Echte warme handschoenen
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:15
Mijn koukleum zit sinds een paar weken in de brugklas. Voor het eerst komende winter moet hij een half uur fietsen om op school te komen. Hij klaagt nu af en toe al van koude handen en heeft dus van die dunne handschoenen in zijn tas zitten.
Maar welke handschoenen zijn echt lekker warm om ook bij -10 met behaaglijke handen op school aan te komen? Ook tips over jassen zijn welkom. Hij heeft nu een gewone winterjas, maar die is denk ik niet warm genoeg. In de winter heeft hij nu al vaak een thermohemd en broek aan. Laat staan als hij op de fiets moet. Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed warm fietsen als hij het koud heeft.
(Ik heb gegoogeld, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Zelf draag ik nooit handschoenen of sjaals oid. Maar weet dus ook niet wat dan de warmste zijn)
Maar welke handschoenen zijn echt lekker warm om ook bij -10 met behaaglijke handen op school aan te komen? Ook tips over jassen zijn welkom. Hij heeft nu een gewone winterjas, maar die is denk ik niet warm genoeg. In de winter heeft hij nu al vaak een thermohemd en broek aan. Laat staan als hij op de fiets moet. Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed warm fietsen als hij het koud heeft.
(Ik heb gegoogeld, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Zelf draag ik nooit handschoenen of sjaals oid. Maar weet dus ook niet wat dan de warmste zijn)
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:22
Ik heb wanten van Extremities (Xdry met Primaloft). Die zijn echt heel goed warm. Wanten zijn sowieso een stuk warmer dan handschoenen. Als je ze iets ruimer koopt dan kan je er ook nog binnenhandschoenen onder dragen.
Mijn nichtje draagt dezelfde wanten op de scooter en heeft ook goed warme handen. Dit is een model van 2 jaar geleden. Je kan o.a. Bij Bever dit soort handschoenen lopen. Als je Googeld op extreem warme wanten of handschoenen kom je er wel uit. Lees ook even de testen na.
Goedkoop zijn ze niet maar al hun geld waard.
Mijn nichtje draagt dezelfde wanten op de scooter en heeft ook goed warme handen. Dit is een model van 2 jaar geleden. Je kan o.a. Bij Bever dit soort handschoenen lopen. Als je Googeld op extreem warme wanten of handschoenen kom je er wel uit. Lees ook even de testen na.
Goedkoop zijn ze niet maar al hun geld waard.
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:24
Ik droeg vroeger altijd skihandschoenen op de fiets. Die dunne handschoenen kunnen nu nog wel, maar als het nog kouder wordt zijn ze te koud. Ook als ze nat worden is het niet fijn.
Zelf vond ik koude handen altijd het vervelendst,
Wat jas betreft zou je ook naar een skijas kunnen kijken. Benen had ik vroeger altijd koud, maar dat was zo weer over als ik weer binnen was.
Zelf vond ik koude handen altijd het vervelendst,
Wat jas betreft zou je ook naar een skijas kunnen kijken. Benen had ik vroeger altijd koud, maar dat was zo weer over als ik weer binnen was.
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:26
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:28
Mijn kinderen raken binnen no time een van hun handschoenen kwijt, moet er niet aan denken met dit bedrag......veensteker schreef: ↑01-10-2019 16:26Ik zie dat Bever ze nog heeft. Ze heten Extremities Pinnacle en kosten 79,95.
Ik zou ski handschoenen kopen. Heeft lidl ze niet ondertussen?
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:33
Ik snap dat ze megaduur zijn en dat een kind ze snel kwijt is. Mijn zoon heeft heel snel last van koude handen op wintersport en heeft al zoveel skihandschoenen geprobeerd met binnenhandschoenen maar niks werkte. Die van Extremities werkten wel goed. Dan maar duur, maar wij zijn er ook wel zuinig op.
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:40
Maar on topic- inderdaad wanten. En dan kan je eventueel nog van die dunne hardloophandschoentjes (Decathlon heeft goedkope) erin doen.
.
dinsdag 1 oktober 2019 om 16:56
Dure wanten met wollen onderhandschoentjes werken bij mij goed, maar bij mijn kinderen zou ik het niet aandurven qua prijs. Voor 20 euro koop ik wel warme wanten of handschoenen voor mijn kinderen voor de wintersport.
Jas op de fiets niet té warm, want dan ga je zweten en wordt het echt koud. Ik ben een koukleum, maar bij stevig doorfietsen trek ik niet mijn warmste jas aan.
Jas op de fiets niet té warm, want dan ga je zweten en wordt het echt koud. Ik ben een koukleum, maar bij stevig doorfietsen trek ik niet mijn warmste jas aan.
dinsdag 1 oktober 2019 om 17:20
dinsdag 1 oktober 2019 om 17:34
Nee het is een algehele koukleum. Zal ook nog wat thermokleding bij gaan halen. Die droeg hij afgelopen winter ook en in mijn beleving is het toen eigenlijk niet zo koud geweest.
Zat er ook aan te denken om voor nu wellicht zo’n tussenjas aan te schaffen. Vooral de ochtenden zijn natuurlijk wat frisser.
En verder dus op zoek naar handschoenen. Ik wil er best wel wat aan uitgeven. Weet dat hij het heel vervelend vindt, maar €80 vind ik wel erg veel
dinsdag 1 oktober 2019 om 17:38
dinsdag 1 oktober 2019 om 18:39
Ik heb een paar wanten van een paar euro, die ook heel warm zijn. Die gebruik ik altijd in Nederland op de fiets. Mijn dure skiwanten gebruik ik voor de echte koude in de Alpen. Ik zou hier dus gewoon mee beginnen: koop een paar goedkope, dikke wanten en een paar onderhandschoentjes. Bij mijn pubers houd ik er toch altijd rekening mee dat er weleens wat verdwijnt/kwijt raakt. Mocht de goedkope oplossing niet voldoen, dan kan je altijd nog op zoek naar iets duurders, maar daar zou ik zeker niet mee starten.
dinsdag 1 oktober 2019 om 18:58