Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

dinsdag 1 oktober 2019 om 16:13
Tegen migraine.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-10-2019 13:00Succes!
Even gemist, voor uiterlijke redenen of tegen een aandoening?
Ik begreep dat ik de eerste 10 dagen helemaal geen verandering hoef te verwachten. Waarschijnlijk doet de eerste sessie zelfs helemaal niets. Er is een vervolgafspraak gemaakt voor januari dus voorlopig is dit het. Ik hoop zo op een positief resultaat.
De behandeling was goed te doen, 31 prikjes in nek, in de hoofdhuid, op de slapen en tussen de ogen. Sommige waren pijnlijker dan andere.
Nu een raar gevoel in nek en hoofd, net of alles wat wiebelig is.

dinsdag 1 oktober 2019 om 16:20
Ik zat met Citalopram ook op deze dosering. De dosering is gewoon overgenomen. Ik zie wel hoe het gaat. Ik heb spv'er ook al ingeseind.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-10-2019 13:05Nartjie, ik vind de opbouw trouwens wel snel. Zeker omdat je eerder zo'n last had. Blijf goed bij jezelf.
Ik mag geen medisch advies geven. Ik deel alleen mijn ervaring.
Bij mij was de opbouw, eerst 5 mg. Tot dat dit was ingeregeld. Ik geen bijwerkingen meer had.
Dit duurde bij mij echt wel 6 weken. Daarna pas naar 10mg.
Mijn huisarts vertelde beide hebben voor en nadelen.
Hoe jij het doet, zit je sneller op je goede dosis en wellicht ook korter de bijwerkingen. Het is maar wat bij jou past ook.
Ik wist niet of ik dit moest delen. Weet gewoon dat als jij het prettiger vind om eerst langer op 10mg te blijven, je dit wel mag aangeven.

dinsdag 1 oktober 2019 om 16:23
Zo! 31. Maar rustig aan doen vanavond en de komende dagen.cesium24 schreef: ↑01-10-2019 16:13Tegen migraine.
Ik begreep dat ik de eerste 10 dagen helemaal geen verandering hoef te verwachten. Waarschijnlijk doet de eerste sessie zelfs helemaal niets. Er is een vervolgafspraak gemaakt voor januari dus voorlopig is dit het. Ik hoop zo op een positief resultaat.
De behandeling was goed te doen, 31 prikjes in nek, in de hoofdhuid, op de slapen en tussen de ogen. Sommige waren pijnlijker dan andere.
Nu een raar gevoel in nek en hoofd, net of alles wat wiebelig is.
dinsdag 1 oktober 2019 om 18:32
Jeetje 31 prikjes 
Nu maar hopen dat het wat helpt.
Ik heb vandaag een echo van de pezen gehad. Dan lig je dus een half uur op je buik. Normaliter kan ik me dan uitstekend ontspannen, maar dit keer heb ik een wind tegen zitten houden..
Dat is gelukkig wel gelukt.
De radiologe was heel aardig, leuk mee gekletst.

Nu maar hopen dat het wat helpt.
Ik heb vandaag een echo van de pezen gehad. Dan lig je dus een half uur op je buik. Normaliter kan ik me dan uitstekend ontspannen, maar dit keer heb ik een wind tegen zitten houden..

De radiologe was heel aardig, leuk mee gekletst.
Later is nu

dinsdag 1 oktober 2019 om 18:42
Jahoor, zelfs in het journaal was het, wij gaan verpleegkundige, personeel van andere diensten missen.
Treant gooit ze op straat,zo als het nu lijkt, verplaatsen en gedwongen ontslagen .
Nog eventjes, dan rijden wij drie kwartier voordat we een ziekenhuis kunnen bezoeken.
Dit is te zot voor woorden.
Je betaalt je scheel aan ziekenkosten, wie zijn zakken worden gespekt, de verzekering.
Er zijn nog steeds mensen di denken dat het geld mee gaat na hun dood.
Spoedeisend hulp is verdwenen.
Voor in in weekend geen opnames meer.
Ambulances rijden nu na 17.00 uur direct naar andere ziek huizen,
Het allet beroerdste openbaar vervoer is helemaal kloten, Je komt niet eens in het ziekenhuis terecht in aanvaardbare tijd.
Wil ik naar een ziekenhuis met openbaar vervoer ben ik 2 uur verder.,
Treant gooit ze op straat,zo als het nu lijkt, verplaatsen en gedwongen ontslagen .
Nog eventjes, dan rijden wij drie kwartier voordat we een ziekenhuis kunnen bezoeken.
Dit is te zot voor woorden.
Je betaalt je scheel aan ziekenkosten, wie zijn zakken worden gespekt, de verzekering.
Er zijn nog steeds mensen di denken dat het geld mee gaat na hun dood.
Spoedeisend hulp is verdwenen.
Voor in in weekend geen opnames meer.
Ambulances rijden nu na 17.00 uur direct naar andere ziek huizen,
Het allet beroerdste openbaar vervoer is helemaal kloten, Je komt niet eens in het ziekenhuis terecht in aanvaardbare tijd.
Wil ik naar een ziekenhuis met openbaar vervoer ben ik 2 uur verder.,

dinsdag 1 oktober 2019 om 19:38
Hier hetzelfde. Ik ben blij dat ik een auto heb, maar die luxe heeft niet iedereen.
Ik heb last van de weersverandering vandaag. Ben niet helemaal 100% aanwezig

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:13
Hier ook idem.
In dat kader, man heeft ook een auto gekocht inmiddels voor het bedrijf. Die wordt volgende week al geleverd gelukkig.
Vanavond nog even een gesprekje gehad over de beschikbaarheid van beide auto's. De bedrijfsauto gaat op grijs kenteken en mag dus niet privé gebruikt worden. Man was in de veronderstelling dat hij dus over beide auto's kan beschikken, weliswaar in overleg. Ik heb gezegd dat het 'part of the deal' was dat ik ook altijd over een auto kan beschikken. Ik heb altijd al een eigen auto gehad, nu is de privé auto gezamenlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik dus soms zonder auto kom te zitten. Hij dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.
@Cesium, 31 prikjes joh, dat is niet niks! Ik hoop dat het wat gaat helpen.
@Hemke, hier moeten we voor de avond- en weekendapotheek naar een stad op 45 km. hier vandaan, drie kwartier rijden dus. Huisartsenpost blijft wel op korte afstand, maar is ook een dorp verderop. SEH is ook op drie kwartier, half uur als ze je naar een ander ziekenhuis brengen. Echt te belachelijk voor woorden.
In dat kader, man heeft ook een auto gekocht inmiddels voor het bedrijf. Die wordt volgende week al geleverd gelukkig.
Vanavond nog even een gesprekje gehad over de beschikbaarheid van beide auto's. De bedrijfsauto gaat op grijs kenteken en mag dus niet privé gebruikt worden. Man was in de veronderstelling dat hij dus over beide auto's kan beschikken, weliswaar in overleg. Ik heb gezegd dat het 'part of the deal' was dat ik ook altijd over een auto kan beschikken. Ik heb altijd al een eigen auto gehad, nu is de privé auto gezamenlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik dus soms zonder auto kom te zitten. Hij dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.
@Cesium, 31 prikjes joh, dat is niet niks! Ik hoop dat het wat gaat helpen.
@Hemke, hier moeten we voor de avond- en weekendapotheek naar een stad op 45 km. hier vandaan, drie kwartier rijden dus. Huisartsenpost blijft wel op korte afstand, maar is ook een dorp verderop. SEH is ook op drie kwartier, half uur als ze je naar een ander ziekenhuis brengen. Echt te belachelijk voor woorden.
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:20
Ïk kreeg een mail van een organisatie waar ik al eerder heb gesolliciteerd maar ben afgewezen.
Die functie vrij ver rijden hiervandaan werd daarin onder mijn aandacht gebracht.
In overleg met man ga ik er toch nog maar een mailtje aan wagen.
Dochter heeft het zwaar op haar stage. Ze heeft vandaag slachtofferhulp gekregen. Gisteren heeft iemand zichzelf in brand proberen te steken. Hij leeft nog maar het was heftig
Derde graads brandwonden enzo.
Vandaag ging ze werken en werd een collega gegijzeld.
Ik vind het allemaal nogal wat hoor, voor zo'n jong grietje.
Ik zei al tegen haar: ik kan best veel, maar dit werk zou ik toch niet kunnen doen!
Ben best trots op haar.
Die functie vrij ver rijden hiervandaan werd daarin onder mijn aandacht gebracht.
Dochter heeft het zwaar op haar stage. Ze heeft vandaag slachtofferhulp gekregen. Gisteren heeft iemand zichzelf in brand proberen te steken. Hij leeft nog maar het was heftig
Ik zei al tegen haar: ik kan best veel, maar dit werk zou ik toch niet kunnen doen!
Ben best trots op haar.
lientje69 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 20:25
0.29% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:24
Cesium, ik ga duimen dat de botox helpt!
Lise, kan man geen bijtelling nemen op de bus? Dat hebben wij hier nl. Geen gedoe met ritregistratie en gewoon privé er ook mee kunnen rijden.
Lise, kan man geen bijtelling nemen op de bus? Dat hebben wij hier nl. Geen gedoe met ritregistratie en gewoon privé er ook mee kunnen rijden.
lientje69 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 20:36
1.36% gewijzigd

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:25
Dat zou kunnen, maar dan betaal je bijtelling over de consumentenprijs. 22% van dat bedrag is astronomisch. We hebben juist voor deze constructie gekozen om geld te besparen. Hij heeft overigens geen bus gekocht, maar een pick-up.

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:35
22% is de bijtelling he?
Dat is niet wat je betaalt. Je betaalt afhankelijk van in welke belastinggroep je valt daar weer maximaal dan 52% over.
Wij betalen overigens ook 22% van de nieuwwaarde. Wat best stom is want de dagwaarde is maar 3500 ofzo.
Maar goed, je hebt dan weer wél de nodige aftrekposten. En geen gedoe met ritregistratie enzo
Dat is niet wat je betaalt. Je betaalt afhankelijk van in welke belastinggroep je valt daar weer maximaal dan 52% over.
Wij betalen overigens ook 22% van de nieuwwaarde. Wat best stom is want de dagwaarde is maar 3500 ofzo.
Maar goed, je hebt dan weer wél de nodige aftrekposten. En geen gedoe met ritregistratie enzo

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:38
Cesium, ik hoop echt dat de botoxbehandeling werkt. Het is je zo van harte gegund dat je eindelijk minder migraine krijgt. Ik ga voor je duimen
Wat een pech Lientje. Ik zag het al helemaal voor je dat je in de opleiding zat en patienten/clienten alleen maar tevreden waren over je.
Tja, ik ben een beelddenker
Nartjie, al jaren slik ik Escitalopram en ik ben er nog elke dag blij mee. Weinig, eigenlijk geen bijwerkingen.
Ik slik het als ik wakker word want toen ik startte nam ik het voordat ik naar bed ging in maar sliep ik slecht.
Als ik de E in de ochtend inneem slaap ik als vanouds.
Sterkte jullie allemaal.

Wat een pech Lientje. Ik zag het al helemaal voor je dat je in de opleiding zat en patienten/clienten alleen maar tevreden waren over je.
Tja, ik ben een beelddenker
Nartjie, al jaren slik ik Escitalopram en ik ben er nog elke dag blij mee. Weinig, eigenlijk geen bijwerkingen.
Ik slik het als ik wakker word want toen ik startte nam ik het voordat ik naar bed ging in maar sliep ik slecht.
Als ik de E in de ochtend inneem slaap ik als vanouds.
Sterkte jullie allemaal.

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:39
[...]lientje69 schreef: ↑01-10-2019 20:3522% is de bijtelling he?
Deze constructie is aantrekkelijk omdat zonder BTW en BPM en dus op grijs kenteken, het aankoopbedrag erg voordelig en aantrekkelijk is, alsmede de overige vaste lasten. Ritregistratie is geen verplichting.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 22:25
6.80% gewijzigd
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:42
Ik heb alles gelezen maar vergeten waar ik op wilde reageren.
Vanmiddag reva gehad. Gehad over piekerstops. Als ik ga piekeren ‘s avonds of ‘s nachts moet ik mijzelf ‘straffen’
Mag Max 5x zeggen dat ik niet mag piekeren en mij elke keer omdraaien. Bij de zesde keer moet ik uit bed stappen en de wc gaan poetsen of iets anders stoms doen.
Daarna naar de kapper geweest. Heb het nu lekker kort kort.
Vanmiddag reva gehad. Gehad over piekerstops. Als ik ga piekeren ‘s avonds of ‘s nachts moet ik mijzelf ‘straffen’

Mag Max 5x zeggen dat ik niet mag piekeren en mij elke keer omdraaien. Bij de zesde keer moet ik uit bed stappen en de wc gaan poetsen of iets anders stoms doen.
Daarna naar de kapper geweest. Heb het nu lekker kort kort.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 1 oktober 2019 om 20:43
Ik wilde hier al voor waarschuwen toen ik het hoorde maar ik was bang dat ik je onnodig ongerust zou maken. Ik vind het ook knap dat ze het kan maar ik weet niet helemaal of ik het verantwoord vind.lientje69 schreef: ↑01-10-2019 20:20Ïk kreeg een mail van een organisatie waar ik al eerder heb gesolliciteerd maar ben afgewezen.
Ben best trots op haar.