Gezondheid alle pijlers

Korte menstruaties

03-10-2019 11:14 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zoek wat herkenning, voor alsnog vind ik het niet heel nodig om een dokter te raadplegen.

Een half jaar geleden is de koperspiraal bij mij verwijderd en sindsdien heb ik geen anticonceptie. Mijn menstruatie's zijn sinds de verwijdering van de spiraal wat vreemd. In die zin dat ze vooral erg kort zijn. Afgelopen maanden was ik 3 dagen ongesteld en de laatste keer een goede anderhalve dag. Natuurlijk vind ik het prettig die korte duur, maar ik vind het ook wat vreemd. Heb nog nooit zulke korte menstruaties gehad.

Iemand die dit herkent?
Ik heb meestal ook maar 3 dagen, waarvan 2 dagen dat ik hevig vloeide. Laatste keer was het 2,5 dag, maar wel hevig. Enkele keer is het 4 dagen.
Ik heb hetzelfde (sinds het verwijderen van mijn spiraal, maar dat was wel de mirena). Ik ben max 3 dagen ongesteld, en het stelt niet veel voor.

Ik maakte me daar zorgen over en ben toen naar de huisarts geweest, ivm kinderwens stuurde ze me wel door naar het ziekenhuis. Daar kwam uit echo's dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dunne kant was en je dus ook minder hebt om af te stoten (maar dit hoeft niet altijd met elkaar in verband te staan). Ik was bang dat het een zwangerschap in de weg zou staan, maar dat was hier niet het geval. Vrij snel in verwachting (wel helaas een miskraam).

Weet niet of je je spiraal hebt verwijderd ivm kinderwens, maar dan kan het bovenstaande je wellicht iets geruststellen, mocht je je ongerust maken.
d0ris wijzigde dit bericht op 03-10-2019 12:37
0.34% gewijzigd
Herkenbaar na het stoppen met de pil. Vóór de pil altijd 6/7 dagen heel heftig ongesteld en tijdens pilgebruik tijdens een stopweek vloeide ik ook minimaal 5 tot 6 dagen (wel minder heftig). Na het stoppen met de pil steeds maar 2 dagen licht bloedverlies, maar desondanks was ik snel zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven