samenwonen

01-10-2019 22:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
student2020 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 01:03
0.00% gewijzigd
Wanneer je je vriend 'meneer' noemt dan ben je in de kansloze fase van je relatie beland. Ga eerst eens proef samenwonen na de studie in 1 van beide huizen en neem je vriend serieus. Het leven draait niet alleen om wat jij wil en een mening kan veranderen.

Houd je van je vriend? Of is hij slechts een middel om je huisje, boompje, beestje wens in vervulling te laten gaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kan ook een lange, stabiele relatie hebben zonder samen te wonen. Als je vriend niet wil samenwonen, wil dat niet zeggen dat jullie relatie niet genoeg betekent voor hem.
Misschien wil hij wel reizen of wat zaken ontdekken mbt werk e.d. Waarom moet er meteen gekocht worden? Je legt jezelf helemaal vast en je bent nog niet eens afgestudeerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Meneer?
Is dat tegenwoordig een trend onder twintigers?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
In juli 2019 schreef je nog dit in een ander topic..
`vrijdag 19 juli 2019 01:15
I
Alleen ik lig wakker omdat ik pieker. Pieker over de toekomst. Sinds een half jaar ben ik uit huis en heerlijk 5 minuten van mijn moeder vandaan. Opgevoed in een één-ouder gezin waarin mijn moeder altijd de stabiele factor was. Nu hebben we afgelopen jaar iets te veel meegemaakt en gaat alles nu weer goed. Zij durft te dromen over een toekomst met haar vriend en daar hoort samenwonen nou eenmaal bij. Dit heb ik altijd geweten maar nooit zo beseft tot aan nu. Ze vertelde dat ze actief op funda kijken naar geschikte woningen. De regio waar hij woont zullen zij dan gaan wonen en dat is het hele punt waar ik nu over struikel. Wat nou als ze weggaat? Dan woon ik in dit stadje en wie heb ik hier nou? Mijn beste vriendin gaat in september verhuizen naar een dorp een uur hier rijden vandaan. Mijn moeder wil dan op 20-30 auto minuten gaan wonen en ik zit hier. Alleen. Ik heb echt het gevoel alsof ik mee wil met mijn moeder richting haar toekomstige woonplaats. Dat is tevens ook het dorp van mijn schoon ouders en waar mijn vriend is opgevoed. Stelde ook mijn vriend voor om daar eventueel in de toekomst te gaan samenwonen (ik studeer momenteel nog). En hij zei heel stellig nee. Ik heb zo een naar gevoel. Ik wil gewoon dat ik spontaan een bakkie kan doen bij mijn moeder of even een bloemetje kan brengen. Waarom maakt mij dit zo verdrietig? Ik gun haar namelijk alle liefde en geluk van de wereld...

Sorry van mijn lange zeur verhaal, maar ik moest even mijn ei kwijt.
suzyqfive schreef:
01-10-2019 22:08
Meneer?
Nee de trend is gender neutraal
Waarom is het samenwonen zo belangrijk voor je? Een relatie kan ook heel serieus zijn als je niet samenwoont.
--
0.00% gewijzigd
Tja, de combinatie van hem meneer noemen (toont van weinig respect) en je pist over je moeder, doet me vermoeden dat je totaal aan zijn behoeften voorbij gaat en alleen je eigen wensen wilt vervullen. Praat met hem, waar piekert hij over? Waar wil hij wonen? Wanneer zou hij denken te willen gaan samenwonen? En dan niet luisteren om argumenten te kunnen geven waarom jij je zin moet krijgen, maar ECHT luisteren en zeker niet meteen dreigen met uit elkaar gaan als deze relatie je echt zoveel waard is...
suzyqfive schreef:
Meneer?
Ja
snoepzak schreef:
01-10-2019 22:28
Tja, de combinatie van hem meneer noemen (toont van weinig respect) en je pist over je moeder, doet me vermoeden dat je totaal aan zijn behoeften voorbij gaat en alleen je eigen wensen wilt vervullen. Praat met hem, waar piekert hij over? Waar wil hij wonen? Wanneer zou hij denken te willen gaan samenwonen? En dan niet luisteren om argumenten te kunnen geven waarom jij je zin moet krijgen, maar ECHT luisteren en zeker niet meteen dreigen met uit elkaar gaan als deze relatie je echt zoveel waard is...
Bedankt voor je eerlijkheid. Met deze feedback kan ik persoonlijk echt wat.

Wel zit de opmerking ; je pist over je moeder ? Mij dwars. Kan je toelichten waarop je dit baseert? Want ik vind mijn moeder de sterkste en geweldigste vrouw die ik ken.
Snoepzak bedoelt natuurlijk "je POST" over je moeder. Wat je eerder hebt geschreven
meringue-123 schreef:
01-10-2019 22:53
Snoepzak bedoelt natuurlijk "je POST" over je moeder. Wat je eerder hebt geschreven
Ja zover was ik ook alleen waarom pis ik over mijn moeder heen in die post? Dat is meer de vraag.
Student2020 schreef:
01-10-2019 22:55
Ja zover was ik ook alleen waarom pis ik over mijn moeder heen in die post? Dat is meer de vraag.
Je pist niet over je moeder, je post over je moeder :hihi: Een typfout van snoepzak in zijn/haar post
Pist = post
Typo!

Die my way or the high way benadering begrijp ik niet. Maar van de andere kant, niks mis met recht op je doel af gaan. Ik heb mijn 5-jaar relatie beëindigd omdat ik niet wilde samenwonen toen ik klaar was met mijn studie. Je intuïtie klopt dus misschien wel.
Klinkt alsof jullie nog jong zijn en kennelijk heeft hij een koophuis. Moet hij dat dan verkopen om samen te gaan wonen? Of zou jij in zijn huis willen samenwonen?
Want als hij moet verkopen en hij woont er nog niet zo lang kan hem dan (veel) geld kosten.

Ook schrijf je een beetje minachtend over ‘zijn man cave’. Klinkt alsof hoe hij nu woont voor jou niet goed genoeg is en hij bang is straks kunnen de vt wonen meubels en het blond servies te zitten en zich niet thuis te voelen in zijn eigen huis. Zou dat kunnen kloppen? Of hebben jullie wel een beetje dezelfde stijl wat inrichting betreft?
Hoe reageerde je vriend toen je vermeldde dat het misschien beter is uit elkaar te gaan als jullie toch niet kunnen gaan samenwonen?
suzyqfive schreef:
Meneer?
Nee, eerder een teken dat jezelf al bezig bent uit te checken van je relatie.
Het klinkt alsof je vriend in een hele andere levensfase zit dan jij.
Ook zijn jullie volgens mij hele andere types. Ik heb het gevoel dat jij een erg afhankelijk type bent en dat je vriend het perfect redt in zijn eentje.
Heb je naast je vriend wel een eigen sociaal leven?
Het kan best zijn dat je vriend bang is dat hij zijn vrijheid verliest als hij met jou gaat samenwonen. En als ik je verhaal zo lees dan acht ik die kans ook best groot. Ook verwacht je dat hij stappen terug gaat nemen en dat vind ik raar. Hij moet zijn koophuis verkopen om met jou iets te gaan huren? En anders verbreek je de relatie? De liefde zal wel niet zoveel voorstellen als je de relatie gaat verbreken als hij niet met je gaat wonen direct na je studie.
Ga nou maar eerst afstuderen en daarna een baan zoeken. Dat is belangrijker dan samenwonen.
Student2020 schreef:
01-10-2019 22:37
Bedankt voor je eerlijkheid. Met deze feedback kan ik persoonlijk echt wat.

Wel zit de opmerking ; je pist over je moeder ? Mij dwars. Kan je toelichten waarop je dit baseert? Want ik vind mijn moeder de sterkste en geweldigste vrouw die ik ken.
Je post bedoel ik, niet je pist... typefout door snel typen op mobiel. Sorrie!!
Hoe reageerde vriend toen jij dreigde weg te gaan als hij niet wil samenwonen?
Ik zou toch nog eens proberen écht met hem in gesprek te gaan en te luisteren. Kook bijv lekker voor hem, zorg voor een ontspannen sfeer en ga dan het gesprek aan.
Verbinder schreef:
02-10-2019 04:10
Hoe reageerde je vriend toen je vermeldde dat het misschien beter is uit elkaar te gaan als jullie toch niet kunnen gaan samenwonen?
Als iemand dat tegen mij zegt, dan wijs ik naar het gat van de deur: daar kan je gaan ....
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-10-2019 07:38
Als iemand dat tegen mij zegt, dan wijs ik naar het gat van de deur: daar kan je gaan ....
Ja, wat een smerige manipulatie. En waarom zou je zo willen gaan samenwonen?
Sowieso is samenwonen niet de heilige graal.
--
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven