandurven qua prijs. Voor 20 euro koop ik wel warme wanten of handschoenen voor mijn kinderen voor de wintersport.

Jas op de fiets niet té warm, want dan ga je zweten en wordt het echt koud. Ik ben een koukleum, maar bij stevig doorfietsen trek ik niet mijn warmste jas aan.
Goedkope gewatteerde wanten zijn volgens mij het warmste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb altijd wanten omdat ik dat veel warmer vind dan handschoenen. Ik koop ze bij Bever, dan heb ik wat goeds. Maar ik kan me voorstellen dat dat met een puber water naar zee dragen is. Gewoon van de Hema proberen dan. Opletten dat er zo'n goretex-label aanhangt, dan zijn ze vaak warm en droog.
huisduif schreef:
01-10-2019 16:32

Nee het is een algehele koukleum. Zal ook nog wat thermokleding bij gaan halen. Die droeg hij afgelopen winter ook en in mijn beleving is het toen eigenlijk niet zo koud geweest.

Zat er ook aan te denken om voor nu wellicht zo’n tussenjas aan te schaffen. Vooral de ochtenden zijn natuurlijk wat frisser.

En verder dus op zoek naar handschoenen. Ik wil er best wel wat aan uitgeven. Weet dat hij het heel vervelend vindt, maar €80 vind ik wel erg veel :-|
retrostar schreef:
01-10-2019 17:06
Goedkope gewatteerde wanten zijn volgens mij het warmste.
Ja ik had ze gewoon van de Zeeman, en daar zat in de handpalm extra ruwe stof voor het fietsstuur.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goede skihandschoenen. Google op modellen van vorig jaar en outlet bij Zalando ed.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Jas van Alpha industries, halflang model.
Handschoenen ski handschoenen, zo goedkoop en dik mogelijk, lekker van kunstof van de Wibra ofzo.
Om zijn hoofd een band en daarover een muts.
Ik heb een paar wanten van een paar euro, die ook heel warm zijn. Die gebruik ik altijd in Nederland op de fiets. Mijn dure skiwanten gebruik ik voor de echte koude in de Alpen. Ik zou hier dus gewoon mee beginnen: koop een paar goedkope, dikke wanten en een paar onderhandschoentjes. Bij mijn pubers houd ik er toch altijd rekening mee dat er weleens wat verdwijnt/kwijt raakt. Mocht de goedkope oplossing niet voldoen, dan kan je altijd nog op zoek naar iets duurders, maar daar zou ik zeker niet mee starten.
Ik heb ook altijd koude gevoelloze vingers op de fiets wanneer het koud is, en ik heb vorig jaar gewoon skihandschoenen gekocht bij de Lidl. Niet charmant om te zien, maar wel super effectief. Echt een aanrader, of anders gewoon skihandschoenen van een ander merk halen.
Maar waarom wil je per se handschoenen? Zoals een paar anderen hier al aangeven zijn wanten echt veel warmer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven